Wentylacja nie radzi sobie z parowaniem szyb.

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez vigo » 7 paź 2005, 08:37

Witam.

Mam problem z parowaniem szyb, tak mocno paruja ze nawiew nie radzi sobie z tym, nie wazne czy mam nawiew zimny czy cieply i tak paruja. Jedynie wlaczenie klimy sobie z tym radzi lu jak jade z otwartym oknem.
Heh ale jezdzenie z klima caly czas wlaczona hmm to chyba nie najlepszy pomysl, a z otwartym oknem tez chyba nie, przeziez zima sie zbliza :(
Moze ktos juz mial taki problem, podpowiedzcie jak sobie z ta sytuacja poradzic.
Mam Mazde 626 GF z klima.

ps. gdzie mozna kupic zbiorniczek przelewowy?
vigo
 

Postprzez b2 » 7 paź 2005, 08:48

co za problem jeżdzić z klimą. do tego podkręcasz ogrzewanie i masz komfort – ciepłe, ale suche powietrze = niezaparowane szyby.
no i koniecznie myć szyby od środka. ja to robię raz w tygodniu.

dodatkowo – może poniższe pomoże.

http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =parowanie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =parowanie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =parowanie
http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.ph ... =parowanie

jednocześnie proszę o uzupełnienie, w miarę możliwości, profilu oraz korzystanie z forumowaej wyszukiwarki.


pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 1 lut 2004, 17:33
Posty: 1100 (1/1)
Skąd: Warszawa
Auto: 08 GH 2.5 Dynamic Sport

Postprzez newbie » 7 paź 2005, 08:50

udrożnij przewód wentylacji (jest w nim coś, co zmniejsza skuteczność nawiewu)

jeśli masz automatyczną klimatyzację sprawdź jeszcze działanie klapy powietrza cyrkulacji wewnętrznej
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 31 paź 2003, 07:53
Posty: 475 (0/2)
Skąd: MAZDA Lublin
Auto: F20 M135i x
BP X AWD
F2 EQ

Postprzez Grzyby » 7 paź 2005, 11:12

A nie masz czasem włączonego obiegu zamkniętego ??
Obrazek
d.pa
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 3 paź 2004, 23:09
Posty: 17087 (111/178)
Skąd: KIELCE
Auto: Peugeot 508 Hybrid4 '13
Suzuki Aerio 2.3l LPG '06
Renault Trafic 1.6 TT '16
Fiat Doblo 1.6 16V '01
Dacia DV 1.6 LPG '14
Fiat Ducato Pilote First 62A, 2.5TDI, '98
Burstner Amara 535TK

Postprzez sołtys » 7 paź 2005, 18:06

mariusz.grzyb napisał(a):A nie masz czasem włączonego obiegu zamkniętego


no trafne pytanie jak śmigałeś przez lato z klimą to pewnie tak.
Forumowicz
 
Od: 20 lip 2005, 16:56
Posty: 1241
Skąd: Polanka Wielka
Auto: Focus I TDCi

Postprzez evolution1 » 7 paź 2005, 21:03

Nie wiem czy w twojej wersji jest filtr przeciwpylkowy w kabinie, jesli tak to wyjmij go na zime na pewno pomoze a nie zaszkodzi bo w zimie pylkow nie ma. Testowalem to w fordzie mondeo.
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 10:29
Posty: 46
Skąd: Zabrze
Auto: 626 GE 2.0 16Vsedan

Postprzez Michallus » 7 paź 2005, 23:02

Miałem to samo jak jeżdziliśmy GFką z auto klimą.
Forumowicz
 
Od: 11 lip 2004, 00:08
Posty: 288
Skąd: Gdańsk
Auto: CX-60 MX-5 ND

Postprzez zgrzes » 8 paź 2005, 00:29

Jestem niemal pewien, że to wina filtra pyłkowego. Miałem tą samą przypadłośc. Wymień filtr a zobaczysz że się poprawi.
zGrzes
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 maja 2005, 14:39
Posty: 119
Skąd: Rzeszów
Auto: CX-30

Postprzez Rolbas » 8 paź 2005, 12:26

vigo napisał(a):Witam.

Mam problem z parowaniem szyb, tak mocno paruja ze nawiew nie radzi sobie z tym, nie wazne czy mam nawiew zimny czy cieply i tak paruja. ps. gdzie mozna kupic zbiorniczek przelewowy?


A nie zauwazyles ubytkow plynu chlodniczego? Jesli tak to pewnie nagrzewnica jest walnieta i puszcza plym a on odparowujac skrapla sie na szybie.
Don't drink and drive!!! Take drugs and fly!
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2004, 22:15
Posty: 26
Skąd: Gdzies na Kaszubach... I nie miasto :)
Auto: 626 2.0 D GD 1991 golas

Postprzez evolution1 » 8 paź 2005, 15:29

Rolbsa- nie strasz goscia, plyn by zniknal w mig!!!
Forumowicz
 
Od: 25 mar 2005, 10:29
Posty: 46
Skąd: Zabrze
Auto: 626 GE 2.0 16Vsedan

Postprzez Rolbas » 8 paź 2005, 17:03

evolution1 napisał(a):Rolbsa- nie strasz goscia, plyn by zniknal w mig!!!


Niekoniecznie, znajomy ma BMW i sie borykal z podobnym problemem.Nagrzewica kropla po kropli popuszczala i to pieknie wsiakalo w materialy wygluszeniowe. Im cieplej w srodku tym szyby bardziej parowaly. Ubytek nie byl znaczny (co tydzien pol litra ~litr dolewal) ale jak sie to zamienia w pare robi sie tego dosc sporo.
Jesli tylko by byl filtr zapchany to cala para wodna pochodzi od czlowieka i lekkie uchylenie okna by sprawe zalatwilo. Nie chodzi o to by goscia straszyc ale by podsunac pod rozwage mozliwe (choc wcale nie 100% ) scenariusze...
Don't drink and drive!!! Take drugs and fly!
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2004, 22:15
Posty: 26
Skąd: Gdzies na Kaszubach... I nie miasto :)
Auto: 626 2.0 D GD 1991 golas

Postprzez vigo » 10 paź 2005, 10:23

Dzieki za reakcje.

Nie ma zadnych wyciekow, sprawdzilem bardzo dokladnie, narazie przedmuchalem sprezonym powietrzem filtry przeciwpylkowe, troszke sie poprawilo, ale i tak paruje, zaczyna od tylnej szyby i pomalutku przesowa sie do przodu.
Dzis zakupie plyn antyszronieniowy, zobacze czy to cos pomoze.
vigo
 

Postprzez Rolbas » 10 paź 2005, 10:45

vigo napisał(a):Dzieki za reakcje.

Nie ma zadnych wyciekow, sprawdzilem bardzo dokladnie, narazie przedmuchalem sprezonym powietrzem filtry przeciwpylkowe, troszke sie poprawilo, ale i tak paruje, zaczyna od tylnej szyby i pomalutku przesowa sie do przodu.
Dzis zakupie plyn antyszronieniowy, zobacze czy to cos pomoze.


Z plynem antyszronieniowym to moze pomoc ale to troche tak jak pudrowanie syfa.
Teraz napisales konkretniej ze od tylu idzie. Parujace szyby to jest poprostu wilgosc w aucie wiec nie ma bata cos (pewnie deszcz ) sie dostaje w postaci plynnej do samochodu. Jakas uszczelka puszcza czy cos?
Don't drink and drive!!! Take drugs and fly!
Początkujący
 
Od: 5 wrz 2004, 22:15
Posty: 26
Skąd: Gdzies na Kaszubach... I nie miasto :)
Auto: 626 2.0 D GD 1991 golas

Postprzez wembur » 19 paź 2005, 15:55

Hej!
Filtr przeciwpyłkowy ma decydujące znaczenie. Moim zdaniem przedmuchiwanie go nie ma sensu...czy tak robimy też z filtrem oleju i powietrza?
Należy go wyjąć i pojeździć jakiś czas bez niego – zobaczyc efekty – a w międzyczasie poszukać nowego. Nic prostszego.
Wembur
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 wrz 2005, 09:31
Posty: 5
Skąd: Ostrów Wielkopolski
Auto: 626 2,5 GT; BMW 540; Forester

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6