Podkładki pod wtryskami, wymiana

Postprzez bogdescu » 20 maja 2011, 10:09

Witam, proszę o pomoc:
Jakie powinny być ustawienia na kluczu dynamometrycznym przy ponownym wkręcaniu wtrysków z nowymi podkładkami.
(to się chyba robi na dwa razy, zmieniając moment?)
Pamiętam że ta informacja była ale szukanie nic mi nie dało a ten wątek cały również przeczytałem – nie ma też w Poradniku.
Będę wdzięczny za szybką informacje – dziś po południu mam 2 podejście do tej wymiany podkładek, po pierwszej był klops.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lip 2010, 23:34
Posty: 13
Auto: Mazda MPV 2.0 diesel 2004 Karakuri

Postprzez kubsztyk » 20 maja 2011, 12:17

viewtopic.php?f=90&t=65171&p=1545444&hilit=moment+dokr%C4%99cenia#p1545444

Poradnik MZR-CD napisał(a):
robertss napisał(a):Moment dokręcenia śrub: mostki nad wtryskiwaczami 52-61Nm, podkładki pod przelewy 10-12Nm, przewody wysokiego ciśnienia 29Nm.
Ostatnio edytowano 20 maja 2011, 16:47 przez kubsztyk, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez bogdescu » 20 maja 2011, 14:02

Przepraszam jeśli to lamerskie pytanie: Które z tych trzech wartości dotyczy bezpośrednio dokręcenia które oddziałowuje na podkładkę wtryskiwacza:
52-61 czy 10-12

Jeśli dobrze rozumiem to na nieszczelności po (spartolonej) wymianie podkładek pod wtryskiwacze wpływa albo
– pozostawiony brud
albo
– niewystarczający docisk na samą podkładkę.

Za docisk na samą podkładkę odpowiada tylko jedna z trzech opisanych wyżej momentów, zgadza się?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 3 lip 2010, 23:34
Posty: 13
Auto: Mazda MPV 2.0 diesel 2004 Karakuri

Postprzez kubsztyk » 20 maja 2011, 15:51

Na chłopski rozum, to wydaje mi się, że te dwie pierwsze wartości.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 gru 2010, 11:23
Posty: 1698 (63/30)
Skąd: Kielce
Auto: Volvo S60 2.0T 2006;
ex mazda 6 TDI '03

Postprzez sebulius » 26 maja 2011, 15:41

Pozwole sobie na podlaczenie do tematu :)

Na wstepie chcialbym sie przywitac, od jakiegos czasu przegladalem forum.
Kilka dni temu jednak zdecydowalem zakupic M6 Kombi 2.0 MZR-CD 121 KM.

Postanowilem ze wymienie podkladki sam, po odkreceniu wlewu oleju ulatnial sie delikatny dymek.
Podkladki byly w calkiem niezlej kondycji, widzialem na fotkach u niektorych mocniej wypalone. Jednak 3 wtryski byly totalnie
uwalone sadza, jeden tylko czysty.

Po zlozeniu wszystkiego do kupy, rozgrzalem silnik i udalem sie na przejazdzke. Ku mojemu zdziwieniu auto zrobilo sie bardziej zwawe na wyzszych obrotach.

Jedna rzecz mi nie daje spokoju, czy moze nie dokrecilem za slabo srub wtryskiwaczy? Na mocno rozgrzanym silniku, po odkreceniu korka uleci dymek( bardzo slabo zauwazalne – jakby opary), ale tylko przez moment.

Czy jestem przewrazliwiony? czy poprostu nie ma prawa nic uleciec spod korka?

Pozdrawiam!
Początkujący
 
Od: 18 maja 2011, 17:21
Posty: 7
Auto: Mazda 6 GY Exclusive Kombi 2.0 CiTD 121Km '03

Postprzez ptaszor » 27 maja 2011, 13:17

Witam Wszystkich Kolegów :)
Mam takie jedno pytanko czy odpowiednie podkładki pod wtryskiwacze wyglądają tak http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjal ... -ditd-citd ?
Mam Mazde 6 2.0MZR-CD 136Km przebieg 150Tyś km. Chce wyczyścić smoka olejowego wymienic te podkładki i od razu zrobić test przelewowy wtryskiwaczy ;) Tak po prostu żeby spac spokojnie <diabełek>
Zadowolony posiadacz japońca :D
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 maja 2011, 14:39
Posty: 20
Skąd: Goleniów
Auto: Mazda 6 2.0MZR-CD = Istny Szatan :)
Volvo S40 II

Postprzez chmooreck » 27 maja 2011, 14:41

ptaszor napisał(a):Mam takie jedno pytanko czy odpowiednie podkładki pod wtryskiwacze wyglądają tak http://www.mazdaparts.pl/oferta-specjal ... -ditd-citd ?

Myślę, że Riki wie co sprzedaje ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 maja 2008, 18:37
Posty: 1121 (0/5)
Skąd: Jaworzno
Auto: M3 BP '19 2.0 180KM
M3 BM '14 2.0 120KM

Postprzez Bandit » 27 maja 2011, 14:56

Gdybyś przeczytał poradnik diesla nie zadawałbyś zbędnych pytań :[
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez sebulius » 27 maja 2011, 18:52

Koledzy, moze ktos rozwieje moje watpliwosci?

Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 18 maja 2011, 17:21
Posty: 7
Auto: Mazda 6 GY Exclusive Kombi 2.0 CiTD 121Km '03

Postprzez Riki » 27 maja 2011, 22:27

sebulius napisał(a):Koledzy, moze ktos rozwieje moje watpliwosci?


Z tego co czytam to wszystko u Ciebie jest OK.
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez elpc » 29 maja 2011, 20:13

Wtrące swoje. Wydaje mi się auto za bardzo dymi i za słabo przyspiesza, poczytałem na tym forum i wyszło że to może uszczelki na wtryskach, oprócz wymienionych objawów po przy gazowaniu w trasie, zatrzymałem się i odkręciłem korek oleju, w środku unosił się biały dym/mgiełka.
1. Czy to też stawia na zniszczone uszczelki ?
2. Czy mogę na takich (jeżeli to to) uszczelkach przejechać jeszcze z 3000 km, bo jestem bym powiedział w trasie i jest problem z wymianą.
Fotografia, obiektywy – Stare obiektywy
Forumowicz
 
Od: 24 sie 2009, 17:49
Posty: 49
Skąd: Opole
Auto: Mazda 6 GH 2.2D 163KM r2011 Kombi

Postprzez Sagitt » 4 cze 2011, 20:57

Przeczytałem temat, ale chciałbym się jeszcze upewnić. Auto posiadam nie długo i co do historii podkładek mam zerową wiedze, postanowiłem więc sprawdzić czy leci mi ten mityczny "dymek". Po około 30min jazdy samochodem podniosłem maske (auto odpalone cały czas) odkręcam korek i dymku nie ma, no chyba ze był bezbarwny, za to z pod korka cały czas wali ciepłe powietrze ,dmucha dość wyraźnie. Zastanawiam się, czy to norma i czy wszystko wykonałem prawidłowo?
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2011, 17:33
Posty: 51
Skąd: Bielsko-Biała
Auto: Mazda 6 CiTD 121KM GY 2007r.

Postprzez sonsieno » 5 cze 2011, 22:41

Przeczytałem temat, ale chciałbym się jeszcze upewnić. Auto posiadam nie długo i co do historii podkładek mam zerową wiedze, postanowiłem więc sprawdzić czy leci mi ten mityczny "dymek". Po około 30min jazdy samochodem podniosłem maske (auto odpalone cały czas) odkręcam korek i dymku nie ma, no chyba ze był bezbarwny, za to z pod korka cały czas wali ciepłe powietrze ,dmucha dość wyraźnie. Zastanawiam się, czy to norma i czy wszystko wykonałem prawidłowo?


po prostu dmucha z odmy. na moje oko nic niepokojącego
Forumowicz
 
Od: 13 sie 2009, 10:20
Posty: 118
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 5 2007r. 2.0 benzyna

Postprzez etylenek » 6 cze 2011, 11:39

Witam <jupi>
Chciałbym jeszcze nawiązać do tematu nieszczęsnych miedzianych podkładek w żadnym z postów nie znalazłem ( może przeoczyłem) informacji czy te podkładki przed montażem należy wyrzażyć- wygrzać (chyba że zostały już fabrycznie przygotowane do montażu ( do koloru wiśniowego i natychmiast schłodzić wodą )) w celu zmiękczenia i lepszego ułożenia między wtryskiwaczem a siedzeniem bloku. Takie metody się praktykuje <spoko> . Tylko pisze się o momentach dokręcania śrub mocujących wtryskiwacze. Myślę, że tu może tkwić problem z uszczelnieniem wtryskiwaczy z powodu złego ułożenia się uszczelki od samego początku a dokręcanie i tak tu nic nie pomoże <ok> .

poazdo
etylenk <jupi>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lut 2010, 16:12
Posty: 6
Auto: MAZDA MPV MZDR-CDVi 2.0 136km 2002

Postprzez Riki » 6 cze 2011, 16:23

Z doświadczenia własnego jak i mechaników, którzy montują części w tym podkładki zakupione u mnie – nie ma obowiązku wygrzewania uszczelek miedzianych przez zamontowaniem ich w gnieździe wtryskiwacza. Obowiązkiem za to jest dokładne oczyszczenie CAŁEGO gniazda jak i samego wtrysku z nagromadzonego nagaru. Tylko taka procedura przyniesie wymierne korzyści podczas późniejszej eksploatacji :)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez etylenek » 6 cze 2011, 17:57

Witam :)

Podzielam Pańskie zdanie, że nie ma takiego obowiązku <spoko> . Ale nie mniej nie zaszkodzi to uczynić <cisza>(podgrzewamy zwykłym planikiem na propan-butan) . Ponieważ, taka uszczelka 2mm grubości na tak małej przestrzeni to jest dużo i wygrzana łatwiej wypełni "wolne" miejsce w gnieździe wtryskiwacza. Chociażby jakaś minimalna ryska podczas czyszczenia, czy wybite siedzenie przez wtryskiwacz(luzy po wypaleniu uszczelki) normalnie takie rzeczy się dociera itd.....Napisałem to tylko po to, aby zwrócić uwagę, że można też w inny sposób montować <cisza> . Wcale nie ujmując krzty doskonałości pańskim uszczelkom i nie tylko. Chciałbym nadmienić, że też jestem Pana klientem i nie wątpię w doświadczenie zawodowe znajomych mechaników i Pańskie. Mam w tej kwestii wieloletnie doświadczenie i na pewno się nie mylę, chcę tylko dobrze doradzić :) Na kompromis proponuję małe pifffko <piwo>

pozdro
papa etylenk
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 lut 2010, 16:12
Posty: 6
Auto: MAZDA MPV MZDR-CDVi 2.0 136km 2002

Postprzez chemik82 » 6 cze 2011, 22:19

Dziś przy kręceniu auta do 4 tys.obrotów zauważyłem niewielką ilość czarnego dymu za autem, dziwne bo raz jest a innym razem nie ma. Odkręciłem na biegu jałowym korek wlewu oleju no i niestety biały dym, dodatkowo dosyć mocno dmucha, na palcach miałem śladowe krople oleju.
Domyślam się że podkładki do wymiany, zastanawia mnie tylko ten przedmuch.
Jaki jest koszt wymiany? co warto zrobić przy okazji ich wymiany?
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 17:09
Posty: 26
Auto: Mazda 6 GY, MZR-CD, 136KM, 2004r.

Postprzez bieski » 6 cze 2011, 22:28

chemik82 napisał(a):Jaki jest koszt wymiany? co warto zrobić przy okazji ich wymiany?


Ok. 180 zł. Zależy od ceny podkładek. Ori kosztuja 100 zł. A przy okazji to warto miske zdjąć i obejrzeć smoka.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez chemik82 » 6 cze 2011, 22:37

A przedmuchy? To normalne?
Początkujący
 
Od: 17 sie 2010, 17:09
Posty: 26
Auto: Mazda 6 GY, MZR-CD, 136KM, 2004r.

Postprzez Riki » 6 cze 2011, 22:42

etylenek :) szanuję Twoje zdanie i nie mam nic przeciwko. Zauważyłem tylko, że nikt z osób którym podkładki sprzedałem nie stosował takiej metody i mimo to problem zniknął absolutnie.
Dyskusja na poziomie.. chylę czoła ;) forum powinno się uczyć od takich osób.
Piwko – zapraszam na megazlot w Rykach – będzie okazja :) Pozdrawiam Serdecznie.

chemik82 napisał(a):Jaki jest koszt wymiany? co warto zrobić przy okazji ich wymiany?

Koszt (u nas w Warszawie 150PLN->)
Podkładki pod wtryski
Uszczelka pod dekiel zaworów
Silikon wysokotemperaturowy (do założenia miski po obejrzeniu smoka – na to zwrócił także uwagę Kolega bieski)
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323