Problem z tempomatem, Mazda 626GF 2.0l benzyna
Witam!
Mój samochód to Mazda 626 GF 2.0l benzyna/LPG po faseliting'u, skrzynia biegów manualna, instalacja gazowa STAG 300Plus. Podobny wątek zacząłem jakies 4 lata temu ale nie dostałem odpowiedzi. Odświeżem wieć zapytanie. Kilka pytań:
1. Tempomat nie działa, chociaż na chwile się włancza tzn. po wciśnięciu przycisku "main" oraz następnie przycisków "resume accel" i "set coast" zapala się zielona lampka "cruise control" na jakieś 3-4 sec i gaśnie. Tempomat nie działa. Dodam że w momencie przełączenia przycisku "main" przekaźnik pstryka gdzieś w okolicy środkowego dolnego kokpitu. Siłownik tempomatu sprawdzony, styki sprawdzone (jak to w mazdzie bez żadnego nalotu jak nowe)
2. Gdzieś na angielskim forum czytałem że może to być centralka tempomatu. Gdzie ona jest i czy czasem nie jest zintegrowana z ecu silnika? Znalazłem jakąś centralke w okolicach wylotu powietrza na nogi kierowcy, ale nie jestem pewien czy to aby nie to. Napewno z tej okolicy dobiega pstrykanie przekaźnika.
Jeśli któryś z forumowiczów ma taka wersje mazda jak moja z tempomatem (kierownica trzyramiena z zamontowanymi przełacznikami tempomatu) proszę o jakiś opis jak załaczają ten tempomat i przy jakich predkościach minimalnych. Może coś źle robię podczas właczania. A może to usterka jakiegoś kabla, może sensora predkości czy coś podobnego?
Mój samochód to Mazda 626 GF 2.0l benzyna/LPG po faseliting'u, skrzynia biegów manualna, instalacja gazowa STAG 300Plus. Podobny wątek zacząłem jakies 4 lata temu ale nie dostałem odpowiedzi. Odświeżem wieć zapytanie. Kilka pytań:
1. Tempomat nie działa, chociaż na chwile się włancza tzn. po wciśnięciu przycisku "main" oraz następnie przycisków "resume accel" i "set coast" zapala się zielona lampka "cruise control" na jakieś 3-4 sec i gaśnie. Tempomat nie działa. Dodam że w momencie przełączenia przycisku "main" przekaźnik pstryka gdzieś w okolicy środkowego dolnego kokpitu. Siłownik tempomatu sprawdzony, styki sprawdzone (jak to w mazdzie bez żadnego nalotu jak nowe)
2. Gdzieś na angielskim forum czytałem że może to być centralka tempomatu. Gdzie ona jest i czy czasem nie jest zintegrowana z ecu silnika? Znalazłem jakąś centralke w okolicach wylotu powietrza na nogi kierowcy, ale nie jestem pewien czy to aby nie to. Napewno z tej okolicy dobiega pstrykanie przekaźnika.
Jeśli któryś z forumowiczów ma taka wersje mazda jak moja z tempomatem (kierownica trzyramiena z zamontowanymi przełacznikami tempomatu) proszę o jakiś opis jak załaczają ten tempomat i przy jakich predkościach minimalnych. Może coś źle robię podczas właczania. A może to usterka jakiegoś kabla, może sensora predkości czy coś podobnego?
Only japanise technik...
Witaj
Ja mam podobna madzię tylko ,że starszą sprzed FL. A tempomat włącza się przy min prędkości 40 km/h , ale z mojego doświadczenia to tak koło 50 km/h . A uruchamia się go przytrzymując w dół dźwignię tempomatu "set" na ok. 3-4 sek .... Sprawdź tak a później pomyślimy ....
A i jeszcze jedno o którą centralkę Ci chodzi
Po prawej stronie przy pedale gazu
Bo jeżeli tak to jest centralka jaśków ....
Pozdrawiam ....

Ja mam podobna madzię tylko ,że starszą sprzed FL. A tempomat włącza się przy min prędkości 40 km/h , ale z mojego doświadczenia to tak koło 50 km/h . A uruchamia się go przytrzymując w dół dźwignię tempomatu "set" na ok. 3-4 sek .... Sprawdź tak a później pomyślimy ....
A i jeszcze jedno o którą centralkę Ci chodzi
Pozdrawiam ....
- Od: 3 wrz 2010, 19:48
- Posty: 65
- Skąd: Inowrocław
- Auto: Madzia 626 GF 2.0 115KM '98
Jest procedura, dzięki której można sprawdzić czy układ jest OK. Spróbuj zrobić tak:
1 . Włącz zapłon
2 . Przesuń dźwignię tempomatu w pozycję RESUME/ACCEL, a następnie wciśnij przycisk włączenia układu (lampka od tempomatu na desce powinna zaświecić się na ok. 3 sekundy)
3 . Teraz przesuń dźwignię tempomatu do góry, na dół, naciśnij hamulec, później sprzęgło, przejedź się autem osiągając prędkość powyżej 40 km/h. Po każdej tej czynności obserwuj, czy lampka na desce zasygnalizuje jakiś kod błyskowy (długie błyski to pierwsza cyfra, krótkie to druga).
1 . Włącz zapłon
2 . Przesuń dźwignię tempomatu w pozycję RESUME/ACCEL, a następnie wciśnij przycisk włączenia układu (lampka od tempomatu na desce powinna zaświecić się na ok. 3 sekundy)
3 . Teraz przesuń dźwignię tempomatu do góry, na dół, naciśnij hamulec, później sprzęgło, przejedź się autem osiągając prędkość powyżej 40 km/h. Po każdej tej czynności obserwuj, czy lampka na desce zasygnalizuje jakiś kod błyskowy (długie błyski to pierwsza cyfra, krótkie to druga).
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Centralka jasków? Czyli poduszek, tak? Tak to jest położone dokładnie za panelem popielniczki. To jest angliik czyli koło pedału sprzegła
. Co do ustawiania tempoatu to tak też próbowałem... 3-4 sec i lampka gaśnie. Jak bym chociaż wiedział gdzie jest centralka to bym skombinował ze szrotu i sprawdził czy to moze to.
A jest to wersja z włacznikiem tempomatu zamocowanym na kierownicy. Kierownica jest trzyramienna.
A to jest ta kierownica...

a to włacznik tempomatu...

a to siłownik od tempomatu... sprawdzony, styki sprawdzone, kabel idzie do wiazki i dalej nie wiem gdzie.

A jest to wersja z włacznikiem tempomatu zamocowanym na kierownicy. Kierownica jest trzyramienna.
A to jest ta kierownica...

a to włacznik tempomatu...

a to siłownik od tempomatu... sprawdzony, styki sprawdzone, kabel idzie do wiazki i dalej nie wiem gdzie.

Only japanise technik...
Sprawdź, czy zadziała ta procedura, którą podałem. Zamiast przesuwania dźwigni wciśnij odpowiedni przycisk, itp. Powinno zadziałać.
A moduł tempomatu powinien być pod gdzieś pod tunelem środkowym konsoli (przynajmniej tak jest w wersji przed liftem).
A moduł tempomatu powinien być pod gdzieś pod tunelem środkowym konsoli (przynajmniej tak jest w wersji przed liftem).
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
lucas83 napisał(a):Sprawdź, czy zadziała ta procedura, którą podałem. Zamiast przesuwania dźwigni wciśnij odpowiedni przycisk, itp. Powinno zadziałać.
Dzieki. Jutro jak bede jechał do pracy to sprawdze i dam znać co się działo.
A co do miejsca umieszczenia modułu to kiedyś na jakiejś amerykańskiej stronie był schema mazdy 626 gf i miejsce umieszczenia róznego rodzaju modułów. Jak znajde to postaram się umieści na forum... ale jak narazie nadal nie wiem gdzie jest moduł
Only japanise technik...
Włączyłem zapłon
Przesunąłem dźwignię tempomatu w pozycję RESUME/ACCEL, a następnie wcisnąłem przycisk włączenia układu (lampka od tempomatu w ogóle się nie zaświeciła)
Przesunąłem dźwignię tempomatu do góry, na dół, nacisnąłem hamulec – i w tym właśnie momencie kontrolka CRUISE wymigała mi błędy
Przesunąłem dźwignię tempomatu w pozycję RESUME/ACCEL, a następnie wcisnąłem przycisk włączenia układu (lampka od tempomatu w ogóle się nie zaświeciła)
Przesunąłem dźwignię tempomatu do góry, na dół, nacisnąłem hamulec – i w tym właśnie momencie kontrolka CRUISE wymigała mi błędy
- Od: 26 wrz 2009, 13:01
- Posty: 57
- Skąd: łódzkie
- Auto: 626 2.0(lpg) 115km 2001r
Pytam dlatego, że każda ta czynność, czyli przesunięcie dźwigni tempomatu w górę, w dół, itp. ma przypisany określony kod błędu. Czy na pewno wymigało Ci kod 32? A nie 31? Wg instrukcji:
Kod 21 (dźwignia w pozycji SET/COAST) – obwód włącznika tempomatu (cruise control switch)
Kod 31 (nie ma kodu 32 w instrukcji) – włącznik hamulca (brake switch)
Działa Ci tempomat?
Kod 21 (dźwignia w pozycji SET/COAST) – obwód włącznika tempomatu (cruise control switch)
Kod 31 (nie ma kodu 32 w instrukcji) – włącznik hamulca (brake switch)
Działa Ci tempomat?
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Po kilku próbach wyszło mi tak:
Sprzegło – kod 35
Hamulec – kod 31
Set Coast – kod 21
Resume accel – kod 22
I teraz ostatni test czyli przekroczenie 40 km/h – nic się nie wyświetliło. Z tego co zrozumiałem z workshop manual jesli nie wyświetla się jakiś kod to oznacza że coś jest nie tak z daną funkcja, a w tym przypadku z predkościomierzem.
Sam prędkościomierz działa, obrotomierz też. Po podłaczeniu kompa przez OBD2 nie ma błędów sensora predkości czy obrotomierza. komputer podczas jazdy odczytuje predkość. Czyli w takim razie albo mam moduł walnięty albo od modułu kabel nie styka z licznikiem, labo licznik walniety i nie wysyła sygnału do modułu tempomatu.
Jutro po południu zabiore się za rozbiórke kokpitu od strony pasażera, według workshopa tam jest moduł. Przynajmniej bede miał numer seryjny i bede wiedział jakiej cześci szukać na szrocie
No nic walcze dalej rezultaty przedstawie jak najszybcjej... może zrobie mini foto relacje
Sprzegło – kod 35
Hamulec – kod 31
Set Coast – kod 21
Resume accel – kod 22
I teraz ostatni test czyli przekroczenie 40 km/h – nic się nie wyświetliło. Z tego co zrozumiałem z workshop manual jesli nie wyświetla się jakiś kod to oznacza że coś jest nie tak z daną funkcja, a w tym przypadku z predkościomierzem.
Sam prędkościomierz działa, obrotomierz też. Po podłaczeniu kompa przez OBD2 nie ma błędów sensora predkości czy obrotomierza. komputer podczas jazdy odczytuje predkość. Czyli w takim razie albo mam moduł walnięty albo od modułu kabel nie styka z licznikiem, labo licznik walniety i nie wysyła sygnału do modułu tempomatu.
Jutro po południu zabiore się za rozbiórke kokpitu od strony pasażera, według workshopa tam jest moduł. Przynajmniej bede miał numer seryjny i bede wiedział jakiej cześci szukać na szrocie

No nic walcze dalej rezultaty przedstawie jak najszybcjej... może zrobie mini foto relacje
Only japanise technik...
Sprawdziłem u siebie. Na 4 nastawy wyrzuciło mi 4 kody (nie sprawdzałem przy jeździe powyżej 40 km/h). Faktycznie, jeśli kod się pojawi, to znaczy, że dana funkcja jest OK. Brak kodu błyskowego (brak odpowiedzi na zadaną czynność) oznacza, że coś jest uszkodzone/nie podłączone w danym obwodzie.
smasherbit, jeśli masz dostęp do serwisówki (a widzę, że masz) to sprawdź procedury sprawdzania kodu 37. Będziesz wiedział, czy to moduł, licznik czy brak styku. Ale na początku oczywiście popraw połączenia, może to tylko to
smasherbit, jeśli masz dostęp do serwisówki (a widzę, że masz) to sprawdź procedury sprawdzania kodu 37. Będziesz wiedział, czy to moduł, licznik czy brak styku. Ale na początku oczywiście popraw połączenia, może to tylko to
- Od: 14 kwi 2008, 19:17
- Posty: 810
- Skąd: Tomaszów Mazowiecki
- Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.
Długo się nie odzywałem, ale rozgryzałem problem no i jeszcze walcze
.
Okazało się, że w moim samochodzie nie ma sensora predkości (VSS sensor). Powinnien być zamontowany w skrzyni biegówy na wysokości filtra powierza. U mnie jest zaślepka. Z tego co już teraz wiem wszytkie "facelifty" nie miały już tego czujnika.
Następnie sprawdziłem w workshopie ze w tej mazdzie jest tzw. "ABS/TCS HU/CU". Tzn. sygnał jest wysyłany z modułu ABS/TCS do licznika. Po przenalizowaniu wszytkich kroków naprawy doszedłem do wniosku że powinna to być awaria licznika.
qZakupiłem już licznik, bo się dodatkowo okazało po podłaczeniu programu Scan XL
( tu podziękowania dla kolegów z forum "elmazda" i "blumek" za szybką pomoc w zdobyciu programu, pierwszy był blumek
)
że lampka check engine jest uwalona. Wiem, wiem zaraz sie tu odezwą wszyszczy ze po co licznik...przecież wystarczy wymienić żaróweczke. Chodzi o to że za w sumie małe pieniadze (25 funtów) kupiłem licznik z przebiegiem 36k
. W sumie przebieg to tylko dla naszego dobrego samopoczucia bo samochodu nie sprzedamy bo zdecydowaliśmy że bedziemy nim jedzić do tąd aż naprawa przekroczy 2, 3 krotnie wartość samochodu. Żona jest przywiązana do naszej madzi
.
Wracając do tematu licznik może mieć walniety moduł przeliczający który wysyła sygnał do PCM (komputer silnika). Dlatego po podłączniu komputera w czasie jazdy pokazuje ze predkość wynosi 0 km/h, a licznki wskazuje normalnie prędkość. Lampki modułu ABS i TCS nie wywalają żadnego błędu... czyli prędkość jest odczytywana z kółek i podawana do modułów. Oba powyższe systemy działają.
Ostatnim winowajcą może być kabel który jest podłączony PCM-ABS/TCS-Licznik. Na schemacie elektrycznym licznika moduł PCM+ABS/TCS+VSS (którego nie ma w samochodzie) są podłączone jedną scieżką. Nie jestem pewien czy na module PCM predkość jest podawana z licznika, czy z modułu ABS, czy przez połaczenie VSS które może być zmostkowane albo w liczniku, albo gdzieś na module ABS???
Może ktoś wie jakie jest tam połaczenie, jeśli chodzi o tą cholerna predkość samochodu???
Jeśli to był licznki to problem rozwiązany. Jeśli nie... no to trudno, dalej bede sprawdzał kable i połaczenia. Ale to już bedzie utrudnione bo samochód cały czas potrzebny.
W każdym razie pole podejrzanych zmniejsza się i kosztowo bedzie chyba coraz taniej nie licząc mojej pracy włożonej bo to już licze w dniach. Dam znać co i jak. Może to potrwać bo praca, dom, dziecko itd.
Okazało się, że w moim samochodzie nie ma sensora predkości (VSS sensor). Powinnien być zamontowany w skrzyni biegówy na wysokości filtra powierza. U mnie jest zaślepka. Z tego co już teraz wiem wszytkie "facelifty" nie miały już tego czujnika.
Następnie sprawdziłem w workshopie ze w tej mazdzie jest tzw. "ABS/TCS HU/CU". Tzn. sygnał jest wysyłany z modułu ABS/TCS do licznika. Po przenalizowaniu wszytkich kroków naprawy doszedłem do wniosku że powinna to być awaria licznika.
qZakupiłem już licznik, bo się dodatkowo okazało po podłaczeniu programu Scan XL
( tu podziękowania dla kolegów z forum "elmazda" i "blumek" za szybką pomoc w zdobyciu programu, pierwszy był blumek
że lampka check engine jest uwalona. Wiem, wiem zaraz sie tu odezwą wszyszczy ze po co licznik...przecież wystarczy wymienić żaróweczke. Chodzi o to że za w sumie małe pieniadze (25 funtów) kupiłem licznik z przebiegiem 36k

Wracając do tematu licznik może mieć walniety moduł przeliczający który wysyła sygnał do PCM (komputer silnika). Dlatego po podłączniu komputera w czasie jazdy pokazuje ze predkość wynosi 0 km/h, a licznki wskazuje normalnie prędkość. Lampki modułu ABS i TCS nie wywalają żadnego błędu... czyli prędkość jest odczytywana z kółek i podawana do modułów. Oba powyższe systemy działają.
Ostatnim winowajcą może być kabel który jest podłączony PCM-ABS/TCS-Licznik. Na schemacie elektrycznym licznika moduł PCM+ABS/TCS+VSS (którego nie ma w samochodzie) są podłączone jedną scieżką. Nie jestem pewien czy na module PCM predkość jest podawana z licznika, czy z modułu ABS, czy przez połaczenie VSS które może być zmostkowane albo w liczniku, albo gdzieś na module ABS???
Może ktoś wie jakie jest tam połaczenie, jeśli chodzi o tą cholerna predkość samochodu???
Jeśli to był licznki to problem rozwiązany. Jeśli nie... no to trudno, dalej bede sprawdzał kable i połaczenia. Ale to już bedzie utrudnione bo samochód cały czas potrzebny.
W każdym razie pole podejrzanych zmniejsza się i kosztowo bedzie chyba coraz taniej nie licząc mojej pracy włożonej bo to już licze w dniach. Dam znać co i jak. Może to potrwać bo praca, dom, dziecko itd.
Ostatnio edytowano 11 cze 2011, 22:11 przez smasherbit, łącznie edytowano 1 raz
Only japanise technik...
u mnie tez nie ma tego czujnika a predkosc jest brana z ktoregos kola dzieki czujnikowi abs 
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
przez rumunn95 » dzisiaj, 12:19
u mnie tez nie ma tego czujnika a predkosc jest brana z ktoregos kola dzieki czujnikowi abs
Małe sprosotwanie... ze schematu elektrycznego wynika że czujniki przy kółkach są podłaczone tylko do ABS'u... a sygnał predkości idzie z modułu ABS'u do licznika.
Only japanise technik...
i tak wlasnie jest
nie spotkalem sie z innym rozwiazaniem
jak pracowalem w holandii mielismy firmowe corsy i zeby w wekendowy wypad nie nabijac kilometrow odlaczalismy lewy przedni czujnik abs i licznik nie nabijal km ani nie pokazywal predkosci 
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Polak potrafi 
Zanim zaczniesz się kłócić, komuś dokuczać, wiedz, że nie warto. Przeczytaj:
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
"Przeminiesz.
Nie było Cię, na chwilę jesteś
I znowu Cię nie będzie.
Przeminiesz."
tadziomaru1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6