Swap zacisków brembo do mazda 323F v6 by Rymek
1, 2
Do kolegi mlody1921, jeżeli chcesz mogę Ci pomóc przy zrobieniu porządnych hamulców. Ale głównym problemem jest zwrotnica twojego auta. Chodzi o to że kiedyś przy wstępnych przymiarkach okazało się że taki setup fizycznie się nie zmieści do felg 16" ponieważ zacisk oparł się o zwrotnicę i nie było miejsca żeby zaprojektować jakikolwiek adapter. Oczywiście piszę cały czas o zaciskach brembo, ponieważ są dobrze dostępne, niedrogie i porządnie zrobione.
- Od: 27 gru 2007, 18:29
- Posty: 14
- Skąd: Ozorków
- Auto: Mazda 323F BA + kilka usprawnień
rymiusz napisał(a):zaprojektować jakikolwiek adapter. Oczywiście piszę cały czas o zaciskach brembo, ponieważ są dobrze dostępne, niedrogie i porządnie zrobione.
kto projektował i robił adapter? / jaki to koszt?
(heble do mx5 na przód)
rymiusz napisał(a):Zaprezentuję więc swap zacisków brembo z BMW serii 7 do mazdy 323F v6. Sprawa zasadniczo prościutka do zrobienia, kwestia odpowiedniego dobrania elementów. Projekt i realizacja około miesiąca.
Dla zainteresowanych, kilka szczegółów :
1. Zaciski BMW serii 7, zwężone pod n/w tarcze, oczywiście zestaw montażowy klocków również
2. Klocki TRW
3. Tarcze hamulcowe Mazda RX-8 322 mm
4. Dystanse 8 mm wymuszone przez felgi jakich używam
5. Komplet adapterów
6. Dłuższe szpilki
7. Parę śrubek
Mógłbyś jakoś konkretnie opisać tą modyfikację krok po kroku z pewnością komuś by się przydała
Hazu napisał(a):To nie prościej komplet hamulców z M6 MPS zamontować?
średnica ta sama a komplikacji 0
a koszt używek w dobrym stanie ok 250zł
Dawaj, biorę komplet, zaciski przednie z tarczami w ładnym stanie "z komplikacjami 0" przy zamontowaniu za 250zł. Ale najpierw sprawdz rozstaw śrób mocujących zacisk do zwrotnicy
Ostatnio edytowano 22 kwi 2011, 21:58 przez DamianMX6, łącznie edytowano 2 razy
DamianMX6 napisał(a):Hazu napisał(a):To nie prościej komplet hamulców z M6 MPS zamontować?
średnica ta sama a komplikacji 0
a koszt używek w dobrym stanie ok 250zł
Dawaj, biorę komplet, zaciski przednie z tarczami w ładnym stanie "z komplikacjami 0" przy zamontowaniu za 250zł.
ja też chętnie przygarnę taki komplet za ta kasę
Rymek a hamulce jak są zimne to hamują też tak idealnie, czy dopiero po nagrzaniu zaczynają naprawdę dobrze hamować?
- Od: 11 lis 2009, 18:14
- Posty: 216
- Skąd: Pszczyna/Gliwice
- Auto: Xedos 6 V6
Do kolegi Mika1324: Od samego początku, biorą bardzo dobrze, nie stwierdziłem żadnej różnicy między zimnymi a nagrzanymi hamulcami. Ale jeszcze ich nie "katowałem" ponieważ klocki i tarcze na dotarciu. Swapa nie robiłem z myślą o komercji, zasadniczo, tylko żeby usprawnić kulawy mazdowski układ hamulcowy. W moim aucie nowe tarcze seryjne zaczęły bić po około 2 miesiącach od wymiany, a tylne tłoczki ciekną, więc nadszedł czas na zmiany
.
Do kolegi DamianMX6:
W telegraficznym skrócie:
Zwrotnica do wymiarowania=najwięcej roboty.Sporo trudności sprawiło właściwe wyosiowanie zacisku względem zwrotnicy ponieważ uszy zwrotnicy są symetryczne względem tejże, ale w zacisku otwory montażowe nie są symetryczne względem osi symetrii zacisku, a przesunięte o 5 mm. Wykonanie szablonu, skręcenie zacisku ze zwrotnicą. Porobienie niezbędnych poprawek. Adaptery wykonane se Stavaxu. W związku z zastosowaniem tarcz od RX-8 które mają 24 mm grubości, musiałem sfrezować zaciski każdą strone po 2mm ze względów bezpieczeństwa, zestaw montażowy klocków też zwężony został o 4mm, te kołki i sprężyna oraz rurka miedziana łącząca obie połówki zacisku. Jak będę demontował zaciski do piaskowania i lakierowania, to porobię zdjęcia adapterów przednich i tylnych, i wrzucę do obejrzenia.

Do kolegi DamianMX6:
W telegraficznym skrócie:
Zwrotnica do wymiarowania=najwięcej roboty.Sporo trudności sprawiło właściwe wyosiowanie zacisku względem zwrotnicy ponieważ uszy zwrotnicy są symetryczne względem tejże, ale w zacisku otwory montażowe nie są symetryczne względem osi symetrii zacisku, a przesunięte o 5 mm. Wykonanie szablonu, skręcenie zacisku ze zwrotnicą. Porobienie niezbędnych poprawek. Adaptery wykonane se Stavaxu. W związku z zastosowaniem tarcz od RX-8 które mają 24 mm grubości, musiałem sfrezować zaciski każdą strone po 2mm ze względów bezpieczeństwa, zestaw montażowy klocków też zwężony został o 4mm, te kołki i sprężyna oraz rurka miedziana łącząca obie połówki zacisku. Jak będę demontował zaciski do piaskowania i lakierowania, to porobię zdjęcia adapterów przednich i tylnych, i wrzucę do obejrzenia.

Ostatnio edytowano 23 kwi 2011, 10:29 przez rymiusz, łącznie edytowano 4 razy
- Od: 27 gru 2007, 18:29
- Posty: 14
- Skąd: Ozorków
- Auto: Mazda 323F BA + kilka usprawnień
rymiusz napisał(a):Swapa nie robiłem z myślą o komercji
Hmm
rymiusz napisał(a):Do kolegi DamianMX6:
W telegraficznym skrócie:
Zwrotnica do wymiarowania=najwięcej roboty.Sporo trudności sprawiło właściwe wyosiowanie zacisku względem zwrotnicy ponieważ uszy zwrotnicy są symetryczne względem tejże, ale w zacisku otwory montażowe nie są symetryczne względem osi symetrii zacisku, a przesunięte o 5 mm. Wykonanie szablonu, skręcenie zacisku ze zwrotnicą. Porobienie niezbędnych poprawek. Adaptery wykonane se Stavaxu. W związku z zastosowaniem tarcz od RX-8 które mają 24 mm grubości, musiałem sfrezować zaciski każdą strone po 2mm ze względów bezpieczeństwa, zestaw montażowy klocków też zwężony został o 4mm, te kołki i sprężyna oraz rurka miedziana łącząca obie połówki zacisku. Jak będę demontował zaciski do piaskowania i lakierowania, to porobię zdjęcia adapterów przednich i tylnych, i wrzucę do obejrzenia.
No to się napracowałeś gratuluję

Zwrotnice mam tarcze 280 mam na oku jak tylko znajde jakiś zacisk odpowiedni to coś podziałamy może ci to wyśle
zacisk nie koniecznie brembo, mam jeszcze zaciski od IS200, Alhambry, Passata, nie musi być to setup 4 tłoczkowy ważne żeby upchać 280mm pod 16'' i hamowało lepiej niż w Mx3
VW passat ma zacisk jednotłoczkowy ale kawał klocka i tarcze 280 lub 288
zacisk nie koniecznie brembo, mam jeszcze zaciski od IS200, Alhambry, Passata, nie musi być to setup 4 tłoczkowy ważne żeby upchać 280mm pod 16'' i hamowało lepiej niż w Mx3
VW passat ma zacisk jednotłoczkowy ale kawał klocka i tarcze 280 lub 288
Sprzedam Amory do Mx-3 przód tył mocowania amortyzatorów
No, taki zestaw odpada. Trzeba poszukać zacisku pod tarczę. Wcześniej, jak miałem Corrado G-60, z przodu były tarcze 280 i zaciski Girlinga pod nie, myślę żebyś w tę stronę poszedł, hamulce były naprawdę dobre. I rozstaw śrub taki sam bo 4x100
Potrzebuję tylnej zwrotnicy do spasowania hamulców z Mazda 323F BA V6. Jeżeli ktoś ma do udostępnienia będę bardzo wdzięczny. Wiadomości na PW.
Potrzebuję tylnej zwrotnicy do spasowania hamulców z Mazda 323F BA V6. Jeżeli ktoś ma do udostępnienia będę bardzo wdzięczny. Wiadomości na PW.
- Od: 27 gru 2007, 18:29
- Posty: 14
- Skąd: Ozorków
- Auto: Mazda 323F BA + kilka usprawnień
Komplet z tematu jest na sprzedaż
1200zł jak dobrze widziałem na allegro.
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=312&t=119872
323F V6 KF Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
I Love MyHonda
323F V6 KF Mazdaspeed Touring Kit A-Spec
I Love My
- Od: 19 mar 2011, 20:00
- Posty: 293
- Auto: 323f BA Z5->323f BA KF V6
1, 2
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy Tuning i modyfikacje