problem z hamulcami – grzeją się podczas jazdy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez rafik89 » 15 maja 2011, 12:20

witam

wczoraj wymieniałem tarcze i klocki w mojej 626, dzisiaj po krótkiej jeździe próbnej, gdzie starałem się nie hamować (dosłownie kilka lekkich hamowań przy dojeżdżaniu do skrzyżowania) tarcze były dosłownie gorące :| Tarcze to TRW, klocki DOKUJI Pytanie co zrobić, jutro mam jechać ok 100 km w jedną stronę. Założyć z powrotem stare tarcze i nowe klocki, żeby trochę się starły i zaś założyć nowe tarcze? Wymianę robiłem z tatą, myślę, że dobrze. Dodam, że przed wymianą nie było problemu, w czasie jazdy słychać tarcie klocków o tarczę.
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez tadziomaru1 » 15 maja 2011, 14:15

Przesmarowałeś prowadnice zacisków smarem miedzianym? To musi lekko chodzić na boki, bo będzie blokowało nie pozwalając klockom odsunąć się od tarczy. Robiłeś przód, tył, czy wszystko? Tłoczki lekko się cofnęły? Te tylne trzeba wkręcać, uważając żeby wypustka na klocku wpasowała się przy zakładaniu w rowek tłoczka. Pod gumkami na tłoczkach nie bylo rdzy? Klocki dawały się przesuwać po włożeniu w zacisk? Czasami, trzeba podszlifować trochę krawędzie klocków, żeby nie stały w zacisku, ja robię to zawsze.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez rafik89 » 15 maja 2011, 14:29

jeśli prowadnice to te metalowe blaszki w zacisku to nie były smarowane jedynie płynem typu wd 40 pryśnięte. Robiłem przód i tył, z tym, że klocki z tyłu zmieniałem nie dalej niż 2 miesiące temu, wczoraj do tego doszły tarcze. Tłoczki, które wysuwają się w miarę zużywania się klocka łatwo się wsunęły z powrotem. Pod gumkami było pełno brudu, odkręciłem tą śrubę imbusową i przeczyściłem. Klocki się przesuwały, ale tarcza weszła na styk, właściwe nie było ani trochę luzu już po jej włożeniu. Sprężyny rozpierające włożyłem tak jak były
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez tadziomaru1 » 15 maja 2011, 14:37

Prowadnice to dwa sworznie trzymające zacisk, górny jest śrubą a z dolnego można wysunąć zacisk po wykręceniu i wyjęciu górnego, oraz odsunięciu góry od tarczy i przesunięciu do środka samochodu. Musi się to lekko wysuwać. Te blaszki też możesz nasmarować, klocki powinny się dawać po nich poruszyć.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez rafik89 » 15 maja 2011, 15:05

w takim razie smarowałem to. Zaraz jeszcze raz to rozbiorę i sprawdzę, najwyżej założę stare tarcze, które są węższe, poczekam ok 2k km aż klocki trochę się zetrą i założę nowe tarcze edit. Problem wydaje się być rozwiązany, blacha przy klockach, która prawdopodobnie jest czujnikiem zużycia klocka była zbyt długa i spowodowała, że wewnętrzny klocek nie schował się wystarczająco głęboko. Niedługo jazda próbna, napiszę czy to pomogło. Dzięki za pomoc :)
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Postprzez rumunn95 » 15 maja 2011, 20:45

nigdy nie zaklada sie "starych" klockow na nowe tarcze!
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez tadziomaru1 » 15 maja 2011, 20:53

rumunn95 napisał(a):nigdy nie zaklada sie "starych" klockow na nowe tarcze!

Prawda! <spoko> Klocki ułożą się do starych tarcz, założysz nowe i <dupa>
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez rafik89 » 15 maja 2011, 22:06

problem wydaje się na dobre zażegnany, po jeździe próbnej prawie bez hamowania tarcze dają się dotknąć ręką, nie są nawet ciepłe. Pomogło usunięcie tego czujnika zużycia klocków.
Forumowicz
 
Od: 1 lis 2010, 23:17
Posty: 342 (0/8)
Skąd: wrocław, czasem krotoszyn
Auto: Citroen C5 1.6 HDi, 2006 rok

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6