Idzie zima – co i jak najlepiej zabezpieczyć?

Postprzez piotrek25 » 4 paź 2005, 07:58

nio własnie nadchodzi zmora nieodsniezonych dróg i soli która "uwielbia" te nasz e autka...
...jak zabezpieczyc podwozie przed zimą najlepiej? pisakownie? biteks?

co robicie przed zima? (oprócz kupienia ciepłych butów i szalika <balwan> hehe)
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2004, 12:10
Posty: 142
Skąd: warszawa
Auto: mazda626,1991,2.0 benz. GD 12v

Postprzez Bimbak » 4 paź 2005, 12:07

ja se klikne :)
jeśli chodzi o nadwozie, niezależnie od posiadanego auta trzymam sie dwóch rzeczy:
Biteks – podwozie
Elaskon – profile zamknięte
Stosuje w zależnosci od potrzeb, tzn nie nakładam nowej warstwy na starą jesli ta jest jeszcze bez zarzutu, szukam w podwoziu miejsc gdzie ochrona antykorozyjna już ustępuje lub gdzie (daj boże aby nic nie było) pojawily sie już zalążki rdzy.

Poza ochroną antykorozyjną pamiętać trzeba o uszczelkach !!!
Zabezpieczając uszczelki szyb, drzwi i szyberdachu (jeśli takowy posiadasz to jest to najwazniejsze co trzeba koniecznie zabezpieczyć). Uszczelki najlepiej zabezpieczyć silikonem bądź gliceryną przed pojawieniem sie pierwszych przymrozków. Przy szyberdachu obficie smarujemy jego uszczelki i zamykamy definitywnie na zime. Jeśli otworzysz przed pojawieniem sie wiosny radze koniecznie powtórzyć smarowanie i ponownie zamknąć na czas pojawienia się przymrozków.
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez cwaniaq » 4 paź 2005, 19:42

Też jestem ciekaw tematu.
Po krótkim szukaniu każdy odradza bitex, a jak już go używać to trzeba coś na niego nałożyć bo on sam nie zabezpiecza.
Podobno dobry jest "autosmar" gdyż nawet jak wyschnie jest elastyczny i nie pęka jak bitex... oczywiście to wszystko po krótkiej lekturze, nie mam doświadczenia. Ktoś może coś jeszcze opisać ?
[url=http://www.wszystkodokuchni.pl]Akcesoria meblowe – zawiasy, prowadnice, tandembox, systemy drzwi przesuwnych, BLUM PEKA SEVROLL SIBU GTV SIRO[/url]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 13:47
Posty: 193
Skąd: Białystok

Postprzez nemi » 4 paź 2005, 19:55

cwaniaq napisał(a):jest elastyczny i nie pęka jak bitex... oczywiście to wszystko po krótkiej lekturze, nie mam doświadczenia. Ktoś może coś jeszcze opisać ?

Pierwsze słyszę, żeby bitex pękał – w poprzednim aucie jeździł prawie dwa lata i nie widziałem żadnych zmian oprócz pobrudzenia <lol>
Nadkola Mazdy zabezpieczałem bitgumem i jak na razie też jest ok. Nie wiem czy to ma znaczenie, ale zawszę daję hardcorową dawkę (tak, że więcej tego specyfiku nie da się już utrzymać na powierzchni – mówię o jednokrotnym malowaniu).
U mnie spód wyglądał elegancko jak oglądałem w lecie i nawet nic nie ruszałem.
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Paweł » 5 paź 2005, 04:55

Na forum corolli twierdza, ze bitex rozpuszcza fabryczna warstwe ochronna i nie powinien byc stosowany. Nalezy uzywac substancji opartych o wosk, kauczuk, żywice i polimery MS.
the right man in the wrong place...
gasoline
Avatar użytkownika
Zarząd – Prezes
 
Od: 20 paź 2003, 15:13
Posty: 11059 (565/944)
Skąd: Warszawa
Auto: 4FH0VL CAJA '09
256 B4204T35 '17

Postprzez Yaroozo » 7 paź 2005, 15:45

Bimbak napisał(a):Elaskon – profile zamknięte

Jak konserwować przestrzenie zamknięte??
chodzi mi o to jak to sie robi?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2005, 22:20
Posty: 55

Postprzez Grzyby » 7 paź 2005, 21:26

Yaroozo napisał(a):Jak konserwować przestrzenie zamknięte??
chodzi mi o to jak to sie robi?


Przez wężyk, lub cienką elastyczną rurkę :D
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez Yaroozo » 9 paź 2005, 14:20

piotrek25 napisał(a):nio własnie nadchodzi zmora nieodsniezonych dróg i soli która "uwielbia" te nasz e autka...
...jak zabezpieczyc podwozie przed zimą najlepiej? pisakownie? biteks?



Mysle ze podstawowe czynnosci przed zima, pomijajac konserwacje podwozia, zamknietych itd to:

-wymiana plynu w spryskiwaczu na zimowy (przezylem juz raz masakre)

-konserwacja uszczelek, plak albo najlepiej plyn natluszczajacy do konserw. uszczelek
coby nie przymarzaly

-wuchta WD-40 w zamki – wbrew powszechnym opiniom to nie smar, wypiera wode z zamków i łożysk...

-konserwacja nadkoli naokolo kół – smoła rozcieńczona rozpuszczalnikiem

-od wewnątrz szyby przemyć ludwikiem lub innym plynem do naczyn-nie beda parowac.

-szyber tak jam mowi Bimbak – wuchta natluszczenia i na zime- na amen

Czekam na konstruktywna krytykę <dupa>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2005, 22:20
Posty: 55

Postprzez Bimbak » 9 paź 2005, 15:38

Yaroozo napisał(a):Czekam na konstruktywna krytykę

hehe takowej brak
tco_tm napisał(a):Nalezy uzywac substancji opartych o wosk, kauczuk, żywice i polimery MS.

a możesz rozwinąć swoją myśl? chodzi mi o jakieś nazwy preparatów.

Yaroozo napisał(a):-wuchta WD-40 w zamki

ja mam rpoblem i nie dokońca wiem jak sobie z tym proadzić.
Otóż złamała mi się i wypadła blaszka zaślepiająca wejście do zamka od drzwi kierowcy. Budzi to mój niepokój odnośnie nadchodzacej zimy. Chcałbym zabiezpieczyć zamek przed totalną dewastacją przez wodę lecz do końca niewiem jak, a nie mam zamiaru od wiosny chodzić z zestawem dwóch kluczyków <killer> Czy zalewanie tego WD-40 w trakcie zimy powiedzmy raz w tygodniu po rozmrożeniu zamku wystarczy, a może są lepsze metody??
Z góry dzięki
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Briareos » 9 paź 2005, 18:49

Od WD-40 jest nieco zdrowsza taka oliwka wazelinowa lub coś w ten deseń – odczyn mniej kwaśny i np. nie łapie tak za lakier i nie usuwa tlenków (co, jak zejdzie WD-40 zmyty wodą, a końcu zejdzie, tylko przyspiesza znowu korozję). Nawet widziałem ostatnio w TESCO takie małe pojemniczki ciśnieniowe z tym – w sam raz na zamki. Piszą że nawet broń palną można tym konserwować.
Co do zamka – a miałeś tam w ogóle blaszkę? Nie masz podświetlenia? Smarowanie tego co tydzień to lekka przesada... jak ma zamarznąć to i tak zamarznie :D Pilnuj tylko żeby śniegu nie napychać do środka przy czyszczeniu szyb/drzwi, a jak już się dostanie to psiknąć raz. Powinno wystarczyć.
Forumowicz
 
Od: 21 lip 2005, 16:26
Posty: 906 (0/1)
Skąd: Gliwice
Auto: Mazda 323F BA 1.8 '95

Postprzez Bimbak » 9 paź 2005, 19:19

Briareos napisał(a):a miałeś tam w ogóle blaszkę?

tak, resztki blaszki wyciągałem pencetą aby mi zamka nie zblokowały. Nie wiem jak to sie stało moze ktoś ie próbował włamać :| w każdym razie poza złamaną blaszką żadnych innych usterek wtedy nie stwierdziłem
Briareos napisał(a):Nie masz podświetlenia?

podświetlania nie stwierdziłem :)
Briareos napisał(a):oliwka wazelinowa

dzięki za rade, będe szukać jutro w sklepie
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Bimbak » 9 paź 2005, 19:34

Yaroozo napisał(a):Kupilem autko juz bez tych blaszek i jest coraz gorzej, zamek coraz ciezej chodzi

ja mam na razie tylko problemy z włożeniem klucza do zamka :| blaszka służy też jako prowadzenie klucza. Bez niej to czasem nawet z minute ryje kluczem w zamku tylko dlatego bo trafić nie mogę :|
Pozdrawiam, Tomek

Drinking wine and killing time
Avatar użytkownika
Forumowicz
CUP 2017 miejsce 2
 
Od: 17 maja 2005, 20:55
Posty: 3095 (23/155)
Skąd: Śrem
Auto: ponton i dziadkowóz, Moto: lyter

Postprzez Yaroozo » 9 paź 2005, 19:49

Po glebokich przemysleniach <glupek2> doszedlem do wniosku ze dobra inwestycja na zime
jest takze kupno takiego bamberskiego daszka, skrecane aluminiowe rurki z plastikowym naciaganym materialem, takiego lekkiego bamberstwa jak sie w ogrodzie stawia!
Jak wiadomo malo kto z nas dysponuje garazem dla swojego Malenstwa a jesienne deszcze tuz tuz... Dodatkowo przed sniegiem troche ochroni.... Wydatek rzedu 50-90 zł wyglada wiesniacko :] ale wali mnie to, autko bedzie stalo pod dachem.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 4 wrz 2005, 22:20
Posty: 55

Postprzez nemi » 9 paź 2005, 20:47

Ja zamek w CC zaklejałem taśmą izolacyjną, inaczej były "małe" kłopoty...
Dodatkowe rozwiązanie jest takie, że można sobie zakupić osłonę na przednią szybę, lusterka i zamki (takie cuś na gumki i przytrzaskiwane drzwiami). Niestety nie wiem czy będą w tak dużym rozmiarze...
Forumowicz
 
Od: 21 sie 2004, 14:20
Posty: 7485 (100/271)

Postprzez Waclaw_Szubert » 9 paź 2005, 21:13

Bimbak napisał(a):Chcałbym zabiezpieczyć zamek przed totalną dewastacją przez wodę ... Czy zalewanie tego WD-40 w trakcie zimy powiedzmy raz w tygodniu po rozmrożeniu zamku wystarczy, a może są lepsze metody??

Wg mnie najlepsza metoda na zamki jest ich demontaz i rozebranie a nastepnie zlozenie na smarze grafitowanym.
Tak zrobilem jak kupilem swoja i przejezdzila cala zime bez zajakniecia :)
Zameczki chodza do dzis bez szemrania :)
Mozna sie bawic w roznego rodzaju kombinacje i WD lub inne wynalazki. Jednak wymieklem jak zobaczylem swoje zamki po wymontowaniu totalna demolka... jako, ze to moj samochodzik bawilem sie z tym kilka ladnych minut jednak warto bylo – teraz wiem, ze wsadzam kluczyk i ma zadzialac bo jak nie to ... :) znowu wymontuje i przesmaruje.
Cala robota z wymontowaniem, przesmarowaniem, i zlozeniem nie powinna zajac wiecej jak 40 min dla jednego zamka. Zakladajac, ze robisz wszystkie 3 to tak dwie godzinki i po klopocie.
Wacław Szubert
Forumowicz
 
Od: 28 sie 2004, 12:33
Posty: 163
Skąd: Rzeszów
Auto: AUDI A6 2.5 TDI QUATRO

Postprzez uKaNiio » 6 lis 2007, 11:13

Każdy wie jak ważna jest konserwacja auta przed zimą, pierwsza przede mną i może kilku Was. Znalazłem pare ciekawych stron:

Sprawdzenie auta cz.1
Porady przed zimą

Szukałem i nie widziałem podobnego tematu. Pozdrawiam:)
Pozdrawiam,
uKaNiio:)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 2 cze 2007, 21:59
Posty: 18
Skąd: Kielce
Auto: Toyota Corolla G6R

Postprzez Grzyby » 6 lis 2007, 11:51

A tutaj jest część druga artykułu dot. sprawdzenia/przygotowania auta przed zimą
Sprawdzenie auta cz.2
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez AndiCo » 12 lis 2007, 12:25

Szanowni mazdowicze. Idzie zima. Niestety nasze wiekowa auta, szczególnie te trzymane na dworze – dostana niezłego kopa. Chciałbym otworzyć temat doświadczeń z optymalnym utrzymaniem auta zimą. Jak traktować maszynę. Jaka jest opcja utrzymania lakieru ? Jaka jest opcja postępowania ze skrzynią automatyczną. Co w naszych madziach słabnie i wymaga uwagi w zimie?
Andi
Andi , tel 500168822
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 27 maja 2007, 00:55
Posty: 21
Skąd: Katowice
Auto: Mazda Xedos 9 silnik 2.3Miller

Postprzez voytecku » 13 lis 2007, 01:44

AndiCo napisał(a):szczególnie te trzymane na dworze – dostana niezłego kopa.

Ja na szczescie i w dzien, i w nocy trzymam millenie w ogrzewanym garazu :)

AndiCo napisał(a):Jaka jest opcja postępowania ze skrzynią automatyczną.

Jesli parkujesz pod chmurka, to gdy skrzynia nie jest dobrze rozgrzana, nie powinno sie ostro krecic autka.
Pelne rozgrzanie to jakies 10-15km. Oczywiscie to samo dotyczy silnika. Najlepiej poczekac kilka minut, zeby silnik pochodzil troche i nagrzal sie, zanim ruszysz.

AndiCo napisał(a):Jaka jest opcja utrzymania lakieru ?

Zima zapowiada sie ostra i sniezna, pewnie posypie sie duzo soli. Najlepiej porzadnie umyc, nawoskowac i zastosowac jakis srodek konserwujacy do lakieru.

AndiCo napisał(a):Co w naszych madziach słabnie i wymaga uwagi w zimie?

Wszystkie te elementy dokad latwo moze dostac sie woda i sol. Szczegolna uwage zwroc na tylne nadkola, mimo ze X9 sa w miare dobrze zabezpieczone, warto podjechac gdzies, zeby dodatkowo zabezpieczyc te nadkola. Mozna to chyba rowniez zrobic z calym podwoziem, ale dopiero po porzadnym umyciu – a najlepiej po zimie i przed zima.

Pozdrawiam,
voytecku.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sty 2005, 22:00
Posty: 1452 (0/5)
Skąd: Warszawa
Auto: Fiat Stilo

Postprzez Italiano » 13 lis 2007, 20:01

Temat tyczy sie wszystkich Mazdek nie tylko Xedów.....przenosze do Eksploatacji.
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy Opinie i Poradniki