Dziwne odgłosy silnika i okolic (syczenie, klepanie,brzęczenie, stukanie itp.)
Od kilku dni jestem szczęśliwym posiadaczem mazdy 6 2.0 MZR-CD 136KM. Ma nabite 155kkm. Cały rozrząd wymieniony ok 35kkm temu. Silnik podczas kupna sprawdzony dokładnie pod kompem wskazał dobry stan i b.dobrą pracę tłoków (sprawdzany niestety na ciepłym silniku). Jednakże niepokoją mnie odgłosy okolic silnika na zimnym silniku. Nie wiem czy to jego normalna praca. Poniżej wrzucam video:
http://w325.wrzuta.pl/film/1mZfSTyBkeX/silnik
Poza powyższym, niestety nie udało mi się dzisiaj tego zarejestrować, ale tam po lewej stronie silnika słychać na zimnym silniku cykanie, ale raczej niemetaliczne.
Proszę o obejrzenie filmiku i odpowiedź czy są to normalne odgłosy i ewentualną diagnozę nieprawidłowości.
Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam wszystkich.
http://w325.wrzuta.pl/film/1mZfSTyBkeX/silnik
Poza powyższym, niestety nie udało mi się dzisiaj tego zarejestrować, ale tam po lewej stronie silnika słychać na zimnym silniku cykanie, ale raczej niemetaliczne.
Proszę o obejrzenie filmiku i odpowiedź czy są to normalne odgłosy i ewentualną diagnozę nieprawidłowości.
Z góry dzięki za odpowiedź. Pozdrawiam wszystkich.
-
uemek
hej mam to samo i też próbuje sie dowiedzieć co to może być, daj znac na pw, gdy bedziesz cos wiedzial ja zrobię to samo pozdro.
-
elvisxxx
Spróbuj zdjąć pasek wielorowkowy (ten który napędza alternator), a następnie uruchom silnik. Jeżeli niepokojące Ciebie odgłosy ustąpią to przyczyny należy szukać w rolkach, lub w napinaczu. Jeżeli chodzi o rolki to wydatek niewielki, gdyż rolki są stalowe i wystarczy wymienić same łożyska. Spróbuj poruszać napinaczem przy pomocy klucza jeżeli to on będzie wydawał jakieś piski to spróbuj mojego patentu, który zastosowałem 12tyś.km temu i nadal jest OK
. Ja napinacz wypełniłem sprejem silikonowym do smarowania łańcuchów motocyklowych. Powyższy sprej bardzo dobrze smaruje i dobrze trzyma się elementów. Poza tym ma właściwości antyelektrostatyczne czyli kurz się do niego tak nie przykleja.
Powodzenia

Powodzenia
Mam na sprzedanie podkładki pod przewody przelewowe:
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
http://img5.imageshack.us/img5/6097/rf2a13833a.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/2897 ... eoemaz.jpg
http://img683.imageshack.us/img683/1330 ... rzelew.png
- Od: 2 mar 2011, 22:45
- Posty: 65
- Auto: MAZDA 6 2.0CiTD 136koni 2004r
Posłuchaj mojego dźwięku:
viewtopic.php?f=90&t=108566&p=1845457&hilit=muzyka#p1845457
To odgłos "pracy" napędu alternatora itp.
Polej wodą – powinno ucichnąć. Jeśli ucichnie wiesz z czym jest problem.
viewtopic.php?f=90&t=108566&p=1845457&hilit=muzyka#p1845457
To odgłos "pracy" napędu alternatora itp.
Polej wodą – powinno ucichnąć. Jeśli ucichnie wiesz z czym jest problem.
Odkopie trochę temat, ale jeśli nie znalazłeś rozwiązania to ... Mam wrażenie że miałem to samo, szczególnie słyszalne na zimnym silniku a jak się nagrzewał to z czasem ustępowało. Problem to koło pasowe alternatora, wymiana i już nie hałasuje (koszt sprzęgła to pewnie koło 400-500 zł)
- Od: 3 kwi 2011, 21:56
- Posty: 36
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 6 CiTD 89KW 2003
Witam,
szukałem szukałm ale nic nie znalazlem a więc panowie w mojej madzi poczas gaszenia slnika jak i jeździe po mocno nie równej naiweszchni, gwałtownego przyśpieszania i hamowania coś stuka nie cały czas a jednorazowo i cisza,dźwięk przypomina dźwięk luźnego tłumika jednak tłumik trzyma sięsztywno, sprawdzałem akumulator i był luźny już myślałem że problem znikł
niestety po dokrenceniu aku dalej stuka,stuki dochodzą jak by z tylu silnika przynjmniej mi się tak wydaje ,sprawdzałem czy to może websto jest źle przymocowane i wszystko co się dało ale i tak stuknie od czasu do czasu, z racji tego że mnie to denerwuje potanowiłem zwrócić się do was z proźbą o pomoc może ktoś z was miał podobnie i może mi jakoś pomóc.
Pozdrawiam,
szukałem szukałm ale nic nie znalazlem a więc panowie w mojej madzi poczas gaszenia slnika jak i jeździe po mocno nie równej naiweszchni, gwałtownego przyśpieszania i hamowania coś stuka nie cały czas a jednorazowo i cisza,dźwięk przypomina dźwięk luźnego tłumika jednak tłumik trzyma sięsztywno, sprawdzałem akumulator i był luźny już myślałem że problem znikł

Pozdrawiam,
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
aha,czyli mam sie martwić czy ten typ tak ma? dźwięk jakby dochodzi z turbiny a własciwie z podniej mój staruszek ja tam zagładał to mówił że to hałasuje jakaś bańka(wygląda jak bańka) przy turbinie ale nie powiem wam co to dokladnie jest jedynie jak wygląda a raczej co przypomina.
da się coś z robić z turbiną bądź alternatorem aby nie stukał ?
da się coś z robić z turbiną bądź alternatorem aby nie stukał ?
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
Obstawiam poduszkę silnika, mam podobne objawy. Przy przyspieszaniu albo gwałtowniejszym hamowaniu słyszę "kwik" ... dziś byłem na kanale i jak mechanior szarpnął tylko w okolicy poduszki to od razu rozpoznałem ten dźwięk. Pada ta na środku z tyłu silnika. Zamienniki są chyba tylko z tedgumu (jak jest inna firma, która to robi to chętnie się zapoznam z oferta bo jestem na kupnie). Ale żaden ze mnie znawca, może to być coś innego, po prostu mam podobne objawy i dlatego chciałem się podzielić moją dolegliwością.
... owoc żywota Twojego je ZUS
sprawdź śruby mocujące silnik tj. pod aku, przy zbiorniku wody i pod silnikiem do spodu..
.pozdr.E
.pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
witam.
Ja również ostatnio zauważyłem dziwne "cykanie" pod maska... Sprawdziłem już napinacz alternator i w tamtym rejonie ten dźwięk nie występuje. Mam wrażenie ,że dźwięk pochodzi z przedniej części silnika za chłodnicami albo nawet pod nimi bo słychać przez atrapę najwyażniej z przodu. Nie wiem co to może być...? W przypadku innego samochodu słyszałem ,że może to być cykanie zaworu EGR?? i trzeba go przeczyścić? Może mi to ktos potwierdzic albo jak to zdiagnozować.. ? cykanie jest na zimnym i na cieplym ale nie zawsze...
Ja również ostatnio zauważyłem dziwne "cykanie" pod maska... Sprawdziłem już napinacz alternator i w tamtym rejonie ten dźwięk nie występuje. Mam wrażenie ,że dźwięk pochodzi z przedniej części silnika za chłodnicami albo nawet pod nimi bo słychać przez atrapę najwyażniej z przodu. Nie wiem co to może być...? W przypadku innego samochodu słyszałem ,że może to być cykanie zaworu EGR?? i trzeba go przeczyścić? Może mi to ktos potwierdzic albo jak to zdiagnozować.. ? cykanie jest na zimnym i na cieplym ale nie zawsze...
- Od: 14 wrz 2010, 23:26
- Posty: 61
- Skąd: Lublin
- Auto: M6
Jeżeli minimalne naciśnięcie pedału gazu uciszy to cykanie na chwilę
to powodowane jest ono przez selenoid
jeden z trzech zamocowanych na skrzyni biegów 
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)

Nic! Żadnej roboty nie wezmę, nie wiem, nie znam się, nie orientuję się, zarobiony jestem! ;–)
Elmerwawa napisał(a):szukałem szukałm ale nic nie znalazlem
jak dla mnie, to tez poduszka silnika...
a tematow jest wiele... np.
viewtopic.php?f=60&t=76399&hilit=poduszka+silnika
wystarczy poszukac... slowa kluczowe: drgania, stuki itp ...

Prosze o zapoznanie sie z zasadami panujacymi na forum:
1. W pierwszej kolejnosci szukamy tematow nas interesujacych... do tego celu prosze uzyc wyszukiwarki...
2. Czytamy je
3. Jezeli nie znalezlismy odpowiedzi na nasz problem, to zadajemy nasze pytanie na koncu tego watka
4. Jezeli nie ma takiego tematu, wtedy mozemy zalozyc nowy...
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Sprawdzę to na czytaniu błędów kompem ? jak tak to podjadę. Czasami tez jak mam otwarte okno kierowcy i ruszam z miejsca to przy zmianie biegu na 2 czasami tez cyknięcie słychać.. albo z 1 na wsteczny i odwrotnie. ale to takie pojedyncze "cyk"
wiem ,że ciężko z takiego opisu cokolwiek powiedzieć ale zawsze mogę sprawdzać czy to nie to co podpowiadacie;) Na poczatku to myslalem ze to coś w chłodnicy bo stojąc przed autem dokladnie przed maska slychac.. a to cyk przez szybę to jakby w lewym kole... nie wiem czy to jest powiązane.
- Od: 14 wrz 2010, 23:26
- Posty: 61
- Skąd: Lublin
- Auto: M6
nie wiem czy to poduszka czy nie
wie że jak ruszałem zdarzyło mi się za szybko puści sprzęgło mocno szarpnęło samochód zgasł i już nie stuka przynajmniej na razie.
Zapomniałem napisać problem rozwiązany okazała się do wymiany łapa/poduszka silnika(zerwana guma) która znajduje się patrząc z kanału mniej więcej przy rurze wydechowej .
a konkretnie coś takiego: http://img.bazarek.pl/231528/15048/2159 ... 73ee40.jpg
Zapomniałem napisać problem rozwiązany okazała się do wymiany łapa/poduszka silnika(zerwana guma) która znajduje się patrząc z kanału mniej więcej przy rurze wydechowej .
a konkretnie coś takiego: http://img.bazarek.pl/231528/15048/2159 ... 73ee40.jpg
- Od: 25 mar 2011, 13:35
- Posty: 211
- Skąd: Gdańsk
- Auto: M6 2.0CITD 136km
Witam
Dzisiaj po pracy gdy uruchomiłem silnik usłyszałem dziwny dżwięk. Link: http://www.youtube.com/watch?v=3bJ50Imrlrs
Rano gdy jechałem do pracy wszystko było ok. W pewnym przedziale obrotów jest to jak by lekki pisk (słyszalny na video) a poza tym taki jak by szum. Dochodzi on z okolic alternatora, rolki napinającej pasek. Czy rolka mogła by wydawać taki dźwięk. Silnik nie stracił mocy, nie wyświetla żadnego błędu.
Z góry dzięki za pomoc.
Dzisiaj po pracy gdy uruchomiłem silnik usłyszałem dziwny dżwięk. Link: http://www.youtube.com/watch?v=3bJ50Imrlrs
Rano gdy jechałem do pracy wszystko było ok. W pewnym przedziale obrotów jest to jak by lekki pisk (słyszalny na video) a poza tym taki jak by szum. Dochodzi on z okolic alternatora, rolki napinającej pasek. Czy rolka mogła by wydawać taki dźwięk. Silnik nie stracił mocy, nie wyświetla żadnego błędu.
Z góry dzięki za pomoc.
- Od: 1 lis 2010, 22:41
- Posty: 17
- Skąd: Redditch UK
- Auto: Mazda 6 TS2 2.0 Diesel (136) Kombi
polecam jak najszybciej zdemontowac pasek wielorowkowy alternatora itp
i wtedy stwierdzic czy ten pisk dalej jest.
jesli tak, to moze on oznaczac konkretne problemy pompy olejowej lub zacieranienie sie walu na panewkach
pozdr.E
i wtedy stwierdzic czy ten pisk dalej jest.
jesli tak, to moze on oznaczac konkretne problemy pompy olejowej lub zacieranienie sie walu na panewkach
pozdr.E
Ostatnio edytowano 1 paź 2011, 10:31 przez Enduro, łącznie edytowano 1 raz
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6