Kody błędów OBD I i ABS – samodzielne sprawdzenie

Postprzez Firewolf1 » 26 lut 2011, 11:20

Juz znalazlem w jakims programie ze bezpieczniki sa tez w srodku w aucie ale nie wiem gdzie ?? Z opisu wynika ze za ABS jest odpowiedzialny nr 6 w komorze silnika. 60 Amper no ale on jest sprawny.
Mimo wszystko dla pewnosci sprawdze te w kabinie. Gdzie ich szukac ??
Początkujący
 
Od: 22 lut 2011, 11:35
Posty: 14
Skąd: OPOLE
Auto: mazda 323 p 98r 1.5 benzyna

Postprzez pioterbezkitu » 26 lut 2011, 11:48

Kolego myślę, że nie kasuje Ci błędów przez niesprawne światło stopu

Tutaj forumowicz też miał problem z kasowaniem i był on powiązany ze światłami stopu
viewtopic.php?f=119&t=43673&hilit=kasowanie+b%C5%82%C4%99d%C3%B3w+abs+stop
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lis 2010, 00:52
Posty: 100 (0/1)
Skąd: Biała Piska/Elbląg
Auto: 323P 2.0D 71KM 99r

Postprzez luki_92_92 » 26 lut 2011, 13:15

W kabinie masz bezpieczniki koło lewej nogi kierowcy (nie da się nie zauważyć bo jest taka plastikowa klapka odpinana) ale tam nie ma chyba nic od absu
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 kwi 2009, 19:42
Posty: 2443 (6/12)
Skąd: Sosnowiec
Auto: Mazda 323F BA GLX A-Spec '98 1.8 BP
Mazda RX-8 '05

Postprzez kubik » 8 maja 2011, 16:49

Witam. może mi ktoś wytłumaczyć co to jest "G-signal" ? mam błąd dotyczący tego "czegoś"...
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez Marek 161BD081 » 9 maja 2011, 07:10

kubik napisał(a):Witam. może mi ktoś wytłumaczyć co to jest "G-signal" ? mam błąd dotyczący tego "czegoś"...

Podaj jaki to był kod błędu to może coś wspólnie wówczas wymyślimy bo tak to trochę mało informacji.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kubik » 9 maja 2011, 13:54

No wlasnie to kod 03, Myslalem ze to czujnik położenia wału ale na mx-3.com Znalazlem kody dla silnika Sohc i ten błąd dotyczy nie czujnika a g-signal-a
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez Marek 161BD081 » 9 maja 2011, 14:44

Ja jednak upierałbym się przy tym czujniku położenia wału.
Poczytaj też: viewtopic.php?uid=27945&f=126&t=620&start=0
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez kubik » 9 maja 2011, 15:45

Wymieniłem caly aparat i jest to samo . Nie ma spadku mocy ani nic. Może to byc spowodowane złym ustawieniem zaplonu i po prostu czujnik podaje błędne dane do kompa?
Moja czarna strzała MX-3
91 KM@5500 i 128Nm@4800

Forum Mazdy MX-3 --> MX_# DRIVERS
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2009, 19:20
Posty: 450
Skąd: Włocławek/Konin
Auto: było: Mazda MX-3 1.6 16v SOHC
jest: Honda Accord VII Sport

Postprzez flywin » 9 maja 2011, 16:13

panowie nurtuje mnie jedno pytanie czy da rade skorzystać ELM327 OBD2 i przejściówkę do 17pin MAZDA
http://allegro.pl/adapter-z-obd2-na-wty ... 89551.html

Będzie możliwość sprawdzenia błędów ? np w 323 626 itp..
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Marek 161BD081 » 9 maja 2011, 16:42

U Ciebie wysoce prawdopodobne, że się uda ale w starszych modelach to już nierealne (jest tam OBD-I a nie OBD-II).
Był gdzieś post o tytule "brak pinów FEN i TEN w złączu diagnostycznym ..." – tam doczytaj o podłączeniu ELM'a
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez flywin » 9 maja 2011, 16:44

tak wiem czytałem ale u mnie jest FEN TEN :P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez Marek 161BD081 » 10 maja 2011, 07:19

Interface możesz spróbować podłączyć pod piny BUS+ i BUS- (no i oczywiście zasilanie B+ i GND).
No i w takim wypadku można darować sobie zakup przejściówki ;)
Przyjedź kiedyś do Chełma na spot to może coś popróbujemy z podłączeniem zanim zakupisz sobie sam interface.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez robertch17 » 6 cze 2011, 12:24

Witam

Mam taki problem z podłączeniem elm327 do Mazdy 626 lift 2.0l 2000r.Jestem zielony w tych sprawach
i proszę o poradę .Czytałem na innych postach na ten temat i szczerze nic nie wyczytałem .W końcu jak mam podłączyć te gniazda.
http://img175.imageshack.us/img175/8704/zlacze.jpg
Nie posiadam pinów -FAT,FBS,FWS,TAT,TWS,TSC,TFA,oraz pinu 11 i 17.
A na złączu obd2 jest tak:
2 J1850 Bus+
4 Masa nadwozia
5 Masa sygnałowa
6 CAN High (J-2284)
7 ISO 9141/ISO14230 Linia K
10 J1850 Bus
14 CAN Low (J-2284)
15 ISO 9141/ISO14230 Linia L
16 Zasilanie (+)

PS.
Pod kierownicą nie znalazłem złącza obd2 ani nic podobnego.
Początkujący
 
Od: 6 cze 2011, 11:40
Posty: 4
Skąd: ŁÓDŹ
Auto: 626 2L 2000r GF
po lifcie.

Postprzez Marek 161BD081 » 6 cze 2011, 13:39

robertch17 napisał(a):Nie posiadam pinów -FAT,FBS,FWS,TAT,TWS,TSC,TFA

Ale za to masz piny FEN i TEN więc pozostaje Ci diagnostyka za pomocą diody LED.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez robertch17 » 7 cze 2011, 20:48

Witam

Niby tak ale jak mam elma to chciałbym go spożytkować i dowiedzieć się więcej co w silniku "piszczy"
Początkujący
 
Od: 6 cze 2011, 11:40
Posty: 4
Skąd: ŁÓDŹ
Auto: 626 2L 2000r GF
po lifcie.

Postprzez Marek 161BD081 » 7 cze 2011, 23:01

robertch17 napisał(a):ale jak mam elma to chciałbym go spożytkować i dowiedzieć się więcej co w silniku "piszczy"

Cóż z tego, że masz ELM'a – nie masz niestety programu, który chciałby "pogadać" z autem.
Zresztą nie wiem czy wogóle takowy istnieje.
W starszych wersjach mazd w serwisie podłączali się specjalnym urządzonkiem, które poza błędami pokazywało stan pracy silnika.
Jedno takie urządzonko ma kolega "wiesiek5", czy jeszcze ktoś to posiada to .... nie wiem.

Swoją drogą to ... auto z 2000r. i nie ma OBDII to tak trochę dziwne ale po lekturze wątków wydaje mi się, ze ew. błędy powinno dać się wybłyskać w wersji "czterocyfrowej" tak jak w OBDII

Tak juz OT: mógłbyś w profilu wpisać posiadane autko i swoją lokalizację.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pawcio1017 » 16 cze 2011, 11:32

esina napisał(a):01 – Impuls zapłonu
02 – Czujnik położenia wału / Przepływomierz powietrza*
03 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. silnika*
04 – Czujnik położenia wału / Czujnik temp. powietrza. zasysanego*
05 – Czujnik spalania stukowego / Układ sprzężenia zwrotnego*
06 – Czujnik prędkości własnej pojazdu / Przełącznik przepustnicy*
08 – Przepływomierz powietrza
09 – Czujnik temp. silnika / Czujnik ciśnienia atmosferycznego*
10 – Czujnik temperatury powietrza zasysanego
12 – Czujnik położenia przepustnicy
14 – Czujnik ciśnienia atmosferycznego – EMS
15 – Czujnik lambda / Czujnik ciśnienia w kolektorze dolotowym*
16 – Czujnik EGR
17 – Układ sprzężenia zwrotnego
22 – Sygnał zapłonu na wejściu EMS*
23 – Czujnik lambda
24 – Układ sprzężenia zwrotnego
25 – Elektrozawór regulacji ciśnienia
26 – Elektrozawór pojemnika z węglem aktywnym
28 – Elektrozawór podciśnienia w EGR
29 – Elektrozawór przewietrzania w EGR
34 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów A
25 – Elektrozawór regulacji wolnych obrotów B
41 – Elektrozawór
46 – Elektrozawór
55 – Czujnik prędkości własnej pojazdu
56 – Czujnik temp. oleju w skrzyni A/T
60 – Elektrozawór biegu 1/2 w skrzyni A/T
61 – Elektrozawór biegu 2/3 w skrzyni A/T
62 – Elektrozawór biegu 3/4 w skrzyni A/T
63 – Elektrozawór Lock-Up w skrzyni A/T
64 – Elektrozawór biegu 3/2 w skrzyni A/T
65 – Elektrozawór Lock-Up w skrzyni A/T
66 – Elektrozawór ciśnienia w skrzyni A/T
67 – Przekaźnik dmuchawy pierwszego stopnia
68 – Przekaźnik dmuchawy drugiego stopnia
69 – Czujnik termiczny układu chłodzenia


Czy błędy z mojej Mazdy zczytywać wg tego spisu? (Mazda 323BG 1.3 8v '91r)
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez Marek 161BD081 » 17 cze 2011, 06:54

pawcio1017 napisał(a):Czy błędy z mojej Mazdy zczytywać wg tego spisu? (Mazda 323BG 1.3 8v '91r)

Wydaje mi się, że tak.
Jak masz typowe złącze diagnostyczne to co Ci szkodzi spróbować? ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez pawcio1017 » 19 cze 2011, 23:45

A więc sprobowałem i...

Po podłączeniu diody, przekręcam na zapłon. Dioda zapala się na ok 3 sek, gaśnie na chwilkę, zapala się ponownie o tak już zostaje. Nawet po odpaleniu silnika dioda caly czas się świeci. Czy ktoś wie co to oznacza?

Schematycznie dioda zapala się w takich odstępach czasu:
....................||||||............................|||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||[itd]
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez grzesiek1989cz » 1 lip 2011, 22:45

orientuje sie jak jest w 323f BA v6?z roku 94?czy sa kody 2 czy 4 cyfrowe? jak juz skonczy sprawdzac to dioda zgasnie czy sie zapali ciaglym?nie ma na desce rozdzielczej migadelka?

niech ktos wrzuci kody dla 323f ba v6 KF 2.0:)z gory dzieki
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323