Swap zacisków brembo do mazda 323F v6 by Rymek

Postprzez rymiusz » 20 kwi 2011, 16:57

Do kolegi mlody1921, jeżeli chcesz mogę Ci pomóc przy zrobieniu porządnych hamulców. Ale głównym problemem jest zwrotnica twojego auta. Chodzi o to że kiedyś przy wstępnych przymiarkach okazało się że taki setup fizycznie się nie zmieści do felg 16" ponieważ zacisk oparł się o zwrotnicę i nie było miejsca żeby zaprojektować jakikolwiek adapter. Oczywiście piszę cały czas o zaciskach brembo, ponieważ są dobrze dostępne, niedrogie i porządnie zrobione.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2007, 18:29
Posty: 14
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 323F BA + kilka usprawnień

Postprzez Barthez » 20 kwi 2011, 17:11

rymiusz napisał(a):zaprojektować jakikolwiek adapter. Oczywiście piszę cały czas o zaciskach brembo, ponieważ są dobrze dostępne, niedrogie i porządnie zrobione.

:>
kto projektował i robił adapter? / jaki to koszt?
(heble do mx5 na przód)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 kwi 2005, 19:05
Posty: 3325 (0/5)
Skąd: Earth
Auto: Jest

Postprzez rymiusz » 20 kwi 2011, 17:22

Projektowałem je sam, koszt wykonania 100zł/h pracy obrabiarki CNC + materiał. Około 3 roboczogodzin obrabiarki do zrobienia pary adapterów na gotowo.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2007, 18:29
Posty: 14
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 323F BA + kilka usprawnień

Postprzez Riki » 22 kwi 2011, 13:04

Odważni jesteście <faja> :D
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez DamianMX6 » 22 kwi 2011, 21:36

rymiusz napisał(a):Zaprezentuję więc swap zacisków brembo z BMW serii 7 do mazdy 323F v6. Sprawa zasadniczo prościutka do zrobienia, kwestia odpowiedniego dobrania elementów. Projekt i realizacja około miesiąca.

Dla zainteresowanych, kilka szczegółów :
1. Zaciski BMW serii 7, zwężone pod n/w tarcze, oczywiście zestaw montażowy klocków również
2. Klocki TRW
3. Tarcze hamulcowe Mazda RX-8 322 mm
4. Dystanse 8 mm wymuszone przez felgi jakich używam
5. Komplet adapterów
6. Dłuższe szpilki
7. Parę śrubek


Mógłbyś jakoś konkretnie opisać tą modyfikację krok po kroku z pewnością komuś by się przydała <ok> . Kto wie, jeśli to profi robota chętnie zmówił bym u ciebie niezbędne części do zamontowania w mojej MX-6.


Hazu napisał(a):To nie prościej komplet hamulców z M6 MPS zamontować?
średnica ta sama a komplikacji 0
a koszt używek w dobrym stanie ok 250zł :D


Dawaj, biorę komplet, zaciski przednie z tarczami w ładnym stanie "z komplikacjami 0" przy zamontowaniu za 250zł. Ale najpierw sprawdz rozstaw śrób mocujących zacisk do zwrotnicy ;) .
Ostatnio edytowano 22 kwi 2011, 21:58 przez DamianMX6, łącznie edytowano 2 razy
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez mika1324 » 22 kwi 2011, 21:55

DamianMX6 napisał(a):
Hazu napisał(a):To nie prościej komplet hamulców z M6 MPS zamontować?
średnica ta sama a komplikacji 0
a koszt używek w dobrym stanie ok 250zł :D




Dawaj, biorę komplet, zaciski przednie z tarczami w ładnym stanie "z komplikacjami 0" przy zamontowaniu za 250zł.


ja też chętnie przygarnę taki komplet za ta kasę :)

Rymek a hamulce jak są zimne to hamują też tak idealnie, czy dopiero po nagrzaniu zaczynają naprawdę dobrze hamować?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 18:14
Posty: 216
Skąd: Pszczyna/Gliwice
Auto: Xedos 6 V6

Postprzez rymiusz » 22 kwi 2011, 22:31

Do kolegi Mika1324: Od samego początku, biorą bardzo dobrze, nie stwierdziłem żadnej różnicy między zimnymi a nagrzanymi hamulcami. Ale jeszcze ich nie "katowałem" ponieważ klocki i tarcze na dotarciu. Swapa nie robiłem z myślą o komercji, zasadniczo, tylko żeby usprawnić kulawy mazdowski układ hamulcowy. W moim aucie nowe tarcze seryjne zaczęły bić po około 2 miesiącach od wymiany, a tylne tłoczki ciekną, więc nadszedł czas na zmiany ;).

Do kolegi DamianMX6:
W telegraficznym skrócie:
Zwrotnica do wymiarowania=najwięcej roboty.Sporo trudności sprawiło właściwe wyosiowanie zacisku względem zwrotnicy ponieważ uszy zwrotnicy są symetryczne względem tejże, ale w zacisku otwory montażowe nie są symetryczne względem osi symetrii zacisku, a przesunięte o 5 mm. Wykonanie szablonu, skręcenie zacisku ze zwrotnicą. Porobienie niezbędnych poprawek. Adaptery wykonane se Stavaxu. W związku z zastosowaniem tarcz od RX-8 które mają 24 mm grubości, musiałem sfrezować zaciski każdą strone po 2mm ze względów bezpieczeństwa, zestaw montażowy klocków też zwężony został o 4mm, te kołki i sprężyna oraz rurka miedziana łącząca obie połówki zacisku. Jak będę demontował zaciski do piaskowania i lakierowania, to porobię zdjęcia adapterów przednich i tylnych, i wrzucę do obejrzenia.


Obrazek
Ostatnio edytowano 23 kwi 2011, 10:29 przez rymiusz, łącznie edytowano 4 razy
Początkujący
 
Od: 27 gru 2007, 18:29
Posty: 14
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 323F BA + kilka usprawnień

Postprzez DamianMX6 » 22 kwi 2011, 22:43

rymiusz napisał(a):Swapa nie robiłem z myślą o komercji


Hmm :| . OK rozumiem że nie chcesz dorabiać komuś adapterów, ale może chociaż opisał być dokładnie co zrobiłeś, jakieś rysunki adaptera, wymiary itp. to mogli byśmy sami sobie dorobić korzystając z twojego doświadczenia.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez Hazu » 22 kwi 2011, 22:51

DamianMX6 napisał(a):Ale najpierw sprawdz rozstaw śrób mocujących zacisk do zwrotnicy ;)

nie pasują?
to niech nie pasują nie ma sprawy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez DamianMX6 » 22 kwi 2011, 23:14

rymiusz napisał(a):Do kolegi DamianMX6:
W telegraficznym skrócie:
Zwrotnica do wymiarowania=najwięcej roboty.Sporo trudności sprawiło właściwe wyosiowanie zacisku względem zwrotnicy ponieważ uszy zwrotnicy są symetryczne względem tejże, ale w zacisku otwory montażowe nie są symetryczne względem osi symetrii zacisku, a przesunięte o 5 mm. Wykonanie szablonu, skręcenie zacisku ze zwrotnicą. Porobienie niezbędnych poprawek. Adaptery wykonane se Stavaxu. W związku z zastosowaniem tarcz od RX-8 które mają 24 mm grubości, musiałem sfrezować zaciski każdą strone po 2mm ze względów bezpieczeństwa, zestaw montażowy klocków też zwężony został o 4mm, te kołki i sprężyna oraz rurka miedziana łącząca obie połówki zacisku. Jak będę demontował zaciski do piaskowania i lakierowania, to porobię zdjęcia adapterów przednich i tylnych, i wrzucę do obejrzenia.


No to się napracowałeś gratuluję <spoko>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 mar 2008, 14:43
Posty: 998 (0/1)
Auto: MX6 MAZDASPEED

Postprzez mlody1921 » 22 kwi 2011, 23:57

Zwrotnice mam tarcze 280 mam na oku jak tylko znajde jakiś zacisk odpowiedni to coś podziałamy może ci to wyśle :)

zacisk nie koniecznie brembo, mam jeszcze zaciski od IS200, Alhambry, Passata, nie musi być to setup 4 tłoczkowy ważne żeby upchać 280mm pod 16'' i hamowało lepiej niż w Mx3 :)


VW passat ma zacisk jednotłoczkowy ale kawał klocka i tarcze 280 lub 288
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez rymiusz » 28 kwi 2011, 19:25

Po długim weekendzie można będzie ewentualnie coś wymodzić.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2007, 18:29
Posty: 14
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 323F BA + kilka usprawnień

Postprzez mlody1921 » 29 kwi 2011, 00:24

orłajt u mnie problem jest z tarcza, mam 280 na oku ale ma powierzchnie tzw. cierną 55mm a zacisk od passata ma 60 :/
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 01:26
Posty: 2390 (0/2)
Skąd: Sandomierz
Auto: Mazda Mx-3 KL-DE ....Turbo :D

Postprzez rymiusz » 30 kwi 2011, 22:03

No, taki zestaw odpada. Trzeba poszukać zacisku pod tarczę. Wcześniej, jak miałem Corrado G-60, z przodu były tarcze 280 i zaciski Girlinga pod nie, myślę żebyś w tę stronę poszedł, hamulce były naprawdę dobre. I rozstaw śrub taki sam bo 4x100

Potrzebuję tylnej zwrotnicy do spasowania hamulców z Mazda 323F BA V6. Jeżeli ktoś ma do udostępnienia będę bardzo wdzięczny. Wiadomości na PW.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2007, 18:29
Posty: 14
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 323F BA + kilka usprawnień

PostTen post został usunięty przez Paweł 25 cze 2011, 22:55.
Powód: OT

Postprzez weede » 12 lip 2011, 15:59

czekam na jakieś efekty :) mam zacisk z RX-7 fc i wyjąttkowo mocno chce go użyć :D
Adrenaline Addiction.
Forumowicz
 
Od: 26 sty 2009, 16:14
Posty: 1453 (0/24)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: MX5ND1

Postprzez Egoist » 12 lip 2011, 22:18

Komplet z tematu jest na sprzedaż ;) 1200zł jak dobrze widziałem na allegro.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=119872
323F V6 KF Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
I Love My Honda
Forumowicz
 
Od: 19 mar 2011, 20:00
Posty: 293
Auto: 323f BA Z5->323f BA KF V6

Postprzez rymiusz » 13 lip 2011, 12:06

Tak, jest na sprzedaż ale z pytaniami proszę na PW, ponieważ mi moderatorzy kasują posty.
Początkujący
 
Od: 27 gru 2007, 18:29
Posty: 14
Skąd: Ozorków
Auto: Mazda 323F BA + kilka usprawnień

Postprzez D@m$on » 12 wrz 2011, 20:47

A z tyłem coś kombinowałeś czy nie ?
Mazda 323F (BA) V6 GT !
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2009, 23:05
Posty: 836 (1/2)
Skąd: Radom
Auto: 323F (BA) GT 2.0 V6 KF!

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje