zasyfiony kolektor dolotowy

Postprzez bobinho » 31 maja 2010, 12:54

Witam,
Czysciłem ostatnio przepustnice w swoim Z5 i od strony kolektora i sam kolektor wewnatrz były strasznie zasyfione sadzą i nie to ze ubrudzone tylko tak ze mozna było odrywać małe płatki sadzy, domyslam ze sie to nie za dobrze co z Tym zrobic? Zaslepiłem EGR bo to najprawdopodobniej on jest winowajcą.

A i jescze jedno pytanie przy okazji, czy u was też jest takie podciśnienie w baku jak odkrecacie korek na stacji? :)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez andrzej-w » 31 maja 2010, 14:26

U mnie sssyku nie ma. Jesli jest to delikatny. Z syfem w postaci ogromnej sadzy w przepustnicy i kolektorze to samo. Przepustnice wykapalem w benzynie ekstrakcyjnej + aceton, to samo chyba zrobie z kolektorem. EGRa jeszcze nie zaslepilem, wiec mile widziane wskazowki w tym temacie ;)
Hope for the best, prepare for the worst
Moja 323C
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 maja 2007, 15:02
Posty: 787
Skąd: Nowy Dwor Maz.
Auto: Mazda MX-3 white V6

Postprzez bobinho » 31 maja 2010, 15:00

U mnie własnie jak odkrecam korek jest takie psssssssssssssssssssssss i to dosyc głosne jakbym tam jakogos głodnego paliwożerce trzymał ale to moze dlatego ze jezdze do rezerwy zalewam za 30 zł i tak w kołko.

A co do zaslepienia EGR to nic trudnego, zanajduje sie to pod kolektorem ssacym, odeczapiamy rure dolotowa wtyczke od przepustnicy i od EGR( teraz bedzie wygodniejszy dostęp) odkrecamy nasadową 12 dwie śruby tylko uważnie bo jest tam taka uszczelka aluminiowa pod zaworem, spadla mi gdzies i mialem troche szukania nastepnie zaslepić czyms otwory w tej włąsnie uszczelce, skrecic i gotowe. Jakichs szczególnych plusów narazie nie widzialem moze troche równiejsza praca na zimnym silniku na biegu jałowym ale nie sugerował bym sie tym bo to moze nie byc wcale dzieki zaślepieniu.

Na dniach Myslę ze zdejmę cały kolektor dolotowy i wymyje go chociaz jesli ma mi to zabrac cały dzien roboty to nie wiem czy jest sens to robic bo tak naprawde to tylko kosmetyka.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2010, 14:20
Posty: 94
Skąd: Zgierz
Auto: 323F BA 1.5 96R

Postprzez Kuklex » 1 cze 2010, 01:15

co do tego ssania to zauwazylem pewna zalezynosc. jak schodze na rezerwie do poziomu ze zostanie paliwa doslownie na 15km to wlasnie wtedy ssa jak szalone, ale jak leje gdy zostaje jeszcze kilka litrow to jest cisza.

a czyszczenie przepustnicy tez mnie czeka, trzeba sie zebrac w koncu i zadbac o autko :)
pozdro
Moja Madzia
Obrazek Obrazek Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lut 2010, 20:10
Posty: 80
Skąd: Galway - IRL
Auto: 323S, Z5, '98
Red Arrow

Postprzez grzesiek1989cz » 15 kwi 2011, 23:15

mam v6 powiedzcie o co chodzi z tym zaslepieniem EGR:)co to niepotrzebne ze mozna zaslepiac?chyba po cos to wymyslili nie?:)wypowiedzcie sie moze jakies foto o co konkretnie chodzi i jak to wyglada:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 sty 2010, 15:19
Posty: 181
Skąd: łódź
Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323