Montarz kół zębatych rozrządu i ich ustawienie
Strona 1 z 1
Witam. Wziąłem się teściowi za naprawę mazdy 626 2.0 16v. wymiana uszczelek, uszczelniaczy, krótko mówiąc uszczelnianie skrzyni i silnika. Postanowiłem wymienić rozrząd. Wszystko było by ok gdyby nie teść który poprzestawiam mi wałki i koła zębate. Z wałkami problemu nie mam tylko chodzi mi o te koła. Jak je założyć na wałki? Na każdym kole są dwie możliwości i tu pojawia się problem. Bardzo proszę o opis jak to zrobić a najlepiej czytelny rysunek.
- Od: 24 mar 2011, 10:13
- Posty: 4
Znalazłem jedynie to że na lewym wałku (patrząc od strony rozrządu) powinno być oznaczenie I a na prawym E. Problem jest w tym że każde koło można założyć na klin w dwóch pozycjach i tu właśnie pojawia się problem.
- Od: 24 mar 2011, 10:13
- Posty: 4
To jak założyć pasek i ustawić znaki to jest proste. Wałki były wyciągnięte, koła z wałków były zdjęte bo wymieniałem uszczelniacze. Chodzi mi o stosunek ustawienia zaworów do położenia tłoka w GMP. Pisząc po prostu, chce założyć koła zębate na wałki rozrządu i tylko o to pytam.
- Od: 24 mar 2011, 10:13
- Posty: 4
Pobrałem książkę serwisową z neta i tam znalazłem czego szukałem. Mazda cieka jak szalona. Remont zakończony sukcesem. Dzięki wszystkim za pomoc. Cóż mogę dodać? Jak ktoś się będzie brał za remont silnika to oprócz pierścieni wszystko jest do zdobycia z dnia na dzień. Co do skrzyni automatycznej to już są schodki bo trzeba szukać na własną rękę po necie. Pozdrawiam.
- Od: 24 mar 2011, 10:13
- Posty: 4
podepnę się pod temat bo jest bardzo podobny
Mam problem napięciem paska rozrządu
wymieniłem rolkę i napinacz założyłem nowy pasek Napinacz naciągam tak jak w książce i zakładam sprężynkę
Obracam wałem dwa razy znaki się zgadzają ale męczy mnie jedna rzecz Pasek pomiędzy kołami wałków co jakiś kawałek przy obracaniu się luzuje Dodam że jeśli jest wszystko na znakach to też jest luźny pomiędzy kołami Cała reszta napięta. Nie wiem czy to normalne Odpaliłem silnik i jakby delikatnie rzuca silnikiem przód tył chociaż może mi się tylko wydaje że było lepiej (sam już nie wiem)
Czy ten pasek może się luzować pomiędzy kołami ? Nie jest to duży luz ale lekko palcem się ugina. Pracuje w serwisie opla i volvo i z kolegami mechanikami się mocno zastanawialiśmy o co chodzi Boję się nim jeździć nie mając pewności Proszę o szybką odpowiedz Z góry dzięki
Mam problem napięciem paska rozrządu
wymieniłem rolkę i napinacz założyłem nowy pasek Napinacz naciągam tak jak w książce i zakładam sprężynkę
Obracam wałem dwa razy znaki się zgadzają ale męczy mnie jedna rzecz Pasek pomiędzy kołami wałków co jakiś kawałek przy obracaniu się luzuje Dodam że jeśli jest wszystko na znakach to też jest luźny pomiędzy kołami Cała reszta napięta. Nie wiem czy to normalne Odpaliłem silnik i jakby delikatnie rzuca silnikiem przód tył chociaż może mi się tylko wydaje że było lepiej (sam już nie wiem)
Czy ten pasek może się luzować pomiędzy kołami ? Nie jest to duży luz ale lekko palcem się ugina. Pracuje w serwisie opla i volvo i z kolegami mechanikami się mocno zastanawialiśmy o co chodzi Boję się nim jeździć nie mając pewności Proszę o szybką odpowiedz Z góry dzięki
- Od: 31 maja 2009, 22:47
- Posty: 12
- Skąd: Radom/Siedlce/Warszawa
- Auto: mazda 626 GE 1.8 105KM 94r
elbooro napisał(a): Dodam że jeśli jest wszystko na znakach to też jest luźny pomiędzy kołami Cała reszta napięta. Nie wiem czy to normalne Odpaliłem silnik i jakby delikatnie rzuca silnikiem przód tył chociaż może mi się tylko wydaje że było lepiej (sam już nie wiem)
Czy ten pasek może się luzować pomiędzy kołami ? Nie jest to duży luz ale lekko palcem się ugina
Miałem ten sam problem w marcu, ale tak ma być(jeśli dobrze Cię zrozumiałem) ja jeżdżę tak od marca około 6tyś km i jest ok. Gdzieś już Ci wyjaśniłem to.
Sprzedam części;
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Mazda xedos 6 v6
Mazda 626 1.8-2.0
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6