
prosty sposób na sprawdzenie uszczelki kolektora ssącego
Strona 1 z 1
Witam. Miałem problemy z wolnymi obrotami tzn.czasami spadały do minimum,czasami samochód gasł,mycie przepustnicy nic nie dało.Okazało się,że uszkodzona była uszczelka pod kolektorem ssącym.A oto prosty sposób żeby zdiagnozować tą usterkę:ściągamy rurę nr 1 i ją szczelnie zatykamy np szmatą,potem ściągamy rurkę nr 2 i odpalamy papierosa,zaciągamy się i dym wpuszczamy w rurkę nr 2,jednocześnie obserwujemy,czy z okolic kolektora wydobywa się dym,jeżeli tak tzn że uszczelka jest nieszczelna,u mnie ta metoda sprawdziła się w 100%,sposób może i niezdrowy,ale skuteczny


Ostatnio edytowano 8 maja 2011, 23:21 przez bartek72, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 26 kwi 2009, 17:41
- Posty: 14
- Skąd: wrocław
- Auto: 323F BJ 1.8 98r
Ciekawy może być ten sposób, ale zrób coś z tym obrazkiem, żeby się wyswietlał. A najlepiej wrzuc go najpierw na jakis serwer gdzie nie zginie za miesiac, tak dla potomnych 

Madzia sprzedana, na forum na pewno jeszcze wrócę ;)
- Od: 16 paź 2009, 13:17
- Posty: 85
- Skąd: Ostrzeszów
- Auto: Była 323f BJ – dzielnie służyła, ale sprzedana. Jeszcze tu wrócę :)
problem maja niepalący 
- Od: 20 mar 2010, 10:54
- Posty: 71
- Skąd: Ostrów Wlkp
- Auto: 323F 98 1.5
Rozumiem, że cały test przeprowadzamy na zgaszonym silniku?
- Od: 8 kwi 2011, 08:34
- Posty: 116
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8
Dobre
Nigdy bym na coś takiego nie wpadł, żeby do diagnozy wykrzystać dym papierosowy.
A może być dym z czegoś innego...



Moja M http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=115425
Ciężka stopa = lekki portfel :)
Ciężka stopa = lekki portfel :)
- Od: 14 cze 2009, 18:17
- Posty: 128
- Skąd: Unieście, Warszawa
- Auto: Mazda 323 BJ 1,3 16V 1998r
Przeprowadziłem w końcu test (pierwszy papieros po 6 latach niepalenia, myślałem, że się pożygam
) i teraz wybaczcie może głupie pytanie, ale gdzie jest kolektor ssący? U mnie dym wydostawał się gdzieś w okolicach przepustnicy (o ile to jest przepustnica). Miejsce uciekania dymu zaznaczyłem na żółto na zdjęciu:

Wydaję mi się, że nie jest to normalne, że dym ucieka i jak rozumuje przy szczelnej instalacji powinien nie wydobywać się przy zatkanej rurze dolotowej? Czy to jest ta osławiona uszczelka pod kolektorem ssącym?

Wydaję mi się, że nie jest to normalne, że dym ucieka i jak rozumuje przy szczelnej instalacji powinien nie wydobywać się przy zatkanej rurze dolotowej? Czy to jest ta osławiona uszczelka pod kolektorem ssącym?
- Od: 8 kwi 2011, 08:34
- Posty: 116
- Skąd: Szczecin
- Auto: Mazda 323f Bj '98 1,8
wejdź tu:http://www.japancars.ru/cat/mazda/index.php?cat=AEBA08&_grp=C2&blk=1300AD
kolektor jest z lewej strony przepustnicy,część nr 13-111 to jest uszczelka kolektora,po wymianie której wszystkie dolegliwości minęły i mazda śmiga aż miło.U mnie dym wydobywał się(patrząc od przodu)z lewej strony silnika.
kolektor jest z lewej strony przepustnicy,część nr 13-111 to jest uszczelka kolektora,po wymianie której wszystkie dolegliwości minęły i mazda śmiga aż miło.U mnie dym wydobywał się(patrząc od przodu)z lewej strony silnika.
- Od: 26 kwi 2009, 17:41
- Posty: 14
- Skąd: wrocław
- Auto: 323F BJ 1.8 98r
Tylko pamiętajcie, żeby otworzyć przepustnicę – albo zablokować pedał w środku kołkiem albo pod maską.
U mnie nie leciało nic dopóki nie otworzyłem przepustnicy – jak otworzyłem,okazało się że uszczelka dziurawa jak sito.....
U mnie nie leciało nic dopóki nie otworzyłem przepustnicy – jak otworzyłem,okazało się że uszczelka dziurawa jak sito.....
- Od: 11 maja 2009, 08:50
- Posty: 55
- Skąd: wawa
- Auto: 323F BJ 1,8 16V 2000r.
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości