Skaczące obroty / syczenie spod maski.

Postprzez sebastian223 » 29 paź 2010, 19:59

Czy syczenie w okolicach układu dolotowego jest normalne w GF 2,0 benz 116 KM ?

Autko mi chodzi pięknie, pali naprawdę mało, silnik chodzi równo, ale słychać to syczenie po podniesieniu maski.
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez godysek » 28 mar 2011, 22:06

cześć,


mam mazde 323f ba 1.8 i na postoju po podniesieniu maski słychać syczenie koło kolektora,przepustnicy. Przy dodawaniu gazu wydaje się jakby przestawało. Tylko na postoju. Pyt: Czy to coś strasnego. Jakie objawy mogą być tego a może tak być powinno??

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2010, 12:20
Posty: 29
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Mazda 323f ba 1.8/sekwencja elpigaz/ 96r

Postprzez lucas83 » 29 mar 2011, 09:49

Zapytaj w odpowiednim dziale :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez noxes » 29 mar 2011, 18:46

Jeśli nie ma falowania obrotów, zwiekszonego spalania, spadku mocy i trudności w uruchamianiu to tak ma być.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez sebastian223 » 24 kwi 2011, 14:12

Wcale ma tak nie być. To na 99 % uszczelka pod kolektorem dolotowym. Sam szukam kogoś kto mi to zrobi w okolicach Łodzi
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez noxes » 25 kwi 2011, 09:20

nie. Odkręć mocniej bypassa i też usłyszysz syczenie w okolicach kolektora ssącego.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 19 gru 2009, 22:23
Posty: 3282 (5/5)
Skąd: Garwolin
Auto: AUDI A4 B6 1.8T

Postprzez sebastian223 » 29 kwi 2011, 21:47

MIałem racje poszła uszczelka pod kolektorem ssącym ( 10 zł) oraz uszczelka pod przepustnicą (ori 19 zł)
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez lucas83 » 30 kwi 2011, 11:22

Jakiej firmy uszczelkę kupiłeś (10 PLN)? Ile Cię kosztowała wymiana?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez sebastian223 » 30 kwi 2011, 11:54

Uszczelka pod kolektor ssący firmy AJUSA w firmie motoneo.pl. Dokładnie 10,60zł. Wyczytałem na forum że nie ma potrzeby montowania oryginału a ten zamiennik jest dobry. Ma na uszczelce warstwe silikonu i wygląda naprawdę solidnie. Ori kosztuje ok 80 zł :/

Za robocizne czyli wymiane uszczelek wziął 150. Niestety... syk jak był tak jest nadal...
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez rumunn95 » 30 kwi 2011, 22:45

150 :|
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez sebastian223 » 1 maja 2011, 09:52

A zapomniałem ew tej cenie było jeszcze zlokalizowania padniętego czujnika ABS
Stwierdzam po naprawie, że silnik jest ciut cichszy ale mam nadal delikatne falowanie obrotów na biegu jałowym co. Syczenie nadal jest. Nie jest również najlepiej z mocą mam wrażenie...

Co to może być? Koś na forum wspomniał o EGR...
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez lucas83 » 1 maja 2011, 13:22

Ja też mam założoną uszczelkę AJUSA (10 PLN), dodatkowo kupiłem uszczelniacz VICTOR REINZ. Wymiana też mnie kosztowała 150 PLN, ale po wymianie żadnego syku nie ma, obroty biegu jałowego unormowały się na stałym poziomie i zniknęły mi objawy, które miałem przed wymianą (przy wysprzęglaniu obroty spadały do niemalże do zera, czasem gasło i tak co skrzyżowanie, duszenie się przy dodawaniu gazu, itp.). Po wymianie nic nie regulowałem, wszystko wróciło do normy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez rumunn95 » 1 maja 2011, 13:37

to i tak sporo a czujnik mozna zlokalizowac kawalkiem kabelka ;p po takich zabiegach dobrze jest zresetowac kompa ,co do egra ja na poczatku zaslepilem przy kolektorze wydechowym jakos dziwnie sie jezdzilo , w koncu zebralem sie i odkrecilem przepustnice w celu wyczyszczenia przy okazji wyjalem caly zawor zdziwilo mnie to ze w jednym z otworow byla woda <co?> sprawdzilem szczelnosc i okazalo sie ze sie nie odcina do konca spalin wiec wywalilem zaslepke przy kolektorze i dorobilem uszczelke aluminiowa z zaslepionymi obudwoma otworami bezposrednio pod zaworem po czyszczeniu przepustnicy i zaslepieniu egra silnik w moim odczuciu chodzi elastyczniej, plynniej , i nie ma delikatnych szarpek po cut offie i po dodawaniu gazu zaraz po nim
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez sebastian223 » 6 maja 2011, 17:36

rumunn95 napisał(a):przy okazji wyjalem caly zawor zdziwilo mnie to ze w jednym z otworow byla woda <co?> sprawdzilem szczelnosc i okazalo sie ze sie nie odcina do konca spalin wiec wywalilem zaslepke przy kolektorze i dorobilem uszczelke aluminiowa z zaslepionymi obudwoma otworami bezposrednio pod zaworem


O jakim zaworze mówisz? Gdzie on asie znajduje? Jak to uszczelkę aluminiową ?

Ja chciałem wczoraj EGR wyjąć ale śruby są tak zapieczone, że ani drgnie, no i dostęp do nich tragiczny <płacze> .
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez rumunn95 » 6 maja 2011, 18:20

chodzi o zawor egr ;) ten pod przepustnica ,a uszczelka jest miedzy nim a kolektorem ssacym
wyglada bardzo podobnie jak ta z opla Obrazek

wycialem taka sama z puszki z piwa :P tylko bez tych wiekszych otworow :)
Ostatnio edytowano 6 maja 2011, 18:26 przez rumunn95, łącznie edytowano 1 raz
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez sebastian223 » 6 maja 2011, 18:25

rumunn95 napisał(a):chodzi o zawor egr ;) ten pod przepustnica


na poczatek wymienie oring w krokowcu bo jakiś taki płaski sie zrobił...
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez rumunn95 » 6 maja 2011, 18:27

ja tez mam juz to za soba krokowiec bral lewe powietrze i byla lipa z obrotami raz byly a raz nie
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez sebastian223 » 6 maja 2011, 18:29

rumunn95 napisał(a):ja tez mam juz to za soba krokowiec bral lewe powietrze i byla lipa z obrotami raz byly a raz nie


U mnie delikatnie falują na jałowym i syczy coś w dolocie, właśnie jakby lewe powietrze gdzies brał. U ciebie była też taki płaski ten oring czy uszkodzony poprostu?
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Postprzez rumunn95 » 6 maja 2011, 18:37

u mnie byl juz tak wygnieciony ze byl prawie na rowno z korpusem a doszedlem po tym ze silnikowi nie robilo roznicy czy krokowiec jest podlaczony czy nie i obroty raz byly za niskie raz za wysokie i czasem nie spadaly
Historia;) --->323F 1.6 16v 91r.-->323F 1.8 16v 92r.-->626 2.0 FS 16v GW 98r.;–)-->w przyszłosci ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2009, 16:53
Posty: 901 (20/6)
Skąd: Biała Podlaska
Auto: MONDEO MK4 2.0TDCI GHIA ;) , Sachs Herkules i Sparta

Postprzez sebastian223 » 6 maja 2011, 18:54

rumunn95 napisał(a):u mnie byl juz tak wygnieciony ze byl prawie na rowno z korpusem a doszedlem po tym ze silnikowi nie robilo roznicy czy krokowiec jest podlaczony czy nie i obroty raz byly za niskie raz za wysokie i czasem nie spadaly


No mój tez jest placek ze masakra. Wymieniam !
Dzięki za podpowiedź <jupi>
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=87724
Sprzedam nowe reperaturki tylnych błotników do MAZDY PREMACY – Made by KLOKKERHOLM
697-991-984 lub PRIV
Obrazek

Uploaded with ImageShack.us
Forumowicz
 
Od: 27 gru 2007, 00:45
Posty: 259 (1/1)
Skąd: Zgierz (k. Łodzi)
Auto: Mazda 3 2,0 150KM 2006 (marzec) Active
Mazda Premacy 2002r. 101KM diesel

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6