Wystrzelone airbagi

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez przemas* » 16 kwi 2011, 03:21

Witam, kupiłem Mazdę 3 z 2005roku z wystrzelonymi czołowymi poduszkami powietrznymi.W aucie były poduszki jednonabojowe,ja zamontowałem dwunabojowe podłączejąc pod jedną wtyczkę.Po podłączenu pod komputer i zresetowaniu sterownika pokazało błąd B1231 crash detected.Czy jest to wina dwunabojowych poduszek czy zablokowanie sterownika? Prosze o pomoc
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2011, 02:30
Posty: 6

Postprzez Blumek » 16 kwi 2011, 22:42

Jeżeli miałeś jedno nabojowe to czemu założyłeś dwu? Myślę, że odpowiedz jest zawarta w twoim pytaniu.
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez przemas* » 26 kwi 2011, 21:08

Czy ktoś mądry coś podpowie?
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2011, 02:30
Posty: 6

Postprzez Blumek » 26 kwi 2011, 21:15

No poczułem się urażony :)
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez bouoz » 26 kwi 2011, 21:21

Postprzez skilll » 22 paź 2008, 16:35
Dwunabojowa jest wersja USA. Można zakładać jednonabojową ale trzeba przerobić wtyczkę. Jeżeli chodzi o napinacze to prawda, w nowych nabój jest przy zwijaczu
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 21:04
Posty: 179
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB

Postprzez przemas* » 26 kwi 2011, 22:41

Sorki Blumek,ale twoja odpowiedz w niczym mi nie pomogła...jedno jest pewne,coś jest nie tak.Pasy bezpieczeństwa oczywiście też wymieniłem ,napinacze są przy klamrze .Poduszki są faktycznie ze stanów,a moja madzia jest wersią europejską. Orginalne były jednonabojowe a te są dwu.Rezystancje poduszek sa ok,jednak błąd B1231 wciąż powraca.
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2011, 02:30
Posty: 6

Postprzez Neron-ek » 26 kwi 2011, 22:48

Jeśli sterownik po dzwonku zarejestrował tzw. crash data to kasowanie błędów zwykłym skanerem nic nie da. Trzeba wymontować sterownik a z niego pamięć i wgrać oryginalny – "czysty" wsad.
Co do poduszek to jeśli są dobrze podłączone, nie powinno mieć to żadnego wpływu – chyba że kupiłeś regenerowane :)
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez przemas* » 26 kwi 2011, 23:57

Poduszki podłączyłem tylko pod jedno wejście żółte czerwone pozostało wolne,czy tak może być?
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2011, 02:30
Posty: 6

Postprzez Neron-ek » 28 kwi 2011, 12:02

A jak było na oryginalnych?
A poza tym jak się na tym nie znasz, to się poduszkami nie baw bo wystarczy jeden nieostrożny ruch, dostaniesz poduchą w łeb i zabawa się przykro skończy.
Co do samego błędu to nie wskazuje on na złe lub źle podłączone poduchy tylko na zarejestrowany "crash test". Może zacznij od wyczyszczenia sterownika jeśli nie było to zrobione lub kup nowy – cena 2500zł plus wymiana i programowanie 200zł.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez bouoz » 28 kwi 2011, 17:18

a jak stwierdzić czy ten sterownik zarejestrował "crash test" ? po prostu na kompie powinno to być widać?
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 21:04
Posty: 179
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB

Postprzez 4fly » 28 kwi 2011, 18:21

witam
wymienić poduszki to jedno. jeszcze musisz oddać do naprawy sensor poduszek przez który pokazuje się błąd (znajduje się w okolicy dźwigni zmiany biegów, pod konsolą środkową...z tego co pamiętam)
poza tym w pasach na 90% poszły napinacze, tez do wymiany...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 lut 2011, 17:58
Posty: 187
Skąd: Poznań
Auto: Toyota GT86

Postprzez Neron-ek » 28 kwi 2011, 21:37

bouoz napisał(a): przez bouoz » 28 kwi 2011 dzisiaj 17:18

a jak stwierdzić czy ten sterownik zarejestrował "crash test" ?


Błąd o którym mowa B1231 mówi o zapełnionej pamięci rejestrującej crash data.
Błąd w polskim tłumaczeniu brzmi – przekroczony limit przyspieszenia wzdłużnego.
Takiego błędu nie da się po prostu skasować jest on na stałe wryty w sterownik.
Wg zaleceń producenta taki sterownik jest do wywalenia.
Nie można też użyć sterownika z innego samochodu bo każdy zaprogramowany sterownik ma zapisany VIN auta w które go wsadzono a tego już się nie da przeskoczyć.
Ale jak to bywa można się pozbyć błędu B1231 – potrzeba sporo wiedzy z zakresu elektroniki, trochę obycia z lutownicą i da się to wyleczyć.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez bouoz » 28 kwi 2011, 21:50

dzięki za obszerną wypowiedź: czy jeżeli były wystrzelone poduszki i nikt tego nie wymieniał to powinien być błąd kompie? czy trzeba coś jeszcze sprawdzić?
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 21:04
Posty: 179
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB

Postprzez Neron-ek » 28 kwi 2011, 21:55

Błąd w sterowniku będzie na 100% nie koniecznie ten B1231, może być inny mówiący tylko o wystrzeleniu poduszek.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez Blumek » 28 kwi 2011, 22:10

Tzn dla rozjaśnienia, sterownik poduszek i ECU to dwie rożne rzeczy. Sterownik poduszek wysyła ci cały czas informacje o tym błędzie do ECU i tak będzie w kółko aż do uporania się z tym problemem.

Czy się mylę?

I mam jedno pytanie czy jeżeli poduszki były wystrzelone i np. handlarz założył nowe i zmienił sterownik poduszek , czy da się to jakoś rozpoznać?
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Postprzez Neron-ek » 28 kwi 2011, 22:39

Dokładnie tak, sterownik SRS oraz ECU to dwa różne sterowniki.
Co do pytania nr 2 to TAK da się to rozpoznać jednak wymaga to trochę doświadczenia.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez przemas* » 28 kwi 2011, 22:54

Wszystko fajnie rozmowa się toczy,sterownik był wymieniony na drugi, niby czysty ,ale B1231crash data detected,Longitudinal acceleration threshold exceeded znów powrócił, więsc o co chodzi?
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2011, 02:30
Posty: 6

Postprzez bouoz » 28 kwi 2011, 23:03

może chodzi o
niby czysty
Nigdy nie rozmawiaj z idiotą. Najpierw sprowadzi cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem.
Forumowicz
 
Od: 5 lip 2010, 21:04
Posty: 179
Skąd: Kraków
Auto: Mazda 3 1,6 MZ-CD 2005 HB

Postprzez przemas* » 28 kwi 2011, 23:31

Dobra,dwa naboje zamiast jednego,podłączone pod jeden, pójdzie czy nie?
Początkujący
 
Od: 16 kwi 2011, 02:30
Posty: 6

Postprzez Blumek » 29 kwi 2011, 02:47

przemas* napisał(a):Dobra,dwa naboje zamiast jednego,podłączone pod jeden, pójdzie czy nie?

pójdzie ale masz napisane wyżej.

Neron-ek napisał(a):Co do pytania nr 2 to TAK da się to rozpoznać jednak wymaga to trochę doświadczenia.

Ty kolego nie bądź taki tajemniczy skoro odpowiadasz na pytania, tylko odpowiadaj sensownie. Bo na zapytanie jak wymienić żarówkę też mogę odpowiedzieć "wymaga to trochę doświadczenia".
Madzia Forever :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 lut 2007, 23:44
Posty: 930
Skąd: Zielona Góra
Auto: BYŁA M3 BK HB 1.6 Benzyna 2005/BYŁA 323 BG 1.3 Teraz nie ma nic :(

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323