Problem z ustawieniem TPS-u

Postprzez patryk240 » 6 maja 2011, 19:48

Siema mam taki problem próbuje ustawić TPS według tej instrukcji:
1) Znajdź tzw. ślimak przepustnicy do którego zamocowana jest linka pedału gazu.
2) Na ślimaku odszukaj małą śrubkę na kluczyk ampulowy zapierającą o odbojnik.
3) Wkręć śrubkę minimalnie, aby przepustnica delikatnie wychyliła się na zewnątrz i nie zakleszczała w obudowie.
4) Odszukaj gniazdo diagnostyczne DIAGNOSIS mieszczące się po lewej stronie samochodu, niedaleko lewego kielicha.
5) W gnieździe Diagnosis odszukaj dwa styki TEN i GND
6) Zmostkuj styki za pomocą kawałka drutu w ten sposób wprowadzając ECU w tzw. TRYB TESTU
7) Potrzebny Ci będzie szczelinomierz, a przede wszystkim listki 0,10 mm i 0,50 mm.
8) Włóż listek 0,50 mm pomiędzy śrubę odbojnikową opisywaną wczesniej i odbojnik.
9) Po drugiej stronie przepustnicy patrząc od tzw. ślimaka znajdziesz małe pudełeczko przykręcone dwoma śrubami do przepustnicy.
10) Odkręć obydwie śrubki, aby umożliwić delikatne obracenie tym małym pudełeczkiem (TPS)
11) Uruchom silnik
12) Ustaw Czujnik położenia pzrepustnicy TPS w takiej pozycji, aby podczas, gdy pomiędzy śrubą odbojnikową a odbojnikiem znajduje się listek szczelinomierza o grubośći 0,50 mm pracował wentylator, a gdy włożysz listek o grubośći 0,10 mm wentylator przestawał pracować.
13) Przykręć czujnik położenia przepustnicy uważając, żeby go nie przekręcić.
14) Odszukaj śrubę Bypassu znajdującą się zazwyczaj na górze przepustnicy(Śrubokręt krzyżakowy) i wkręcając lub wykręcając ustaw obroty silnika na odpowiednim poziomie(minimalnie nad kreską określającą 750 RPM)
15) Po ustawieniu obrotów wyjmij zworkę(mostek) ze styków TEN i GND znajdujących się w gdnieździ diagnostycznym Diagnosis.
16) Sprawdź, czy obroty po wyjęciu zworki nie zmieniły się, a jeżeli tak to to powtórz czynność związaną z końcowym ustawieniem prędkośći obrotowej pamiętając o wcześniejszym wejściu w TRYB TESTU(TEN+GND)

Robie mostek żeby wprowadzić tryb testu ale nie mam żadnych oznak że jestem w trybie testu no dobra próbuje ustawić TPS poprzez kręcenie tą puszką w obie strony ani razu mi się nie załączył wiatrak PODKREŚLĘ ŻE MAM POPSUTĄ PRZEPŁYWKĘ I JEST OTWARTA NA MAX.
Czy to przez przepływkę ??
Teraz mam ustawiony TPS na środku wydaje mi się że nie jest najgorzej <zawstydzony>
Ustawiłem obroty śrubą w przepustnicy tylko teraz tak:
Na LPG przy włączonych światłach falują minimalnie tak 700 do 800 lecz jeśli światła mam wyłączone są na 900 i jeśli falują to nieodczuwalnie
Na Pb są mniej więcej na 800 po dodaniu gazu i odpuszczeniu spadają na 500 czasami zdaży się że zobacze kontrolkę aku tylko że na Pb jest minimalna różnica przy zapalonych i zgaszonych światłąch
Proszę o pomoc co mam zrobić
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez gutek071 » 9 maja 2011, 08:49

Mi problem spadających odczuwalnie obrotów przy np. włączeniu świateł rozwiązała wymiana przewodów WN.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 sty 2011, 17:19
Posty: 84
Skąd: Wrocław
Auto: 323 BG 1.6i 8v

Postprzez patryk240 » 9 maja 2011, 09:22

Przewody dopiero niedawno wymieniałem
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez szmudi323bg » 17 maja 2011, 15:03

Ale skoro masz popsuta przepływke to obroty beda nurkowac i silnik nigdy nie bedzie dobrze chodzil na pb. A jak masz otwarta przepływke na maxa to silnik dostaje za bogata mieszanke.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 gru 2010, 14:19
Posty: 97
Skąd: Lubawa
Auto: była
Mazda 323bg 1991r. 1,8 DOHC
(super samochód)
jest
BMW e46 318 1999

Postprzez lewy323s » 8 sty 2012, 22:54

Mam problem bardzo spadających obrotów po odjęciu gazu. Próbowałem ustawić TPS ale inaczej niż w tym temacie, na podstawie książki typu "sam naprawiam". Mianowicie tak:
1. Na zgaszonym silniku zdjąć kabel od przepustnicy.
2. Pomiędzy śrubę zderzakową a dźwignie przepustnicy wprowadzić szczelinomierz 0,4 mm
3. Sprawdzić rezystancję między zaciskami 2 i 3 (licząc od góry)– powinna wynosić 0.
4. Włożyć na mniejsce szczelinomierza 0.4 szczelinomierz 0,7mm- rezystancja powinna być nieskonczenie duża.
W moim przypadku nie jest możliwe takie ustawienie. Przy szczelinie 0,4 gdy jest 0 omów to dla szczeliny 0.7 też jest 0. Ustawienie nieskonczoności dla szczeliny 0.7 mm powoduje, że dla 0.4mm nie ma wymaganego 0 omów. Próbowałem, że gdy przy 0,4mm jest zero to nieskonczoność jest dopiero przy szczelinie ok. 3mm! Czy wie ktoś jak to ustawić?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez patryk240 » 9 sty 2012, 16:04

lewy323s napisał(a):Mam problem bardzo spadających obrotów po odjęciu gazu. Próbowałem ustawić TPS ale inaczej niż w tym temacie, na podstawie książki typu "sam naprawiam". Mianowicie tak:
1. Na zgaszonym silniku zdjąć kabel od przepustnicy.
2. Pomiędzy śrubę zderzakową a dźwignie przepustnicy wprowadzić szczelinomierz 0,4 mm
3. Sprawdzić rezystancję między zaciskami 2 i 3 (licząc od góry)– powinna wynosić 0.
4. Włożyć na mniejsce szczelinomierza 0.4 szczelinomierz 0,7mm- rezystancja powinna być nieskonczenie duża.
W moim przypadku nie jest możliwe takie ustawienie. Przy szczelinie 0,4 gdy jest 0 omów to dla szczeliny 0.7 też jest 0. Ustawienie nieskonczoności dla szczeliny 0.7 mm powoduje, że dla 0.4mm nie ma wymaganego 0 omów. Próbowałem, że gdy przy 0,4mm jest zero to nieskonczoność jest dopiero przy szczelinie ok. 3mm! Czy wie ktoś jak to ustawić?

A kluczyk na zapłon miałeś przekręcony ??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez lewy323s » 9 sty 2012, 18:54

Niee. Bez kluczyka w stacyjce. A jak powinno być?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez patryk240 » 9 sty 2012, 19:04

patryk240 napisał(a):
lewy323s napisał(a):Niee. Bez kluczyka w stacyjce. A jak powinno być?

No musi być na zapłonie bo skąd inaczej dochodziłoby napięcie :) Tylko nie pamiętam czy czasem nie musi być to w trybie serwisowym
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez tekkenfan » 9 sty 2012, 19:05

patryk240 napisał(a):skąd inaczej dochodziłoby napięcie :)

yyy a po co Ci napięcie skoro mierzysz rezystancję? <co?>
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez lewy323s » 9 sty 2012, 19:09

Ja bym się zgodził z kolegą tekkenfan. Ale to nie rozwiązuje problemu. Ustawiał to ktoś w ten sposób?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez patryk240 » 9 sty 2012, 19:10

Wiem że kluczyk musi być na zapłonie na pewno nie mogę znaleźć instrukcji jak to zrobić ale w książce serwisowej jest na pewno opisane a rezystancję zmierzysz bez napięcia?? Ja próbowałem ustawiać niestety miałem popsuty tps
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez lewy323s » 9 sty 2012, 19:15

Patryk a skąd wiedziałeś że jest popsuty? Pokazywał błąd w ECU?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez patryk240 » 9 sty 2012, 19:33

Tak wyskakiwał błąd że TPS nie działa i wiem że był napewno źle ustawiony i próbowałem go ustawić na miliony sposobów i nie dało rady wkońcu kupiłem przepustnice z oryginalnie nie ruszanym tps-em nadal jest błąd ale nie jeste pewien czy nie z tego powodu że nie moge skasować błędów ecu
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez tekkenfan » 9 sty 2012, 20:24

patryk240 napisał(a):a rezystancję zmierzysz bez napięcia

no raczej że nie inaczej ;)
jak na moje to walnięty jest TPS (no chyba, że coś źle jest mierzone)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 wrz 2005, 14:02
Posty: 2396 (1/19)
Skąd: Gdynia
Auto: Burbo Astina
Insane Y60

Postprzez pawcio1017 » 9 sty 2012, 23:58

Ja ustawiałem u mnie TPS na odpalonym (ciepłym) silniku przy złączonym gnieździe GND – TEN i wszystko bagla. Obroty przy kręceniu subą od razu wzrastały i malały "na bieżąco".
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez lewy323s » 10 sty 2012, 00:33

Sugerujesz że da się go ustawić "na oko" przy pracującym silniku?
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Postprzez patryk240 » 10 sty 2012, 07:24

lewy323s napisał(a):Sugerujesz że da się go ustawić "na oko" przy pracującym silniku?

Ja tak ustawiałem jeździłem i jak coś mi brakowało mocy albo za bardzo falowały obroty to ustawiałem i tak metodą prób i błędów miałem jako tako nie za dobrze ustawiony TPS ale madzia jeździła paliła do 10l gazu więc masakry nie było :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez pawcio1017 » 10 sty 2012, 17:33

lewy323s napisał(a):Sugerujesz że da się go ustawić "na oko" przy pracującym silniku?


U mnie tak zrobiłem. Na dobrze rozgrzanym silniku jedna osoba siedziała w środku i patrzyła na obrotomierz druga kręciła śrubą. Jak obroty były mniejwiecej OK to przegazówka i doregulowanie tak, żeby na ciepłym silniku na wolnych obrotach miał ~950rpm. Gasimy silnik, wyjmujemy zworke i ot cała filozofia <oczko> U mnie działało.
Obrazek
Przedstawiciel Warmii i Mazur
 
Od: 21 kwi 2011, 12:31
Posty: 3867 (82/119)
Skąd: TORUŃ/BYDGOSZCZ/OSTRÓDA
Auto: jest:
Mazda MX-5 NC 2.5,
Mazda 3 BP,
była:
Mazda MX-5 NC 1.8,
Mazda 3BK,
Mazda 323f BA,
Mazda 323 BG,

Postprzez patryk240 » 10 sty 2012, 17:37

pawcio1017 napisał(a):
lewy323s napisał(a):Sugerujesz że da się go ustawić "na oko" przy pracującym silniku?


U mnie tak zrobiłem. Na dobrze rozgrzanym silniku jedna osoba siedziała w środku i patrzyła na obrotomierz druga kręciła śrubą. Jak obroty były mniejwiecej OK to przegazówka i doregulowanie tak, żeby na ciepłym silniku na wolnych obrotach miał ~950rpm. Gasimy silnik, wyjmujemy zworke i ot cała filozofia <oczko> U mnie działało.

Ja regulowałem tps na rozgrzanym w rybie serwisowym przykręcałem tps kilka razy otworzyłem przepustnice(dodałem gazu) dopiero patrzyłem jak spadają obroty i jak sie trzymają i dopiero wyjmowałem zworkę i patrzyłem czy są takie same
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 sty 2011, 03:38
Posty: 417
Skąd: Żyrardów
Auto: 323 C BG 1.3 8V 89' PB+LPG

Postprzez lewy323s » 10 sty 2012, 19:27

Rozumiem, że po tej regulacji zjawisko zbyt niskich obrotów po wybiciu na luz zniknęło? To jest właśnie u mnie największy problem- jadę, zatrzymuję sie, wybijam na luz i obroty schodzą na 500 albo i mniej, dopiero po chwili się w miarę stabilizują. Podobny efekt jest gdy odpalam ciepły silnik. Na początku normalnie się wkręca na chwilkę na wyższe obroty potem "bum" i 500 obr/min, pomaga lekka przegazówka. Spróbuję tak pokręcić, innego wyjścia niestety nie ma.
Forumowicz
 
Od: 7 wrz 2011, 21:09
Posty: 188 (0/1)
Auto: Mazda 323 sedan 1.6 8V '89

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323