Skrzypienie przy zmianie biegów
1, 2
Witam, jadąc dzisiaj samochodem podczas zmieniania biegów usłyszałem skrzypienie przy zmianie biegów z 1 na 2 z 3 na 4 itd. Skrzypienie można uslyszeć jak jest cicho. Sciagnołem plastiki i materiał z drążka od biegów. Przegub drążka biegów osadzony jest na gumowym łączniku a w nim kulista obejma utrzymująca drążek . Ta obejma jest wysmarowana smarem. Który był dosyć ciepły. W domu miałem sprey Wurth z powłoką slizgową popsikałem kulową obejme wraz z ślizgaczem kulistym jestem ciekawy czy to pomoże. Czy ktoś z was miał podobny problem z skrzypieniem podczas zmiany biegów?
http://img220.imageshack.us/g/img00402201105181745.jpg/
http://img220.imageshack.us/g/img00402201105181745.jpg/
- Od: 27 kwi 2011, 16:04
- Posty: 38
Ja tak mam jak jest ciepło, smarowałem z wierzchu i trochę tylko pomogło. Muszę spojrzeć od spodu, czy to czasem na tulejkach nie skrzypi. Skrzypi jak tarcie gumy o gumę i jest wkurzające. Zauważyłem to dopiero przy wyłączonym radiu 
też to mam 
A ja o tym nawet pisałem i to sporo – szukajcie a znajdziecie. Smarowanie z wnętrza samochodu nic nie da, nie ma sensu rozbierać konsoli i plastików – źródło tego skrzypienia "gumowego" musi byc zlokalizowane od spodu, albo głęboko...
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
- Od: 24 lut 2008, 16:33
- Posty: 361
- Skąd: Kraków
- Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0
Może, może. Ten element łączy lewarek z cięgnem. Jest to praktycznie nad wydechem to z powodu wysokich temperatur panuje susza, zero smarowania. Jak się wejdzie pod samochód to skrzypienie moment można zlokalizować.
- Od: 24 lut 2008, 16:33
- Posty: 361
- Skąd: Kraków
- Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0
Smarowanie śruby nic nie daje. Trzeba rozebrac całośc i śrubę przeszlifowac trochę papierem ściernym i wtedy dac smar. U siebie dodatkowo wymieniłem jeszcze te 2 gumowo-plastikowe tuleje i wszystko spryskałem smarem miedziowym, powiem że jak na razie daje rade a będzie już z półtora miesiąca.
Maciekoch – chyba nie zrozumiałeś – nie trzeba rozbierać lewarka, ani żadnych plastików – to jest od spodu samochodu. Trzeba przesmarować połączenie rury lewarka między podwoziem, a rura wydechową, nad osłoną wydechu.
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Widzę że każdy ma inne zdanie odnośnie smarowania. W każdym razie u siebie TYLKO przesmarowałem i już tak rok jeżdżę bez żadnych skrzypień, a lewarek chodzi leciutko bez żadnych oporów. Wiele osób w ogóle źle dobiera smary do poszczególnych elementów. Smar smarowi nie równy ze względu na konsystencje, zakres temperatur, właściwości smarne.
- Od: 24 lut 2008, 16:33
- Posty: 361
- Skąd: Kraków
- Auto: Honda CR-V
Hyundai Getz 1.1
Była Mazda 323F BJ FS 2.0
Racja – jest tyle różnych smarów, że trudno się nieraz połapać. Jeżeli rozebrałbym wszystko na części pierwsze, to zastosowałbym smar biały, taki bardziej stały. Nie szkodzi on też gumie. Bez całkowitej rozbiórki to najpierw może z dwusiarczkiem molibdenu, taki bardziej penetrujący, wytrzeć dobrze, zwłaszcza gumę, a potem spróbować tym białym pod dużym cisnieniem.
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
Smarowanie tulejek nie zawsze pomaga przy skrzypieniu. Jeżeli słychać je w kabinie to raczej będzie do przesmarowania gniazdo lewarka (kula) w której się porusza. Trzeba zdemontować tunel środkowy i przesmarować. Do tulejek nie polecam smaru miedzianego, miałem tak przesmarowane tulejki lewarka, po pół roku jak je wymieniałem lewarek znowu chodził ciężko a smar był dziwnie twardy (zaschnięty).
Pozdrawiam
Pozdrawiam
U mnie słychać wewnątrz samochodu, a wielokrotne smarowanie kulki nic, a nic nie pomogło. Jest natomiast wyraźnie lepiej po smarowaniu okolic tulejek od dołu, ale bez ich rozbierania...
A o tym skrzypieniu to ja już w tamtym roku pisałem na:
viewtopic.php?f=115&t=102605&start=0&hilit=lewarek
A o tym skrzypieniu to ja już w tamtym roku pisałem na:
viewtopic.php?f=115&t=102605&start=0&hilit=lewarek
- Od: 8 maja 2010, 08:57
- Posty: 682
- Skąd: Kielce
- Auto: BJ, 1.5 benz. 1999
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości