Sterownik centralnego z pilotami w 323F BG – jak zamontować?

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez djpimpek » 1 kwi 2011, 19:15

Witam,

Kupiłem sterownik centralnego z pilotami. Nie znam się za bardzo na elektronice, ale chcę to zrobić sam. Centralny mam, chodzi mi o to żeby samochód się otwierał z pilota i migał kierunkami.
Nie wiem pod które kable się podłączyć... Te w drzwiach czy te od oryginalnego sterowania?
Tu jest kilka fotek:
Kostka z 3 pin w drzwiach od centralnego:
Obrazek
Wiązka i sterownik centralki nad nogami kierowcy:
Obrazek
Schematy z instrukcji:
Obrazek
Obrazek

Mam pytania:
Czy podłączyć sterowanie masą (NEGATIVE) czy +12v (POSITIVE)?
Gdzie podłączyć niebieski kabel od awaryjnych?

Moja koncepcja jest następująca:
-Podłączam się pod aku czerwonym (+) i czarnym (–) kablem
-Niebieski do kabla od awaryjnych (sprawdzę miernikiem przy włączonych gdzie jest napięcie +12v i podłącze)
-Biały i biało czarny kabel do zielonych kabli w kostce 3 pin w drzwiach. (Biały tam gdzie na zielonym jest 12V przy zamkniętych drzwiach i biało czarny tam gdzie jest napięcie zielonego drugiego 12V przy otwartych)
-Żółty i żółto czarny do masy (tylko do jakiej? trzeci niebieski kabel w kostce 3pin? czy dotknąć gdzieś do metalu? może jakiś kabel czarny znaleźć?)

Czy to jest dobra koncepcja? Nie popełniłem błędu? Macie jakąś prostszą? A może muszę się podłączyć nie pod masę tylko pod 12V? Wytłumaczcie prostym językiem bo elektrykiem nie jestem.
ObrazekMAZDA 323F BG:
1991r – SOHC 1.8 – 16 VALVE – 103KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 22:54
Posty: 60
Auto: MAZDA 323F BG 91r SOHC 1.8 16V

Postprzez BogJestJeden » 2 kwi 2011, 08:37

Jeśli masz jedno wyjście na kierunki, to bd musiał zamontować diody prostownicze, bo tak to przy włączonym np. lewym kierunku bd Ci mrugać oby dwa ;) Wiem bo zakładałem jakieś 2 dni temu :P
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 paź 2010, 22:13
Posty: 16

Postprzez Mazdaxxx » 2 kwi 2011, 09:46

gdzies na forum dokladnie opisałem krok po kroku jak zamontować sterowanie centralnym z pilota do standardowego centralnego z kluczyka poszukaj bo jest
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez djpimpek » 2 kwi 2011, 14:58

Mazdaxxx napisał(a):gdzies na forum dokladnie opisałem krok po kroku jak zamontować sterowanie centralnym z pilota do standardowego centralnego z kluczyka poszukaj bo jest
No wpisywałem różne hasła w Twoich postach: pilot, piloty, centralny, centralka itp. i nie ma
ObrazekMAZDA 323F BG:
1991r – SOHC 1.8 – 16 VALVE – 103KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 22:54
Posty: 60
Auto: MAZDA 323F BG 91r SOHC 1.8 16V

Postprzez Mazdaxxx » 2 kwi 2011, 16:07

nie umiem tego zrobić koszt u specjalisty od alarmów i centralnych zamków 150-200 zł :) mam nadzieje że teraz ładniej napisane
Ostatnio edytowano 7 kwi 2011, 17:36 przez Mazdaxxx, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez mysse » 2 kwi 2011, 16:10

w kurna majonez, to najdluzsze zdanie jakie czytalem w zyciu.
Obrazek Mazda 929 79' powered by BMW :)
Forumowicz
 
Od: 4 mar 2008, 01:41
Posty: 247
Skąd: Opole
Auto: Mazda 929 LA m52
Mazda 323F BG bp

Postprzez djpimpek » 2 kwi 2011, 18:24

...Więc, musiałem dokupić siłownik dla drzwi kierowcy (wykręciłem z tylnych drzwi innej mazdy) i diodę prostowniczą 10A, tak jak kolega wyżej pisał do kierunków bo trzeba się podłączyć pod 2 kable od kierunków co powoduje że kierunki działają jak awaryjne (dioda nie pozwala na to). Niedługo napiszę po kolei co trzeba robić i jak podłączyć (dla potomnych).

Mam do was pytanie... Czy uziemieniem może być – minus akumulatora czy lepiej uziemić gdzieś w blachę albo gdzieś?
ObrazekMAZDA 323F BG:
1991r – SOHC 1.8 – 16 VALVE – 103KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 22:54
Posty: 60
Auto: MAZDA 323F BG 91r SOHC 1.8 16V

Postprzez Lukano » 7 kwi 2011, 09:25

mazdaxxx jak fotorelację masz taką jak ten opis w tym poście to chyba nikt nic nie zrobi ;)
Też niedługo będę się za to brał. tylko u mnie wersja uproszczona, nie chce żadnych alarmów, migania kierunkami. Chce mieć sterownik i po naciśnięciu przycisku otwarte lub zamknięte drzwi.
Obrazek
Audi A8 4.2
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2006, 19:10
Posty: 4137 (0/1)
Skąd: Lublin/Radom
Auto: Hania civic X, A8 D3 a na lato Hania CRX del soll

Postprzez Mazdaxxx » 7 kwi 2011, 17:35

instrukcja krok po kroku na forum jest wystarczy poszukać a nie marudzic że nie ma albo miec pretensje że w odp wyglada jak jedeno zdanie i jest niezrozumiałe... jak się przerabia coś któryś tam raz z kolei i co którejś tamo osobie trzeba pisac to samo ,to raczej robi się to od niechcenia... ale prosze bardzo już poprawiłem post na bardziej zrozumiały...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez djpimpek » 21 kwi 2011, 18:18

Finalnie zrobiłem to tak:
1. Kable – Czerwony (+12) i czarny (–) podłączyłem do klem akumulatora (kable puściłem obok linki prędkościomierza), najpierw jednak połączyłem żółty i żółto czarny z czerwonym
2. Pomarańczowy, pomarańczowo czarny połączyłem razem i podłączyłem do masy, wkręcając śrubę do ramy z metalowym gwintem nad lewą nogą kierowcy.
3. rozkręciłem tapicerkę drzwi, puściłem biały kabel i czarno biały ze środka przez słupek aż do drzwi.
4. Wyjąłem zaślepkę czarną z drzwi i przyczepiłem wkrętem siłownik, przylutowałem białe kable do siłownika. (Od tej pory siłownik reaguje na pilota)
5. Do siłownika przyczepiłem gruby mocny drut, który dało się zagiąć na siłowniku i na drucie oryginalnym. Wszystko musi być sztywne aby umożliwiało zamykanie i otwieranie. Siłownik musi być zaciśnięty i drzwi zamknięte aby dobrze wymierzyć drut. (Po tej operacji mamy już centralny z pilota, więc montujemy tapicerkę drzwi z powrotem)
6. Aby podłączyć kierunki podłączamy niebieski do kabli z kostki nad nogami kierowcy oznaczonej DOOR LOCK. Czyli niebieski ze sterownika do grubych: zielonego i brązowego (Najlepiej aby sprawdzić do których, zobaczyć podczas świecenia awaryjnych gdzie idzie napięcie +12). Niestety trzeba dokupić diody prostownicze i zamontować srebrnym paskiem w kierunku kabli zielonego i brązowego aby ich nie zmostkować bo nie będą nam działać poprawnie kierunkowskazy. Dopiero potem niebieski do diód.
7. Sterownik można na taśmę dwustronną lub opaski zaciskowe przykleić do bezpieczników, tych co są pionowo schowane nad nogami kierowcy. Nadmiar kabli chowamy w plastik obok głównych bezpieczników.

Co było potrzeba kupić?
– Sterownik z pilotami, wiązką kabli, bateriami, instrukcją – 54zł
– 2x Dioda prostownicza – 16zł
– Siłownik – lewy tył od mazdy 323F BG – 15zł na szrocie, lecz musiałem sam wymontować:)
– śrubę z nakrętką i podkładką miałem, wkręt też, zacisk elektryczny okrągły do kabla od masy w który wsadziłem śrubę też miałem.

Wyniosło mnie to razem 85zł
KONIEC.
W razie pytań piszcie, pomogę.
ObrazekMAZDA 323F BG:
1991r – SOHC 1.8 – 16 VALVE – 103KM
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2009, 22:54
Posty: 60
Auto: MAZDA 323F BG 91r SOHC 1.8 16V

Postprzez mad_man » 7 maja 2011, 10:09

wiesz co nie wiem co to za centralny miales, ale ja kupowalem w takim ciekawym elektronicznym sklepie centralke z pilotem i 4 silownikami, jak to wyciaglem z pudelka popatrzylem na kabelki oryginalne i nowe to jedyne problem to bylo przeciagniecie wiazki do tego silownika w drzwiach kierowcy. Reszta silownikow zostala na kablach oryginalnych, tylko same silowniki zmienilem bo oryginalne juz nie domagaly, nawet mocowania oryginalne zostaly. Calosc kosztowala 85,– bo zestaw sama centralka + pilot kosztowal wiecej niz centralka + pilot + silowniki :D
Jedyny trick jest taki ze oni te centralki robia zwykle w ten sam sposob, czyli: (zakladajac 1 mastera i 3 slave'y) master jest na swoich kablach i musisz go wsadzic w drzwi kierowcy. Troszke zabawy jest z przeciagnieciem wiazki do tychze drzwi bo ten peszel gumowy jest strasznie ciasny. Reszta silownikow jest w tych centralach na tych samych przewodach, czyli do mastera z centralki wychodzi chyba 5 przewodow a do slavevow (wszystkich 3) tylko 2 :) Dorzucam to dla potomnych moze sie komus przyda ;)

aaa zapomnialbym, ja sie podpialem bezposrednio w kierunki za awaryjkami (chyba jakos tak), centralka moja ma wbudowane przekazniki, tylko wiadomo zabezpieczyc to diodami trzeba bylo ;)
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez Czester503 » 7 maja 2011, 12:36

kolego jaki zestaw kupiłeś .? jakis na allegro czy w sklepie i jak sie spisuje .? bo zamierzam do swojej włożyć centralny z pilota. bo w mojej nie ma centralnego nawet z kluczyka :–/
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 17:29
Posty: 62
Skąd: LKR || Kraśnik
Auto: [*]Mazda 323 BG 1.6 16V 93r USDM

Postprzez mad_man » 7 maja 2011, 16:11

@Czester503, hmmm kupilem w sklepie elektronicznym taki najzwyklejszy i dziala... ma funkcje odnajdywania pojazdu, oraz.. jak podepniesz pod acc i pedal stopu to... gdy acc on i stop on, zamykaja sie drzwi , gdy acc of, sie otwieraja :) (niestety nie podpialem tej funkcji bo nie moglem znalezc acc :/) kosztowal 85,– pilot jest taki smukly niebieski ;)
ale Ty jak nie masz w ogole centralnego to hmm sprawdz najpierw czy masz wiazke w drzwiach pasazerow.. bo jak nie to ... powodzenia zycze na przeciaganie przewodow troche Ci to zajmie
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez Mazdaxxx » 7 maja 2011, 16:23

jeśli ma elektryczne szyby to bedzie miał wiązke do centralnego zamka jeśli nie ma elektryki to i nie ma całej wiazki w tym centralnego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2007, 12:51
Posty: 721
Skąd: Kraków
Auto: mx-3 1.6 107KM 98r

Postprzez Czester503 » 7 maja 2011, 19:07

mam korbki :]
a co myślicie o takim centralnym
http://moto.allegro.pl/promocja-centralny-zamek-2-drzwi-kierunkowskazy-i1586610085.html
??

orientuje się ktoś czy w 323BG da się zrobić klapę z pilota?
Forumowicz
 
Od: 15 sie 2009, 17:29
Posty: 62
Skąd: LKR || Kraśnik
Auto: [*]Mazda 323 BG 1.6 16V 93r USDM

Postprzez krzaku90 » 8 maja 2011, 00:04

Centralny jak centralny, byle otwieral.
Klape mozna zrobic ale do tego musisz dokupic cos w ten desen.
http://moto.allegro.pl/silownik-tylnej- ... 77403.html
NIe wiem czy sa tansze czy drozsze te silowniki, dalem pierwszy z brzegu.
Wtedy taki silowniczek podpinasz pod dodatkowy kanal i bedzie si.
Gorzej z samym umiejscowienien takiegi silowniczka, niby linka, to mozna doczepic do oryginalnej ale niestety te silownki nie sa dosc silne zeby uciagnac ori linke(dzialaja na zasadzie elektromagnesu-dostaje prad to ciagnie za linke). Ja u siebie zamontowalem go w klapie na zamku tylko tam dawal rade uciagnac ale niestety musialem odczepic ciegno od otwierania z kluczyka. Teraz albo pilot albo dzwigienka w kabinie.
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez mad_man » 8 maja 2011, 10:44

@krzaku90, w sumie, takie rozwiazanie jest ciekawe a opcja, pilot + dzwigienka, albo dzwiegnka lub kluczyk hmmm, imho lepszy pilot + dzwigienka :D
http://planme.pl – jezeli szukasz harmonogramu...:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 maja 2005, 15:48
Posty: 428 (1/3)
Skąd: Oświęcim
Auto: '91 323F BG 16V 1.6 (gaz)
'95 626 GE 1.8 (rip)
'96 323F BA 1.5Z (sold)
'09 Laguna 2.0T F4R

Postprzez TALREP » 9 maja 2011, 14:28

Czester503 napisał(a):mam korbki :]
a co myślicie o takim centralnym
http://moto.allegro.pl/promocja-centralny-zamek-2-drzwi-kierunkowskazy-i1586610085.html
??

orientuje się ktoś czy w 323BG da się zrobić klapę z pilota?


Kupowałem do swojej sterownik od tego sprzedawcy i jeszcze jakieś inne duperele kilkukrotnie i nigdy nie narzekałem. Centralny działał 3 lata bez kłopotu aż do sprzedaży mazdy. Wyprowadziłem kabel pod klapę ale nigdy nie kupiłem siłownika ;) Po pewnym czasie doszedłem do wniosku, że to może okazać się kłopotliwe jak przypadkiem mi się ten guzik wciśnie itp. :P
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Postprzez krzaku90 » 9 maja 2011, 18:48

TALREP napisał(a):Po pewnym czasie doszedłem do wniosku, że to może okazać się kłopotliwe jak przypadkiem mi się ten guzik wciśnie itp. :P


Piszesz o tym co ja podalem w linku?
Jezeli tak to wcale nie musisz zakladac tego guziczka w kabinie co jest dolaczony do silowniczka tylko od razu podpinasz go pod centralke. A jezeli chodzi Ci o o guziczek w pilocie od klapy to przewaznie jest taki myk ze owy guziczek musisz przytrzymac od 3 do 5 sekund wtedy dopiero centralka podaje napiecie na silowniczek i otwiera klape;)
Forumowicz
 
Od: 12 lip 2009, 20:59
Posty: 155
Skąd: Sulęcin
Auto: mazda 323 bg 1.8 16v SOHC

Postprzez TALREP » 9 maja 2011, 20:22

u mnie pilot dzialal tak, ze jak nacisnalem przycisk otwierania drzwi to oczywiscie drzwi sie otwieraly, jak nacisnalem przycisk otwierania klapy to tak samo od razu otwieraly sie drzwi (i pewnie klapa gdyby ja podpial) wiec wyszedlem z zalozenia ze podobnie bedzie dzialac klapa – otworzy sie od razu. Nie mierzylem jak faktycznie sterownik podaje tam prad i juz nie zmierze bo autem jezdzi inny wlasciciel.

oczywiscie pisalem o przycisku na pilocie – ten dolaczany do silownika to wiem do czego sluzy i czy musze go montowac ;)
ObrazekObrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 29 lis 2005, 16:30
Posty: 581
Skąd: Łomianki
Auto: była mazda 323f BG 1.6 1991r
jest toyota avensis T25 2.0 2003r

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323