Swap KF na KL – Mazda Xedos 6

Postprzez Fasola » 3 mar 2011, 11:15

Dlaczego tak cicho w tym temacie ??
Fasola
 

Postprzez tiger918 » 3 mar 2011, 14:30

chyba dlatego ze sprawa wczesniej została wyjaśniona jak to jest z tymi swapami. jak zrobisz tak jak piszesz to powinieneś odpalić.pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez Fasola » 3 mar 2011, 16:52

Dzięki za info
Fasola
 

Postprzez Majki88 » 4 mar 2011, 01:15

Silnik Kl kompletny oprócz aparatu wkładam w miejsce KF'a
komputer,przepływka, aparat i instalacja zostaje od KF
Bez problemu powinienem odpalić auto ??

Tak jest u mnie i działa, tylko musiałem wziąć sondy lambda z KF bo ma na 3 pin, a KL->kostkę 4pin
oraz w mocowaniu podpory półosi otwór na śrubę, oraz jeszcze metalową rurę za termostatem
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Cierpliwy
Avatar użytkownika
Klubowicz
 
Od: 25 kwi 2008, 18:29
Posty: 1489 (3/6)
Skąd: Łódź
Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'

Postprzez toster01 » 7 kwi 2011, 21:36

Mam pytanko do zorientowanych forumowiczów. Mam możliwość podmiany mojego KF-a, na KL-a i jedna rzecz mnie zastanawia. Otóż kolega z którym miałbym się zamienić na silniki nie ma w swojej GE IMO, a ja w CA mam. Zastanawiam się czy przy próbie przełożenia sterownika da się w moim ten moduł wyłączyć, ewentualnie czy jego instalacja elektryczna jest gotowa na przełożenie mojego ringu? Nie chciałbym przerzucać całych wiązek elektrycznych ze względu na czasochłonność całego przedsięwzięcia. Czy ktoś się już z taką sytuacją spotkał? Ewentualnie może ktoś dobierał się do kolumny we GE bez IMO i wie, czy jest pod nie pociągnięta instalacja? Z góry dzięki za wszelkie rady.
Ostatnio edytowano 8 kwi 2011, 06:48 przez toster01, łącznie edytowano 1 raz
Czy szwedzki łoś może być mocniejszy od japońskiego samuraia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2008, 19:28
Posty: 321
Skąd: Plock
Auto: EC B6D (ale to mojej żony;)) Volvo V70 '98 2.0T5 Kombi (całkiem szybki karawan;)

Postprzez Siw-y » 7 kwi 2011, 23:28

Na pewno GF?
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez toster01 » 8 kwi 2011, 06:47

Sorki GE, już poprawiam <glupek2>
Czy szwedzki łoś może być mocniejszy od japońskiego samuraia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2008, 19:28
Posty: 321
Skąd: Plock
Auto: EC B6D (ale to mojej żony;)) Volvo V70 '98 2.0T5 Kombi (całkiem szybki karawan;)

Postprzez pawelc » 8 kwi 2011, 08:01

Wszystko zależy jak to chcesz zrealizować ? ,będziesz podmieniał sterowniki (ecu) silnika ? czy w każdym z tych aut zostawiasz oprzyrządowanie oryginalne ? jeżeli oryginalne to przerzucasz tylko silniki bez kolektorów ssących (pozostawiając te co są w xedosie i w 626) -ewentualnie różnicę w czujnikach mogą być, czyli dla świętego spokoju przerzuć wszystkie z jednego do drugiego silnika i wtedy nie ruszasz w ogóle instalacji .
Druga opcja to jednak przerzucenie wiązki silnika z 626 do xedosa ale tu już mogą być spore różnicę ale wszystko jest do ogarnięcia mając dwa auta .
Trzecia opcja to mix instalacji czyli instalacja zostaje z xedosa -sterownik z 626 ,przepływomierz KL02 i kolektor ssący z KL-a a zapłon ten co jest z KF-a
Osobiście wybrałbym opcję trzecią –
ta 626 ma jeździć? czy tylko jechać ;)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 sie 2005, 07:39
Posty: 1101 (2/0)
Skąd: Drawno
Auto: RX8 z z32se

Postprzez toster01 » 8 kwi 2011, 21:55

Ja też kombinowałem nad 3 opcją. Ta 626 ma jeździć, bo to kumpla z klubu. Z tym, że on przymierza żeby ją sprzedać i jest mu wszystko jedno jaki motor tam będzie w momencie sprzedaży, a mi nie jest wszystko jedno czym będę jeździł ;)
Czy szwedzki łoś może być mocniejszy od japońskiego samuraia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2008, 19:28
Posty: 321
Skąd: Plock
Auto: EC B6D (ale to mojej żony;)) Volvo V70 '98 2.0T5 Kombi (całkiem szybki karawan;)

Postprzez Hazu » 8 kwi 2011, 23:23

pawelc napisał(a):Trzecia opcja to mix instalacji czyli instalacja zostaje z xedosa -sterownik z 626 ,przepływomierz KL02 i kolektor ssący z KL-a a zapłon ten co jest z KF-a


tak tylko jeszcze do wiązki trzeba dołożyć przewody od czujnika stukowego oraz dodatkowego czujnika
prawdopodobnie, zamienić piny we wtyczce sterownika,
jeszcze w aparacie trzeba dołożyć drugi czujnik halla i przewody poprowadzić
a i tak pozostaje główny problem z tematu; co z immobilajzerem?

jeżeli chodzi o Ge to będzie miała sie dobrze ze sterownikiem z xedosa poza oczywiście immobilajserem.

opcja 1rozwiązuje wszystkie problemy
wtryski są te same w obydwu silnikach wiec przynajmniej w normalnym użytkowaniu na co dzień auta nie powinno być ubogo zasilane.
a co będzie przy max obciążeniach to już trzeba by było sprawdzić

A może wystarczy wymienić w w sterownikach jakiś element?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez toster01 » 9 kwi 2011, 09:54

Hazu napisał(a):opcja 1rozwiązuje wszystkie problemy

Czyli najlepiej szukać kogoś z EcuMasterem i stroić oba sterowniki, pozostawiając całą instalację bez zmian? A co z w/w czujnikami w KL, których ja nie mam? Może jednak najbezpieczniej byłoby przerzucić calutką instalację i się z resztą już nie p....?
Czy szwedzki łoś może być mocniejszy od japońskiego samuraia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2008, 19:28
Posty: 321
Skąd: Plock
Auto: EC B6D (ale to mojej żony;)) Volvo V70 '98 2.0T5 Kombi (całkiem szybki karawan;)

Postprzez tiger918 » 9 kwi 2011, 18:44

proponuję pozostawić instalację bez zmian a przepływkę i aparat zostawić ze starego silnika i wszysko bedzie chodzić. zresztą myślę ze temat jest do doklejenia do działu tuning swap kf na kl bo tam jest wszysko.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez toster01 » 9 kwi 2011, 19:48

Sorki, ale po zmianach na forum, nic nie potrafię znaleźć. Czyli na sterowniku od KF-a, KL będzie chodził i odwrotnie?
Czy szwedzki łoś może być mocniejszy od japońskiego samuraia?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 21 wrz 2008, 19:28
Posty: 321
Skąd: Plock
Auto: EC B6D (ale to mojej żony;)) Volvo V70 '98 2.0T5 Kombi (całkiem szybki karawan;)

Postprzez Hazu » 9 kwi 2011, 19:58

odwrotnie nie
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez Wojtek » 9 kwi 2011, 21:38

tiger918 napisał(a):myślę ze temat jest do doklejenia do działu tuning swap kf na kl bo tam jest wszysko


tak zgadzam sie i przenosze... do dzialu tuning...


Ps. Prosze moderatora dzialu tuning o doklejenie tego watku tutaj:

viewtopic.php?f=102&t=61218&hilit=kf+kl
Arkana , Captur , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Avatar użytkownika
Zarząd – Członek Zarządu
 
Od: 21 gru 2013, 13:44
Posty: 17519 (110/483)
Skąd: UK
Auto: Renault Arkana E-Tech
Renault
Mii FR-line 1.0 75KM

Postprzez Pit » 10 kwi 2011, 09:02

Połączyłem z odpowiednim wątkiem. Dziękuję.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lut 2005, 06:56
Posty: 6414 (0/3)
Skąd: Suburbia
Auto: FD3S

Postprzez Hazu » 1 maja 2011, 11:39

Można powiedzieć że w tej chwili już mam kompletnie zamontowany silnik KL w Xedosie.

Do tej pory do kompletu brakowało mi kolektora KL
Wczoraj zamontowałem.
Rożnica jest odczuwalna w tym że silnik równo rozwija moc w całym zakresie obrotów i nie słabnie już przy obrotach zbliżonych do odcinki.
Poza tym niknie objaw poszarpywania silnika podczas jazdy na niskich obrotach na niskim biegu dzięki zamontowaniu sztywnego kolanka z KL i bezpośrednio na nim przepływki.

Przy montażu kolektora z KL pozostaje rozwiązać problem filtra powietrza.
Prawdopodobnie nie bedzie problemu z zamontowaniem filtra oryginalnego z KL ale waham się tez nad filtrem stożkowym w obudowie tylko mam wątpliwości czy on się sprawdzi w jeździe codziennej i czasem po bezdrożach.

Ja tymczasowo zamontowałem obciętą obudowę z xedosa B6.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez tiger918 » 1 maja 2011, 17:30

No gratuluje wreszcie niedowiarku się zdecydowałeś :P ....powiem Ci ze z xeda x9 napewno skrzynka filtra nie wejdzie przeszkadza akumulator ale jak wiesz u mnie kolektor z x9 i jest troche inny nie wiem jak z 626....pozdrawiam...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Postprzez Hazu » 1 maja 2011, 18:14

tiger918 napisał(a):No gratuluje wreszcie niedowiarku się zdecydowałeś

no właśnie z X9 miałem kolektor ale nie zamontowałem bo był zbyt wysoki.
Dla niekórych to kolektor od KLZE a ja zamontowałem zwykły kolektor z KL z GE.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 17 paź 2005, 21:11
Posty: 3779 (0/6)
Skąd: Lublin
Auto: Były: CA/KF, CA/KL, BA/BP, BA/KF
Jest:
MPV ll FS 2000r.
RX8 2004r.

Postprzez tiger918 » 1 maja 2011, 19:16

W takim razie zmusiłeś mnie :D to wyjścia przed blok i zrobienia fotek komory silnika u mnie w xedzie z kolektorem kompletnym od x9.... :P
Obrazek
pozdro!
Ostatnio edytowano 30 cze 2011, 23:57 przez tiger918, łącznie edytowano 1 raz
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 25 paź 2008, 22:07
Posty: 269
Skąd: EPI
Auto: xedos6v6, Bmw G20, A6 C7

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy Tuning i modyfikacje