szarpanie/dławienie się silnika Mazdy3

Postprzez kaczy66 » 22 kwi 2011, 20:23

Witam.
Przeszukałem forum i nie znalazłem odpowiedzi na mój problem, a mianowicie:
Mam Mazde 3 diesel 1,6 (francuz) z 2007 roku. Autko ma przejechane 72k km, od pewnego czasu jak robię dłuższy przelot (np Toruń – Gdańsk ) to silnik potrafi zacząć się dławić/szarpać (tak jakby jakiś paproch zatykał wtryskiwacz), zaznaczam że jadę spokojnie, równym tempem 110-140 bez jakiś nagłych szybkich operacji pedałem gazu. Obroty stoją normalni (brak falowania), traci w tym momencie auto trochę na mocy, zatrzymanie się i wyłączenie motoru usuwa usterkę. Raz udało mi się ją "przetrzymać" i po jakiś 10-15 min jazdy przeszło samo (prędkość jazdy w tym wypadku musiałem powoli redukować – każde małe "popuszczenie" pedału gazu likwidowało na moment owe szarpanie). Byłem w srewisie Mazdy w Gdyni – obłużu wymusili wypalenie filtra (bo komp. pokazał zapchany/ błąd filtra), nic nie pomogło, pojechałem 2 raz wypalanie z dodatkiem jakiegoś specjalnego płynu i..... dalej nic, komp. pokazuje błędy DPF. (zapchany filtr) Kasa ucieka , zapłaciłem już ponad 1000 zł <płacze> , a auto jak szarpało tak szarpie, choć mi się wydaje że gdyby filtr był zapchany/zawalony to auto nie miało by mocy cały czas.. Ale gdy jest ok. to jedzie normalnie, dynamicznie przyspiesza, mało pali, czyli wszystko tak jak powinno być. Zaznaczam że to się dzieje tylko jak "długo" jadę, na krótkich trasach tego efektu brak.
I na koniec, czy w moim aucie jest kontrolka filtra? bo mi nic się nie zapala (nawet podczas odpalania jej nie widzę)
Pozdrawiam i proszę o wyrozumiałość co do formy, mam nadzieję że mi ktoś podpowie "co to" może być.
Początkujący
 
Od: 24 gru 2010, 09:52
Posty: 6

Postprzez miru1968 » 22 kwi 2011, 20:33

Obstawiam filtr paliwa. Co do ASO to uciekaj stamtąd czym prędzej wydoją cię z kasy i na tym koniec.Jak by to była wina FAP-a to auto by straciło moc a nie szarpało,a może to po prostu wina kiepskiego paliwa spróbuj zmienić stacje.Mnie się tak raz zdarzyło że auto dostało czkawki jak zatankowałem na Orlenie zwykłą rope.Kontrolki FAP-a to auto nie posiada. Częstotliwość wypalania można stwierdzić najlepiej w trasie obserwując chwilowe spalanie, wzrasta w momencie wypalania o jakieś 2l
Ostatnio edytowano 22 kwi 2011, 20:41 przez miru1968, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez kaczy66 » 22 kwi 2011, 20:36

tankuje raczej dobre paliwo, na firmowych stacjach, często "to" lepsze, jeśli to filtr to dlaczego ciągle błędy DPFu wyskakują, czy to ma związek?
Początkujący
 
Od: 24 gru 2010, 09:52
Posty: 6

Postprzez kaczy66 » 22 kwi 2011, 20:38

ponadto na tym samym paliwie jeżdżę przez dwa dni i jest ok, a trzeciego trochę dłuższa trasa i szarpi, choć nie zawsze, nie ma na to reguły.
Początkujący
 
Od: 24 gru 2010, 09:52
Posty: 6

Postprzez miru1968 » 22 kwi 2011, 20:46

Wydaje mi się że błędy FAP-a będą zawsze wyskakiwać ze względu na cer który się odkłada w filtrze i jest produktem ubocznym płynu EOLYS (to ten dodatek do paliwa)on sie nie spala razem z sadza i dlatego filtr z czasem całkowicie ulega zapchaniu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez kaczy66 » 22 kwi 2011, 20:58

mnie najbardziej zastanawia to że silnik musi być "bardzo nagrzany" długa trasa, na krótkich odcinkach jeszcze mi się to nie przytrafiło
Początkujący
 
Od: 24 gru 2010, 09:52
Posty: 6

Postprzez miru1968 » 22 kwi 2011, 21:09

Ciężko tak coś konkretnie powiedzieć może inni forumowicze coś podpowiedzą najlepiej to by było podpiąć komp i w drogę wtedy przy szarpaniu pokarze czego to wina.Jeszcze EGR może być, czujnik położenia wału i tak by można pisać co tylko do głowy przychodzi ale to wróżenie z fusów.Jak będziesz jeździł do ASO to będa kolejno wymieniać aż w końcu może im się uda naprawić.Poszukaj kogoś kto ma IDS-a niech z tobą pojedzie i sprawdzisz .ELM tez powinien pokazać numer błędu.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 15:11
Posty: 262 (2/2)
Skąd: Świetokrzyskie
Auto: MAZDA 3 BK 2006 1,6 ON była
MAZDA 3BL 2010 1,6 PB Exlusiw+
była
MAZDA CX 3 2016 2.0 PB Sky Energy
była
obecnie
MAZDA 3 BP 2021 2.0 PB

Postprzez stafik » 22 kwi 2011, 21:29

miałem podobny problem:

Okazało się, że zepsuł się czujnik przy pompie wtrysku paliwa :–)
może im podpowiedz
Pozdrawiam
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2011, 22:39
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 3 BK ,2008 1.6 90KM Diesel

Postprzez kaczy66 » 23 kwi 2011, 07:05

ok, thx, podpowiem im, a może ktoś zna jakiś pewny sprawdzony zakład w Gdyni lub Trójmieście?
Początkujący
 
Od: 24 gru 2010, 09:52
Posty: 6

Postprzez bouoz » 23 kwi 2011, 10:55

Okazało się, że zepsuł się czujnik przy pompie wtrysku paliwa :–)


w jaki sposób ustaliłeś że to właśnie ten czujnik? komputer wywalił błąd?
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 21:04
Posty: 179
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB

Postprzez stafik » 24 kwi 2011, 08:04

były jakieś błędy , ale w ASO powiedzieli, że mają raz ma dwa tygodnie taki przypadek, a pierwszy raz był problem z ustaleniem usterki.
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2011, 22:39
Posty: 11
Skąd: Lublin
Auto: MAZDA 3 BK ,2008 1.6 90KM Diesel

Postprzez 911mc » 28 kwi 2011, 20:52

I Jaki był koszt naprawy w ASO ?
I LOVE ESP OFF
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 01:03
Posty: 601
Skąd: Białystok
Auto: Scion Tc 2.4 VVTI :)

Postprzez kaczy66 » 16 maja 2011, 22:56

no i okazało się że filtr DPF totalnie zapchany (wg. diagnosty w stanie pernamętnego wypalania) i przy okazji okazało się że turbo już woła o pomoc (olej w filtrze powietrza plus zapieczenie skrzydełek i luz) <płacze> <rotfl> kasy trochę poszło (wywaliłem filtr no i regeneracja turbo)
Początkujący
 
Od: 24 gru 2010, 09:52
Posty: 6

Postprzez akostarek » 16 maja 2011, 23:30

kaczy66 napisał(a):Autko ma przejechane 72k km

kaczy66 napisał(a):okazało się że filtr DPF totalnie zapchany

to ciekawe, że FAP zapchał Ci się 2x szybciej, niż powinien wytrzymać. Uzupełniałeś czynnik katalityczny ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 11:57
Posty: 1371 (0/8)
Skąd: Śląsk
Auto: Mazda3 BK Y6 '05

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323