Działanie hamulca ręcznego (różne kąty "zaciągnięcia")

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez mysiak » 9 mar 2011, 23:35

czy ktoś też spotkał się z tym, że dźwignia hamulca ręcznego ma czasami dość duże różnice w skoku od położenia spoczynkowego, do zaciągniętego maksymalnie? U mnie ta różnica wynosi czasem dobre parędziesiąt stopni
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez radzi89 » 12 mar 2011, 12:15

Dokladnie ! Tez to zauwazylem i nie mam pojecia od czego jest to zalezne....
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez ic3man1982 » 15 mar 2011, 21:29

U mnie to samo, wydaję mi się, że od temperatury lub ich różnic, ale dlaczego dokładnie to już nie mam pojęcia.
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 15:12
Posty: 45
Skąd: Genewa
Auto: 2009 Mazda 3 2.0 MZR DISI
przebieg: 65000km

Postprzez ZOOMik » 6 kwi 2011, 22:18

Nie zwracałem na to uwagi, ale faktycznie coś w tym jest – być może to wynik jakiejś "pokrętnej" konstrukcji ;)
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2010, 10:22
Posty: 1997 (7/47)
Skąd: lubelskie
Auto: Mazda 3BL SPORT '09

Postprzez mysiak » 7 kwi 2011, 18:06

po wizycie w serwisie w trakcie rutynowego przeglądu po 20. tysiącach zgłosiłem problem i ... zaordynowano wymianę zacisku hamulcowego tylnym lewym kole rzecz jasna na gwarancji
Ostatnio edytowano 12 kwi 2011, 17:30 przez mysiak, łącznie edytowano 1 raz
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez Bari » 7 kwi 2011, 19:08

mysiak napisał(a):po wizycie w serwisie w trakcie rutynowego przeglądu po 20. tysiącach zgłosiłem problem i ... zaordynowano wymanę czegoś przy tylnym lewym kole( dokładnej nazwy nuie pamiętam) rzecz jasna na gwarancji


To rozumiem, że teraz skok dźwigni jest teraz taki sam niezależnie od warunków?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 23 maja 2010, 17:16
Posty: 113
Skąd: Radom/Gdańsk
Auto: Mazda3 BL 1.6 MZR Excl 10'

Postprzez mysiak » 7 kwi 2011, 20:01

mam nadzieję że tak będzie na razie części potrzebne do naprawy idą z Belgii, jestem umuwiony na przyszły tydzień
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez mysiak » 15 kwi 2011, 17:56

wymienione zaciski obna i jest OK
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez radzi89 » 15 kwi 2011, 20:29

Oryginalne mialy jakas wade fabryczna ? Cos Ci mowili na ich temat? Moze wiesz co w nich bylo nie tak?
Wlasnie oddalismy nasza Mazde 3 do serwisu z ta usterka i jutro spodziewam sie jakis wiadomosci od nich.
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez mysiak » 16 kwi 2011, 16:25

podobno raz chwytały a raz nie i stad takie różnice w działaniu recznego.
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez ic3man1982 » 17 kwi 2011, 19:58

Ja to miałem w okresie przejsciowym zima-wiosna (i z tego co pamietam rok wczesniej rowniez), niezaleznie od skoku hamulce dzialaly, wiem bo zima lubie sie czasem pobawic. Skok raz był długi raz krotki. Teraz gdy temp sie ustabilozowały skok wrocil do standardowej wartości.
Forumowicz
 
Od: 20 paź 2009, 15:12
Posty: 45
Skąd: Genewa
Auto: 2009 Mazda 3 2.0 MZR DISI
przebieg: 65000km

Postprzez radzi89 » 17 kwi 2011, 23:39

Raczej nie ma to nic wspolnego z temeratura. W moim przyadku rowniez zlecona bedzie wymiana tylnych zaciskow. W poniedzialek jade wypelnic jakies tam dokumenty gwarancyjne..
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez mysiak » 18 kwi 2011, 20:45

potwierdzam – temperatura nie ma nic do tego.
radzi89 – nie daj się zbajerować na wymianę jednego – u mnie na poczatku tez tak chcieli zrobić, a jak już zaczęli to okazało się trzeba robić obie strony
Power is nothing without control
http://www.4kolkaszczescia.pl
Forumowicz
 
Od: 11 wrz 2010, 21:02
Posty: 995 (1/11)
Skąd: pomorskie
Auto: Outlander

Postprzez radzi89 » 18 kwi 2011, 23:04

Wlasnie zaczne walke o wymiane obu zaciskow.... Chca wymieniac jeden ale moze da sie dogadac z nimi...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323