Spalanie naszych mazd – 626 GF/GW
Może ktoś mógłby mi podpowiedzieć jaka jest przyczyna, że pali mi niezależnie od stylu jazdy 9-10l/100km. Czy jeżdżę powoli, muskam gaz i ogólnie trzymam się 2tys obr. Czy jeżdżę szybko, kręcę do 4tyś i więcej, ostro przyśpieszam i często wyprzedzam. Leje statoil supreme 98. Auto sprawne, nic nie hamuje, odpala ładnie. wszystko chyba ok. Może coś trzeba wyregulować, nie mam pomysłu.
m126p > Polonez > VectraA2.0 > Xedos6
MZ251 > Y XJ600'86 > K ZR1100Zephyr
A500 > PSX > PS2 > X360
MZ251 > Y XJ600'86 > K ZR1100Zephyr
A500 > PSX > PS2 > X360
- Od: 13 cze 2009, 21:42
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: 2.0 V6 CA
Panowie, znalazłem pewien trop. Za każdym razem jak tankowałem, przy odkręcaniu korka wlewu słychać było 2-3 sekundowy syk. Wpadłem na pomysł by nie dokręcać korka wlewu, by nadmiar oparów miał ujście. Spalanie wyraźnie spadło, może nawet z 10l do 8l na 100km. Troszkę poszukałem, i znalazłem odpowietrzenie zbiornika paliwa pod maska ( czarna puszka plastikowa z dwoma przewodami od góry, mocowana w okolicy amortyzatora od str kierowcy, z tej puszki odchodzi przewód do kolektora ssącego) Najprawdopodobniej ten układ odpowietrzenia gdzieś się zapchał, po w zbiorniku paliwa powstaje naprawdę duże ciśnienie . Z braku czasu nie zaglądałem do tej puszki, ale z zewnątrz nie widziałem możliwości jej łatwego otwarcia. Niech ktoś sprawdzi u siebie ten temat, może ktoś ma pomysł jak to wszystko udrożnić.
TU schemat instalacji. Omawiana wyżej puszka pod numerem 13-970
Tu schemat filtra z dolotem.Rurka odprowadzająca opary do dolotu o numerze 13-746a
TU schemat instalacji. Omawiana wyżej puszka pod numerem 13-970
Tu schemat filtra z dolotem.Rurka odprowadzająca opary do dolotu o numerze 13-746a
m126p > Polonez > VectraA2.0 > Xedos6
MZ251 > Y XJ600'86 > K ZR1100Zephyr
A500 > PSX > PS2 > X360
MZ251 > Y XJ600'86 > K ZR1100Zephyr
A500 > PSX > PS2 > X360
- Od: 13 cze 2009, 21:42
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: 2.0 V6 CA
w innym poście pisałem że to normalne to syczenie, ale z zaciekawieniem będę obserwował temat 
PS: linki ze schamatami nie działają
PS: linki ze schamatami nie działają
Każdy, nawet najlepszy laptop lub komputer moze nas kiedyś zawieść. Wtedy, na szybko potrzebujemy kogoś kto się tym zajmie i naprawi potrzebny do pracy czy zabawy komputer. Wybierzmy dobry i zaufany serwis laptopów Grodzisk Mazowiecki Milanówek
https://www.instagram.com/lukkilx6/
https://www.instagram.com/lukkilx6/
Kolego o ile się nie mylę to ta czarna puszka jest od odpowietrzenia okładu wtryskowego, od tej całej listwy wtryskowej a nie zbiornika. Odpowietrzenie zbiornika znajduje się chyba w tym samym miejscu gdzie wlew, powinno iść gdzieś 2 ga rurka obok rurki od wlewu.
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3366 (90/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Ludzie jakieś bzdury piszecie. Poszukałem u nas na forum i znalazłem TU.No nic szukam dalej jakiegoś rozwiązania.
Aha jest jakiś elektrozawór podłączony z przewodem podciśnienia oraz przewodem do puszki filtra powietrza i przewodem odpowietrzającym zbiornik (po drodze ten czarny plastikowy zbiorniczek). Być może trzeba będzie go wymienić.
Elektrozawór jest międzyblokami vałki od strony filtra powietrza z 20 ponizej poziomu pokryw zaworów. Odpiąłem przewody górne od tego czarnego zbiorniczka, od żadnego nie czuć było śladu opar benzyny a chyba powinno.
Aha jest jakiś elektrozawór podłączony z przewodem podciśnienia oraz przewodem do puszki filtra powietrza i przewodem odpowietrzającym zbiornik (po drodze ten czarny plastikowy zbiorniczek). Być może trzeba będzie go wymienić.
Elektrozawór jest międzyblokami vałki od strony filtra powietrza z 20 ponizej poziomu pokryw zaworów. Odpiąłem przewody górne od tego czarnego zbiorniczka, od żadnego nie czuć było śladu opar benzyny a chyba powinno.
m126p > Polonez > VectraA2.0 > Xedos6
MZ251 > Y XJ600'86 > K ZR1100Zephyr
A500 > PSX > PS2 > X360
MZ251 > Y XJ600'86 > K ZR1100Zephyr
A500 > PSX > PS2 > X360
- Od: 13 cze 2009, 21:42
- Posty: 52
- Skąd: Lublin
- Auto: 2.0 V6 CA
Mazda 626
GD, 1990 sedan
2.0i benzyna
8.3 do 8.5 mieszany.
Bez piracenia
GD, 1990 sedan
2.0i benzyna
8.3 do 8.5 mieszany.
Bez piracenia
- Od: 29 cze 2010, 12:43
- Posty: 9
- Skąd: Będzin
- Auto: Mazda 626 2.0i 1990 GD
Mazda 323F 1.8 DOHC 16V 1992
Mazda 626 (300 tyś przebiegu oryginalnego)
GD, 1990 r sedan
2,0 diesel
golas
cykl miejski 6,3 l
wycieczka nad może 4,5 l
ponad 10 godzin jazdy nie przekroczona 80km/h z Łodzi
Niedawno kupiłem 2 samochód
Mazda 626 (200 tyś przebiegu oryginalnego)
GW, 2001 r kombi
2,0 TD 110 Km po lifcie
intercooler, turbina
cykl miejski 8,5
wycieczka nad może 8,0 (przyczepa campingowa)
nigdy mi nie zeszła poniżej 8,0 litrów dodam że jeżdżę zawsze z klimatronikiem na 22 stopnie – auto
czy to normalne że tak dużo pali?
GD, 1990 r sedan
2,0 diesel
golas
cykl miejski 6,3 l
wycieczka nad może 4,5 l
ponad 10 godzin jazdy nie przekroczona 80km/h z Łodzi
Niedawno kupiłem 2 samochód
Mazda 626 (200 tyś przebiegu oryginalnego)
GW, 2001 r kombi
2,0 TD 110 Km po lifcie
intercooler, turbina
cykl miejski 8,5
wycieczka nad może 8,0 (przyczepa campingowa)
nigdy mi nie zeszła poniżej 8,0 litrów dodam że jeżdżę zawsze z klimatronikiem na 22 stopnie – auto
czy to normalne że tak dużo pali?
-
e1_rybcia
Mazda 626 sedan 2.0i 8V Gaz II gen.
W trasie rekordowo co uzyskałem to ok 8.5l/100km a tak normalnie to ok 9.5l pali
po mieście tak z 12-13l gazu spali :/ troche sporo :/
max co miałem wynik to było ok 16.5l/100km ale to było w zimie jak się z kolegą "ślizgalismy" ma parkingach
W trasie rekordowo co uzyskałem to ok 8.5l/100km a tak normalnie to ok 9.5l pali
po mieście tak z 12-13l gazu spali :/ troche sporo :/
max co miałem wynik to było ok 16.5l/100km ale to było w zimie jak się z kolegą "ślizgalismy" ma parkingach
- Od: 22 gru 2007, 00:55
- Posty: 123
- Skąd: Opole
- Auto: MX-3 1.6 16V 96r. + LPG
Mazda xedos 6 2,5 v6 kl rocznik '96 silnik 20tyś po remoncie, gaz sekwencja
miasto (normalna jazda) 12,5-13l lpg
cykl mieszany 10,5-11l lpg
trasa( powyżej 120km/h) 9,5-10l lpg
benzyna 1l mniej
auto wychodzi ok 1l mniej pb/100 gdy załączam rano w zime webasto
przy oszczędnej jeżdzie co się nie zdarza wyjdzie 8,5l-9l lpg w cyklu mieszanym
są to dane gdy sterownik gazu zapisze dane regulacyjne po odłączeniu zasilania przejechane jakieś 200km dopiero wtedy zużycie się normuje..gdybym odłączył akku i policzył od razu spalanie to jakieś 3 litry lpg do góry
miasto (normalna jazda) 12,5-13l lpg
cykl mieszany 10,5-11l lpg
trasa( powyżej 120km/h) 9,5-10l lpg
benzyna 1l mniej
auto wychodzi ok 1l mniej pb/100 gdy załączam rano w zime webasto
przy oszczędnej jeżdzie co się nie zdarza wyjdzie 8,5l-9l lpg w cyklu mieszanym
są to dane gdy sterownik gazu zapisze dane regulacyjne po odłączeniu zasilania przejechane jakieś 200km dopiero wtedy zużycie się normuje..gdybym odłączył akku i policzył od razu spalanie to jakieś 3 litry lpg do góry
- Od: 25 paź 2008, 22:07
- Posty: 269
- Skąd: EPI
- Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7
Mazda 626 1.8 90 km 250tys gaz sekwencyjny stag-4.
Miasto: 9-10 LPG (również zimą) ..wcześniej tyle samo Pb95 Orlen
Trasa: 8-9 LPG
Użytkuje normalnie pomiędzy 2- 3,5 tys obrotów.
Jakoś nigdzie mi się nie spieszy
Miasto: 9-10 LPG (również zimą) ..wcześniej tyle samo Pb95 Orlen
Trasa: 8-9 LPG
Użytkuje normalnie pomiędzy 2- 3,5 tys obrotów.
Jakoś nigdzie mi się nie spieszy
- Od: 20 sty 2011, 13:00
- Posty: 7
- Skąd: Okolice Radomia
- Auto: Mazda 626 1.8 16V 90km
1998 Pb+LPG
Xedos 6 '92 190KKM
CA
KF, 2.0 V6, 144+ KM, 24V, CAI
Paliwo: BP Pb95
Jeżdżę różnie, ecodriving, a tu nagle trzeba depnąć
Miasto:
Zima: 11.5 – 12l/100km
Lato: brak danych
Trasa: 7.8l/100km (średnia prędkość – 120km/h)
cdn...
CA
KF, 2.0 V6, 144+ KM, 24V, CAI
Paliwo: BP Pb95
Jeżdżę różnie, ecodriving, a tu nagle trzeba depnąć
Miasto:
Zima: 11.5 – 12l/100km
Lato: brak danych
Trasa: 7.8l/100km (średnia prędkość – 120km/h)
cdn...
- Od: 15 sty 2011, 18:27
- Posty: 159
- Skąd: Szczecin/Kłodkowo
- Auto: CA KF '92
Madzia 626 GW (2001r.) przebieg 120tys. raczej oryginalny, niedawno zamontowana instalacja Stag 300+.
W mieście niestety pali ok. 12.5l/100km. Tryb jazdy normalny,raczej spokojny. Czy to normalne aby w takich warunkach (już jest w zasadzie ciepło). kombi tyle paliło ? Instalka niedawno regulowana i mechanicznie wszystko ok. Sprawdzone kilka tankowań gazu i zawsze wychodzi ok 310km na pełnym tankowaniu (niecałe 39litrów się mieści) Wcześniej, jak jeszcze się jeździło na PB komputerek pokazywał 10.5-11.5 l/100km
W trasie mniej, ok 9 l chyba.
Jak myślicie, czego przyczyną może być takie spalanie ? Wszystkie filtry,olej,przewody zapłonowe,świece wymienione niedawno. Ostatnio zauważyłem że oleju jest w sumie troche przelane (trzeba będzie szybko spuścić) czy to może być przyczyną ?
Pozdrawiam i zazdroszczę niektórym spalania
W mieście niestety pali ok. 12.5l/100km. Tryb jazdy normalny,raczej spokojny. Czy to normalne aby w takich warunkach (już jest w zasadzie ciepło). kombi tyle paliło ? Instalka niedawno regulowana i mechanicznie wszystko ok. Sprawdzone kilka tankowań gazu i zawsze wychodzi ok 310km na pełnym tankowaniu (niecałe 39litrów się mieści) Wcześniej, jak jeszcze się jeździło na PB komputerek pokazywał 10.5-11.5 l/100km
W trasie mniej, ok 9 l chyba.
Jak myślicie, czego przyczyną może być takie spalanie ? Wszystkie filtry,olej,przewody zapłonowe,świece wymienione niedawno. Ostatnio zauważyłem że oleju jest w sumie troche przelane (trzeba będzie szybko spuścić) czy to może być przyczyną ?
Pozdrawiam i zazdroszczę niektórym spalania
lasic100 napisał(a):Madzia 626 GW (2001r.) przebieg 120tys. raczej oryginalny, niedawno zamontowana instalacja Stag 300+.
W mieście niestety pali ok. 12.5l/100km. Tryb jazdy normalny,raczej spokojny. Czy to normalne aby w takich warunkach (już jest w zasadzie ciepło). kombi tyle paliło ? Instalka niedawno regulowana i mechanicznie wszystko ok. Sprawdzone kilka tankowań gazu i zawsze wychodzi ok 310km na pełnym tankowaniu (niecałe 39litrów się mieści) Wcześniej, jak jeszcze się jeździło na PB komputerek pokazywał 10.5-11.5 l/100km
W trasie mniej, ok 9 l chyba.
No powiem Ci kolego, że mam bardzo podobną Mazdę, tylko w wersji "Habeta" i spalanie też podobne. W trasie 9l/100km LPG, w mieście z 11-12l/100km LPG. Instalacja BRCsequent24. Nię jeżdże ekonomicznie niestety. Przyspieszenie – najlepszy sposób na spędzanie czasu pomiędzy zakrętami.

Czy w dzień czy w nocy jestem reprezentant mocy
- Od: 20 lut 2011, 12:34
- Posty: 14
- Skąd: Podkarpackie
- Auto: 626 GF 2.0 16v 115KM 2000r.
Pankoala napisał(a):Przyspieszenie – najlepszy sposób na spędzanie czasu pomiędzy zakrętami.
mistrz prostej
Pankoala napisał(a):A tak poważniej, to nie traktuję tego jako "duże" spalanie. Kolega ma Astrę I 1.4l i pali mu 14l/100 LPG.
o kur...czak

Pankoala napisał(a):Natomiast ekonomicznie jest na Pb (mówię o Madzi), w trasie spokojnie 7,5l/100km, w mieście poniżej 10l/100km to według mnie bardzo dobry wynik. A że gazu zeżre zawsze z 10-20% wiecej no to masz już wszystko jasne.
dokładnie, imo GF pali stosunkowo rozsądne ilości paliwa jak na dość duże auto.
Pankoala napisał(a):Po mojemu spalanie można obniżyć ale dopiero po uzyskaniu legitymacji emeryta-rencisty, kiedy silnik będzie pracował tylko i wyłącznie w zakresie 1,5-2,5k obr/min, przy obciążeniach nie większych niż 40%.
spróbuj tak jeździć, zobaczysz że spalanie wcale nie spadnie (nie w porównaniu do pałowania ale do normalnej jazdy)
w tych zakresach silnik męczy się i spali wręcz odrobinę więcej.
silnik musi mieć swoje odpowiednie obroty. jak chcemy zmniejszyć spalanie to nie żaden emeryt-stajl tylko jazda z głową..... hamowanie biegiem, 0 hamulca, wcześniejsze przewidywanie sytuacji na drogach, dobry stan techniczny auta i niektórych części, jazda bez zbędnego obciążenia (teściowa w domu

Dzięki koledzy za odpowiedzi. Czyli rozumiem, że mam się nie martwić takim spalaniem. Choć szczerze myślałem że głód na paliwo będzie zbliżony na LPG do tego na PB. Widocznie tak nie jest 
Pozdrawiam
Pozdrawiam
626 GF 1997 1.8 90
miasto 7,5-8l/100
trasa 5,5-6,5/100 przy v ok 90-100 km/h
zakres obrotow 1,5-3 tys obr
Zaraz pewnie ktos napisze ze jest to jazda emerycka, moja odpowiedz na to jedna, GF nie jest samochodem sportowym tym bardziej z tym silnikiem wiec tak go nie traktuje a odwdziecza mi sie spalaniem na poziomie diesla z jakiegos kompaktu.
miasto 7,5-8l/100
trasa 5,5-6,5/100 przy v ok 90-100 km/h
zakres obrotow 1,5-3 tys obr
Zaraz pewnie ktos napisze ze jest to jazda emerycka, moja odpowiedz na to jedna, GF nie jest samochodem sportowym tym bardziej z tym silnikiem wiec tak go nie traktuje a odwdziecza mi sie spalaniem na poziomie diesla z jakiegos kompaktu.
Jestem spokojnym, skromnym i dobrym człowiekiem. Po prostu nie każdy zasługuje na to, by mnie takiego oglądać.
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
Nic tak nie drażni kobiety jak....................................wszystko
- Od: 31 paź 2007, 22:54
- Posty: 2316 (3/13)
- Skąd: Szamotuły
- Auto: Sirion 1.3 s
Fiat Panda 1.1
Mako napisał(a):Zaraz pewnie ktos napisze ze jest to jazda emerycka
nie pękaj, ja też tak jeżdżę
MAZDA 626 GF 2.0 DiTD 99'
miasto – 6.7lt- zakres obrotów 1.5-2.5
trasa – 5.5lt – 80 – 100 km/h
autostrada – 6.5lt – 130-150 km/h

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6