Mazda 323 / 323F (BA / BH) – Szybkie pytania
Jeżeli chodzi o uszczelnienie nr 14 z tego zdjęcia to tu masz zamienniki:
http://allmazda.net/parts/323F/AEBM02/C1/1040%20A/1B48171/BP0511312/
Ostatni z listy NOK 83*100*9 L NMC pewnie bez problemu dostępny w sklepie rolniczym
http://allmazda.net/parts/323F/AEBM02/C1/1040%20A/1B48171/BP0511312/
Ostatni z listy NOK 83*100*9 L NMC pewnie bez problemu dostępny w sklepie rolniczym
- Od: 30 kwi 2008, 20:20
- Posty: 199
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg
Witam
Może ktoś mi powiedzieć jak zdjąć tylne zagłówki, czy w ogóle można je zdjąć.
Może ktoś mi powiedzieć jak zdjąć tylne zagłówki, czy w ogóle można je zdjąć.
- Od: 6 gru 2010, 16:49
- Posty: 74
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 2 1.2 DY 2006r.
Były:
Mazda 323 F 1.5 BA 98r.;
Mazda 323 BG '91r.
Żeby je zdjąć musisz rozebrać oparcie kanapy od strony bagażnika i dostać się do środka dalej nie wiem jak ale pewnie jakbyś to zobaczył w środku to byś coś wymyślił, inaczej się nie da.
Zdjąłem obicie, oprócz zapadki do opuszczania oparcie to nic nie ma, blokuje mi z prawej strony, nie ma tam nic takiego jak w przednich fotelach, chodzi mi o ten przycisk, który się wciska, żeby je zdjąć, z tyłu nie ma czegoś takiego, natomiast są tam takie same nacięcia jak w przednich i tak samo się blokują, ale nie ma żadnego przycisku, aby można byłoby je wyjąć, bynajmniej ja nie mogę, chyba, że ich nie można wyjąć.
- Od: 6 gru 2010, 16:49
- Posty: 74
- Skąd: Toruń
- Auto: Mazda 2 1.2 DY 2006r.
Były:
Mazda 323 F 1.5 BA 98r.;
Mazda 323 BG '91r.
No właśnie nie można wyjąć tak normalnie, jedynie można spróbować rozebrać fotel i od środka zobaczyć co blokuje zagłówek i się tego pozbyć żeby wyjąć
W każdym zagłówku jest zabezpieczenie z prawej strony, coś w rodzaju zabezpieczenia korbki od szyby. Siedzi w tej plastikowej prowadnicy zamontowanej w fotel, niech ktoś potwierdzi czy znalazł, ewentualnie opisze różnice ponieważ piszę na podstawie zdjęć z EPCmazdy, nie mam dziś mazdy przy sobie więc nie sprawdzałem.
- Od: 30 kwi 2008, 20:20
- Posty: 199
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg
W przednich fotelach w zagłówkach rzeczywiście jest takie coś, co wciskasz i zagłówek wychodzi (taki cyngielek mały wciskany) aczkolwiek w tylnych fotelach tego nie ma. Wiem bo wertowałem temat jak kupiłem pokrowce i nie umiałem wyjąć tylnych zagłówków – okazało się że się nie da.
Pytałem się ludzi (tylko nie tutaj tylko na innym forum) i mówili że jak chcieli wyjąć zagłówki to trzeba było rozebrać oparcie kanapy i od środka jakoś to "odbezpieczyć" czyli tak jak mówiłem – od środka to trzeba zrobić żeby wyjąć.
W jaki sposób demontuje się wycieraczki?
Dzisiaj patrzyłem jak można by je zdjąć i jak dla mnie, to bez łamania się nie da...
Dzisiaj patrzyłem jak można by je zdjąć i jak dla mnie, to bez łamania się nie da...
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż :)
- Od: 5 wrz 2010, 11:53
- Posty: 253
- Skąd: Zielona Góra/ Górzyn (Lubuskie)
- Auto: Alfa Romeo 147 2.0 TS '02r
była: Mazda 323 C BH Z5 '96r
Nie wytrzymałem, na obrazku wszystko ślicznie, a w aucie klapa, kto to zaprojektował... podzielam wasze zdanie łatwo nie ma z tym demontażem zagłówków (tu też o tym piszą http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=119&t=46691). Co do wycieraczek to na osiach obrotu są zaślepki plastikowe, pod nimi nakrętka do odkręcenia wycieraczki. Jak nie chcą zejść z ośki przydałby się ściągacz, na upartego kołysanie na każdą stronę wycieraczką pomaga.
- Od: 30 kwi 2008, 20:20
- Posty: 199
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg
Na jednym z końców w gumie masz rowek w którym osadzone jest ramie wycieraczki, musisz to ramie przepchnąć przez ten rowek i dalej cała guma się wysunie, wyjmiesz wtedy dwie chromowane listwy i przełożysz je do nowej gumki, rowek o którym mówię może też być w chromowanych listwach (zależy jakie masz pióra wycieraczek w aucie – a może banan ) wtedy trzeba lekko rozgiąć ramię żeby wysunąć gumę. Potem odwrotnie pamiętając o tym rowku bo inaczej gumka się wysunie.
Wracając do zagłówka...
Jak to mawia mój kumpel "nic na siłę – wszystko młotkiem". Tu się sprawdziło, miałem tylko młotek pod ręką który posłuży jak dźwignia (może być rurka i inne krótsze narzędzia).
1. Unosimy zagłówek, wkładamy "dźwignię" pomiędzy zagłówek a kanapę tak aby koniec naszego narzędzia opierał się o najwyżej położony punkt kanapy, opuszczamy dźwignię do dołu i wciskamy zagłówek o chociaż jeden stopień do dołu, energicznym ruchem dźwigni unosimy zagłówek do góry
2. Demontujemy zagłówek
3. Cieszymy się powodzeniem
PLUSY: zdemontowany zagłówek
MINUSY: częściowo bądź całkowicie zniszczona owa blokada co nie pozwala wyjąć zagłówka
w sumie nie wiadomo co się dzieje w środku, mi wyskoczył zagłówek po pierwszej próbie i nic się nie zniszczyło, poza blokadą, działa jak należy
Wracając do zagłówka...
Jak to mawia mój kumpel "nic na siłę – wszystko młotkiem". Tu się sprawdziło, miałem tylko młotek pod ręką który posłuży jak dźwignia (może być rurka i inne krótsze narzędzia).
1. Unosimy zagłówek, wkładamy "dźwignię" pomiędzy zagłówek a kanapę tak aby koniec naszego narzędzia opierał się o najwyżej położony punkt kanapy, opuszczamy dźwignię do dołu i wciskamy zagłówek o chociaż jeden stopień do dołu, energicznym ruchem dźwigni unosimy zagłówek do góry
2. Demontujemy zagłówek
3. Cieszymy się powodzeniem
PLUSY: zdemontowany zagłówek
MINUSY: częściowo bądź całkowicie zniszczona owa blokada co nie pozwala wyjąć zagłówka
w sumie nie wiadomo co się dzieje w środku, mi wyskoczył zagłówek po pierwszej próbie i nic się nie zniszczyło, poza blokadą, działa jak należy
Ostatnio edytowano 1 kwi 2011, 20:01 przez bartekdw, łącznie edytowano 1 raz
- Od: 30 kwi 2008, 20:20
- Posty: 199
- Skąd: Zamość
- Auto: Mazda 6 gg 2.3 lpg
Czy ktoś mógłby wymienić jakich elementów muszę użyć aby poprowadzić w okolice nadkola dolot w silniku Z5?
Ilu stopniowe kolanko przy przepustnicy, średnice, redukcje itp? Przeglądałem tematy nt. CAI ale żadnych konkretnych cyfr nie znalazłem, za szczegółowe info byłbym dźwięczny...
Ilu stopniowe kolanko przy przepustnicy, średnice, redukcje itp? Przeglądałem tematy nt. CAI ale żadnych konkretnych cyfr nie znalazłem, za szczegółowe info byłbym dźwięczny...
- Od: 29 sie 2009, 14:10
- Posty: 1149 (11/8)
- Auto: Mazda3 BL Z6 Alu Silver
Była: Mazda 3 2 3 F GT
potrzebuję rzetelnej informacji. czy skrzynia biegów F7 F5C7 jest zamienna z FA F5C7 lub z innymi numerkami (np. F5D2)??
Ile śrub trzyma przedni zderzak w cetce? I ewentualnie czym lub jak można by go skleić (po przygodzie z sarną) są jakieś firmy zajmujące się czymś takim? Jest pęknięty w trzech miejscach, lecz nie przeszkadza w jeżdżeniu
Nigdy nie jedź szybciej niż lata twój anioł stróż :)
- Od: 5 wrz 2010, 11:53
- Posty: 253
- Skąd: Zielona Góra/ Górzyn (Lubuskie)
- Auto: Alfa Romeo 147 2.0 TS '02r
była: Mazda 323 C BH Z5 '96r
Witam kolegów . Taka porada dla tych , którym stukają popychacze w BP .W sobotę wymieniłem zaworek , kupiony w Cars-speed cena 60 zł. Do tego płukanka S.T.P. i olej półsyntetyk . Efekt super , poprawa 100% nic nie słychać , żadnego klekotu tylko przy odpaleniu ok. 3 sek. Czas pracy pół dnia na spokojnie . Polecam tą płukankę , Ja olej miałem 3.5 tys km. i był czysty . Po płukaniu 15 min spuściłem smołę nie olej . Polecam , a będziecie mieli brzmienie nowego silnika . Pozdrawiam .
- Od: 15 kwi 2010, 09:51
- Posty: 115
- Skąd: LIBIĄŻ
- Auto: 323 F 1.8 96r.
kinki a jaki motor ? w R4 i w V6 tak czy siak, trzeba rozebrać rozrząd
Pytanie czy podświetlenie przycisków przy kierownicy ściemnia się razem z zegarami ?
Chwilowo nie mogę sprawdzić jak mam u siebie
Pytanie czy podświetlenie przycisków przy kierownicy ściemnia się razem z zegarami ?
Chwilowo nie mogę sprawdzić jak mam u siebie
Gdy ci smutno, gdy ci źle, odpal Vałke przejedź się
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
Best ET 16,654 – Konin 11' 16,291 – Ryki 11' w deszczu
15,95 – Kąkolewo 14'
-
Cierpliwy
- Od: 25 kwi 2008, 18:29
- Posty: 1489 (3/6)
- Skąd: Łódź
- Auto: silniki rzędowe są nudne
Mazda 323F BA KL 94'
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości