Rozumiem że nie ma żadnego znaczenia z której strony będę spsikiwał
Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania
Czyli rozumiem, że muszę zdjąć przepływomierz i najzwyczajniej w świecie spsikać (sprayem) jego wnętrze, tak jak napisałeś jakimś dobrym zmywaczem do hamulców.
Rozumiem że nie ma żadnego znaczenia z której strony będę spsikiwał
Rozumiem że nie ma żadnego znaczenia z której strony będę spsikiwał
Właściciel Pięknej M6
- Od: 19 kwi 2008, 16:46
- Posty: 77
- Skąd: Łódź, Pabianice
- Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009
Jak już będziesz miał go w rękach to zobaczysz takie niby pręciki które obficie spryskaj i poczekaj aż środek odparuje
Pozdr
Pozdr
-
Grucha
Czy w swoich M3 macie obślimaczony wewnątrz olejem cały przewód między turbiną a filtrem powietrza ?.
Dodam że niewielkie plamy oleju są na filtrze powietrza, wydaje mi się że turbina ma luz w normie.
Ale tego oleju w przewodzie jest jak dla mnie za dużo. Chyba że to norma w tych silnikach ?
Dodam że niewielkie plamy oleju są na filtrze powietrza, wydaje mi się że turbina ma luz w normie.
Ale tego oleju w przewodzie jest jak dla mnie za dużo. Chyba że to norma w tych silnikach ?
- Od: 26 mar 2009, 09:06
- Posty: 49
- Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, 2004 r.
Miacho napisał(a):U mnie jest "obślimaczona" tylko ta rurka (od turbiny do filtra przed odmę) choć nie wiem co dla Ciebie znaczy "za dużo" oleju
Nie jest to mały nalocik tylko dość pokaźna warstwa.
vqsoft napisał(a):a patrzyłeś co jest za turbo w stronę IC?
No nie patrzyłem, rozumiem że powinno być suchutko ?.
- Od: 26 mar 2009, 09:06
- Posty: 49
- Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, 2004 r.
Więc tak nawiązując do moich poprzednich wypowiedzi, wyciągnołem filtr powietrza, rozkręciłem przepływomierz, dość dokładnie spryskałem go taj jak sugerowaliście płynem do czyszczenia hamulców i ... obroty wróciły do normy brak jakiego kolwiek pływania i wszystkiego tego co mnie wkurzało wcześniej, Magdalena pracuje jak szwajcarski zegareczek
Na dodatek powiem że podłączyłem Magdalenę do komputera (sprawdzałem ScanXL-em) przed czyszczeniem przepływomierza i obroty "bujały się w przedziale 680 – 760 rpm, po przeczyszczeniu przepływomierza obroty pracują w przedziale 740 – 760 rpm więc idealnie
Bardzo dziękuje za wszelkie rady i sugestie, jestem wszystkim bardzo wdzięczny, mazdaspeed rulez
Dodam tylko że u mnie w przewodzie dolotowym też było trochę oleju na ściankach na całej długości, filtr powietrza jest czysty bez żadnych plam olejowych a na miarce oleju nie zauważyłem, żeby silnik coś pobierał, na 15 tyś (bo co tyle wymieniam olej) dolewam średnio raz może dwa razy w sumie ok. 0,3 – 0,5l oleju (jeżdże na Dexeli 5W30)
Wydaje mie się że olej w przewpdach dolotowych to nie jest powód do obaw, silniki diesla z turbiną nie moga być super suche, a jak powrzechnie wiadomo nasze Diesle lubią sobie troszeczke oleju łyknąć.
Na dodatek powiem że podłączyłem Magdalenę do komputera (sprawdzałem ScanXL-em) przed czyszczeniem przepływomierza i obroty "bujały się w przedziale 680 – 760 rpm, po przeczyszczeniu przepływomierza obroty pracują w przedziale 740 – 760 rpm więc idealnie
Bardzo dziękuje za wszelkie rady i sugestie, jestem wszystkim bardzo wdzięczny, mazdaspeed rulez

Dodam tylko że u mnie w przewodzie dolotowym też było trochę oleju na ściankach na całej długości, filtr powietrza jest czysty bez żadnych plam olejowych a na miarce oleju nie zauważyłem, żeby silnik coś pobierał, na 15 tyś (bo co tyle wymieniam olej) dolewam średnio raz może dwa razy w sumie ok. 0,3 – 0,5l oleju (jeżdże na Dexeli 5W30)
Wydaje mie się że olej w przewpdach dolotowych to nie jest powód do obaw, silniki diesla z turbiną nie moga być super suche, a jak powrzechnie wiadomo nasze Diesle lubią sobie troszeczke oleju łyknąć.
Właściciel Pięknej M6
- Od: 19 kwi 2008, 16:46
- Posty: 77
- Skąd: Łódź, Pabianice
- Auto: M6 (hatchback), 2.2 MZR-CD TOP, 2009
vqsoft napisał(a):może być też trochę oleju ale trochę
ubywa ci oleju w silniku ? jeśli tak to ile ?
To wydaje się że jest ok, nie leje się strumieniami.
Oleju z tego co widzę nie ubywa prawie wcale, od ostatniej wymiany, 4 tys. km. temu jakieś śladowe ilości.
Co do oleju w dolocie, dzięki za wyjaśnienia , trochę jestem spokojny, tylko zastanawiają mnie te plamy na filtrze, coś musiało nieźle dmuchnąć.
Ale przedwczoraj stało się coś dziwnego, nie za bardzo wiem jak to wyjaśnić. Zmieniając bieg z 2 na 3 , zaszarpało samochodem i pojawił się dość głośny dźwięk coś jakby szurało i kręciło się przy tym (dźwięk dochodził z silnika, wydaje mi się że od strony pasażera), pomyślałem sobie no to pięknie – rozrząd, zjechałem zaraz i po jakichś 10 sek nagle wszystko wróciło do normy, i co dziwne falujące obroty też zniknęły. Dokładnie od tej chwili samochód pracuje równiutko, jakby sam się naprawił
Ten samochód ma chyba jeszcze wiele tajemnic
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
- Od: 26 mar 2009, 09:06
- Posty: 49
- Auto: Mazda 3, 1.6 MZ-CD, 2004 r.
Witam,
Kupiłem Mazdę 3 w grudniu 2010, od razu wymiana filtrów i oleju, jeździło się dobrze aż do niedawna gdy po zatankowaniu na stacji Lotos Dynamic wyskoczył CE i jak się okazało to błąd o numerze P0488 czyli dotyczący dotyczący zaworu EGR. Po wyjeżdżeniu paliwa zalałem Verve i po jakimś czasie CE zgasło. Nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów, auto normalnie jeździło i przyspieszało. Znalazłem post na forum o czyszczeniu EGR i postanowiłem zajrzeć po maskę, jak się okazało EGR wyglądał nieco inaczej niż na zdjęciach zamieszczonych na forum (jakaś puszka przed zaworem EGR). Poszukałem w necie i okazuje się, że taki układ jaki jest zastosowany u mnie pochodzi z wersji LO POWERhttp://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat=AEBA10&_grp=K2&blk=1310C. Wybieram się na czyszczenie zaworu EGR ale zastanawiam się jaki może mieć wpływ układ z wersji LO POWER zastosowany w wersji HI POWER? Od pewnego czasu zauważyłem wyraźny spadek mocy i głośniejszą pracę silnika :/. Czym to może być spowodowane?
Kupiłem Mazdę 3 w grudniu 2010, od razu wymiana filtrów i oleju, jeździło się dobrze aż do niedawna gdy po zatankowaniu na stacji Lotos Dynamic wyskoczył CE i jak się okazało to błąd o numerze P0488 czyli dotyczący dotyczący zaworu EGR. Po wyjeżdżeniu paliwa zalałem Verve i po jakimś czasie CE zgasło. Nie zauważyłem żadnych niepokojących objawów, auto normalnie jeździło i przyspieszało. Znalazłem post na forum o czyszczeniu EGR i postanowiłem zajrzeć po maskę, jak się okazało EGR wyglądał nieco inaczej niż na zdjęciach zamieszczonych na forum (jakaś puszka przed zaworem EGR). Poszukałem w necie i okazuje się, że taki układ jaki jest zastosowany u mnie pochodzi z wersji LO POWERhttp://www.japancars.ru/cat/mazda/?cat=AEBA10&_grp=K2&blk=1310C. Wybieram się na czyszczenie zaworu EGR ale zastanawiam się jaki może mieć wpływ układ z wersji LO POWER zastosowany w wersji HI POWER? Od pewnego czasu zauważyłem wyraźny spadek mocy i głośniejszą pracę silnika :/. Czym to może być spowodowane?
-
maniekk1905
temat o EGR już jest.
łączymy?
łączymy?
poczytaj
viewtopic.php?f=114&t=113102&p=1908209#p1908209
aha jeżeli mnie pamięć nie myli też miałem error 0488 związany z egr
u mnie pomogło a już byłem posr...
zoom-zoom,
a kumpel mi mówił płać i płacz
viewtopic.php?f=114&t=113102&p=1908209#p1908209
aha jeżeli mnie pamięć nie myli też miałem error 0488 związany z egr
u mnie pomogło a już byłem posr...
zoom-zoom,
a kumpel mi mówił płać i płacz
- Od: 13 kwi 2010, 21:06
- Posty: 13
- Skąd: Proszowice/Kraków
- Auto: Mazda 3 1,6 109KM BK
frutis28 napisał(a):Wiem że to stary temat ale może ktoś się orientuje jaki jest koszt w warsztacie wyjęcia i przeczyszczenia zaworu EGRObawiam się że u mnie też jest zapchany.
viewtopic.php?f=114&t=113102&p=1908209#p1908209 – 70 zł.
Witam,
To mój pierwszy post. Właśnie kupiłem M3 1.6D z 2004 (109KM), 160 000km.
Po kilku dniach rozładował się akumulator. Ładowanie działa, prąd w "uśpieniu" prawidłowy.
Sytuacja powtórzyła się jeszcze 2 razy. Okazało się, ze czasem po wyłączeniu silnika zawór
EGR był sterowany tak długo, aż rozładował się akumulator. W tym stanie pobór prądu
z akumulatora wynosił 2.2 – 2.6A, słychać było ciche bzyczenie z tyłu silnika, własnie
z okolicy EGRa.
Zawór wyczyszczony, póki co działa. Jest ryzyko, że sytuacja się powtórzy, bo zacinał się
w skrajnych pozycjach (bardzo brudny nie był). Może być już zużyty.
100% pewności nie mam, ale chyba w sytuacji, gdy EGR był zasilany ciągle, pomagało
włączenie i wyłączenie zapłonu bez włączania silnika. Sprawdziłem to tylko 2 razy,
w obu przypadkach zadziałało.
Poza EGRem samochód miał kilka problemów z elektryką, trzeba było wyczyścić wszystkie
złącza, do których dało się dotrzeć, zwłaszcza te w "skrzynce" bezpieczników pod nogami
pasażera.
Komputer nie zgłaszał błędów innych niż EGR.
Pytanie jest takie, dlaczego komputer sterował zaworem w nieskończoność?
Czy po jakimś czasie nie powinien przestać, nawet jeśli nie daje się go zamknąć?
Może jest jeszcze jakiś problem z elektryka albo z softem komputera?
Czy ktoś się orientuje w jakiej sytuacji EGR jest sterowany ciągle, aż do rozładowania akumulatora?
Może sygnał z jakiegoś czujnika ciśnienia albo temperatury ma na to wpływ?
Pozdrawiam,
jgorsk.
Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
To mój pierwszy post. Właśnie kupiłem M3 1.6D z 2004 (109KM), 160 000km.
Po kilku dniach rozładował się akumulator. Ładowanie działa, prąd w "uśpieniu" prawidłowy.
Sytuacja powtórzyła się jeszcze 2 razy. Okazało się, ze czasem po wyłączeniu silnika zawór
EGR był sterowany tak długo, aż rozładował się akumulator. W tym stanie pobór prądu
z akumulatora wynosił 2.2 – 2.6A, słychać było ciche bzyczenie z tyłu silnika, własnie
z okolicy EGRa.
Zawór wyczyszczony, póki co działa. Jest ryzyko, że sytuacja się powtórzy, bo zacinał się
w skrajnych pozycjach (bardzo brudny nie był). Może być już zużyty.
100% pewności nie mam, ale chyba w sytuacji, gdy EGR był zasilany ciągle, pomagało
włączenie i wyłączenie zapłonu bez włączania silnika. Sprawdziłem to tylko 2 razy,
w obu przypadkach zadziałało.
Poza EGRem samochód miał kilka problemów z elektryką, trzeba było wyczyścić wszystkie
złącza, do których dało się dotrzeć, zwłaszcza te w "skrzynce" bezpieczników pod nogami
pasażera.
Komputer nie zgłaszał błędów innych niż EGR.
Pytanie jest takie, dlaczego komputer sterował zaworem w nieskończoność?
Czy po jakimś czasie nie powinien przestać, nawet jeśli nie daje się go zamknąć?
Może jest jeszcze jakiś problem z elektryka albo z softem komputera?
Czy ktoś się orientuje w jakiej sytuacji EGR jest sterowany ciągle, aż do rozładowania akumulatora?
Może sygnał z jakiegoś czujnika ciśnienia albo temperatury ma na to wpływ?
Pozdrawiam,
jgorsk.
Łączę z Zawór EGR – Dyskusja / Problemy / Rozwiązania.
- Od: 22 kwi 2011, 21:43
- Posty: 12
- Auto: Mazda 3, 1.6D, 2004
Witam,
To rowniez moj pierwszy post, ale podlacze sie pod temat kolegi z podobnym problemem.
W ubieglym miesiacu kupilem mazde 3 1.6 D 117tys km 2004 rok, pali sie check engine, a komputer pokazuje bledy wlasnie na EGR, myslalem ze tylko taki mam problem.
Niestety, po pierwszej nocy padl akumulator (60Ah), naladowalem prostownikiem pojezdzilem, bylo wporzadku, za dwa dni znowu sytuacja sie powtorzyla. Wybralem sie do mechanika, pierwszy stwierdzil, iz EGR do wymiany oraz ze aku rozladowuje sie przez to ze na pompie od wspomagania jest zwarcie ( koszt regeneracji 1800-2200 pln ). Pojechalem do nastepnego, ten natomiast poza EGR nie znalazl zadnej innej przyczyny, wedlug niego elektryka wporzadku. Wkoncu wybralem sie do elektromechanika, ktory znalazl bezpiecznik 40A i zaznaczyl mi go, niestety nic poza tym, bo nie wie co dalej i gdzie szukac. Po rozlaczeniu bezpiecznika, pobor pradu na wylaczonym silniku spada z 1.7A do wartosci odpowiednich tak twierdzi, przyczym rozlacza oswietlenie wnetrza, centralny zamek, kierunkowskazy i cos tam jeszcze, nie pamietam juz.
Czy ktos z kolegow spotkal sie moze z czyms takim juz kiedys, ma jakas rade czego i gdzie szukac? Dzis postaram sie zrobic zdjecie, ktory to dokladnie bezpiecznik (komora silnika).
Z gory dziekuje za wszelkie sugestie i pomoc.
Rafał
Ok sprawdzilem dokladnie co to za bezpiecznik, otoz jego oznaczenie to BTN, odchodzi od niego rozowo-niebieski przewod. Czy ktos z kolegow moglby pomoc? Wiem ze steruje ECU i powinien wylaczyc sie po 20-30 min, jak gdzies juz tu na forum wyczytalem, tak jednak sie nie dzieje...i wciagu max 2 dni rozladowuje mi totalnie akumulator.
Prosze o pomoc
To rowniez moj pierwszy post, ale podlacze sie pod temat kolegi z podobnym problemem.
W ubieglym miesiacu kupilem mazde 3 1.6 D 117tys km 2004 rok, pali sie check engine, a komputer pokazuje bledy wlasnie na EGR, myslalem ze tylko taki mam problem.
Niestety, po pierwszej nocy padl akumulator (60Ah), naladowalem prostownikiem pojezdzilem, bylo wporzadku, za dwa dni znowu sytuacja sie powtorzyla. Wybralem sie do mechanika, pierwszy stwierdzil, iz EGR do wymiany oraz ze aku rozladowuje sie przez to ze na pompie od wspomagania jest zwarcie ( koszt regeneracji 1800-2200 pln ). Pojechalem do nastepnego, ten natomiast poza EGR nie znalazl zadnej innej przyczyny, wedlug niego elektryka wporzadku. Wkoncu wybralem sie do elektromechanika, ktory znalazl bezpiecznik 40A i zaznaczyl mi go, niestety nic poza tym, bo nie wie co dalej i gdzie szukac. Po rozlaczeniu bezpiecznika, pobor pradu na wylaczonym silniku spada z 1.7A do wartosci odpowiednich tak twierdzi, przyczym rozlacza oswietlenie wnetrza, centralny zamek, kierunkowskazy i cos tam jeszcze, nie pamietam juz.
Czy ktos z kolegow spotkal sie moze z czyms takim juz kiedys, ma jakas rade czego i gdzie szukac? Dzis postaram sie zrobic zdjecie, ktory to dokladnie bezpiecznik (komora silnika).
Z gory dziekuje za wszelkie sugestie i pomoc.
Rafał
Ok sprawdzilem dokladnie co to za bezpiecznik, otoz jego oznaczenie to BTN, odchodzi od niego rozowo-niebieski przewod. Czy ktos z kolegow moglby pomoc? Wiem ze steruje ECU i powinien wylaczyc sie po 20-30 min, jak gdzies juz tu na forum wyczytalem, tak jednak sie nie dzieje...i wciagu max 2 dni rozladowuje mi totalnie akumulator.
Prosze o pomoc
- Od: 9 cze 2011, 09:27
- Posty: 10
- Skąd: Pieszyce
- Auto: Mazda 3 1.6 CiTD '04
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości