Mazda MX-3 (EC) – Szybkie pytania.

Mazda MX-3 1991–1998

Postprzez Face2Face4Race » 15 maja 2011, 20:31

Witam

Nie długo będę zamawiał kilka gratów do swojej Madzii MX-3 i np. amorki, mocowania górne itp. już wiem gdzie tanio zdobyć. A co z sprężynami? Ktoś wie gdzie tanio można skombinować nowe sprężyny obniżające H&R ewentualnie Eibach? A może ktoś podrzuci mi opinię eksploatacji sprężyn Jamex albo MTS Technic? Widziałem, że są bardzo tanie, ale czy dobre? Proszę o konkretne informacje. Mam zamiar obniżyć swoją Madzie i utwardzić pozostając przy seryjnych amorkach.
>Sprzedam części<
viewtopic.php?f=5&t=140129&p=2376269#p2376269
______________________
..::MadziaForeVer::..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 maja 2009, 20:05
Posty: 50
Skąd: Pałac Kultury City
Auto: Madzia MX-3 V6

Postprzez Suloo » 15 maja 2011, 21:24

Lukano napisał(a):To może ja zacznę ;)
Nie działa mi szyberdach. Przycisk mam połamany. Jak on działa? włącz-wyłacz, czy więcej?
Czy on ma jakieś bezpieczniki? W starej jak był zacięty to przynajmniej coś było słychać silnik, że chce zastartować, tutaj nic tak jak by prad do niego nie dochodził.
Lato się zbliża, przydał by się :D

jest podobny do tego w drzwiach pasazera, wiec moze byc taki sam stykowy. sa w nim takie blaszki ktore lubia (przynajmniej w moich drzwiach) zasniedziec. po oskrobaniu dziala.
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez chris4286 » 26 maja 2011, 23:09

Witam. a więc przechodzę odrazu do szczegołów. mój kolega kupił MX-3 z silnikiem 1.6 16v. po oględzinach wyszło że do wymiany są panewki. silnik został wyciągnięty i po naprawie włożony lecz, nie ma wogóle wolnych obrotów(przed zrobieniem silnika były wolne obroty) podciśnienia sprawdzone mniej więcej do schematu. odnależliśmy slniczek krokowy od biegu jałowego i do chodzi no niego napięcie 12v po przekręceniu kluczyka na zapłon. brak błędów w ECU(sprawdzone kodami błyskowymi). proszę o pomoc
chris4286
 

Postprzez adekdjelo » 2 cze 2011, 08:37

Witam,
przymierzam się do kupna rozpórki od mx3 1.8v6 do mojej 1.6 DOHC i mam pytanie czy jest to plug and play że ładnie wszystko pasuje?? Jak ją zakładać?? Bo czytałem że lepiej na podniesionych kołach przednich, nie wiem może to bajka jakaś??

pozdrawiam
Obrazek
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 17 mar 2011, 18:34
Posty: 9
Skąd: Dynów
Auto: MX-3

Postprzez qazxsw1 » 2 cze 2011, 16:57

A jakie to ma znaczenie czy na podnośniku czy na kołach? Gdyby Ci nie pasował milimetr powiedzmy to sobie możesz podnieść, żeby się trochę buda wygięła na boki, ale po postawieniu na koła i tak wróci do stanu właściwego. Musi być plug and play bo mocowania i ich rozstaw jest przecież taki sam...jedyne co to nie wiem jak z kolektorem, czy nie będzie wyżej niż w v6 przez co może być mały problem jak w Z5, ale to już musi się ktoś wypowiedzieć z 1,6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 cze 2008, 12:34
Posty: 232
Skąd: Świdnica
Auto: Mazda mx-3 1.8 V6, SGI, 93 r.

Postprzez Siw-y » 2 cze 2011, 17:26

Ma znaczenie, przy staniu na kołach kielichy składają się do środka, po to właśnie jest rozpórka aby temu zapobiec, chyba, że rozpórka nie ma regulacji to wtedy podnosisz tylko jak nie chce wejść swobodnie.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez Suloo » 2 cze 2011, 20:33

adekdjelo napisał(a):Witam,
przymierzam się do kupna rozpórki od mx3 1.8v6 do mojej 1.6 DOHC i mam pytanie czy jest to plug and play że ładnie wszystko pasuje?? Jak ją zakładać?? Bo czytałem że lepiej na podniesionych kołach przednich, nie wiem może to bajka jakaś??

pozdrawiam

moze bedzie przymierzona wiec bedziesz mial odpowiedz :)
MX3 – Rest In Pieces 05.03.2012
Podczas deszczu, gdy wiatr wieje
slychac Mazde jak rdzewieje.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 mar 2009, 00:53
Posty: 841 (4/8)
Skąd: Janikowo
Auto: bylo MX3

Postprzez szacall » 13 cze 2011, 15:43

Nie będę wdawał się w szczegóły, ale do zbiornika wyrównawczego dostała się woda z niewielką ilością płynu do naczyń :(

Co robić ? Wymieniać płyn od razu, czy mogę kilka dni pojeździć ?
W zbiorniku jest teraz mała piana tak jak przy zmywaniu.

Proszę o wyrozumiałość.
Początkujący
 
Od: 11 mar 2010, 16:48
Posty: 8 (0/1)

Postprzez Majki88 » 13 cze 2011, 20:05

wylej to co jest z wyrównawczego i wypłucz i dolej normalnego płynu później i po kłopocie
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez demeter225 » 15 cze 2011, 14:30

Witam!Błagam o pomoc!Mam mazde mx-3 1.6 16V przebieg 180000tys/km. Jak odpalam ją dymi z rury (biało-szaro- ciężko określić, w miarę rzadki dym), auto zaczyna tracić moc, zalewa świece, trzęsie całym autem. Jak dodaję gazu to czuję drgania, ledwo się zbiera. Wymieniłam już uszczelkę pod głowicą (regeneracja), pod pokrywą, uszczelniacze zaworowe, pierścienie są dobre bo były sprawdzane, listwę od wtrysków, pompę wody, świece, kopułkę i palec rozdzielczy, olej (wcześniej przed naprawą brało go więcej teraz mniej ale i tak dymi). Płyn w chłodnicy ok. Wykręciłam świece żeby je przeczyścić. Widać było nagar na drugiej świecy. (jak wyczyszczę świecę zaczyna normalnie chodzić bez żadnych drgań).Co może powodować, że zalewa tą świecę??Wtrysk??Słyszałam, że może to być pęknięty blok silnika?? :( Zapach dymu przypomina jakby to była niespalona benzyna. Nie wiem co mam już robić. Kasa płynie w poszukiwaniu przyczyny. Mechanicy rozkładają ręce. Bardzo proszę o jakąś podpowiedź. Może ktoś miał podobny problem??czy może to być przepływomierz??
P.S. zapłon ustawiony na 700 tak jak powinno być w mazdzie.
Początkujący
 
Od: 24 mar 2009, 20:09
Posty: 5

Postprzez Matador » 19 cze 2011, 11:44

witam jestem w trakcie zamawiania kompletnego szyberdachu ale nie mam pewnosci czy z V6 nada sie do 1.6 głównie chodzi mi o instalacje jak to jest???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2010, 18:31
Posty: 215
Skąd: Werbkowice
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V

Postprzez Majki88 » 19 cze 2011, 15:25

nie ma znaczenia jaki motor
jeżeli zamawiasz ori jaki był to nie powinno być problemu
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez Matador » 19 cze 2011, 15:34

OK zamówiłem. Mam nadzieje że nie bedzie komplikacji. Dzieki ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 lip 2010, 18:31
Posty: 215
Skąd: Werbkowice
Auto: Mazda MX-3 1.6 16V

Postprzez siera » 20 cze 2011, 08:57

demeter225 napisał(a):Witam!Błagam o pomoc!Mam mazde mx-3 1.6 16V przebieg 180000tys/km. Jak odpalam ją dymi z rury (biało-szaro- ciężko określić, w miarę rzadki dym), auto zaczyna tracić moc, zalewa świece, trzęsie całym autem. Jak dodaję gazu to czuję drgania, ledwo się zbiera. Wymieniłam już uszczelkę pod głowicą (regeneracja), pod pokrywą, uszczelniacze zaworowe, pierścienie są dobre bo były sprawdzane, .

A ten pierścień na którym zalewa świece na pewno dobry ?? Przy takim remoncie jak zrobiłeś pierścienie mogłeś też dać mechanicy mają różne pomysły ;> Jaką metodą sprawdzili że pierścienie dobre ??

adekdjelo napisał(a):Witam,
przymierzam się do kupna rozpórki od mx3 1.8v6 do mojej 1.6 DOHC i mam pytanie czy jest to plug and play że ładnie wszystko pasuje?? Jak ją zakładać?? Bo czytałem że lepiej na podniesionych kołach przednich, nie wiem może to bajka jakaś??

pozdrawiam


Ja zakładam dzisiaj lub jutro :) więc też dam znać :) ale w B6D o kolektor raczej nie będzie haczyć :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez demeter225 » 20 cze 2011, 16:42

siera napisał(a):A ten pierścień na którym zalewa świece na pewno dobry ?? Przy takim remoncie jak zrobiłeś pierścienie mogłeś też dać mechanicy mają różne pomysły ;> Jaką metodą sprawdzili że pierścienie dobre ??


Właśnie chodzi o to, że pierścienie sprawdzane. Ciśnienie bardzo dobre, w każdym po 13 atmosfer. Może jakiś inny pomysł???Bardzo proszę o pomoc. W ostatnich dniach wymieniony został jeszcze filtr paliwa. :(
Początkujący
 
Od: 24 mar 2009, 20:09
Posty: 5

Postprzez siera » 21 cze 2011, 08:03

demeter225 napisał(a):
siera napisał(a):A ten pierścień na którym zalewa świece na pewno dobry ?? Przy takim remoncie jak zrobiłeś pierścienie mogłeś też dać mechanicy mają różne pomysły ;> Jaką metodą sprawdzili że pierścienie dobre ??


Właśnie chodzi o to, że pierścienie sprawdzane. Ciśnienie bardzo dobre, w każdym po 13 atmosfer. Może jakiś inny pomysł???Bardzo proszę o pomoc. W ostatnich dniach wymieniony został jeszcze filtr paliwa. :(

Wiem że to trudne ale jak byś stwierdził czy to olej czy płyn chłodniczy się spala coś można dalej wróżyć ;)
a widać w płynie chłodniczym olej ??? albo biały osad pod korkiem wlewu oleju ???
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez demeter225 » 21 cze 2011, 08:54

siera napisał(a):
demeter225 napisał(a):
siera napisał(a):A ten pierścień na którym zalewa świece na pewno dobry ?? Przy takim remoncie jak zrobiłeś pierścienie mogłeś też dać mechanicy mają różne pomysły ;> Jaką metodą sprawdzili że pierścienie dobre ??


Właśnie chodzi o to, że pierścienie sprawdzane. Ciśnienie bardzo dobre, w każdym po 13 atmosfer. Może jakiś inny pomysł???Bardzo proszę o pomoc. W ostatnich dniach wymieniony został jeszcze filtr paliwa. :(

Wiem że to trudne ale jak byś stwierdził czy to olej czy płyn chłodniczy się spala coś można dalej wróżyć ;)
a widać w płynie chłodniczym olej ??? albo biały osad pod korkiem wlewu oleju ???


Płyn chłodniczy raczej nie, bardziej stawiam na olej. Ten dym tak śmierdzi jakby niespaloną benzyną. Dzisiaj zauważyłam mokry wtrysk ale co jest dziwne listwa była wymieniana!Boję się że to może być blok silnika ale nigdzie nie widać żeby coś ciekło, pęknięcia też nie widać (przynajmniej tam gdzie da radę zaglądnąć) no i nie ma tego białego osadu. Nie wiem czy to może być związane ale nie działa mi (przynajmniej nie zawsze) wskaźnik temperatury. Już zakupiłam nowy termostat ale nie wiem czy to ma związek z dymem?!Auto dymi jak długo postoi tak gdzieś przez około 10-20 sek. a później wszystko jest ok.Ale nieraz zadymi tak że nic nie widać
Początkujący
 
Od: 24 mar 2009, 20:09
Posty: 5

Postprzez siera » 21 cze 2011, 09:51

według mnie:
1- pierścienie ( podobno :) są sytuacje że ciśnienie jest si a pierścienie nie )
1.5 – uszczelka pod głowicą była jakiejś słabej firmy albo przy montażu coś ktoś sknocił ( o co chodzi z regeneracją ?? )
2- pęknięcie głowicy lub bloku (patrzeniem nic nie zdziałasz jak by było takie pęknięcie to by przez nie olej wyciekał albo płyn)

Aczkolwiek z tego co napisałeś to ani olej z płynem się nie miesza ani na odwrót co tylko według mnie potwierdza pierścienie


Pytania pomocnicze:
Ile żre oleju ??
Czy znika płyn chłodniczy ??
Świecę jak rozumiem zalewa olej ?? czy bena ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Postprzez demeter225 » 22 cze 2011, 08:45

siera napisał(a):według mnie:
1- pierścienie ( podobno :) są sytuacje że ciśnienie jest si a pierścienie nie )
1.5 – uszczelka pod głowicą była jakiejś słabej firmy albo przy montażu coś ktoś sknocił ( o co chodzi z regeneracją ?? )
2- pęknięcie głowicy lub bloku (patrzeniem nic nie zdziałasz jak by było takie pęknięcie to by przez nie olej wyciekał albo płyn)

Aczkolwiek z tego co napisałeś to ani olej z płynem się nie miesza ani na odwrót co tylko według mnie potwierdza pierścienie


Pytania pomocnicze:
Ile żre oleju ??
Czy znika płyn chłodniczy ??
Świecę jak rozumiem zalewa olej ?? czy bena ??


Oleju nie ubywa dużo, w sumie jak sprawdzam co 2 dni to prawie cały czas jest tak samo. Płyn chłodniczy nie ucieka, nie ma bąbelków ani plam (że olej dostaje się do płynu). Narazie póki co świecy mi nie zalało już tydzień (wcześniej to tak co dwa – trzy dni i zalana). Ale jak była zalana to czarnym nagarem raczej olejem. Głowica była planowana jak odebrałam to była jak nówka tak pięknie zrobiona, uszczelka dwa razy była wymieniana bo wymieniłam raz i też myślałam że może strzeliła bo dymiło ale była w sumie dobra no i wymieniłam drugi raz na wszelki wypadek. Przedwczoraj jechałam z pracy auto zadymiło i to nieźle, a wczoraj i dzisiaj nie zadymiło. Dymi jak mu się podoba i właśnie nie wiem od czego może to być uzależnione. :( :( :( :( :( :( :(
Początkujący
 
Od: 24 mar 2009, 20:09
Posty: 5

Postprzez siera » 23 cze 2011, 00:53

nie ma opcji pierścienie albo blok, no bo głowica chyba sprawdzona przy uszczelce
może dużo wymagam ale najlepiej nagraj film chociaż telefonem czy dużo tego dymu :)

Pozdr.
Siera
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2009, 20:02
Posty: 201
Skąd: Poznań
Auto: RX-8 1.3

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323