Rozrząd do 323F BA Z5 98" POLIFT. ?

Postprzez bartiall323f » 7 maja 2011, 07:15

Witam,

Czy to prawda ,że idzie inny rozrząd niż ten 125 zębów do starej BA?

Jeśli ktoś ma BA po lifcie, to proszę o info jaki rozrząd i czym się różni od BA przed lift.

Podobno to ma coś z numerem VIN.

Proszę o info bo pół roku jeźdżę, 9 tys. zrobione a rozrząd nie ruszony.

Pozdr.
MOJA ZIELONA STRZAŁA I LEKKIE MODYFIKACJE
viewtopic.php?f=312&t=107684&start=0
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 19 paź 2010, 17:05
Posty: 27
Skąd: Zambrów
Auto: MAZDA 323F BA 1.5 Z5 1998'

Postprzez bartekdw » 7 maja 2011, 11:16

Było viewtopic.php?f=116&t=56302
Takie szybkie pytanka, nieścisłości najlepiej poruszyć w wątku luźne dyskusje, będzie mniej klonów tych samych tematów ;)
Obrazek Obrazek
Forumowicz
 
Od: 30 kwi 2008, 20:20
Posty: 199
Skąd: Zamość
Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg

Postprzez MRush » 7 maja 2011, 12:12

Ja dość niedawno kupowałem rozrząd do swojej nowej Mazdy 323F BA po lifcie podając numer VIN .. w tej chwili części katalogowych nie pamiętam, ale mogę spróbować je załatwić.
Był to pasek firmy Contitech za 100zł, napinacz firmy NTN za 82zł oraz rolka NTN za 88zł.
(co do paska chyba to TO)
Były też tańsze zamienniki, ale nie chciałem ryzykować. :)

Stare BA nie miały jakichś łańcuchów czy czegoś takiego?
Początkujący
 
Od: 6 maja 2011, 16:45
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F BA '98

Postprzez schizzok » 7 maja 2011, 14:13

Pasek do madzi po lifcie to 123 Zęby .

U mnie wygladało to tak :
– uszczelniacze wałków rozrządu oryginał OE MAZDA – 43zł/szt x2
– przedni uszczelniacz wału korbowego oryginał OE MAZDA – 29zł
– uszczelka pokrywy zaworów oryginał OE MAZDA – 74zł
– pompa wody japońska GMB z uszczelkami – 165zł
– paski wieloklinowe zewnętrzne – japońskie BANDO (czyli OEM MAZDA) – 69zł/kpl 2szt
na 60.000km za 200 parę złotych /kpl:
– pasek Mitsuboshi
– napinacz GMB
– rolka gładka GMB
– sprężyna napinacza oryginał OE MAZDA

Zamawiane z carspeedu :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2011, 17:36
Posty: 39
Skąd: Ciechanów/Mazowieckie
Auto: 323F BA Z5 1.5 16V 97' Lift Engine

Postprzez MRush » 7 maja 2011, 16:21

Mi powiedziano w warsztacie,że przy tej konstrukcji silnika (Z5) nie opłaca się wymieniać pompy wody przy zmianie paska rozrządu. Ile w tym prawdy? Na razie mam nową pompę jako zapas.
Początkujący
 
Od: 6 maja 2011, 16:45
Posty: 5
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 323F BA '98

Postprzez flywin » 7 maja 2011, 18:02

owszem nie trzeba ,bo nie jest napędzane Pasierskim rozrządu tylko wieloklinowym, ale lepiej wymienić za jednym zamachem ponieważ, i tak trzeba ściągać pasek rozrządu przy wymianie .
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez marcin556777 » 3 mar 2016, 19:24

mam pytanie czym poza r ozrzadem jest jakaś różnica przed a po lifcie (wymiana silnika)
Początkujący
 
Od: 28 lut 2016, 23:52
Posty: 4
Skąd: gdynia
Auto: mazda 323f ba 1.5 16 v

Postprzez Marek 161BD081 » 3 mar 2016, 21:59

W zasadzie to chyba z istotnych różnic to własnie rozrząd – inny (dłuższy) pasek bo zmieniony został napęd jednego wałka rozrządu, inna obudowa rozrządu, brak łańcuszka spinającego wałki wraz z napinaczem hydraulicznym.
Z kosmetycznych różnic może być zamontowany inny czujnik temperatury silnika ale oczywiście można wkręcić stary i dwustopniowy termostat co nie ma wpływu na pracę silnika.
Na przełomie ok. 1996r. zmieniono aparat zapłonowy (P5/P9 --> M3) i co za tym idzie modyfikacji też uległa wiązka kablowa.
Ale to także nie ma znaczenia – cały osprzęt możesz użyć z oryginalnej jednostki.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323