Gdzie się znajduje i jak zaślepić zawór EGR?
Z przodu silnika ......jak mowa o DiTD .
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY

To w "kółku" po prawej stronie. U góry jest membrana, która odpowiedzialna jest za poruszanie się zaworu, stąd wężyk z podciśnieniem. Zdemontowanie EGR w DiTD wymaga odkręcenia go z obu stron – z przudu silnika oraz z tyłu – przy turbinie.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Po co takie zabiegi ? wystarczy 2 sruby z przodu i jedna duza nakretka od dołu zaworu – rurki nie trzeba demontowac.xANDy napisał(a):Zdemontowanie EGR w DiTD wymaga odkręcenia go z obu stron – z przudu silnika oraz z tyłu – przy turbinie.
Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
Właściwie masz rację – przy zdejmowaniu kolektora zdjąłem całość, bo mi ta rurka przeszkadzała, nawet nie zastanawiałem się czy można sam zawór wyjąć.
Przepraszam za wprowadzanie w błąd.
Przepraszam za wprowadzanie w błąd.
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
Panowie "specjalisty"
Looknijcie proszę na to ogłoszenie z Allegro:
http://moto.allegro.pl/item160705321_mazda_2_0_diesel_2000_czujnik_map_egr_sensor.html
Coś tu chyba pacjent mocno sciemnia
Mam rację???
Looknijcie proszę na to ogłoszenie z Allegro:

Coś tu chyba pacjent mocno sciemnia
Mam rację???
Lepiej 5 minut później niż 50 lat za wcześnie...
Nie jestem pewien, ale wydaje mi się, że myli dwie rzeczy 
Jeśli masz pytanie o cokolwiek to najpierw poszukaj TUTAJ (PORADNIK) – pewnie ktoś już zadał to pytanie i odpowiedzi są już gotowe.
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
z przyczyn niezależnych bardzo ograniczony w dostępie – :(
w takim razie gdzie znajduje się zawór EGR w silniku benzynowym (np. 1.6 DOHC 323F BJ)

- Od: 9 kwi 2005, 21:00
- Posty: 282
- Skąd: ŻAGAŃ (lubuskie) /LEGNICA/ WROCŁAW
- Auto: Mazda 3 BL 1.6 2013; Mazda 3 BL 2.0 Disi 2012;
była;Mazda3 1.6 Active 2006 & Mazda3 2.0 Sport 2009
323F BJ 2.0 FS Sportive '01
Dzięki.To jest Mazda 323 F 2.0 TD (BJ) 2000r.
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
Myslę ze tam gdzie zawszegerz50 napisał(a):w takim razie gdzie znajduje się zawór EGR w silniku benzynowym


Serwis Mazdy Warszawa ( specjalizacja mazda nie mylić z autoryzacją :) ) http://www.autojaksa.com.pl Piaseczno ul. Sękocinska 19 ZAPRASZAMY
No dobra...ale czym i jak zaślepić EGR w naszych DiTD żeby było dobrze ;–)
Zamierzam to zrobić ale nie chcę wyważać otwartych drzwi. Ktoś na pewno miał z tym do czynienia
A Ty topik, dlaczego pytasz o ten EGR? Nie działa dobrze? Będziesz czyścić czy zaślepiasz?
Zamierzam to zrobić ale nie chcę wyważać otwartych drzwi. Ktoś na pewno miał z tym do czynienia
A Ty topik, dlaczego pytasz o ten EGR? Nie działa dobrze? Będziesz czyścić czy zaślepiasz?
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Kety napisał(a):A Ty topik, dlaczego pytasz o ten EGR? Nie działa dobrze? Będziesz czyścić czy zaślepiasz?
Witam!Pytałem się bo jeszcze wtedy nie wiedziałem w którym miejscu ten zawór jest zamontowany.Narazie działa dobrze.Czyściłem kontrolnie zawór EGR latem, był lekko zabrudzony sadzą.
Kety napisał(a):No dobra...ale czym i jak zaślepić EGR w naszych DiTD żeby było dobrze ;–)
Cienką blaszką.Już gdzieś było o tym na forum.Sprawdzałeś w poradniku xANDiego?
Diagnostyka komputerowa vcds: audi, vw, skoda, seat. Kołobrzeg i okolice, Świdwin i okolice.
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
RF2A
Kiedyś będzie M 3 może M 6
Jak raz kupisz Mazdę to już nigdy nie zamienisz jej na inną markę
Mogę polecić dobrego mechanika z Redła (okolice Świdwina i Połczyna Zdroju) oraz z Piły
topik napisał(a):Cienką blaszką.Już gdzieś było o tym na forum.Sprawdzałeś w poradniku xANDiego
W poradniku nic nie ma o zaślepianiu. Ale za poradą xANDy'ego skorzystałem z fotorelacji Otiksa....http://forum.mazdaspeed.pl/viewtopic.php?t=42303
Tam jest na zdjęciu jego ręcznie robiona zaślepka na EGR....trzeba sobie taką sprawić.
Podobno ma być to blacha stalowa ok 0,5mm-1mm lub więcej ;p
Wie może jakie ona ma wymiary?? Żeby ją sobie dorobić bez wyciągania oryginalnej z EGRa....
Poprzednio: Mazda 323f BJ 2.0 DiTD 90hk 99r
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
Mazda 626 GW 2.0 DiTD 101hk 2000r
Czarny Fiat Punto I 1,1 SPI, LPG, 55KM :D
- Od: 6 gru 2007, 11:29
- Posty: 290
- Skąd: zachodnia Norwegia
- Auto: Mazda 6 GY 2.0 MZR-CD 121hp 02r 298kkm
Peugeot 407 SW 1.6 Hdi
Citroen Saxo Electrique 03
Kety napisał(a):Żeby ją sobie dorobić bez wyciągania oryginalnej z EGRa
Odkręcasz dwie śruby i EGR masz w ręku.. tam masz blaszkę.. dorabiasz taką samą tylko bez otworu
Robisz coś takiego:
Ja właśnie wczoraj zaślepiłem EGR'a ,niestety nie miałem klucza 36' ,więc odkreciłem tylko te dwie nakrętki kluczem 12 ,odciągnełem zawór i wsunełem blaszke i sprawa załatwiona ....
Szybko i bez kłopotu
Teraz pytanie : Czy ten wężyk od podciśnienia tez trzeba jakoś zaślepić ,albo odłączyć ..?
Szybko i bez kłopotu

Teraz pytanie : Czy ten wężyk od podciśnienia tez trzeba jakoś zaślepić ,albo odłączyć ..?
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Było DEMIO Sportive 1,5 02r – Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
- Od: 16 lut 2009, 22:01
- Posty: 199
- Skąd: 3miasto
- Auto: V70 D5
chyba też będę musiał zaślepic EGR bo mi błąd 0403 wywala. Czyli te dwie śrubki z przodu odkręcic, wrzucic 1mm blaszkę bez dziurki i po sprawie. Może gdzieś jest jakaś fotka z tej operacji zaślepiania. Podobno zaślepienie EGR podwyższa trochę osiągi silnika. Co sądzicie?
- Od: 13 lip 2009, 13:38
- Posty: 40
- Skąd: Sieradz
- Auto: Mazda 626 1999 r. DiTD 101 KM
tomxl – nic nie trzeba odłączać
a co do kodu błędu to zaślepienie może pomóc jeśli egr zaciął się w pozycji otwartej ale nie zlikwiduje mygania kontroli. Co do mocy to są różne opinie i jedni odczuwają wzrost osiągów a inni nie.
a co do kodu błędu to zaślepienie może pomóc jeśli egr zaciął się w pozycji otwartej ale nie zlikwiduje mygania kontroli. Co do mocy to są różne opinie i jedni odczuwają wzrost osiągów a inni nie.
mildan napisał(a):Podobno zaślepienie EGR podwyższa trochę osiągi silnika. Co sądzicie?
Nie podwyższa, ale nie wpuszcza spalin do komory spalania, czyli tylko powietrze i ON się spala. Wszystko zostało omówione
You see, in this world there's two kinds of people, my friend:
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Those with loaded guns and those who dig. You dig.
Nie wszyscy mogą jeździć Mazdami, niech jeżdzą Oplami jak wszyscy :)
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości