Silnik bierze olej. Co zrobić? Zalac Doctorka czy minerał? Sprzedać czy zmienic motor?
arafal21, staraj się pisać poprawnie 
- Od: 9 sie 2006, 07:27
- Posty: 1827
- Skąd: Sieraków
- Auto: JapanMuscleCar
witam,mój z5 jest zalany mineralnym castrolem gtx high mileage bo taki był jak kupiłem,nie jestem zadowolony z tego oleju jest przereklamowany,niedawno wymienilem olej i zaczął puszczać dymek na zimnym,od paru dni przeczytałem pół neta testów i opini o olejach i postanowilem że zaleje olej Royal Purple 15w40,ta firma jest jedną z najpopularniejszych w USA i Australi,w większości testów oleje tej firmy biją inne na głowe,z tego co czytałem na polskich forach każdy kto spróbował olejów tej firmy wypowiada się w samych superlatywach i już pozostał przy tej firmie,litr kosztuje ok 50zł i wiem że nie uzdrowi uszczelniaczy zaworowych itp ale skoro inni spróbowali i same plusy to może warto,co o tym myślicie?
- Od: 13 sty 2011, 13:25
- Posty: 67
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg
Wilu, nie teraz .Doprowadź silnik do 100 % sprawności i wtedy dopieszczaj takimi olejami. Moja BG jeżdziła na 15 W 40 Petro Canada i zmieniłem na 10 W40 ale wiedziałem ze silnik jest w dobrej kondycji i wszystko było ok.Też myślałem o tym oleju ale wydaje mi się że cena jest zaporowa i pewnie nic nie pomoże.Wolał bym już zalac Valvoline 10W40.Sprawdzony i tańszy
– Kochanie, marzy mi się, żeby założyć na plażę coś takiego, co
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
sprawiłoby, że wszyscy by osłupieli.
– Łyżwy załóż.
Nie wiem też mnie ten temat męczył i sporo myślałem ale zrobiłem ostatnio płukanke Valvolinem engine flush i wlalem olej Vavoline maxlife 10w40 i o dziwo branie ustało i jest jakby dużo lepiej no nie wiem spróbujcie może i wam pomoże 
- Od: 18 maja 2010, 11:04
- Posty: 33
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 323F BA
a jak bym chciał zmienić z minerała castrola na półsyntetyczny valvoline to musze robić plukanke?a co by bylo jak bym bez plukanki zalał?kurde nalałem świeży olej i zacząl bardziej dymić na zimnym niewiem co robić poradzcie cos,a ten olej Valvoline 10W/40 Turbo gdzieś wyczytalem że jest na bazie mineralu co sądzicie?
- Od: 13 sty 2011, 13:25
- Posty: 67
- Skąd: Krosno
- Auto: Mazda 323F ba 1.5 16V 96r,sekwencja Lpg
Nie wiem ja zrobiłem płukanke vavolinem ponoc najbardziej bezpieczna jest i mozliwe ze od tego branie ustało tylko miałem wszytskie uszczelki wymienione pod aparatem i klawiatury ..
Jeśli to pierścienie to może pomoć a jak uszczelniacze to trzeba je wymienic
Ja zalalem vavolina maxlife
Jeśli to pierścienie to może pomoć a jak uszczelniacze to trzeba je wymienic
Ja zalalem vavolina maxlife
- Od: 18 maja 2010, 11:04
- Posty: 33
- Skąd: Wrocław
- Auto: MAZDA 323F BA
Ludziska a czy pierścienie mogą się poprawić? U mnie jest tak:
w lutym zrobiłem SWAP na 1,8 BP. Pierwsze odpalenie chodził jak DIESEL,
Ale za to ZERO siwego dymka. Potem jazda na co dzień, no i co najciekawsze czasem puścił a czasem nic
Teraz od jakiś dwóch tygodni nie dymi nic a nic. Czy rano, czy stał 3-4 dni i odpalany. Tfu, tfu żeby już tak zostało.
Czy aż tak mogły na to wpłynąć cieplejsze poranki ? Czy może się przeczyścił? Silnik stał pod płotem przynajmniej rok.
Czy teraz też Wam potrafią zadymić? Zalany mam 10W40. W bagażniku czeka max life 10W40, po 1kkm zmienię na niego.
Olej ubywa, ale głównie przez wycieki którymi czas się zająć
w lutym zrobiłem SWAP na 1,8 BP. Pierwsze odpalenie chodził jak DIESEL,
Ale za to ZERO siwego dymka. Potem jazda na co dzień, no i co najciekawsze czasem puścił a czasem nic
Teraz od jakiś dwóch tygodni nie dymi nic a nic. Czy rano, czy stał 3-4 dni i odpalany. Tfu, tfu żeby już tak zostało.
Czy aż tak mogły na to wpłynąć cieplejsze poranki ? Czy może się przeczyścił? Silnik stał pod płotem przynajmniej rok.
Czy teraz też Wam potrafią zadymić? Zalany mam 10W40. W bagażniku czeka max life 10W40, po 1kkm zmienię na niego.
Olej ubywa, ale głównie przez wycieki którymi czas się zająć
No właśnie sam nie wiem, zdziwiło mnie trochę to pierwsze odpalenie.
No nic pośmigam jeszcze, zmienię olej i zobaczymy. Chwilowo nie mam czasu na remont
Czy komuś jak dymi to też po dłuższym postoju i jak jest ciepło ?
No nic pośmigam jeszcze, zmienię olej i zobaczymy. Chwilowo nie mam czasu na remont
Czy komuś jak dymi to też po dłuższym postoju i jak jest ciepło ?
Mi w zimę kurzyła niesamowicie każdego ranka...a teraz jak nieraz postoi nawet 2-3dni to żadnego dymka...wszystko przez to że jest ciepło..nie ma co śnić że się samo poprawiło..zrobi się chłodniej któregoś dnia i znowu zadymi 
- Od: 29 cze 2008, 11:23
- Posty: 188
- Skąd: Mniszew/Warszawa
- Auto: 323F BA 1.8 97r. i musiałem wsadzić LPG ;(
Mazda 6 GG 2006 fl. 2.3 benzynka :–)
no ale jedne będą go brały po 200tys nawet jak nie miał lekko, a takie z5 o połowe szybciej jakby pewnie jakis młody szybki i wściekły się dorwał do niej
Została sama mazda żony i bmw.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
Nissana z avatara już nie mam ale zostawiłem sobie avatara jako pamiątkę starych dobrych czasów.
- Od: 13 lis 2008, 09:30
- Posty: 237
- Skąd: Kraków
- Auto: bmw 323 e46
o przebiegach to nie piszcie bo nikt tak do konca nie wie ile ma
zasada jest taka ze wszystkie chleją z B i K
i nie ma znaczenia czy przed czy po lifcie (kiedys pisali na forum ze po lifcie tego problemu nie ma
ze cos niby poprawili hehe )

Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość