Klimatyzacja nie działa
Ja miałem trochę podobnie – klima zaczęła działać "mało skutecznie".
Powodem tego był niestety wyciek czynnika przez nieszczelne przyłącze na chłodnicy.
Czynnik cały nie uciekł i prestostat na osuszaczu jeszcze "pozwalał" na załączenie się sprężarki ale czynnika było jednak zbyt mało aby chciało to skutecznie chłodzić.
Proponuję wam udać się do jakiegoś serwisu klimatyzacji na kontrolę ilości czynnika i ew. znalezienie źródła wycieku.
Powodem tego był niestety wyciek czynnika przez nieszczelne przyłącze na chłodnicy.
Czynnik cały nie uciekł i prestostat na osuszaczu jeszcze "pozwalał" na załączenie się sprężarki ale czynnika było jednak zbyt mało aby chciało to skutecznie chłodzić.
Proponuję wam udać się do jakiegoś serwisu klimatyzacji na kontrolę ilości czynnika i ew. znalezienie źródła wycieku.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Nie ma sprawy – napisz o efektach 
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
dzieki za info mam nadzieje ze mi to facet w ramach gwarancji zrobi bo kolejnych 200 zla za czynnik nie mam zamiaru wydawac. a wlasnie ja mam czynnik barwiony ze niby widac wycieki ale niczego nie widzialem. czy to trzeba swiatlem UV podzialac?
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
Jeśli jest duży wyciek, to będzie widać olej nawet bez UV. Trzeba tylko dużo jeździć włączoną klimą, bo przy nieużywanej klimatyzacji czynnik wyparuje bez śladu.
Moim zdaniem warto od razu wymienić wszystkie oringi. U mnie puścił już trzeci oring (za każdym razem w innym miejscu, za każdym razem płaciłem za kolejne napełnienie układu). Byłem sprawdzać szczelność azotem – nic nie stwierdzono. Dopiero nabicie czynnikiem i dłuższa trasa z włączoną non stop klimą pozwoliły na lokalizację wycieku gołym okiem.
Moim zdaniem warto od razu wymienić wszystkie oringi. U mnie puścił już trzeci oring (za każdym razem w innym miejscu, za każdym razem płaciłem za kolejne napełnienie układu). Byłem sprawdzać szczelność azotem – nic nie stwierdzono. Dopiero nabicie czynnikiem i dłuższa trasa z włączoną non stop klimą pozwoliły na lokalizację wycieku gołym okiem.
- Od: 9 sie 2009, 11:58
- Posty: 15
- Skąd: Szczecin
- Auto: Było: 323F BA 1,5 edition 1998
Jest: Honda Accord
Ja jezdzilem kazda trase z wlaczona klima. wszystkie jak to moj specjalista stwierdzil "gumki i uszczelki mam nowe" ale problemy byly z panelem ze cos nie laczylo. bo jak juz pisalem sa przeblyski ze na 2 sekundy leci powietrze chlodniejsze. wiec moze na panelu cos nie laczy...
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
No to problem sie rozwiązal podczas mycia samochodu i dolewania oleju. mialem caly czynnik na masce. w miejscu gdzie jest zbiorniczek na plyn od wspomagania to z z zaworka w poblizu wycieklo tak ze polowa maski jest zolta i 350 zl poszlo sie gwizdac;/ bo oczywiscie zadnej faktury nie dostalem... a mechanik stwierdzil ze to nie jego wina. to ciekawe jak szczelnosc sprawdzal. zna sie ktos na prawie? moge sie jakos od tego odwolywac? jakas rekojma albo cos?
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
Witam!postanowilem uruchomić w tym roku klimatyzacje w swojej madzi-mam ja od dwoch lat.Zawiozłem autko na wartszat i sie okazało,że mam dziurawą chłodnicę.I teraz mam dylemat ,bo jak wymienie chlodnice to moze sie okazac,i pewnie tak bedzie,ze sprezarka jest padnieta.I ma pytanie:czy da sie zregenerowac sprezarke?jak tak to jakiego rzedu to sa koszty?orientowalem sie-nowa ori 6500zł!!;
pozdrawiam
pozdrawiam
kun a allegro używkę.... zamkniesz się w w końcówce ceny która podałeś 
- Od: 9 cze 2007, 21:51
- Posty: 626
- Skąd: Sosnowiec
- Auto: była Mazda 323F 1,5....
...teraz Francuz 3,0 V6
sprężarka używana – do 300zł
chłodnica – kup nowy zaminnik – do 500zł
no taniej kupić cały zestaw klimatyzacji z aso bo wychodzi w cenie podobnie
chłodnica – kup nowy zaminnik – do 500zł
no taniej kupić cały zestaw klimatyzacji z aso bo wychodzi w cenie podobnie
te ceny to z kosmosu skoro starsze autko najlepiej poszukać czesci w stanie bdb za chlodnice klimy dalem 100zl sprezarke 150zl razem 250
- Od: 19 sie 2010, 15:58
- Posty: 2
Ja mam ten sam problem. Z tego co wyczytałem na forum, to do naszych autek są 2 typy chłodnic klimy, tańsza (300zł) i droższa (600 zł). I tutaj mam pytanie: czy można zespawać chłodnice? Z tego co pamiętam to ktoś już tutaj pisał, że spawał u jakiegoś gościa od aluminium.
- Od: 19 wrz 2009, 18:18
- Posty: 21
- Auto: 323f BA 1.5
Jeśli jesteś z wwa, to polecam firmę ULTRACARS kolesi ogarnia temat w BA bo miał ba z 1.8 i 1.5 jest w stanie wszystko dorobić i pospawać
- Od: 29 gru 2008, 03:17
- Posty: 132
- Skąd: Płońsk
- Auto: Było czerwone Z5, Jest srebrne BP05
Polecam www.chlodnice.bydgoszcz.pl
Kupiłem 2 lata temu nową za 320zł i wszystko ok.
Kupiłem 2 lata temu nową za 320zł i wszystko ok.
- Od: 11 maja 2008, 16:53
- Posty: 114
- Skąd: Tarnów
- Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24
Żeby nie zakladac nowego tematu mam pytanie. jak sprawdzic gdzie mi gaz spierdziela? jakis czas temu jeszcze sie dalo klime uruchomic. chlodzila kiepsko ale jednak, teraz nawet sie wentylatory nie chca wlaczyc. rok temu mialem nabijana i nie zostalo nic. klima byla odgrzybiana, sprawdzana pod wzgledem szczelnisci i na warsztacie niby wszystko bylo ok a teraz jak widac gaz uciekl. zima staralem sie tez uruchamiac klime. jakies porady? pomysly? rozumiem ze co roku trzeba troche dobic gazu ale zeby co rok caly ladunek? 
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
Sprawdzić można łatwo-do czynnika wewnątrz układu dodawany jest fluorescencyjny preparat. Tam gdzie ucieka widać charakterystyczną zieloną plamę-a jeśli się poświeci ultra fioletem to już w ogóle dobrze widać wyciek. Mi działało ale w zimie wjechałem w zaspę i rozszczelniło układ. Teraz się nie załącza bo uciekł cały czynnik-dokładnie widać w którym miejscu-na połączeniu rurek.
Kompleksowe usługi informatyczne dla firm i klientów indywidualnych http://www.pc-express.pl
Naprawa nawigacji GPS, naprawa laptopów, serwis sprzętu elektronicznego, obsługa informatyczna firm Lublin
Naprawa nawigacji GPS, naprawa laptopów, serwis sprzętu elektronicznego, obsługa informatyczna firm Lublin
- Od: 13 kwi 2010, 21:22
- Posty: 25
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 323f BA 1.5
ja tez niby mialem ten barwiony czynnnik i jakos wyciekow nie widac chyba ze gdzies za silnikiem.... co wiecej jak juz pisalem na przegladzie klimy aparatura nie wskazywala na wycieki....
- Od: 2 gru 2009, 21:26
- Posty: 196
- Skąd: Leszno WLKP
- Auto: Mazda 323f BA 1.5 16v 98'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości