Zawór przyspieszenia kąta wtrysku paliwa (TCV)
Ciekawe. Niezle kombinujesz. W takim razie moj nowy zawor TCV jest z maja 2010, natomiast stary byl z wrzesnia 2000. Data produkcji auta z VIN dekodera wychodzi pazdziernik 2000. Czyli nabiera to wszystko sensu 
- Od: 2 sty 2010, 14:33
- Posty: 35
- Skąd: Dębica
- Auto: Mazda 3 BM SkyEnergy 2018
2.0 120KM
Witam wszystkich. Mam jedno pytanie odnośnie powyższego tematu, mam mazde 6 2005r. i nie wiem jak może się objawiać uszkodzony zawór TCV, widzę że dużo osób doknął ten problem i chciałbym znać ewentualne objawy tej właśnie awarii. Z góy dzięki za podpowiedź.
-
bax
Cześć,
u mnie objawy były różne, lało się spod auta i mam do wymiany 1m2 kostki na podjeździe
, aż któregoś pięknego poranka zaświeciła się kontrolka ładowania co potwierdziłem później brakiem ładowania. Jaki to ma związek -ano taki, że z zaworu ciekło po stykach, po przewodach i rozpryskiwało się m.in. w okolicach alternatora, aż zaczął stopniowo dawać znać -dalej już wiadomo. W między czasie miałem kilka delikatnych wycieków, a to kapnął olej, a to płyn chłodniczy z przetartego węża, wszystko się mieszało i uśpiło moją czujność do momentu, aż zaczęła kapać spod modzi czysta ropa, więc po nitce do kłębka i doszedłem do TCV. Plan mam taki jak koledzy wcześniej proponowali, zawór działa jako zawór więc planuję dokładne odtłuszczenie, podlutowanie przewodów i zaklejenie żywicą "na zawsze". Dalej to już obserwacja i ewentualna wymiana na nowy, nie wiem jeszcze jaki ale pewnie jak przyjdzie co do czego to oplowski
(nic nie sugerując) i to tyle, jak opanuję i poobserwuję to opiszę rezultat.
pzdr. wszystkich cieknących
R.
ps.
a tu jeszcze ciekawostka od OPLA
http://autokacik.pl/showflat.php?Number=284287612
Oznaczenie na oryginalnym (cieknącym) zaworze to 7C -wymontowany z Premacy 2002 DiTD 2.0
u mnie objawy były różne, lało się spod auta i mam do wymiany 1m2 kostki na podjeździe
pzdr. wszystkich cieknących
R.
ps.
a tu jeszcze ciekawostka od OPLA
http://autokacik.pl/showflat.php?Number=284287612
Oznaczenie na oryginalnym (cieknącym) zaworze to 7C -wymontowany z Premacy 2002 DiTD 2.0
Premacy DITD 2.0 <2002>
- Od: 11 sie 2008, 15:45
- Posty: 5
- Skąd: Turek
- Auto: Mazda Premacy DITD 2.0 <2002>
Ten z lewej jest do Mazdy, a ten z prawej do Opla.

Jeśli rzeczywiście różnią się tylko symbolem i ceną to jest to, nie ma co owijać w bawełnę, zwykłe oszustwo (w ludzkim rozumieniu) i robienie z użytkowników Mazd zwykłych jeleni. Jak będę chciał wyrzucić 400 stówki, to wolę oddać organizacji charytatywnej niż korporacji motoryzacyjnej.
Może się mylę.. chociaż.. jak kupowałem zaślepkę do halogenów do Premacy, to kupiłem taką samą do 323, gdyż była dużo tańsza – ale to chodziło o kwoty innego rzędu.

Jeśli rzeczywiście różnią się tylko symbolem i ceną to jest to, nie ma co owijać w bawełnę, zwykłe oszustwo (w ludzkim rozumieniu) i robienie z użytkowników Mazd zwykłych jeleni. Jak będę chciał wyrzucić 400 stówki, to wolę oddać organizacji charytatywnej niż korporacji motoryzacyjnej.
Może się mylę.. chociaż.. jak kupowałem zaślepkę do halogenów do Premacy, to kupiłem taką samą do 323, gdyż była dużo tańsza – ale to chodziło o kwoty innego rzędu.
Ostatnio edytowano 17 maja 2011, 12:01 przez Enzoo, łącznie edytowano 1 raz
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Witam panowie.wymieniony zawor tcv [cieknacy] nr.32 4U. Numeru nowego zaworu niestety nie znam ale na pudelku jest 096360-0620 jak na zdieciu po lewej zakupiony w HOFFMAN Rzeszow ,nie u Rikiego niestety
przebieg przy wymianie 265.000

- Od: 22 maja 2008, 12:16
- Posty: 23
- Skąd: Kraków
- Auto: 323F 2.0 DITD 90Km 99r.
Witam mam takie pytanie, czy jak komputer ten pod nogami pasażera zostanie zalany ropą, to on się spali???, czy pompa wtryskowa nie będzie chodziła tak ja trzeba . jeżeli komputer został zalany ropą to m
oże być przyczyną ze samochód z rana gorzej pali i stuka w silniku??? jest takie prawdopodobieństwo ? proszę o jakaś poradę odp
oże być przyczyną ze samochód z rana gorzej pali i stuka w silniku??? jest takie prawdopodobieństwo ? proszę o jakaś poradę odp
- Od: 11 lut 2011, 22:54
- Posty: 4
Riki napisał(a):P.S
Z innej beczki. Jak ktoś ma przebieg poniżej 200.000 i musi wymienić TCVa – radzę skorygować stan licznika. Zawór TCV MUSI przejechać min. tą wartość. Dla przykładu – u mnie blisko 260.000 i suchy jak pieprz.
u mnie auto ma 115000 i TCV jest prawdopodobnie do wymiany

pisze prawdopodobnie,bo na 100% cieknie zawor SPV i ludze sie ze mokra wtyczka od TCV spowodowana jest splywaniem ropy z tego drugiego.tak czy inaczej leze i kwicze

- Od: 28 mar 2011, 19:54
- Posty: 24
- Auto: mazda 323 bj ditd 101KM
WLAD69 napisał(a):Riki napisał(a):
pisze prawdopodobnie,bo na 100% cieknie zawor SPV i ludze sie ze mokra wtyczka od TCV spowodowana jest splywaniem ropy z tego drugiego.tak czy inaczej leze i kwicze
zajrzyj do wątku o odczarowywaniu SPV. Nawet go wykręcac nie trzeba, tylko odkręc dekielek z gniazdkiem, odtłuść i uszczelnij od wewnątrz piny we wtyczce.
- Od: 22 sty 2011, 19:27
- Posty: 41
Arni_Toruń napisał(a):WLAD69 napisał(a):Riki napisał(a):
pisze prawdopodobnie,bo na 100% cieknie zawor SPV i ludze sie ze mokra wtyczka od TCV spowodowana jest splywaniem ropy z tego drugiego.tak czy inaczej leze i kwicze
zajrzyj do wątku o odczarowywaniu SPV. Nawet go wykręcac nie trzeba, tylko odkręc dekielek z gniazdkiem, odtłuść i uszczelnij od wewnątrz piny we wtyczce.
tak zrobie,tylko czasu wciaz nie ma-a jak jest czas to auto potrzebne wiec nie da sie uszczelniac.
a jeszcze przy okazji-chcialem spojrzec na komputer ,czy nie jest juz zalany ropa.odchylilem dywanik,ale jest problem-ta puszka ma tylko dwie gorne sruby.z dolu -tam gdzie mozna bylo sie spodziewac srub,sa okragle blaszki

- Od: 28 mar 2011, 19:54
- Posty: 24
- Auto: mazda 323 bj ditd 101KM
WLAD69 napisał(a):odchylilem dywanik,ale jest problem-ta puszka ma tylko dwie gorne sruby.z dolu -tam gdzie mozna bylo sie spodziewac srub,sa okragle blaszkijak dostac sie do tego ustrojstwa?
już tam zaglądałem ale teraz cieżko mi sobie przypomnieć jak to było z tymi pozostałymi śrubami. Na pewno nie było żadnej zmyłki, śruby są tylko jakoś schowane.
- Od: 22 sty 2011, 19:27
- Posty: 41
Jak mnie pamięć nie myli to Isuzu robi do Opla silnik 1,7 i tam jest interesująca nas pompa.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Mody na wakacjach, więc przypomnę, że nie piszemy postu pod postem. A co do różnic, to też jestem ciekaw, ale z tego co słyszałem to nie było.
MAZDA PREMACY – Coche de la familia japonesa / Stwórzmy wspólnie PORADNIK pompy DENSO do DiTD http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=89&t=41713&start=360
Kolego.. zapewne musisz go wytrzec i osuszyc.. Jak MOJA stała na parkingu podkładałem kartonik pod silnik żeby oblukac czy kapie na postoju, ale śladów nie zauważyłem.
Ja zafundowałem sobie oplowski zaworek i spokój
Ja zafundowałem sobie oplowski zaworek i spokój
Elegancka odzież męska..
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=12905406
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=12905406
- Od: 12 wrz 2009, 20:13
- Posty: 6
- Skąd: Suwałki
- Auto: 323F BJ 2.0 DiTD 2001 r.
fabus napisał(a):Ja zafundowałem sobie oplowski zaworek i spokój
Żadnych zmian w pracy czy mocy silnika na oplowskim?
Bynajmniej ja nie zauważyłem.. Może wyciek nie był duży i nie powodował zauważalnego spadku mocy czy zmian w pracy silnika.
Faktem jest, że doleciało mi do alternatora i musiałem go wymienic..
Iść dobrze idzie
Faktem jest, że doleciało mi do alternatora i musiałem go wymienic..
Iść dobrze idzie
Elegancka odzież męska..
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=12905406
http://www.allegro.pl/my_page.php?uid=12905406
- Od: 12 wrz 2009, 20:13
- Posty: 6
- Skąd: Suwałki
- Auto: 323F BJ 2.0 DiTD 2001 r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość