Szum po puszczeniu sprzęgła

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez adam19-1990 » 19 maja 2011, 20:48

Witam,
jestem nie do końca szczęśliwym posiadaczem mazdy 323f 1,5benz+lpg 96r. A więc odkąd kupiłem tą mazde to od razu było słychać taki szum po puszczeniu sprzęgła i każdy mechanik mówił mi że to łożysko wyciskowe. Więc kupiłem od razu komplet sprzęgła firmy NKK (łożysko NTN) koszt 480zł, kupiłem też olej do skrzyni 3l (kolejne 100zł), następnie odwiedziłem mechanika który wszystko mi ładnie wymienił, jednak po tej usłudze w cenie 150zl przytrafiła mi się nie miła niespodzianka, a mianowicie żadnej różnicy. Odpalam samochód słychać szum, wciskam sprzęgło i cisza :( Czy ktoś wie co to może być? Bardzo proszę o pomoc
pozdrawiam
adam19-1990
 

Postprzez Majki88 » 19 maja 2011, 21:00

a łożysko w kole zamachowym było zmieniane ? bo raczej tu się kryć może problem

Edit:
żeby nie być gołosłownym proszę:
Obrazek
nr 11-500J
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez bobinho » 19 maja 2011, 21:47

A czy dzieje się to zarówno na wstecznym, 1,2,3,4 ja i 5 biegu czy tylko na luzie czy podczas jazdy? Może łożyska w skrzyni padają. A co do przedmówcy to odpuściłbym kwestie strony silnika bo wtedy nawet po wysprzęgleniu by szumiało, z reszta na kole zamachowym nie ma łożyska jest tylko uszczelniacz który nie ma prawa szumieć.

Dziwnych masz mechaników którzy zdiagnozowali łozysko oporowe sprzęgła które szumi po puszczeniu a nie przy naciskaniu sprzęgła, juz nie mowiac o tym ze 150 zł za wymiane sprzęgła to prawie jak darmo ale majster najprawdopodobniej bedzie musial jescze raz sie meczyc z wyjęciem a Ciebie czeka wymiana skrzyni chyba ze masz gdzies w okolicy warsztat zajmujący sie skrzyniami, chociaz nie warto sie bawić w naprawę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez adam19-1990 » 19 maja 2011, 23:33

Bardzo dziękuje za szybką odpowiedź.
Do Majki88:
Nie wiem czy dobrze się orientuję ale takie mniejsze łożysko które wchodzi w koło zamachowe również zostało wymienione.

Do bobinho:
Co do mechaników to masz racje, trochę się zawiodłem, a ten co robił mi za 150 to tak trochę po znajomości i z moją niewielką pomocą, myślę że zmienił dobrze, natomiast z diagnozą nie najlepiej mu wyszło. Mniejsza o to było minęło.
Nie pomyślałem żeby wsłuchiwać się podczas jazdy, dlatego jutro sprawdzę czy też słychać ten szum na poszczególnych biegach. Ale czuje że będzie trzeba rozglądać się za skrzynią.

Mam jeszcze takie pytanie, czy bardzo powinienem się bać tego szumu, skoro wyeliminowałem sprzęgło?
Tzn chodzi mi o to czy podczas jazdy może mi się skrzynia rozsypać, lub po prostu samochód stanie?
adam19-1990
 

Postprzez bobinho » 20 maja 2011, 07:42

Jesli to tylko szum a nie wibracje i głośne buczenie to ja był jeszcze jeździł. Mimo wszystko jedź do kogoś kto sie zna na skrzyniach bo takie porady przez internet na temat szumów i ich diagnozy są troche śmieszne bez oglądania auta .

Pozdrawiam

EDIT:

Majki zwracam honor, rzeczywiscie jest tam łozysko ale po co? Jescze sie nie spotkałem, aż mam ochotę wyjąc skrzynie i zobaczyc po co tam wsadzili łozysko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez Majki88 » 20 maja 2011, 09:28

Spoko jak będziesz oglądać to też spójrz na wałek w skrzyni
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez gregorius 323 F » 29 maja 2011, 21:21

Witaj Adam

To się zdarza niezmiernie rzadko ale czasami pada panewka o nr 23-01 powyżej na schemacie,której zadaniem jest kasowanie luzu wzdłużnego wału korbowego.

Silnik zaczyna bardzo dziwnie pracować, coś szumi obciera itp w momencie wciśnięcia sprzęgła siła nacisku może kasować luz.
Aby to sprawdzić na pracującym silniku jedna osoba niech wciska sprzęgło a ty świecąc lampką na dolne koło pasowe obserwuj czy się nie wysuwa cały wał na bok.

Ogólnie dobrze osłuchaj skąd dochodzi ten dźwięk.

Pozdrawiam
Pierwsze Z5 Turbo na forum.Maniak Mazda from Hiroshima
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lis 2008, 13:03
Posty: 282
Skąd: Giżycko/Olsztyn
Auto: 323 f ba 1996r 1.5 Z5

Postprzez adam19-1990 » 30 maja 2011, 10:25

Dziękuje gregorius 323 F
być może to było właśnie to, ja problem już rozwiązałem w najprostszy sposób, ale też kosztowny, kupiłem skrzynie biegów założyłem ją z mechanikiem i szumu już nie ma i samochód podczas jazdy również pracuje znacznie ciszej. Dziękuję wszystkim za pomoc pozdrawiam
adam19-1990
 

Postprzez michael785 » 5 wrz 2011, 15:40

Witam.Mam podobny problem.Wymienione kompletne sprzęgło,uszczelniacz który jest na kole zamachowym i łożysko (to malutkie)koła zamachowego.I problem pozostał.
Rano gdy odpalam słyszę hałas który ustaje gdy wcisnę sprzęgło,a podczas przyspieszania słychać gwizd,coś jakby turbina sie rozpędzała,której oczywiście nie mam :( .
Mechanik nie wie co może byc grane. <co?>
Początkujący
 
Od: 13 lip 2007, 18:12
Posty: 11
Auto: 323F BA 96' 1.5 (Z5) LPG-STAG

Postprzez esina » 5 wrz 2011, 20:24

moim zdaniem to łożysko w skrzyni.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 wrz 2009, 18:50
Posty: 140
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 323F BA

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323