626 GF '99 reflektory a ruch prawo i lewostronny

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez qrzysieq » 7 maja 2011, 14:52

Witam
Mam pytanie do posiadaczy 626 GF przed liftem i nie tylko
Dzisiaj odwiedziłem diagnostę w celu wykonania przeglądu i wywnioskował że moja prawa lampa świeci jak anglik czyli do środka jezdni a nie na pobocze. Dość mocno mnie to zdziwiło ponieważ samochód jest sprowadzony z Austrii.

Na lewym kloszu (patrząc od przodu samochodu) mam oznaczenia:
04 02
HCR A
--> <– (większa strzałka w prawo, mniejsza w lewo)
E1 25
BOSCH 1305623046 H.1..526


Na reflektorze są dwie śruby regulacyjne lewo prawo i góra dół. I tak kręcąc pierwszą trochę się poprawia lampa zaczyna świecić bardziej prosto ale nie da się tej wiązki skierować na pobocze.
Poczytałem trochę po forach ale niestety nic konkretnego się nie dowiedziałem.

Bardzo proszę o sprawdzenie w waszych bolidach jakie macie oznaczenie.
Początkujący
 
Od: 16 paź 2009, 19:23
Posty: 6
Skąd: Bochnia
Auto: 626 GF DiTD hatchback

Postprzez MariuszTG » 7 maja 2011, 15:07

sprawdzałem w swojej GF jak wyglądają oznaczenia, patrząc na auto z przodu:

(strona pasażera)
HCR A
00 02
<--
E4 20
(strona kierowcy)
HCR A
04 02
-->
E13 17,5

u mnie również prawa lampa świeci nieco dziwnie, lecz nie do środka tylko mocno do góry, ale to myślę że przy najbliższym przeglądzie wyreguluje

PS. jedną z lamp miałem wymienianą ale nawet nie wiem którą:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez qrzysieq » 7 maja 2011, 15:16

Ok tylko że mnie zastanawiają te dwie strzałki skierowane do siebie – lampa od strony pasażera, gdzieś wyczytałem że oznacza to, że można ustawić na ruch prawo i lewostronny. Moje lampy wyglądają na oryginalne.
Początkujący
 
Od: 16 paź 2009, 19:23
Posty: 6
Skąd: Bochnia
Auto: 626 GF DiTD hatchback

Postprzez MariuszTG » 7 maja 2011, 15:25

sprawdzałeś czy na reflektorach nie ma gdzieś oznaczenia RHD lub LHD – Right/Left Hand Drive ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez qrzysieq » 7 maja 2011, 15:33

Wszystko co było na kloszu spisałem nie ma tam nic takiego.
Początkujący
 
Od: 16 paź 2009, 19:23
Posty: 6
Skąd: Bochnia
Auto: 626 GF DiTD hatchback

Postprzez MariuszTG » 7 maja 2011, 15:43

szukałem w sieci czegoś na temat strzałek i faktycznie duże rozbieżności np.

"Na reflektorze powinny by strzałki:
1. strzałka w prawo – reflektor przeznaczony do ruchu lewostronnego (np. z auta z rynku UK)
2. brak strzałki – reflektor do ruchu prawostronnego
3. strzałka z lewym i prawym grotem – reflektor symetryczny lub z możliwością przestawienia wiązki (nadaje się i do UK, i do Polski."

gdzieś znowu wyczytałem, że strzałki informują tylko o kierunku montażu...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez qrzysieq » 7 maja 2011, 16:17

mniej więcej tyle samo znalazłem, dużo informacji jest sprzecznych.
ja wyczytałem że angliki mają 3 strzałki ale wydaje mi się że to zależy też od producenta
Początkujący
 
Od: 16 paź 2009, 19:23
Posty: 6
Skąd: Bochnia
Auto: 626 GF DiTD hatchback

Postprzez lucas83 » 7 maja 2011, 16:21

Będę wychodzić za chwilę, to sprawdzę u siebie i dam znać. Ja u siebie mam lampy oryginalne. W takich sytuacjach im więcej porównań tym lepiej :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez DJ_pietrek » 7 maja 2011, 19:02

Witam, ja również jestem na podobnym etapie z reflektorami i tak wiem że duża strzałka skierowana w prawo (długość ok. 1cm) oznacza reflektor dla rynku UK, mniejsze strzałki oznaczają z której strony należy ją zamontować, mogę doradzić jak chcesz ją wymienić to bierz używkę w dobrym stanie oczywiście europejską lub Bosha bo reszta zamienników jest wykonana katastrofalnie np. TYC, DEPO, sam kupiłem w piątek DEPO bo Bosha nie mieli i po przejechaniu 10 km puka w reflektorze silniczek jakby się z czegoś wypioł ale oczywiście wszystko jest dobrze, pozdro
DJ_pietrek
 

Postprzez tadziomaru1 » 7 maja 2011, 19:23

Nic nie szkodzi że sprowadzona z Austrii <lol> ( oczywiście poza tym, że spód ma bardziej pordzewiały i tylne nadkola). Lampa jest z angola, bo autko było walone przodem. To normalny proceder stosowany przez handlarzy, bo te lampy można kupić za grosze. Snop światła pada od środka samochodu na lewo, zamiast na prawo. Stań parę metrów przed ścianą, to sobie zobaczysz i będziesz wiedział o co chodzi. Można to całkiem nieźle wyregulować i jeździć z tym, ja tak mam. Oczywiście tylko jeśli chodzi o prawą lampę, lewa musi być europejska.
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez qrzysieq » 8 maja 2011, 13:21

ok dzięki wszystkim za rady. Spróbuję to jakoś wyregulować jak się nie uda poszukam całej lampy.
Początkujący
 
Od: 16 paź 2009, 19:23
Posty: 6
Skąd: Bochnia
Auto: 626 GF DiTD hatchback

Postprzez lucas83 » 9 maja 2011, 09:41

Sprawdzałem u siebie:

(strona kierowcy)
04 02
HCR A
E1 25 –>

(strona pasażera)
04 02
HCR A
E1 25 <–
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez MariuszTG » 9 maja 2011, 11:42

lucas83 widzę że ułożenie strzałek na reflektorach masz tak samo jak u mnie (w stronę kierunkowskazu), przez chwilę już myślałem, że może ja mam 1 lampę z anglika :D
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez lucas83 » 9 maja 2011, 12:29

MariuszTG, pisałeś, że miałeś wymienioną jedną lampę i że jedna świeci Ci dziwnie. Z jakiego kraju pochodzi Twój model? Z Twoich oznaczeń na lampach można wywnioskować, że:

– lewa lampa (strona pasażera) jest przeznaczona na rynek holenderski (E4)
– prawa lampa (strona kierowcy) jest na rynek Luksemburga (E13), ponadto ma niższe natężenie światła drogowego (13,5) w stosunku do lampy lewej (pasażera)

To powinno wyjaśnić kwestię, którą lampę miałeś wymienioną :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez MariuszTG » 9 maja 2011, 13:25

auto na polski rynek i w pl salonie kupione, wymieniona z tego co się dowiedziałem była lampa właśnie od strony kierowcy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 sty 2011, 16:44
Posty: 178 (0/1)
Skąd: Tarnowskie Góry
Auto: M6 GY 1.8 PB 2005 LIFT
była Mazda 626 GF '99 2.0 FS 136KM

Postprzez darkaman » 14 maja 2011, 20:36

U siebie wymieniłem na reflektory DEPO. Niestety trafiły mi się kiepskie chyba lepszym rozwiązaniem jest poszukanie w dobrym stanie używek ory.
Forumowicz
 
Od: 14 maja 2011, 17:44
Posty: 73 (0/1)
Skąd: Opole Lubelskie
Auto: Mazda 626 2.0 GF FS 98r. 115KM +LPG

Postprzez chudya » 23 maja 2011, 10:42

Witam.
Może ktoś wie... Mam reflektory angielskie. Kupienie używanych oryginałów najwyraźniej graniczy z cudem. A gdyby się pokazały, cena pewnie byłaby zaporowa :) Przymierzam się do próby przeróbki. Jeszcze dobrze się nie rozglądałem, ale asymetria świecenia chyba robiona jest głównie (jeśli nie jedynie) przez odbłyśnik. Auto po lifcie. I teraz pytanie: Czy odbłyśnik po lifcie jest taki sam, jak przed liftem? Bo tak sobie kombinuję, że może kupiłbym reflektor sprzed liftu, który znaleźć bez problemu można, i przerzucił środek.
Artur
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez tadziomaru1 » 24 maja 2011, 07:30

Mylisz się, to robią soczewki w szkle. Musiał byś zmienić szkła na nasze, więc <dupa> .
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2009, 12:17
Posty: 1831 (36/30)
Skąd: okolice Radomia
Auto: była 626 GF, będzie 6 GH zastępczaki:
Honda Accord 2,0
Honda Civic 1,4
HONDA CBR 1000RR FIREBLADE 171KM

Postprzez chudya » 24 maja 2011, 11:27

Ok, więc inaczej. Bo nie przyglądałem się szkłom :) Czy szkła sprzed liftu i po nim są takie same? Na zdjęciach widać ciemną ramkę, czy jest ona zespolona ze szkłem? I, oczywiście, czy kształt się różni?
Artur
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lis 2007, 17:40
Posty: 122 (4/3)
Skąd: Zamość
Auto: 626 GF 2,0 136KM '01
była: 323F BG 1,8i 16V 103KM

Postprzez lucas83 » 24 maja 2011, 12:36

Wg mnie to są zupełnie różne lampy, przyjrzałem się kilku sztukom na allegro.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6