Odgłosy (pisk) z dmuchawy nawiewu/problemy z nadmuchem

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez Wojtek » 21 lut 2011, 01:42

Drodzy koledzy prosze o zaprzestanie OT.
Skupcie swoja uwage na rozwiazaniu problemu, a nie na <głaszcze> o WD-40 itp.
Nastepne OT bede traktowac ostrzej...

Ps.1 Moze jednak fotorelacja dla potomnych?
Ps.2 Prosze poprawic temat.
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kalatos » 28 lut 2011, 12:23

Udało mi się w sobotę dotrzeć do wentylatora, dorzucam 3 zdjęcia poglądowe.
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Wentylator znajduje się pod schowkiem, nad stopami pasażera. Przesmarowałem silnik oliwką, oczyściłem i pracuje znacznie ciszej :) W razie pytań służę :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez budzik27 » 1 mar 2011, 07:26

To jest to ;) Dziękuje za foty i niedługo się za to zabiorę ;) Pozdrawiam.

Ps. 67igor1 dzięki za zmianę tematu, bo sam niestety nie miałem na to pomysłu ;)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 14 lut 2011, 20:43
Posty: 9
Skąd: Święta Warmia
Auto: Mazda 6 2.0 GY – MZR-CD 143 KM – 2006

Postprzez Pamek » 25 mar 2011, 18:12

kalatos ciezko sie tam do niego dostac? Bo u mnie cos stuka w nim i denerwuje.
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez Wojtek » 26 mar 2011, 01:42

Pamek napisał(a):kalatos ciezko sie tam do niego dostac? Bo u mnie cos stuka w nim i denerwuje.


Moze ktos nastepny, kto bedzie to demontowac, zrobi jeszcze zdjecia krok po kroku jak sie tam dostac i napisze fotorelacje? <co?>

Ps. zdjecia samej dmuchawy juz sa... <spoko>
przyda sie nastepnym, bo jak widac brudzi sie to...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez kalatos » 26 mar 2011, 20:09

Ale nie ma potrzeby robić większej ilości fotek. Wentylator jest montowany na 3 śruby, wystarczy zwykły gwiazdkowy śrubokręt. Znajduje się centralnie nad stopami pasażera. Usiądź sobie na miejscu pasażera, połóż stopy i nad będziesz miał wiatrak. Odkręcasz 3 śrubki i wentylator sam wypada ze swojego miejsca :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Wojtek » 26 mar 2011, 23:35

kalatos napisał(a):Ale nie ma potrzeby robić większej ilości fotek. Wentylator jest montowany na 3 śruby, wystarczy zwykły gwiazdkowy śrubokręt. Znajduje się centralnie nad stopami pasażera. Usiądź sobie na miejscu pasażera, połóż stopy i nad będziesz miał wiatrak. Odkręcasz 3 śrubki i wentylator sam wypada ze swojego miejsca :)


no to jak juz tyle wiesz...
moze ty to bys opisal? tak prosto, krok po kroku... :)
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pamek » 28 mar 2011, 18:38

kalatos napisał(a):Ale nie ma potrzeby robić większej ilości fotek. Wentylator jest montowany na 3 śruby, wystarczy zwykły gwiazdkowy śrubokręt. Znajduje się centralnie nad stopami pasażera. Usiądź sobie na miejscu pasażera, połóż stopy i nad będziesz miał wiatrak. Odkręcasz 3 śrubki i wentylator sam wypada ze swojego miejsca :)


Tzn. nie musze demontowac schowka?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez bieski » 28 mar 2011, 18:47

Pamek napisał(a):Tzn. nie musze demontowac schowka?


A demontowałes go kiedys? Przeciez to jest 10 sekund roboty.
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez Pamek » 28 mar 2011, 19:12

No wlasnie ze nie demontowałem i nie wiem czy jest taka potrzeba <glupek2>
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez kalatos » 29 mar 2011, 11:13

Nie ma takiej potrzeby. Wygodniej jest jeżeli zdemontujesz (ściskasz schowek po bokach i wychodzi), ale sam wiatrak znajduje się pod schowkiem i nie ma potrzeby go zdejmować. Wygodniej Ci będzie tylko pod tym kątem, że będziesz miał po prostu więcej miejsca i nie będziesz walił głową o schowek. :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Arek_78 » 19 kwi 2011, 15:51

W wersji USA troszke inaczej to wygląda. A ja miałem nie do końca piszczenie, a raczej takie stukanie.

Więc wziołem się za to bo już mi pasażerownie uwage zwrócili że coś puka :)

I tak, wentylator faktycznie jest na wierzchu (w sensie, że nie trzeba nic rozbierać żeby się do niego dobrać) :)
Trzyma się na 4 wkrętach (zdjęcia poniżej)

Obrazek

Tu jest ten czwarty wkręt :)
Obrazek

Po wyjęciu wentylatora sprawdziłem czy gdzieś nie ociera, ani czy coś tam nie wleciało do niego.

Obrazek

Wszystko wygląda jak nowe i nie się do niczego przyczepić. Więc szukałem przyczyny w samym wentylatorze.

Wentylator nie miał żadnych luzów na osi, więc nie bardzo miał gdzie pukać. Przyczyną stukania okazała się taka mała zaślepka plastikowa która jest luźna.

Obrazek

Nie wiem dlaczego akurat po paru latach to własnie ona przeszkadza ale na 99% jest to winowajca wszystkich odgłosów pukania i piszczenia. Piszczenia ponieważ jak się uniesie do góry to zaczyna obcierać o koło wentylatora. Umiejscowiona jest w ten sposób, że praktycznie powietrze dusi ją w dół właśnie na koło. Być może plastik "poddawał" się w skutek włączonego ogrzewania i przez to ciepło zrobił się luźny.

W każdym razie żadne smarowanie, wlewanie płynów itp nie pomoże na ten problem. Wystarczy przykleić tą zaślepkę silikonem bądź innym klejem i mamy problem rozwiązany.

Pozkręcać wszystko spowrotem i gotowe. Całość powinna zająć nam jakieś 10-15 min. Trzeba odczekać troche aż klej wyschnie żeby nie śmierdział nam potem z nawiewów.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez kalatos » 20 kwi 2011, 10:25

W europejskich nie ma takiej zaślepki :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Arek_78 » 20 kwi 2011, 21:02

No to chłopaki macie problem :)

Pozostaje rozebrać wentylator i nasmarować. Mój nie bardzo chciał się dać rozebrać, wyglądał na wciśnięty na oś silniczka.
Forumowicz
 
Od: 1 cze 2009, 06:15
Posty: 481 (1/5)
Skąd: Lubin
Auto: Mazda 6 3.0 V6 2006 r. 6-bieg; CarPC :)

Postprzez kalatos » 29 kwi 2011, 10:52

Mój też po nasmarowaniu oliwką bezwonną jak nówka :) Słychać tylko delikatny szum ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2010, 09:38
Posty: 76 (0/1)
Skąd: Żyrardów
Auto: Mazda 6 GY MZR-CD 2004r.

Postprzez Riki » 26 lis 2011, 19:16

Arek_78 napisał(a):Pozostaje rozebrać wentylator i nasmarować. Mój nie bardzo chciał się dać rozebrać, wyglądał na wciśnięty na oś silniczka


Dokładnie.... Panowie jak go rozbieracie?
mazparts.pl
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 29 sty 2004, 21:48
Posty: 5595 (6/3)
Skąd: Warszawa
Auto: 626 GE KL '94

Postprzez Pamek » 8 lut 2012, 21:44

Panowie, proszę o szybko odpowiedź, czy ten wiatrak będzie pasował do mojego auta, na aukcji napisane jest, że do 1.8, ale myślę, że to nie ma znaczenia. Jednak dla pewności się zapytam.

Link do aukcji:

http://allegro.pl/silniczek-nawiewu-wen ... 03808.html

Obrazek
Ostatnio edytowano 10 lut 2012, 00:08 przez Pamek, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Postprzez Wojtek » 9 lut 2012, 19:45

numer
GJ6A61B10

nie ma podzialu ani na rodzaj silnika, ani na jego wielkosc

uwaga:
tylko bedzie pasowac do Twojego od przedlifta ;)


ps. koledzy prosze wklejac zdjecia a nie tylko aukcje, bo za jakis czas nikt nie bedzie w stanie sprawdzic tego...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/482)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez []gk[] » 24 lut 2012, 23:15

W moim autku rzecz się dzieje zła z nawiewem. Auto mam prawie 4 lata i od roku mniej więcej słabnie mi nawiew. W mrozy jeździłem non stop na 29C i za ciepło w środku nie było. Z uwagi na głośny start mojego wentylatora (gdy jest mroźnie jakieś 10sekund hałasów później odpuszcza i działa cicho), kupiłem używkę. Dziś wymieniłem i też słabo dmucha.
– nadmuch jest tak samo słaby na zewnętrznym i wewnętrznym obiegu
– uruchamiałem go po wymontowaniu trzymając w ręce i wydaje się kręcić prawidłowo i mocno , rozrzucało mi piasek na dywaniku pasażera
– poskładałem z powrotem. Za schowkiem w tunelu za wiatrakiem jest element z radiatorem, czyli to pewnie czujnik temperatury. Wykręciłem go, załączyłem nawiew i włożyłem pół dłoni w otwór po czujniku słabo dmucha. Gdybym miał coś w nagrzewnicy zapchane to tym otworem powinno gwizdać.

Czy to możliwe, że oba wentylatory są na tyle zużyte aby ich wydajność spadła do jakichś 15%?? Zadziwiające jest to, że trzymając je włączone w ręce dmucha porządnie. Orientuje się ktoś, ile kosztuje nowy?
Forumowicz
 
Od: 29 maja 2009, 18:16
Posty: 50
Skąd: Siedlce
Auto: Mazda 6, GY 2004r. 2.0D 136KM

Postprzez Pamek » 24 lut 2012, 23:40

A filtr kabinowy był wymieniany ?
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2010, 08:21
Posty: 224
Skąd: Białystok
Auto: Mazda 6 GY 2.0 RF5C 136km 03r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6