Skaczące obroty / syczenie spod maski.

Postprzez rumunn95 » 6 maja 2011, 19:12

daj znac o efekcie ;) dobrze jest pozniej podregulowac srubka na imbus w krokowcu najlepiej przy obciazeniu klima itp jak bedziesz mial problem ze znalezieniem zamiennika to pisz ja mam patenta :P
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez sebastian223 » 8 maja 2011, 14:06

Niestety syczy ostro nadal z okolicy przepustnicy. Na jałowym dalej falują obroty.
Sprawdze jeszcze w najbliższym czasie EGR jeśli to nie pomoże to chyba będzie konieczna wymiana silnika krokowego. Co wy na to?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez rumunn95 » 8 maja 2011, 16:36

zaslep egr
faluje i syczy bo jest pewnie jakas nieszczelnosc i boerze lewe powietrze jezeli krokowiec dziala to po co wymieniac i w koszty sie pchac
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez sebastian223 » 8 maja 2011, 17:46

Aha. Ok zaślepie EGR'a. Są tez w nim jakieś oringi albo uszczelka która mogła by ulec zniszczeniu?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez rumunn95 » 8 maja 2011, 19:02

odkręć go od kolektora i dorób uszczelkę z puszki z piwa bez dwóch dużych otworów
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez sebastian223 » 9 maja 2011, 13:31

EGR zaślepiłem porządnie wg wskazówek. Auto stało się chyba odrobinę cichsze.

Syczenie jednak cały czas jest donośne i "współgra" nadal z falowaniem obrotów na biegu jałowym...
Ale nie odpuszczę ;D Szukam dalej <faja>

Mam wrażenie że jest jakaś nieszczelność w obrębie kolektora. Co to jest za plastikowa czarna pucha pod kolektorem ?? <nauka>
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez lucas83 » 9 maja 2011, 13:41

To jest tzw. pojemnik rezonansowy. Tamtędy też może powietrze się dostawać. Między tym pojemnikiem a kolektorem jest oring.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez rumunn95 » 9 maja 2011, 13:47

ewentualnie rozszczelnil sie na zgrzewie
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez sebastian223 » 9 maja 2011, 14:03

Na zgrzewy pryskałem dzisiaj woda i nic nie wskazywało niby.
Co do oringu to będę musiał to sprawdzić. Dojście do tego pudełka to chyba tylko z kanału...

Do pracy
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez rumunn95 » 9 maja 2011, 15:36

a moze jakies pekniecie kolektora?
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez sebastian223 » 9 maja 2011, 16:47

No więc tak. Ten pojemnik rezonansowy to wygląda na taką część która nie jest połączona z układem dolotowym tzn nie przepływa przez nie powietrze. Jedyne co znalazłem to śruby mocujące do kolektora. Ot zamknięte pudełko czarne...

Ma podejrzenia jeszcze co do tego krokowca. MIanowicie wydaje mi się że nie działa dokładnie tak jak się należy.
Gdy na jałowym biegu włącze klime i np ogrzewanie tylnej szyby to obroty zamiast wzrosnąć idą ciut w dół. Podobno krokowiec powinien wtedy zareagować i podwyższyć nieco obroty ?

A propos. Ile sprężynek powinno być w krokowcu po rozebraniu na części. U mnie jest tylko jedna ( od regulacji obr.)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez lucas83 » 9 maja 2011, 17:21

U mnie po załączeniu obciążenia w postaci klimatyzacji obroty idą minimalnie w dół, ale za chwilę wracają. Natomiast włączenie ogrzewania tylnej szyby nie ma wpływu na obroty.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez rumunn95 » 9 maja 2011, 17:50

jedna z takim plastikiem na koncu ta pucha musi byc do czegos podlaczona :P
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez sebastian223 » 9 maja 2011, 19:26

Sęk w tym że nie jest podłączona do niczego. Myślę że ma jedynie likwidować drgania na kolektorze żeby nie pękł.
U mnie po załączeniu klimy idzie 120 obr. w dół :/ Co raz pewniejszy jestem ze to chyba jednak krokowiec... Dla pewności muszę przeszczepić sobie na chwile sprawnego.

Ile nowy kosztuje? Orientuje się ktoś z was chłopaki? Więcej niż 500 pewnie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez rumunn95 » 9 maja 2011, 20:43

a zobacz taka opcje zapal silnik nie wlaczaj klimy itp i wyjmij wtyczke od krokowca jak silnik zgasnie lub spadna drastycznie obroty to dziala i wymaga wyregulowania po prostu
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez lucas83 » 9 maja 2011, 20:44

Sprawdź rezystancję pomiędzy złączami zaworu IAC ("krokowca"). Rezystancja powinna zawierać się pomiędzy 7.7 a 9.3.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez rumunn95 » 9 maja 2011, 20:48

oj tam moja metoda lepsza :P :P ;P ;P ;P nie trzeba zalatwiac miernika jak ktos nie ma
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez sebastian223 » 9 maja 2011, 21:43

rumunn95 napisał(a):oj tam moja metoda lepsza :P :P ;P ;P ;P nie trzeba zalatwiac miernika jak ktos nie ma


Po odłączeniu wtyczki silnik dalej pracuje. Nic się nie dzieje.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez sebastian223 » 9 maja 2011, 21:44

Po odłączeniu wtyczki silnik dalej pracuje. Nic się nie dzieje.[/quote]
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez lucas83 » 9 maja 2011, 21:48

Sprawdź jeszcze to o czym pisałem i będzie już niemal jasna sytuacja.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6