Przegląd i naprawa tylnych hamulców bebnowych

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez missiako » 27 cze 2009, 14:13

Witam,
szukałem na forum ale nic konkretnego nie znalazłem. Interesuje mnie wszystko nt. przeglądu, konserwacji i naprawy tylnych hamulców bębnowych. Co trzeba tam konkretnie wymienić (okładziny?) i jak to najprościej zrobić (pomocne byłyby jakieś zdjęcia).

Z góry dzięki za pomoc :)

Pozdrawiam :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 14:13
Posty: 57
Skąd: Tarnów
Auto: 323F BA 1.5 16v 1998 r

Postprzez wesoly75 » 27 cze 2009, 22:19

Podpinam sie pod ten temat bo tez mnie to interesuje. Na dniach bede zamawial okladziny i chyba na wszelki wypadek caly zestaw naprawczy. Tez chcialbym wiedziec jak to zrobic.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:58
Posty: 207
Skąd: Dublin/Opole
Auto: Mazda 323F BA1.8

Postprzez tekknoraver » 27 cze 2009, 22:42

Jeśli jest podobnie jak w BG to dobrze kupić od razu zestaw naprawczy i można również gumki na cylinderki też :) powymieniać wszystkie sprężynki i inne badziewia i spokój :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez missiako » 28 cze 2009, 11:56

Dzięki tekknoraver. A jest ktoś, kto robił to w BA i zna więcej szczegółów i jakieś przybliżone ceny części?

Pozdrawiam :)
Powyższy post wyraża jedynie opinię autora w dniu dzisiejszym. Nie może on służyć przeciwko niemu w dniu jutrzejszym, ani każdym innym następującym po tym terminie.
Ponadto autor zastrzega sobie prawo zmiany poglądów, bez podawania przyczyny.

Pozycjonowanie Tarnów i nie tylko!
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 gru 2008, 14:13
Posty: 57
Skąd: Tarnów
Auto: 323F BA 1.5 16v 1998 r

Postprzez wesoly75 » 28 cze 2009, 21:01

J.W :]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:58
Posty: 207
Skąd: Dublin/Opole
Auto: Mazda 323F BA1.8

Postprzez hopek » 28 cze 2009, 21:29

cylinderek kupowałem kosztował ok 50pln trw. Reperaturek nie ma tylko ori i koszt ok 150pln na jeden cylinderek. Tyle ode mnie :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 00:56
Posty: 362
Skąd: tu i tam :)
Auto: mx3

Postprzez bednar90 » 28 cze 2009, 22:33

Siemka!

Ja mam pytanie związane z bębnami więc piszę tu :D przy odpowietrzaniu hamulców, odpowietrza się tylko przednią oś tak, bo na tylnej osi przy bębnach nie trzeba?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2008, 17:23
Posty: 24
Skąd: Nysa
Auto: 323S (BA) 1.5l 16V '95

Postprzez sps-snipers » 28 cze 2009, 22:38

Ja robiłem hamulce tył. Odpowietrza sie cąły uklad zaczynając od tylnego koła najdalszego od pompy hamulcowej a konczy na tym przy pompie. Rozbiórka szczek i reszty banalna jest. W razi e problemów złożenia proponuje otworzyc drugi beben i zobaczyc na wzór :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sty 2007, 18:46
Posty: 1146
Skąd: Gliwice
Auto: Było : Punto I Prelude II gen Audi 200 5000s , 323F BA , E46 .
Jest : Punto II , Bravo II 1.4 Turbo :)

Postprzez bednar90 » 29 cze 2009, 14:27

dziękówa! :D najdalszy to prawy tył jak mniemam? :)
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 4 wrz 2008, 17:23
Posty: 24
Skąd: Nysa
Auto: 323S (BA) 1.5l 16V '95

Postprzez tekknoraver » 29 cze 2009, 18:46

Ja dodam żeby nie zapomnieć samoregulatora wcisnąć żeby się złożył,bo u siebie nie mogłem przez to że się rozwarł założyć bębna :P dodam że do BG znalazłem reperaturki u mnie w sklepie i to koszt liczony w złotówkach był :P tylko że mieli na jeden cylinder,na drugi się nie doczekałem :P
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Postprzez jarekrk » 18 kwi 2011, 18:30

powiedzcie mi gdzie kupić jakiś taki cały zestaw naprawczy tych hamulców?
Bo od zimy ciągle mi zapieka się tylne lewe koło i w końcu byłem u mechesa i powiedział mi aby nie kupować pojedyńczych części tylko zestaw cały TRW na oba koła i spoko
ale dzwoniłem do 1 sklepu i oni tylko zestawy mają składające się z sprężynek i uchytów na allegro też nic takiego nie znalazłem.
Albo przynajmniej powiedzcie mi co mam dokupić do takiego zestawu jak on ma w tym sklepie.
tylko szczeki, cylinderki, i rozpieracz ?
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 09:30
Posty: 237
Skąd: Kraków
Auto: bmw 323 e46

Postprzez flywin » 18 kwi 2011, 18:53

no ale zapiekanie się hamulca nie ma nic do tych sprężynek itp.. tylko samo regulator ręcznego który jest podatny na korozje :P wyciągnąć rozruszać przesmarować najlepiej smarem miedzianymi będzie działać jak talala:P
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez lord1988_rr » 18 kwi 2011, 18:57

hej.
Co do zrobienia hamulców z tyłu. Mianowicie to prosta sprawa bo robiłem niedawno w swojej Madzi BA a dodam nie jestem mechanikiem. Po ściągnięciu koła ukazuje sie nam cały bęben. Na pokrywie bębna sa dwie sruby, które trzeba wykęcic, żeby pokrywa bębna zeszla. Nastepnie ukazuje sie na cały mechanim hamulców bębnowych czyli: szczeki, spręzynki, cylinderek. Ściągamy spręzynki i wyjmujemy okladziny stare, następnie montujemy nowe wraz z innymi podzespołami czyli spręzynki itp. Ja u siebie musialem poluzować linke od ręcznego, żeby zamknąć bęben(regulator znajduje sie koło ręcznego w kabinie pod gumą). Po założeniu spężynek na szczęki, zamykamy beben po przez dokręcenie śrub.Następnie ustawiamy sobie rękaw:D regulator jest koło ręcznego na kluczyk nr. 10. Po założeniu reguluje sie hamulec i cieszy się jazdą wraz z Madzią:D
Kancelaria Odszkodowawcza RUBIKON Sp. z o.o.

Krzysztof Dudek
Tel: 605-996-088
meil:k.dudek@kancelariarubikon.pl

http://www.odszkodowania-wysokie.p
l
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 mar 2011, 22:01
Posty: 76
Skąd: Ząbkowice Śląskie/Komprachcie
Auto: była: Mazda 323f 1,5 BA
jest: Alfa Romeo 166

Postprzez lesiux » 18 kwi 2011, 21:58

przy wymianie szczęk polecam wymienić też cylinderki bo mogą się rozcieknąć stare
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez jarekrk » 18 kwi 2011, 23:20

czyli potrzebuje szczęki,sprężynki i cylinderek

a ten rozpieracz czy coś takiego też występuje w naszych mazdach?


Mi się zapieka koło bez używania ręcznego, także wątpię aby sam regulator to poprawił
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2008, 09:30
Posty: 237
Skąd: Kraków
Auto: bmw 323 e46

Postprzez Malina » 20 kwi 2011, 14:27

Można gdzieś dostać zestaw sprężynek do przednich hamulców ?
Ile coś takiego kosztuje?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 maja 2008, 16:53
Posty: 114
Skąd: Tarnów
Auto: 323F 97' 1,5l BA Z5 :) LPG BRC SQ24

Postprzez lesiux » 20 kwi 2011, 15:13

w IC powinni mieć, ja rok temu komplet quick brake'a kupiłem za jakieś 20-30zł w lokalnym sklepie, nie pamiętam dokładnie.
Ostatnio edytowano 20 kwi 2011, 15:15 przez lesiux, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez lesiux » 20 kwi 2011, 15:14

do skasowania
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez nicek777 » 20 kwi 2011, 15:15

Tez mam problem z hamulcami, szczegolnie reczny na duzej gorze zjedzie nawet mimo zaciagniecia na ostatni zabek. Wogole wydaje mi sie, ze w BA sa strasznie liche hamulce w porwnaniu do innych aut. Miekki pedal hamulca przy hamowaniu. Da sie cos na to poradzic? Tarcze mam jeszce mozliwe, klocki zrobily kilka tysiecy narazie. Moze zmiana plynu hamulcowego pomoze? Bo moj ma co najmniej ze 4 lata juz.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 paź 2007, 21:38
Posty: 1035
Skąd: Sosnowiec
Auto: Zardzewiała, ale poczciwa 323F BA Z5
GY 2.0 147KM :))))))))))))))))

Postprzez tekknoraver » 23 kwi 2011, 12:42

nicek777 napisał(a):Tez mam problem z hamulcami, szczegolnie reczny na duzej gorze zjedzie nawet mimo zaciagniecia na ostatni zabek. Wogole wydaje mi sie, ze w BA sa strasznie liche hamulce w porwnaniu do innych aut. Miekki pedal hamulca przy hamowaniu. Da sie cos na to poradzic? Tarcze mam jeszce mozliwe, klocki zrobily kilka tysiecy narazie. Moze zmiana plynu hamulcowego pomoze? Bo moj ma co najmniej ze 4 lata juz.

Sam sobie udzieliłeś odpowiedzi ;) możliwe też że zapowietrzone,bo miękki nigdy ni powinien być :)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 gru 2006, 13:03
Posty: 793 (2/0)
Skąd: Kamienna Góra
Auto: Była 323 BG
Była Mazda 6 TS2 GG 2.0 LF 147 qni
była Mazda6 Tamura 2007 GG 2.0 LF
Moja Trójeczka BK LF

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323