Problemy z rozruchem – Wątek wspólny BA (B3/Z5/BP/KF)
Problem rozwiązany przyczyną był uszkodzony przekażnik pompy paliwa znajdujący sie w tunelu środkowym koło schowka. Koszt 30 zł używka. wymiana 15min. Teraz madzia pali za pierwszym strzałem jak na madzie przystało.
-
Marcin24r
Marcin24r: Gdzie dokładnie jest ten przekaźnik? Mógłbyś cyknąć jakieś zdjęcie. Z opisu, który zawarłeś wynika, że mogę mieć to samo... Moja madzia to rocznik 97, ale zakładam, że konstrukcja i miejsce montażu będą te same...
Pozdrawiam
macros
Pozdrawiam
macros
- Od: 29 wrz 2008, 22:24
- Posty: 18
- Skąd: Wawa
- Auto: 323F BA '97: 1.5i 16V (Z5)
No i mam kolejny problem. Na zimnym silniku odpala bardzo ładnie i nie ma żadnego problemu ale gdy rozgrzeję silnik i go zgaszę to po ponownym uruchomieniu obroty spadają na około 500RPM i zamula podczas jazdy. Po chwili objawy znikają i jest ok. Dodam,że dzieje się to po odpaleniu ciepłego silnika.Jeśli odpalę zimny to jest ok nawet jak się nagrzeje do normalnej temperatury pracy ale wystarczy go zgasić i odpalić nawet po 5sekundach i problem się pojawia. Czy to mogą być świece? Kable już sprawdzałem i nie widać iskierek, a nawet sprawdzałem ręką(jedna ręka na silniku,a druga wędrowała po kablach) i żadnego kopnięcia nie poczułem. Olej na bagnecie na literce "O" domyślam się, że oznacza to "optimal", płyn w zbiorniczku wyrównawczym na "Full", przepustnica czyściutka, paliwo dobrej jakości (nie mam pewności co do filtra paliwa,bo tego nie da się ocenić tylko wymienić na nowy),brak płynu chłodniczego w oleju i odwrotnie więc uszczelka pod głowicą jest ok.Nie mam też pewności co do katalizatora,bo trochę śmierdzi z rury takim, nie wiem jak go opisać hmm..."ostrym" zapachem.Może to zawór EGR ale słyszałem żeby go nie dotykać, bo można coś niepotrzebnie popsuć.
Muszę się z tym uporać w miarę możliwości do poniedziałku ale nie wiem co tu można jeszcze sprawdzić.Póki co skoczę do sklepu po nowe świece i filterek paliwa ale będzie fajnie jak któryś z forumowych speców podpowie mi coś więcej.
Z góry dziękuję za podpowiedzi i serdecznie pozdrawiam!
Muszę się z tym uporać w miarę możliwości do poniedziałku ale nie wiem co tu można jeszcze sprawdzić.Póki co skoczę do sklepu po nowe świece i filterek paliwa ale będzie fajnie jak któryś z forumowych speców podpowie mi coś więcej.
Z góry dziękuję za podpowiedzi i serdecznie pozdrawiam!
- Od: 5 cze 2011, 21:13
- Posty: 27
- Skąd: Irlandia/Cork
- Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.
a jak się przejedziesz po odpaleniu jest ok?
Marcin
- Od: 23 wrz 2008, 17:58
- Posty: 155
- Skąd: Łomża
- Auto: Mazda 323f BA 1998r. Special Edition 1.5 16V
Jak zgaszę nagrzany silnik i odpalę to obroty falują pomiędzi 500-750rpm. Podczas jazdy zamula ale po chwili wszystko wraca do normy, dostaje kopa i już chodzi normalnie aż do następnego zgaszenia i odpalenia ciepłego silnika.
- Od: 5 cze 2011, 21:13
- Posty: 27
- Skąd: Irlandia/Cork
- Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.
Odepnij minus i trzymaj wcisniety pedał hamulca przez 30 sek żeby całe napięcie wyładować.Przejedź się jakieś 50 do 100 km i zrób test diodą
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
A czy po ponownym podpięciu aku nie będę miał problemów z obrotami na biegu jałowym?
Możecie podesłać mi jakiś link w którym opisana jest procedura sprawdzania diodą?
Możecie podesłać mi jakiś link w którym opisana jest procedura sprawdzania diodą?
- Od: 5 cze 2011, 21:13
- Posty: 27
- Skąd: Irlandia/Cork
- Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.
Chyba znalazłem powód wszystkich problemów związanych z samochodem. Najłatwiejsza rzecz do sprawdzenia, a ja zdolny człowiek sprawdziłem ją na końcu
A mianowicie to kompletnie wytarte styki w kopułce, jeden jest tak starty, że jest już poniżej poziomu tego plastiku i może właśnie na nim nie łączy. Ale ze mnie mechanior hehe
Już zamówiłem nową kopułkę i palec na ebay-u , za 3dni powinienem już to mieć i wtedy się wszystko wyjaśni 
- Od: 5 cze 2011, 21:13
- Posty: 27
- Skąd: Irlandia/Cork
- Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.
Ale moja kopułka wygląda tragicznie. Później wrzucę fotkę to ocenicie ale moim zdaniem na 100% jest do wymiany. Więc kopułka, kable i świeczki będą wymienione na nowe. Kable i świece chciałem kupić z NGK, co o tym sądzicie, będą ok?
- Od: 5 cze 2011, 21:13
- Posty: 27
- Skąd: Irlandia/Cork
- Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.
Świece jak najbardziej NGK ew. BERU, a co do kabli to jesli lubisz wydawac dwa razy wiecej to kup NGK chociaż dla mnie to głupota, lepiej moim zdaniem kupić Nipparts jak ja to zrobiłem a za reszte zalać benzyny i cieszyć się z oszczędności. Ale zrób jak chcesz, twoje pieniążki i Twoja decyzja.
- Od: 27 mar 2010, 14:20
- Posty: 94
- Skąd: Zgierz
- Auto: 323F BA 1.5 96R
Sporo osób poleca kable NGK do mazdy ale bardzo się cieszę, że mi napisałeś o kablach Nipparts bo chyba każdy woli oszczędzić pieniążki
Muszę jeszcze wymienić ten uszczelniacz pod aparatem zapłonowym bo olej mi tamtędy leci ale nie wiem czy musi być oryginalny czy jakiś zamiennik też trochę wytrzyma?
- Od: 5 cze 2011, 21:13
- Posty: 27
- Skąd: Irlandia/Cork
- Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.
ja mam problem w swojej v6:)o mianowicie
od dolu ciagnie ladnie:)dochodzi do 2,5tys i jest takie przymulenie jakby mnie ktos zlapal z tylu i trzymal i okolo 2.9tys zaczyna zyc:)otwiera sie vris i ciagnie super:)skad to przymulenie w tym zakresie?dodam ze ostatnio z 2 lub 3 dni to mulenie ustalo:)a teraz jest od nowa:)na 1 biegu jak depne to rzuca mnie prawie na kierownice a potem wciska w fotel:)nie jest to fajne a wkurzajace:)
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
A moja na rozgrzanym słabo ciągnie od dołu i jak wejdzie powyżej 3000rpm to ciągnie świetnie ale czasami stanie na 4250rpm i po chwili idzie dalej. Dioda wymrugała mi dzisiaj(jeśli dobrze zinterpretowałem) błąd 10,11,17 a 17 to sonda lambda więc może to przyczyna zamulania. Ja mam dolot chwilowo sklejony taśmą, bo jest pęknięty w 3 miejscach i pewnie ta taśma też tego nie uszczelniła jak powinna.
- Od: 5 cze 2011, 21:13
- Posty: 27
- Skąd: Irlandia/Cork
- Auto: Mazda 323 1.5 16V 1997r.
ja wlasnie bledow nie sprawdzalem.ale dziwne jest to ze chwile bylo idealnie zadnego mulenia
- Od: 16 sty 2010, 15:19
- Posty: 181
- Skąd: łódź
- Auto: była 323f 98 rok BA gaz 1.5 90KM
teraz 323F 2.0 V6 GT 144KM
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości