Oleje silnikowe

Jakiej marki olej lejecie do swoich mazd?

BP
23
1%
Castrol
460
22%
Elf
200
10%
Liqui Moly
41
2%
Lotos
125
6%
Midland
66
3%
Mobil
553
27%
Motul
71
3%
Orlen
21
1%
Shell
157
8%
Texaco
28
1%
Valvoline
131
6%
inne
175
9%
 
Liczba głosów : 2051

Postprzez Pankuba » 5 maja 2011, 18:07

tadziomaru1 napisał(a):Na pewno musi być niskopopiołowy, więc choć butelka i lepkość ta sama, ale powinien być MST5w30. <spoko>

Dla świętego spokoju zalałbym jednak albo Dexelię DPF albo coś z oferty Fuchsa, Motula, Midlanda czy Millersa spełniające ACEA C1. Przy cięższych warunkach eksploatacji różnica między ACEA C1 i C2 ma pewnie większe znaczenie dla filtra DPF, mimo że obie normy dotyczą olejów niskopopiołowych.
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez anapple » 6 maja 2011, 18:45

Proszę o podpowiedź, silnik mam zalany Dexelią 5w30 (tak jest na karteczce z serwisu), powinienem dalej lać ten sam olej czy jednak mogę zmienić na Valvoline maxlife 10w40 a może wlać jeszcze jakiś inny olej? Wymagane jest jakieś płukanie przy zmianie np. z dexelii 5w30 na valvoline 10w40? Przebieg 190 000, oleju nie ubywa.
anapple
 

Postprzez Rafał » 6 maja 2011, 19:01

Lać to co jest i jeździć <spoko>
Jeżeli oleju nie bierze to po co zmieniać? Tym bardziej na 10W
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sie 2006, 07:27
Posty: 1827
Skąd: Sieraków
Auto: JapanMuscleCar

Postprzez anapple » 6 maja 2011, 19:40

a zamiast dexelii mogę użyć np. mobila 5w30 albo valvoline 5w30 czy może jeszcze jakiegoś innego producenta polecacie?
anapple
 

Postprzez malkolm » 6 maja 2011, 20:32

możesz zmienić na inną markę ale po co jeśli jest dobrze, fakt że trochę drożej ale czy warto.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Postprzez talk_about85 » 6 maja 2011, 20:57

Szczerze... nie wiem czy dokonalem najlepszego wyboru ale mam nadzieje ze chociaz dobrego :). Mam juz olej Valvoline SynPower ENV C2 5W-30. Moze gdybym przeczytal Wasze posty jeszcze przed zakupem a nie po to kupilbym MST 5W-30. Faktycznie przy ciezszych warunkach eksploatacji moze byc roznica pomiedzy ACEA C1 a C2 dla filtra czastek stalych na korzysc C1 :|. Tak to juz jest.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 gru 2010, 23:59
Posty: 1123 (0/12)
Skąd: Gorlice
Auto: Mazda3 BK HB 1.6 MZ-CD 2007

Postprzez Tubi » 11 maja 2011, 12:52

Xed 92r przejście z valvoline durablend 10W40 na Elf sxr 5W30 poprzedzone płukanką. Silnik nie zdechł jak mówili co nie którzy a wręcz klang jest bardziej lekki.
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Hubix » 12 maja 2011, 00:57

Tubi napisał(a):Xed 92r przejście z valvoline durablend 10W40 na Elf sxr 5W30 poprzedzone płukanką. Silnik nie zdechł jak mówili co nie którzy a wręcz klang jest bardziej lekki.


Jak wcześniej zalecałem takie wymiany to byłem ganiony za to.

Do takich silników tylko pełny syntetyk (jeśli zaleca taki producent)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2010, 19:34
Posty: 1221 (0/15)
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 6 2.0 CDVI Exclusive

Postprzez bull » 12 maja 2011, 17:02

Tubi napisał(a):Xed 92r przejście z valvoline durablend 10W40 na Elf sxr 5W30 poprzedzone płukanką. Silnik nie zdechł jak mówili co nie którzy a wręcz klang jest bardziej lekki.


Elf sxr jest olejem energooszczędnym (norma A1/A5), i raczej do twojego silnika moim zdaniem nie jest najlepszy..........chyba, że jeździsz "emeryt style", wtedy ok ......... ale jak lubisz depnąć to lepszy bedzie 5w-30 ale z norm a A3
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez Pankuba » 12 maja 2011, 19:39

Tubi napisał(a):Xed 92r przejście z valvoline durablend 10W40 na Elf sxr 5W30 poprzedzone płukanką. Silnik nie zdechł jak mówili co nie którzy.

Nie za bardzo kojarzę, żeby ktoś takie prognozy stawiał w tym przypadku :).
Ja nawet będąc w miarę pewnym dobrego stanu silnika zrobiłbym najpierw przejście na 5W40.
Poza tym – tak jak bull pisze – zalałeś olej lekkobieżny, zbliżony lepkościowo do olejów 5w20, a jeździsz ostro, jak widzę w ikonce motostatu. Instrukcja dla tego Xeda mówi coś o normie ACEA A5?
Obrazek
Forumowicz
 
Od: 20 sty 2008, 16:44
Posty: 550 (0/1)
Skąd: Łódź
Auto: M6 GG '05 141 KM

Postprzez bull » 12 maja 2011, 20:59

Pankuba napisał(a):Instrukcja dla tego Xeda mówi coś o normie ACEA A5


Normy "A" dla silników benzynowych wprowadzono w 1996 roku, więc raczej instrukcja nie przewiduje takiego rozwiązania.........
My ride's: Renault Espace 2.0 DCI 06' 175KM
Moja M6 --- SOLD
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 paź 2007, 14:57
Posty: 192 (1/0)
Skąd: Whitestock
Auto: Mazda CX-7 08" M/T
Mazda RX-8 04' M/T --- SOLD
Mazda 6s 3.0 04' M/T --- SOLD
Impreza WRX 01' --- SOLD

Postprzez Tubi » 13 maja 2011, 07:49

bull napisał(a):
Tubi napisał(a):Xed 92r przejście z valvoline durablend 10W40 na Elf sxr 5W30 poprzedzone płukanką. Silnik nie zdechł jak mówili co nie którzy a wręcz klang jest bardziej lekki.


Elf sxr jest olejem energooszczędnym (norma A1/A5), i raczej do twojego silnika moim zdaniem nie jest najlepszy..........chyba, że jeździsz "emeryt style", wtedy ok ......... ale jak lubisz depnąć to lepszy bedzie 5w-30 ale z norm a A3


Mazda zaleca dekselie a ten elf jest praktycznie identyczny, więc w czym problem? Nie tylko ja mam zalany w Xedzie ten olej i nic się nikomu nie dzieje. W insrukcji był 5W30.

Aha dynamiczna jazda to nie znaczy pałowanie samochodu do odcinki po wyjściu z zakrętu :)
Co się stanie, gdy jadąc z prędkością światła, włączysz przednie reflektory?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2009, 12:54
Posty: 1468 (10/16)
Skąd: Subkowy
Auto: Był:
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1992
Mazda Xedos 6 CA 2.0 MT 1994
Mazda Xedos 9 TA 2.5 AT 2000
Mazda 6 GY 2.3 MT 2005 fl
Jest:
Mazda 6 GJ SE 2.0 MT 2012

Postprzez Tomek6 » 13 maja 2011, 14:08

Z ciekawości, ktoś jeździ na olejach Panolin?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2009, 23:42
Posty: 1297

PostTen post został usunięty przez Rafał 14 maja 2011, 13:32.
Powód: OT

PostTen post został usunięty przez Rafał 14 maja 2011, 13:32.
Powód: OT

Postprzez Murray » 15 maja 2011, 16:55

wilu86 napisał(a):kurde Murray namieszałeś mi teraz w głowie bo kiedyś myslałem o tym turbo ale zalety i pozytywne opinie o max lifie naklonily mnie na niego i teraz sam już niewiem,kurde głównie chodzi o to że auto pewnie z 50 tyś na minerale zrobilo bo poprzedni wlaściciel cymbał go takim zalał,jaki teraz będzie najodowiedniejszy półsyntetyk żeby sie nic nie porobilo



Ja bym zalał ten Valvo Turbo 10W/40 tym bardziej że masz autko na gaz. A jak nie to wlewaj Max Life... :D
Ja śmigam na Max Lifie i jest oki przebieg 184tysia. do Mazdy 626 mojej dziewczyny proponuje dla niej przejść z Castrola 15W/40 na Valvo Turbo 10W/40 przebieg 400tysia.
....... BP ........
„Killswitch Engage – My Curse”
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 mar 2007, 23:40
Posty: 344
Skąd: Białystok, Wa-wa
Auto: Mazda 323F BA-BP
1840cm3,114 KM

Postprzez JohnnyB » 16 maja 2011, 11:35

Hej,
Padło tu trochę informacji o Orlen Platinum Classic 10w40.
Czy ktoś kto testował ten olej może coś na jego temat więcej napisać ?
Chcę go zalać do Hyundai Coupe z 1999 roku. Aktualnie auto jeździ na Mobilu 10w40. Jest ok. Natomiast w aucie zaczęły już nieco przepuszczać uszczelniacze zaworowe, i auto konsumuje olej. Narazie w ilościach jeszcze akceptowalnych ale nie urywam ze wolałbym aby ta kasa została mi w kieszeni.
Orlen jest sporo tańszy od Mobila, dlatego chciałbym zmienić na ten olej.

Nie planuje w ciągu najbliższych 30 tysięcy km (o ile nie zostanę do tego zmuszony) robić remontu.
Dopiero co wymieniałam rozrząd i nie widzi mi się w auto warte niecałe 10kPLN wkładać teraz 3kPLN za remont.

Czy możecie doradzić jakiś tani 10w40 ?

Czy może znacie kogoś w mazowieckim kto ma doświadczenie w wymienię uszczelniaczy zaworowych bez zdejmowania głowicy ?
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Postprzez Croom » 16 maja 2011, 17:32

Jaki poziom zuzycia tego silnika na 1000km ?
Forumowicz
 
Od: 18 wrz 2007, 15:32
Posty: 155 (0/4)
Auto: NIssan

Postprzez tadziomaru1 » 16 maja 2011, 17:43

Croom napisał(a):silnika
w sensie że oleju?
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez JohnnyB » 16 maja 2011, 17:54

nie przekracza 0,5 litra , ale stan musi być bliski minimum.
Jeśli ojej jest na maksa, ubywa szybciej.

teraz przejechałem 10 000 km z dolewką w granicach 3,0 litra, aczkolwiek dopiero 3 tyś km, zauważyłem że im większe ciśnienie oleju w silniku (im jego poziom jest większy) tym szybciej ubywa.
Częsta przypadłość tych silników, kończą się uszczelniacze zaworowe.
Przyznaje ze nie chce robić remontu po łebkach, tylko raz a dobrze sprawdzić wszystko, wymienić co trzeba, złożyć i znowu pośmigać 12 lat. Chciałbym aby jeszcze auto dało radę przejechać te 30 tyś (dla mnie około 9-10 miesięcy).

Chyba ze znacie kogoś kto ogarnie temat bez zdejmowania głowicy, wtedy koszt nie powinien przekroczyć 500 PLN z robocizną.
..::Born To Rise Hell::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lip 2009, 21:27
Posty: 2541 (46/90)
Skąd: gdzieś w mazowieckim......
Auto: Seat Leon ST '24 2.0 TDI DSG,
Jaguar XE '20 P250 AWD,

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki