Efini RX-7 FD 13B-REW '92

Zdjęcia i opisy projektów tuningowych.

Postprzez mckoper » 23 kwi 2011, 15:00

Musimy powtórzyć konfrontację z wiadomych przyczyn :P
Dzisiaj RX był na kanale i okazało się, że jedno cięgno od WG spadło i jeździłem na jednej turbinie.
Od teraz samochód o niebo lepiej się zbiera, gwizdki syczą jak wściekłe hehe
Teraz wiem dlaczego w Koninie miałem takie słabe ET.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez sq2jul » 23 kwi 2011, 15:04

Nic nie spadlo – auto bylo ustawione w tryb ECO :P
Smoki i gołe baby
Forumowicz
 
Od: 29 wrz 2007, 21:15
Posty: 6700 (241/160)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: gnojarz & bezdasznik

Postprzez Bandit » 23 kwi 2011, 15:18

mckoper napisał(a):Od teraz samochód o niebo lepiej się zbiera,

Wysiadłem z Twojego rexa z wielkim bananem, a Ty mi mówisz, że to było na pół gwizdka <szok> <lol>
Hamownia wypluła tyle mocy na jednej turbinie :> <co?> <szok>
Ostatnio edytowano 24 kwi 2011, 13:22 przez Bandit, łącznie edytowano 1 raz
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez 2Nol » 23 kwi 2011, 15:19

Ogarniaj ogarniaj. Auto wyraźnie puchło, teraz powinno złapać oddech.
Spanie w nocy jest dla mięczaków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 00:37
Posty: 763
Skąd: Gdańsk

Postprzez People_Hate_Me » 23 kwi 2011, 23:11

aha. to teraz na trasie juz wogole go nie dopadne xD
Psssssssssssssst
Klubowicz
 
Od: 16 lip 2008, 15:26
Posty: 6441 (5/20)
Skąd: Trn
Auto: Mazda MX-6 (GE) 2.0 FS-T 93r
Subaru Impreza (GC) 2.0 Combi

Postprzez weede » 24 kwi 2011, 17:26

wzielo mnie na te rx-y! fajnie, ze maja taka niską wage no i twin turbo :D
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Bandit » 24 kwi 2011, 17:53

weede napisał(a):wzielo mnie na te rx-y! fajnie, ze maja taka niską wage no i twin turbo :D
A jaką mają?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez mckoper » 24 kwi 2011, 18:14

Bandit napisał(a):Hamownia wypluła tyle mocy na jednej turbinie :> <co?> <szok>


Na to wychodzi ;)

Bandit napisał(a):
weede napisał(a):wzielo mnie na te rx-y! fajnie, ze maja taka niską wage no i twin turbo :D
A jaką mają?


W dowodzie mam 1260kg a ile jest dokładnie okażę się jak wywalę pompę powietrza. Wtedy podjadę na wagę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez Bandit » 24 kwi 2011, 18:34

mckoper napisał(a):Wtedy podjadę na wagę.

To kolejne pytanie z serii How to :D Gdzie można zważyć auto? Chętnie bym swoje zważył bo 1250 kg mi podpada :P Zwykła diagnostyka?
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Forumowicz
 
Od: 21 mar 2010, 19:04
Posty: 4426 (9/13)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: Obecnie:
znowu Oplem / za kare :(
Astra Bertone 2.2 coupe

Dawniej:
126p,
Escort Mk5,
626 GF,
323F BG,
Audi 80 B4,
Matiz,
Agila
Mazda 2 DY

Postprzez mckoper » 24 kwi 2011, 18:39

Niedaleko mnie jest złomowiec z zaj.... elektroniczną wagą. Jak ostatnio tam byłem i na niej stałem to moją wagę pokazywała idealnie. Podjadę sobie na nią i sprawdzę ile waży RX.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez 2Nol » 27 kwi 2011, 01:31

No i zczikenował <rotfl> A sporo luda czekało na nasz pojedynek :D Rozumiem że nadal żądasz satysfakcji?
Spanie w nocy jest dla mięczaków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 00:37
Posty: 763
Skąd: Gdańsk

Postprzez mckoper » 27 kwi 2011, 21:59

Nie płacz :P Jeszcze dostaniesz po <dupa> ;P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez Pit » 1 maja 2011, 15:38

mckoper napisał(a):Dzisiaj RX był na kanale i okazało się, że jedno cięgno od WG spadło i jeździłem na jednej turbinie.

Pokaż dokładnie, co Ci "spadło", bo WG w FD ma jedno cięgło i jest jeden wspólny WG dla obu turbin. Jeżeli by "spadło" to WG nie otwierałby się, więc pompowałbyś dużo więcej, a efekt byłby zupełnie odwrotny do tego, o jakim mniemasz, czyli zapierdzialałoby srogo, dopóki ECU nie zrobiłby boost-cut'a. Mogło Ci spaść coś przy Precontrol Actuator, co mogło spowodować, że obie turbiny dmuchały od zera razem, czyli nie miałeś sequentiala, ale na moc uzyskiwaną żadnego wpływu to nie ma. Mogło jedynie zmulać w dolnym zakresie obrotów. Zhamuj auto na porządnej hamowni. A... nie ma czegoś takiego jak "jeżdżenie na jednej turbinie" w FD ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Barthez » 1 maja 2011, 16:02

Pit napisał(a):nie ma czegoś takiego jak "jeżdżenie na jednej turbinie" w FD ;)

a zaglądałeś u siebie pod maskę? <lol>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez Pit » 1 maja 2011, 16:03

Barthez napisał(a):a zaglądałeś u siebie pod maskę? <lol>

Aaaaaaaaa!!!!!!!!!!!!!!! JEDNA!!!!!!!!!!!!! AAAAAAAAAAAAA ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez 2Nol » 1 maja 2011, 16:21

Nie wiem jak wyglada zespół turbin w 13B-REW, ale chyba zawsze przy zintegrowanych WG gdy cięgno spadnie to klapka będzie sama luzem się majtała pod wpływem wypływających spalin. Może ktoś zarzuci jakimś zrzutem z service manuala?
Spanie w nocy jest dla mięczaków.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 00:37
Posty: 763
Skąd: Gdańsk

Postprzez mckoper » 1 maja 2011, 16:41

Na rysunku zaznaczyłem które cięgno spadło.
Obrazek
Wcześniej (od momentu zakupu) odczuwalne doładowanie pojawiało się od ok 4 tys. obrotów.
Po mocniejszym ujeżdżaniu w ciemności było widać, że jedna turbina jest rozgrzana do czerwoności.
Teraz gdy założyłem cięgno które nie było podłączone odczuwalne doładowanie jest już od 2,5tys obrotów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Postprzez Pit » 1 maja 2011, 16:51

2Nol napisał(a):Może ktoś zarzuci jakimś zrzutem z service manuala?

Proszę:

TurbochargerBig.jpg
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Pit » 1 maja 2011, 16:53

Czyli, tak jak przypuszczałem – Twoja "druga" turbina dmuchała cały czas, więc miałeś gorszy dół. Jeździłeś więc nie na "jednaj turbosprężarce", a na efektywnie działających dwóch od samego początku. Miałeś "poor man's non sequential" ;) (...) 2nol, racja przyjrzałem się gratom i jest, tak, jak piszesz w kwestii klapek.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez mckoper » 1 maja 2011, 17:05

Czyli wiemy na czym stoimy :)
Pit, wiesz od czego jest rurka i przewód który wchodzi do katalizatora?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2007, 23:22
Posty: 3957 (0/3)
Skąd: GDYNIA
Auto: CERVELO R5 Red eTape AXS

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Nasze Mazdy