Rozrząd- wyłącznie oryginał mazda!!!

Postprzez pioczel » 7 kwi 2011, 21:21

przemo12345 napisał(a):teraz mam 219k km. prędzej czy puźniej i tak trzeba zmienić, więc lepiej wcześniej. w BG sam wymieniałem ale tutaj nawet nie podchodzę. czytałem trochę o paskach Conti, ale o Gates jest niewiele na forum.

spróbuj sam :D ja 1-wszy raz w zyciu zmieniałem w ditd mojej i bez problemu 3 h a na koniec 4-ro pak :D
najwięcej roboty to z osłonami oraz rolkę napinającą bo słabe dojście imbusem jest ,ale pasek po ustawieniu znaków to 10 min i zalozony ......mogę nawet podesłać CI schemat blokad
Madzia 626 Gf diTd-101 KM 1999 r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 sie 2010, 21:59
Posty: 187 (1/0)
Skąd: Zabrze
Auto: Mazda 626 sedan Gf DiTd '99
101KM,Skoda Fabia II 1.4 '10

Postprzez przemo12345 » 8 kwi 2011, 05:37

sam niewiem. popsuć jest łatwo, gorzej z konsekwencjami. pojezdze i popytam jaka cena za wymianę.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez mateusz26 » 8 kwi 2011, 17:02

a ja mam pytanie czy przy wymianie rozrządu oczywiście na orginał konieczna jest wymiana tych podkładek pod wtryski i przelewy. Myślałem aby lepiej wymienić uszczelniacze rozrządu i wału korbowego? co myślicie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 15:34
Posty: 69
Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
Auto: Mazda 323f DiTD

Postprzez thy » 8 kwi 2011, 18:27

mateusz26 napisał(a):Myślałem aby lepiej wymienić uszczelniacze rozrządu i wału korbowego? co myślicie?


Czy wymagają tego?

mateusz26 napisał(a):czy przy wymianie rozrządu oczywiście na orginał konieczna jest wymiana tych podkładek pod wtryski i przelewy.


Pod wtryskami wymieniasz jak masz komin spod korka wlewu oleju na wolnych obrotach, przelewy koniecznie po regulacji zaworów.
pozdrawiam,
thy
v8 lover
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 kwi 2008, 21:49
Posty: 245 (1/1)
Skąd: Inowrocław
Auto: Lexus LS400
tatkowóz
.
Jazz 1.2 iDSI
dzieciowóz
.
było fajowe 626 ditd
silverlight beauty...

Postprzez Neonixos666 » 8 kwi 2011, 18:38

dokładnie ja radzę wymienić tylko na przelewach bo raz odkręcone mogą nie uszczelniać dobrze po drugim dokręceniu. Nie ruszajcie tego co nie jest zepsute lub instrukcja nie wspomina o wymianie.

Objawy:
Podkładki pod wtryskami– spaliny wydobywające się po odkręceniu korka wlewu oleju
Podkładki na przelewach– zapowietrzanie się układu paliwowego( ciężko pali po dłuższym postoju), przybywanie oleju (olej napędowy w oleju silnikowym)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mateusz26 » 8 kwi 2011, 18:50

powiem szczerze że nie wiem czy uszczelniacze tego wymagają. to może mi powiedzieć dopiero mechanik jak rozbierze a powiem szczerze że sam nawet nie umiałbym tego sprawdzić... ale z tego co napisaliście to nie musze wymieniać ani podkładek pod wtryski ani przelewy bo nie mam objawów na to wskazujących. Autko pięknie chodzi ale rozrząd muszę zrobić, wiadomo to koniecznośc po zakupie auta:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 15:34
Posty: 69
Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
Auto: Mazda 323f DiTD

Postprzez przemo12345 » 8 kwi 2011, 19:52

polatałem troche po mechaniorach i wycenili mi wymianę na 250zł. (chyba dobra cena). pytanie mam takie: ile kosztuje kompletny rozrząd do mojej mazdy (323f,99r,2.0ditd ) ? wszystko ori oczywiście.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez mateusz26 » 8 kwi 2011, 21:11

kolego 1049 zł. Ja właśnie kupuję razem z orginalną pompa wody.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 15:34
Posty: 69
Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
Auto: Mazda 323f DiTD

Postprzez przemo12345 » 9 kwi 2011, 07:23

wczoraj była jakaś promocja w carspeed właśnie za 1049zł i nie wiedziałem czy to dużo czy mało.
Forumowicz
 
Od: 13 sty 2011, 19:40
Posty: 329 (2/1)
Skąd: skarżysko-kam
Auto: była 323f 1.6 bg
była 323f 2.0 ditd bj
była 626 2.0 ditd gf 99r
jest 626 2.0 ditd gf 00r.
jest 3 bk 2.0 rf7j
.

Postprzez say » 9 kwi 2011, 13:45

mateusz26 napisał(a):Myślałem aby lepiej wymienić uszczelniacze rozrządu i wału korbowego? co myślicie?
Ja wymieniłem, dlaczego? Bo to jedna robota a koszt niewielki, jeśli zacznie cieć za kilka tyś. km to trzeba będzie zapłacić jak za wymianę rozrządu :).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Neonixos666 » 9 kwi 2011, 14:18

No to przy okazji jeszcze uszczelkę pod głowicą bo przecież już połowę mamy rozebrane...

Ja bym nie tykał jak jest dobrze.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez say » 9 kwi 2011, 15:05

I po co te złośliwości :), każdy robi jak uważa. Pomijam fakt, że do zmiany uszczelki pod głowicą potrzebne jest planowanie a to już nie jest mały koszt :P. Chyba, że miałeś na myśli uszczelkę pod pokrywą zaworową, tu się zgodzę :).
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Neonixos666 » 9 kwi 2011, 15:15

Miałem na myśli uszczelkę pod głowicą i nie jestem złośliwy :) , po prostu uważam ze co trzeba wymienić to trzeba a jeśli byli byśmy nadgorliwi to wydawalibyśmy dwa razy więcej na samochód a to nie skarbonka tylko to ma wozić nasze 4 litery <lol>.

Tu jest tani rozrząd i jeszcze uszczelniacze wałków :D
http://moto.allegro.pl/rozrzad-kpl-mazd ... 84254.html
Ile tyś. temu zestawowi dajecie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez mateusz26 » 9 kwi 2011, 16:59

myślę koledzy że wymienię tylko uszczelniacze:) resztę zostawię w spokoju. Jak się nic nie dzieje to po co na siłę sobie życie utrudniać:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sty 2011, 15:34
Posty: 69
Skąd: Widzówek/Częstochowa/Opole
Auto: Mazda 323f DiTD

Postprzez say » 9 kwi 2011, 17:27

Tylko uszczelniacze jest sens wymieniać przy okazji rozrządu :). Czemu się upieram? Doświadczenie. tak mi w życiu wychodziło, że danym autem robiłem sporo km. Przynajmniej 3 zmiany rozrządu w każdym. W 2 musiałem wymieniać uszczelniacze 'poza konkursem'. Od tamtej pory wymieniam z rozrządem.
Pozdrawiam
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 lip 2007, 08:58
Posty: 1620 (0/1)
Skąd: Szczecin
Auto: Premacy DiTD '02 7 os.
MB W168 1.4 Pb

Postprzez Neonixos666 » 9 kwi 2011, 17:28

a uszczelniacze ci ciekną?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 wrz 2009, 00:21
Posty: 9515 (53/244)
Skąd: Szczytno
Auto: Grand Scenic III PHII R9M

Postprzez tomxl » 10 kwi 2011, 16:10

Właśnie wczoraj sprawdziłem jaki pasek kryje sie pod moją obudową rozrządu... :>
Unitta ..hmm... <oczy> czy to mozliwe ,ze to jeszcze fabryczny pasek mimo 192 kkm na liczniku ?
Wizualnie nie budzi wątpliwości ....bez pęknięć i uszkodzeń ,są też na nim jakieś numery....czy to jakaś data produkcji..? Zobaczcie na foto
Obrazek
Obrazek
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez bieski » 10 kwi 2011, 16:31

tomxl napisał(a):czy to jakaś data produkcji..?


Strzelam ze 2005 rok 23 tydzien. Przynajmniej w RF5C jest to tak zapisane.

tomxl napisał(a):Wizualnie nie budzi wątpliwości ....bez pęknięć i uszkodzeń ,


Dlatego wszyscy ci tu radza zebys zalozył oryginał. Zobacz jak twoj dobrze wygląda :D
......................
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 cze 2010, 09:37
Posty: 4533 (13/136)
Skąd: ZG
Auto: GJ

Postprzez tomxl » 10 kwi 2011, 16:44

Wiem ,ze dobrze mi radzicie <ok> póki co wszysto jeszcze przede mna.
Teraz takie pytanie : Czym objawia sie zużycie innych elementów rozrządu ....rolek i napinacza ?
Pozdros. Tom
Było DEMIO Sportive 1,5 02r Teraz jest 626 kombi 2,0 ditd 00r
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 16 lut 2009, 22:01
Posty: 199
Skąd: 3miasto
Auto: V70 D5

Postprzez malkolm » 10 kwi 2011, 17:54

napinacz się poci, a z rolek może wypłynąć smar lub będą szumieć, ale to i tak przy każdej wymianie się zmienia na nowe
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 12 lis 2008, 14:30
Posty: 1900 (0/1)
Skąd: Jastrzębiec niedaleko Leżajska (niedziele Kłyżów)
Auto: 626DiTD GF 1998, astra2

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323