Automatyczna skrzynia biegów (ASB) – problemy

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez Neron-ek » 15 kwi 2011, 10:22

Hym.... idąc tym tropem, jak wyłączyć całkowicie system kontroli trakcji powinno być teoretycznie OK ?!
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez Grucha » 15 kwi 2011, 10:27

W teorii tak tylko jak to zrobic ? bo zdaje sie nie ma oddzielnego bezpiecznika na to , w Usa montuja Tcs Auto-Off module . Zamow nowy sensor i po sprawie bedzie imo
Podaj kod bledu
A jak odlaczasz przyciskiem TCS to tez szarpie?

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Neron-ek » 15 kwi 2011, 11:07

Tego jeszcze nie sprawdzałem. Cały problem polega na tym, że to nie jest takie poszarpywanie tylko mocne jebni..ie przy zmianie z 1 na 2 – brak płynnego przejścia. Ruszam z 1, obroty dochodzą do 2200 i nagle wpada 2 w ułamku sekundy bez zmiany obrotów.
Masz może namiar na ten czujnik gdzie go szukać to posprawdzam dzisiaj co się tylko da, przynajmniej według serwisówki.
Kod błędu mówił o niskim napięciu zasilania sterownika nie pamiętam numeru, nawet go nie zapisałem bo uznałem to za mało ważne.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez Arkadius 73 » 15 kwi 2011, 11:34

Spróbuj w Fordzie
http://forum.mazda6club.com/atx-transmi ... turns.html
Przydałby się kod błędu
Arkadius 73
 

Postprzez Grucha » 15 kwi 2011, 12:07

Szukanie po omacku , odczytaj jeszcze raz bledy i podaj , jesli chodzi o czujnik TCS to wydaje mi sie ze za abs i tcs odpowiada jeden i ten sam czujnik , moze tez chodzic o transmision speed sensor

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Neron-ek » 15 kwi 2011, 12:14

Sprawdze jeszcze raz po pracy i dam znać co tam się zapisało lub nie zapisało w sterowniku.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez Grucha » 15 kwi 2011, 12:24

Ok to wieczorem bedziemy kombinowac dalej
Pozdr
Grucha
 

Postprzez Neron-ek » 15 kwi 2011, 20:29

Sprawdziłem wszystkie moduły i zero błędów. Nie mam pojecia co się stało, pewnie jakiaś mechaniczna usterka. W poniedziałek ASO testuje i programuje sterownik, jak to nie pomoże to wycieczka do Wrocławia :( przykre i pewnie kosztowne, ale co zrobić. Dzięki za zainteresowanie tematem ale chyba los mojej skrzynki jest przesądzony. O wszelkich nowościach w temacie bedę informował na bierząco.
A teraz czas zwieńczyć ten tydzień przy dobrym trunku :–). Na zdrowie panowie!!!
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez Grucha » 15 kwi 2011, 20:59

Podobno ten gość jest dobry:
Auto-Soto-Service
Rzeszowska 57, 39-120 Sędziszów Małopolski
Tel.: (17) 223-02-62
zadzwon zapytaj
Poczekaj kilka dni jesli bład był to wróci po prostu po odpieciu aku moze przez kilka dni go nie wyswietlać -celina zawsze wraca :)

Powodzenia i daj znać co i jak
Grucha
 

Postprzez GILB » 15 kwi 2011, 21:40

potwierdzam to co pisze kristofc, wiele dobrego słyszałem o tym warsztacie
tam masz najbliżej
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Neron-ek » 18 kwi 2011, 18:45

No to wyrok zapadł. Elektronicznie wszystkie systemy skrzyni działają bez zarzutu. Nowe oprogramowanie wgrane .... i niestety usterka nie zniknęła a Rzeszowskie ASO przy automacie rozkłada ręce.
Po wizycie w Auto Soto Serwis wstępna diagnoza: jakaś grubsza usterka mechaniczna :( bez wyjmowania skrzyni się nie obejdzie i problem z częściami do tego modelu jest ponoć ogromny. Nawet mi się nie chce myśleć ile to będzie kosztowało.
Ale to nic, przynajmniej będzie relacja z naprawy tej skrzynki na forum :)
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez Grucha » 18 kwi 2011, 19:02

W sprawie części wysyłam ci namiar na pw

Pozdr
Grucha
 

Postprzez GILB » 22 kwi 2011, 08:41

takie same skrzynie biegów były montowane produktach PSA, z dostępnością nie powinno być problemu,
to są słowa gościa z SOTO Serwisu
przy czym rozmawialiśmy o 6-cio biegowej skrzyni
Forumowicz
 
Od: 13 cze 2007, 19:16
Posty: 300
Skąd: RT
Auto: Mazda 6 3.0 V6 GY

Postprzez Grucha » 22 kwi 2011, 08:52

GILB napisał(a):takie same skrzynie biegów były montowane produktach PSA

i w wielu innych autach –> http://en.wikipedia.org/wiki/AWTF-80_SC

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Neron-ek » 30 kwi 2011, 22:20

No to zaczynamy :)
Demontaż:
1. Akumulator
2. Filtr powietrza
3. Węże, przewody itp.
Obrazek
4. Półosie
5. Sanki
6. Skrzynia
Obrazek

Teraz pozostało rozmontować skrzynkę w celu znalezienia przyczyny.
Obrazek

Zawory sterujące.
Obrazek

Bez pokrywy lewej.
Obrazek

I bez zaworów
Obrazek

Demontaż sprzęgła biegu 3, 5 oraz wstecznego.
Obrazek

Jak narazie brak usterek ... cdn.
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez Grucha » 4 maja 2011, 18:32

No ładnie ładnie pewnie to jakas glupota , sam to robisz?

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Neron-ek » 9 maja 2011, 12:15

Sam robię i jak narazie to nie znalazłem żadnej usterki w tej skrzynce.
Kosze, sprzęgła wałki wszystko jak nowe :)
Coś musi siedzieć w sterowaniu.
Sprawdziłem servo zasisku taśmy B1 i na nim były jakieś drobne rysy.
Solenoidy elektrycznie sprawne i wartości rezystancji w nominale. Wszystkie tłoczki mieszczą się w wymiarach.
Skrzynia jest już w całości i we wtorek ląduje w samochodzie.
Zobaczymy czy pomogło czy nie :)
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez Grucha » 9 maja 2011, 12:23

Moglbys podac jakie powinny byc wartosci rezystancji ? i wymiary tloczkow ?
A ten czujnik TCS w koncu wymieniles? No i gratuluje odwagi , jak mi skrzynia kleknie to wiem juz gdzie jechac :)

Pozdr
Grucha
 

Postprzez Neron-ek » 9 maja 2011, 12:32

Rezystancje i wymiary zgodnie z poniższym.

RESISTANCE-OHMS
SLC1 4.0-8.0
SLC2 4.0-8.0
SLC3 4.0-8.0
SLB1 4.0-8.0
S1 10-16
S2 10-16

Bore # Identification Color Wire dia. Spring OD Free Length
SOLENOID/FRONT COVER
1 Main Pressure regulator Plain .047” .541” 1.472”
SSD-C2 Plain .032” .253” .740”
SSC-C1 Pink .032” .324” .762”
SSE-C3 Plain .032” .253” .740”
SSF-B1 Blue .030” .253” .675”
Accumulator inner Lt. blue .061” .430” 1.089”
Accumulator outer Plain .082” .631 1.085”
Relief. 0.392 diameter White .023” .249” .593”
Relief.314 dia. x2 Orange .014” .161” .368”

MIDDLE CASTING
3 C1 Shift Lt. brown .026” .252” 1.126”
4 B2/C2 Switch White .028” .297” 1.131”
5 C2 Relay Pink .024” .275” 1.071”
6 C3 Signal Lt. brown .026” .252” 1.126”
7 B1 Signal Pink .024” .275” 1.075”
8 Secondary regulator Plain .039” .413” 1.582”
9 Sequence White .026” .325” 1.038”
10 Cut back White .026” .325” 1.038”
11 B1-C3 Switch Pink .024” .275” 1.074”
12 B1-C3 Check ball
13 B1-C3 Relay Pink .024” .275” 1.074”
14 Lock-up Relay Lt green .020” .275” 1.054”
15 B1-C3 Control Lt brown .026” .252” 1.126”

REAR CASTING
16 Engine brake
17 Solenoid modulator 2 Plain .052” .389” 1.207”
18 C2 Timing White .028” .295” 1.130”
19 C1 Relay Pink .024” .271” 1.075”
20 Lock-up Control Plain .026” .382” .781”
21 Solenoid modulator 1 Plain .050” .389” 1.207
(4 lower accumulator)
Accumulator diameter .627” Red .040” .308” .921”
Red .061” .479” .923”
Accumulator diameter .627” Red .040” .308” .921”
Red .061” .479” .923”
Accumulator diameter .785” Lt. blue .062” .430” 1.090”
Plain .080” .630” 1.088”
Accumulator diameter .785” Lt. blue .062” .430” 1.090”
Plain .080” .630” 1.088”
Large accumulator end
diameter .942” Plain .0772” 3.045”
Upper Accumulator dia.785” Plain .080” .635” 1.085”
Blue .060” .428” 1.085”
Lower Accumulator
diameter .785”
Green .053” .416” 1.056”
Green .076” .618” 1.045”
Ostatnio edytowano 9 maja 2011, 12:34 przez Neron-ek, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 22 lut 2009, 19:33
Posty: 99
Skąd: Rzeszów
Auto: Mazda3 2.3 2006
Mazda6 3.0 V6 2007
Mazda6 2.3 2007

Postprzez Grucha » 9 maja 2011, 12:34

Wielkie dzieki
Moglbys podac na pw zrodlo?

Pozdr
Grucha
 

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6