Spalanie naszych mazd – 626 GF/GW
Xedos 6
CA, 1996r
B6, 1,6, 107KM, 16V, 4/DOHC, Automat
trasa 90-110 km/h, 2 osoby 7,5-8 l
miasto 10-11 l
CA, 1996r
B6, 1,6, 107KM, 16V, 4/DOHC, Automat
trasa 90-110 km/h, 2 osoby 7,5-8 l
miasto 10-11 l
There are only two things to worry about: either you are well or you are sick. If you are well then there is nothing to worry about. But if you are sick, there are two things to worry about: either you will get well or you will die. If you get well, then there is nothing to worry about. If you die, there are only two things to worry about: either you will go to heaven or to hell. If you go to heaven, there is nothing to worry about. But if you go to hell, you'll be so f...ing busy shaking hands with friends, you won't have time to worry. Why worry!
- Od: 10 wrz 2007, 12:10
- Posty: 82
- Skąd: Gdańsk
- Auto: Mazda Xedos 6 1.6 '96 automat
Dla porównania:
Volvo s40 '96
2.0i 16v automat 140KM
silnik Renault
benzyna:
miasto 12,3
trasa 8,0
gaz:
miasto 14,0 – 16,0 (lato/zima)
trasa 8,9
średnia prędkość wg komputera w trasie to około 90km/h, max 145km/h
Volvo s40 '96
2.0i 16v automat 140KM
silnik Renault
benzyna:
miasto 12,3
trasa 8,0
gaz:
miasto 14,0 – 16,0 (lato/zima)
trasa 8,9
średnia prędkość wg komputera w trasie to około 90km/h, max 145km/h
- Od: 17 kwi 2013, 09:32
- Posty: 66
- Skąd: Warszawa
- Auto: MX6 GE 92 2,5i V6 KL
Mazda 626
GE, 1992 r
1.8 benzyna, 105KM, 16V
Cykl mieszany 7,5 l/100km (90%Trasa ale głównie krótkie odcinki 5-25km / 10% Miasto)
Na ostatnim tankowaniu spaliła mi 7,1 litra... Ogólnie nie narzekam
Styl jazdy: normalny, ze zwróceniem uwagi na obroty i trzymanie się okolicy 2 – 2,5 tyś obr/ min.
GE, 1992 r
1.8 benzyna, 105KM, 16V
Cykl mieszany 7,5 l/100km (90%Trasa ale głównie krótkie odcinki 5-25km / 10% Miasto)
Na ostatnim tankowaniu spaliła mi 7,1 litra... Ogólnie nie narzekam
Styl jazdy: normalny, ze zwróceniem uwagi na obroty i trzymanie się okolicy 2 – 2,5 tyś obr/ min.
- Od: 19 wrz 2008, 22:21
- Posty: 83
- Auto: Mazda 3 BK 2004 1.6 sedan benzyna
Mazda 626 GF FS 2000r
2.0, 115KM
Trasa: 6,8-7,0 l/100km (2 osoby dorosłe i dziecko, prędkość 100-120km/h)
Miasto: 9,5-10 l/100km
Średnio 7,4 l/100km (najwyższa średnia na pełnym baku wynosiła 7,7 l/100km, a najniższa 7,2 l/100km. Liczona zarówno wg komputera jak i ilości wlanego paliwa oraz pokonanych kilometrów. Zawsze jeżdżę do rezerwy i tankuję do pełna. Komputer resetuję przy każdym zatankowaniu do pełna, i zauważyłem, że jego błąd pomiarowy nie przekracza 0,2 l/100km)
Styl jazdy: Jeżdżę często z dzieckiem więc bez szaleństwa. Ale czasami przy wyprzedzaniu trzeba przycisnąć i wtedy ciągnę wysoko obroty. Miłe dla ucha jest to, że pomimo 5tys na obrotomierzu silnik znosi to bardzo łagodnie, i nie próbuje wyskoczyć spod maski. a po mieście trzymam się przepisów, i w związku z tym rzadko kiedy wrzucam wyższy bieg niż 3.
No i mam taką niepisaną zasadę wrzucania biegów: 1 bieg do 20-30km/h; 2 bieg od 20km/h; 3 bieg od 40km/h, 4 bieg od 60km/ h, 5 bieg od 80km/h. Staram się nie schodzić niżej na poszczególnych biegach, bo biegi w tej Maździe są dosyć długie i szkoda męczyć silnik zbyt niskimi obrotami
2.0, 115KM
Trasa: 6,8-7,0 l/100km (2 osoby dorosłe i dziecko, prędkość 100-120km/h)
Miasto: 9,5-10 l/100km
Średnio 7,4 l/100km (najwyższa średnia na pełnym baku wynosiła 7,7 l/100km, a najniższa 7,2 l/100km. Liczona zarówno wg komputera jak i ilości wlanego paliwa oraz pokonanych kilometrów. Zawsze jeżdżę do rezerwy i tankuję do pełna. Komputer resetuję przy każdym zatankowaniu do pełna, i zauważyłem, że jego błąd pomiarowy nie przekracza 0,2 l/100km)
Styl jazdy: Jeżdżę często z dzieckiem więc bez szaleństwa. Ale czasami przy wyprzedzaniu trzeba przycisnąć i wtedy ciągnę wysoko obroty. Miłe dla ucha jest to, że pomimo 5tys na obrotomierzu silnik znosi to bardzo łagodnie, i nie próbuje wyskoczyć spod maski. a po mieście trzymam się przepisów, i w związku z tym rzadko kiedy wrzucam wyższy bieg niż 3.
No i mam taką niepisaną zasadę wrzucania biegów: 1 bieg do 20-30km/h; 2 bieg od 20km/h; 3 bieg od 40km/h, 4 bieg od 60km/ h, 5 bieg od 80km/h. Staram się nie schodzić niżej na poszczególnych biegach, bo biegi w tej Maździe są dosyć długie i szkoda męczyć silnik zbyt niskimi obrotami
- Od: 27 gru 2008, 21:56
- Posty: 102
- Skąd: Nysa
Mazda 626
GE, 1993r
FP, 1.8i, 105KM, 16V, 4/DOHC
Miasto: 12.5l/100km (codzienny dojazd do pracy, krótkie odcinki ~3-4km, bardziej nieoszczędna niż oszczędna jazda )
Trasa: 7.5l/100km (Wrocław-Gdańsk)
Cykl mieszany 10l/100km (40%Trasa/60%Miasto)
GE, 1993r
FP, 1.8i, 105KM, 16V, 4/DOHC
Miasto: 12.5l/100km (codzienny dojazd do pracy, krótkie odcinki ~3-4km, bardziej nieoszczędna niż oszczędna jazda )
Trasa: 7.5l/100km (Wrocław-Gdańsk)
Cykl mieszany 10l/100km (40%Trasa/60%Miasto)
- Od: 26 sty 2009, 02:49
- Posty: 7
- Skąd: Wrocław
- Auto: 626 IV 1.8 16V
Mazda Xedos 6
CA, 1992r
KF, 2.0 V6, 144KM, 24V, 6/DOHC
Miasto: 12,5L/100km
Trasa: 6,8L/100km
Cykl mieszany: 8,5L/100km (30%Trasa/70%Miasto)
CA, 1992r
KF, 2.0 V6, 144KM, 24V, 6/DOHC
Miasto: 12,5L/100km
Trasa: 6,8L/100km
Cykl mieszany: 8,5L/100km (30%Trasa/70%Miasto)
https://www.facebook.com/2become1photo – FOTOGRAFIA ŚLUBNA
- Od: 9 lis 2007, 11:41
- Posty: 1508 (0/1)
- Skąd: Praszka
- Auto: Mazda Xedos 6 CA KF '99 Back to Black
Mazda 626 GE Sedan
2.0 FS 115KM
Benzyna
rok prod. 1992
Spalanie:
1. trasa w lecie 7,2 litra do 7,8
2. trasa w zimie 7,5 do 8
Miasto w lecie 9 – 9,5
Miasto w zimie 10 do 11
Mieszany 7,5 do 9
2.0 FS 115KM
Benzyna
rok prod. 1992
Spalanie:
1. trasa w lecie 7,2 litra do 7,8
2. trasa w zimie 7,5 do 8
Miasto w lecie 9 – 9,5
Miasto w zimie 10 do 11
Mieszany 7,5 do 9
- Od: 3 wrz 2007, 14:51
- Posty: 4
- Skąd: Lublin
- Auto: Mazda 626 GE 2.0 benzyna 1992
Mazda Xedos 6
CA, 1993r
KF-ZE, 2.0i, 160KM, 24V, 6/DOHC, automat
Miasto: od 12.5 l/100km Pb
Trasa: 9-10l/100km Pb
W trasie to tak naprawdę byłem raz (ok 600km – 4 dorosłe osoby + dziecko + pełny bagażnik) i wyszło 9+/100km, a po mieście od ok 12-12.5l w górę (jazda z klimatyzacją) bo często dwójkę automat wrzuca przy czerwonej skali na obrotomierzu a trójkę jak na liczniku jest już 100km/h ( syndrom cegły na gazie jak mówi znajomy). Ostatnio zrobiłem 460km na 58litrach z czego ok 150km w trasie (reszta miasto i korki). Tak więc wychodzi 12.6l/100km co uważam za dobry wynik (średnia prędkość na trasie 140-150). Moja poprzednia mazda 626 (2.0l-FS-4/DOHC) brała w mieście ok 11l/100km (bez klimy – nie było w niej).
CA, 1993r
KF-ZE, 2.0i, 160KM, 24V, 6/DOHC, automat
Miasto: od 12.5 l/100km Pb
Trasa: 9-10l/100km Pb
W trasie to tak naprawdę byłem raz (ok 600km – 4 dorosłe osoby + dziecko + pełny bagażnik) i wyszło 9+/100km, a po mieście od ok 12-12.5l w górę (jazda z klimatyzacją) bo często dwójkę automat wrzuca przy czerwonej skali na obrotomierzu a trójkę jak na liczniku jest już 100km/h ( syndrom cegły na gazie jak mówi znajomy). Ostatnio zrobiłem 460km na 58litrach z czego ok 150km w trasie (reszta miasto i korki). Tak więc wychodzi 12.6l/100km co uważam za dobry wynik (średnia prędkość na trasie 140-150). Moja poprzednia mazda 626 (2.0l-FS-4/DOHC) brała w mieście ok 11l/100km (bez klimy – nie było w niej).
- Od: 23 lut 2012, 23:13
- Posty: 31
Mazda 626
GD, 1989r
FE3N, 2.0 DOHC 16V, 140KM (albo 148)
Miasto: 9-10,5 – w zależności czy zimą czy latem
Trasa: < 8 – ciut poniżej 8 litrów wyjazd nad morze – spokojna podróż – Vśr. 70km/h
Mocne deptanie: 11,5 – obroty od 3500 do 6500 jazda po mieście
Autostrada noc: 13 – non stop but prędkość 180 – 220
Ale ogólnie żeby spaliła ponad 11 litrów to trzeba się napracować, przy dynamicznej jeździe wychodzi 10.
Wcześniej w tej skorupie miałem
FE, 2.0i, 8v, 90KM
Miasto: 9,5-10
Trasa: 9-10
Mocne deptanie: 11
Autostrada: 11,5
ogólnie porównując spalanie podobne, ale dużo mniej elastyczne, tzn. różnica pomiędzy najmniejszym a największym około 2,5 litra wynosiła (przy czym silnik 90 konny), a teraz nawet różnica potrafiwynieść 5 litrów (16 zaworów i około 140 koni)
GD, 1989r
FE3N, 2.0 DOHC 16V, 140KM (albo 148)
Miasto: 9-10,5 – w zależności czy zimą czy latem
Trasa: < 8 – ciut poniżej 8 litrów wyjazd nad morze – spokojna podróż – Vśr. 70km/h
Mocne deptanie: 11,5 – obroty od 3500 do 6500 jazda po mieście
Autostrada noc: 13 – non stop but prędkość 180 – 220
Ale ogólnie żeby spaliła ponad 11 litrów to trzeba się napracować, przy dynamicznej jeździe wychodzi 10.
Wcześniej w tej skorupie miałem
FE, 2.0i, 8v, 90KM
Miasto: 9,5-10
Trasa: 9-10
Mocne deptanie: 11
Autostrada: 11,5
ogólnie porównując spalanie podobne, ale dużo mniej elastyczne, tzn. różnica pomiędzy najmniejszym a największym około 2,5 litra wynosiła (przy czym silnik 90 konny), a teraz nawet różnica potrafiwynieść 5 litrów (16 zaworów i około 140 koni)
- Od: 4 cze 2008, 11:20
- Posty: 755
- Skąd: Łódź
- Auto: Mazda 626 GD FE3 89'
ostatni moj wyczyn
626 2.0 115 16v
w trasie
gliwice słowacja i spowrotem 350 spalil wedlug komputera 6.8 l
trasa
gliwice wrosław i z powrotem 350 spalil 8 litrow predkosc od 120 do 150 km/h plus klima i tempomat
wiec niecche mi sie wierzyc ze jedna z osob napisla iz zrobilo ponad 900 km na jednym baku jadac na chorwacje no chyba ze jechała 70 km/h
pozdrawiam
626 2.0 115 16v
w trasie
gliwice słowacja i spowrotem 350 spalil wedlug komputera 6.8 l
trasa
gliwice wrosław i z powrotem 350 spalil 8 litrow predkosc od 120 do 150 km/h plus klima i tempomat
wiec niecche mi sie wierzyc ze jedna z osob napisla iz zrobilo ponad 900 km na jednym baku jadac na chorwacje no chyba ze jechała 70 km/h
pozdrawiam
- Od: 6 sty 2009, 21:39
- Posty: 41
- Skąd: gliwice
- Auto: mazda 626 2.0 115K kM benzyn
Mazda MX-6
GE, 1994r
FS, 2.0i, 115KM, 16V, 4/DOHC
Trasa: 5.7l/100km (80%Trasa do 110-120kmh/20%Miasto)
moj nowy rekord wloczykij da rade zrobic 800 kmh na baku ale ponad 900 to nie chyba ze gaz+ben.
GE, 1994r
FS, 2.0i, 115KM, 16V, 4/DOHC
Trasa: 5.7l/100km (80%Trasa do 110-120kmh/20%Miasto)
moj nowy rekord wloczykij da rade zrobic 800 kmh na baku ale ponad 900 to nie chyba ze gaz+ben.
Ostatnio edytowano 1 cze 2009, 23:06 przez Speed, łącznie edytowano 1 raz
Panowie, a ja sądzę, że zrobienie 900km na baku jest jak najbardziej realne, przy czym oczywiście 100% to MUSI być trasa. Przecież wystarczy osiągnąć spalanie poniżej 7l/100km. Na autostradzie nie przekraczając 120km/h mam średnie spalanie 6.8l/100km.
Czasami jak lecę po Polsce w trasę, i leję po korek benzynkę, to komputer pokazuje, że paliwka wystarczy nawet na 960km. Fakt, że piratem drogowym to ja nie jestem, ale też nie zawalidrogą
Więc trasa i tylko trasa. Na 100% trasy potrafię mieć średnie spalanie 6.6l/100km.
Po mieście to już inna bajka. Jak ktoś zrobi 600km na baku, to jest dobry
Aha, oczywiście mówię o GF, gdzie zbiornik ma pojemność 64l
Czasami jak lecę po Polsce w trasę, i leję po korek benzynkę, to komputer pokazuje, że paliwka wystarczy nawet na 960km. Fakt, że piratem drogowym to ja nie jestem, ale też nie zawalidrogą
Więc trasa i tylko trasa. Na 100% trasy potrafię mieć średnie spalanie 6.6l/100km.
Po mieście to już inna bajka. Jak ktoś zrobi 600km na baku, to jest dobry
Aha, oczywiście mówię o GF, gdzie zbiornik ma pojemność 64l
- Od: 27 gru 2008, 21:56
- Posty: 102
- Skąd: Nysa
Mazda 626 hatchback
GF 2001 lifting
DOHC 1991cm3 136 KM
Ostatnie spalanie na dłuższej trasie to w czasie podróży do Pragi i z powrotem z 3 pasażerami i bagażami wyszło 7,2l / 100km
Średnie spalanie w cyklu mieszanym mam jakieś 8,5-8,8l / 100km choć więcej miasta w tym
A samo miasto dochodzi do 10l / 100km, wiadomo zależy od ruchu. a przy jakichś szaleństwach można osiągnąć większe spalanie
GF 2001 lifting
DOHC 1991cm3 136 KM
Ostatnie spalanie na dłuższej trasie to w czasie podróży do Pragi i z powrotem z 3 pasażerami i bagażami wyszło 7,2l / 100km
Średnie spalanie w cyklu mieszanym mam jakieś 8,5-8,8l / 100km choć więcej miasta w tym
A samo miasto dochodzi do 10l / 100km, wiadomo zależy od ruchu. a przy jakichś szaleństwach można osiągnąć większe spalanie
Madzia 626
GE 1995r
2.0 FS 115km 16V
Trasa od 6,5- 7,5
Mieszany 8,5
Miasto 10-14
Madzia 626
GD 1992r
2.0 90km 8V
Trasa PB 7,5
Mieszany PB 9
Miasto PB 11-14
Trasa LPG – 9,3 L klima 100%
Mieszany LPG – 10 L klima 100%
Miasto LPG – 11,5 L klima 100%
Klima ciągnie ok litra LPG bo teraz w trasie mi wyszło 8,3 l bez klimy.
Ostatni pomiar 15,3L gazu po samym mieście w temp. -15 i do tego bez oszczędzania
W trasie standardowo ok 10L
GE 1995r
2.0 FS 115km 16V
Trasa od 6,5- 7,5
Mieszany 8,5
Miasto 10-14
Madzia 626
GD 1992r
2.0 90km 8V
Trasa PB 7,5
Mieszany PB 9
Miasto PB 11-14
Trasa LPG – 9,3 L klima 100%
Mieszany LPG – 10 L klima 100%
Miasto LPG – 11,5 L klima 100%
Klima ciągnie ok litra LPG bo teraz w trasie mi wyszło 8,3 l bez klimy.
Ostatni pomiar 15,3L gazu po samym mieście w temp. -15 i do tego bez oszczędzania
W trasie standardowo ok 10L
Ostatnio edytowano 29 gru 2009, 21:53 przez Szyna, łącznie edytowano 4 razy
To, co łatwe, nie prowadzi do niczego.
GD – Generacja Doskonała
GD – Generacja Doskonała
- Od: 20 lut 2008, 21:59
- Posty: 3361 (89/160)
- Skąd: Krotoszyn
- Auto: Mazda 626 GD 2.0i 90 km '92r + LPG
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6