Wymiana płynu wspomagania – pytania, problemy.
cześć
nie mam kontaktu z gościem od którego jakiś czas temu kupiłem mazde więc nie wiem jaki płyn lać do wspomagania... sprawdzałem i jest go troche mało, w książce serwisowej czytałem że leje sie tam dwa rodzaje – dextron i jeszcze jakiś tam , no i nie wiem jaki koleś wlał.. więc pytam jak to sprawdzić a jak sie nie da to co z tym zrobić? można zmieszać? np. jeden z drugim?
nie mam kontaktu z gościem od którego jakiś czas temu kupiłem mazde więc nie wiem jaki płyn lać do wspomagania... sprawdzałem i jest go troche mało, w książce serwisowej czytałem że leje sie tam dwa rodzaje – dextron i jeszcze jakiś tam , no i nie wiem jaki koleś wlał.. więc pytam jak to sprawdzić a jak sie nie da to co z tym zrobić? można zmieszać? np. jeden z drugim?
Mazda 626 cronos LX ,2.0 16v DOHC
- Od: 31 sie 2005, 20:00
- Posty: 21
- Skąd: polkowice
dolej dowolny płyn do wspomagania lub do automatycznych skrzyń biegów który spełnia wymagania normy DEXRON II lub DEXRON III. Marka czy to mazda czy mobil czy inne cudo nie ma najmniejszego znaczenia. Tak samo jak kolor generalnie wszystkie są czerwone chyba ze bardzo stare to są czarne.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
moze być bez probleów ale jeśli mówisz że jest czarny to wymieniłbym go na twoim miejscu. Generalnie w układach wspomagania bez filtra płyn powinno sie wywalać co 120 tys.
mayer
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
)))))
W124 300TD automat
mazda 626 GE 2,0 16V
W oczekiwaniu na małego Mayerka...
Witam.Prośba do Szanownych Kolegów,jak się wymienia płyn wspomagania,jak się za to zabrać.Nigdy tego nie robiłem,więc będę wdzięczny za wszelkie porady.Z góry dziękuję...... 
Ostatnio edytowano 13 sie 2008, 12:20 przez glock, łącznie edytowano 3 razy
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
- Od: 25 sty 2008, 19:12
- Posty: 123
- Skąd: Wołomin
- Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.
Czasami niestety jest to konieczne. Ja tak miałem, zdarzało mi się że podczas jazdy wyłączało się wspomaganie. Mój mechanik zaproponował właśnie wymianę płynu, bo mogły się dostać różne paprochy przez które tak się działo. Wymienił i do dzisiaj wszystko gra, ale nie wiem jak to zrobił.
Get Rich or Die Tryin'
- Od: 9 lip 2007, 10:40
- Posty: 25
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 626 GE 1996, 1840 cm3
przy maglownicy odkręca się wężyk i czeka aż zleci cały płyn, trzeba odkręcić również korek zbiorniczka płynu żeby podciśnienie nie zatrzymywało. później przykręcić przewód spowrotem, zalać do zbiorniczka płynu do pełna, odpalić silnik i kręcić kierownicą na maxa z prawa do lewa. kontrolować co kilka obrotów poziom płynu w zbiorniczku i powoli dolewać bo będzie go ubywało w miarę napełniania układu. czynności powtarzać do momentu ustabilozowania się płynu w zbiorniczku. walka z przewodem przy maglownicy jest lekko upierdliwa z powodu kiepskiego dojścia, bez kanału ani rusz.

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Dowiedziałem się,że należy zmieniać olej.Tak samo zużywa się jak inne płyny,prawdopodobnie z tego powodu ciężko chodzi wspomaganie.Gdy samochód jest zimny wszystko jest ok. i fajera lekko chodzi,ale gdy się zagrzeje niestety trzeba krecic jak w starym Starze
BAZYL PIĘKNE DZIĘKI.....

BAZYL PIĘKNE DZIĘKI.....

żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
- Od: 25 sty 2008, 19:12
- Posty: 123
- Skąd: Wołomin
- Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.
glock napisał(a):Dowiedziałem się,że należy zmieniać olej
według instrukcji należy tylko sprawdzać stan oleju, jeśli nic się wizualnie z nim nie dzieje więc tylko pilnować poziomu. jeśli mętnieje, robi się galaretka lub pada wspomaganie a kontrola mechanizmów nie wykrywa ich usterki wtedy należy płyn wymienić.
aha, jak będziesz spuszczał ten płyt to kontrolnie możesz jeszcze zdjąć wężyk z chłodnicy tego płynu co by się upewnieć ze wszystko zleciało, chłodnica zdaje się jest niżej niż maglownica wię grawitacja go stamtąd nie wyssie.
miłej zabawy

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Jeszcze raz dzięki bazyl
Zastosuję się do Twoich wskazówek.Jednak coś jest nie tak z płynem,kolor ma jakiś ciemny i jest mętny do tego pływają w nim jakieś paprochy.
Jeszcze jedno pytanie,orientujesz się ile tego płynu się mieści ?
Jeszcze jedno pytanie,orientujesz się ile tego płynu się mieści ?
żyj szybko,umieraj młodo........Peugeot 807 2,0 HDI 2 szt.i Laguna 1,8 16V
- Od: 25 sty 2008, 19:12
- Posty: 123
- Skąd: Wołomin
- Auto: 6 GH 2,5 benzyna 2008 r.
glock napisał(a):Jeszcze jedno pytanie,orientujesz się ile tego płynu się mieści ?
nie mam pojęcia, ale myślę że nie więcej niż 2l
glock napisał(a):kolor ma jakiś ciemny i jest mętny do tego pływają w nim jakieś paprochy.
być może ktoś kiedyś dolał innego płynu który się "gryzie" z tym który było i się twarożek zrobił. jak jest syf to trzeba by jeszcze płukankę może zrobić. nie pamiętam jak się taki środek nazywa, ale dobrze by było układ przeczyścić. przy spuszczaniu będziesz widział czy dużo tego czy tak troszkę

"... prędkość była ok, to zakręt był za wąski..."
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6