FOTORELACJA – montaż klimy od podstaw

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez trzydziech » 30 sty 2011, 19:44

dziś po próbie montażu, polegliśmy :( ukręciła się śruba przy wkręcaniu jej w blok :( ciekawe czy to da się jeszcze odratować :(
czy te śruby są jakieś specjalne? bo wiem że powinny być M10x30 z drobnym zwojem, ale może powinna być jakaś zwężająca się?
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez arkadiuszek1 » 30 sty 2011, 19:57

jak dobrze znalazłem to:
łapa do bloku silnika na śrubę M10x1,25 na klucz 14 około 7 cm
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Postprzez trzydziech » 31 sty 2011, 13:22

1,25 cala = 3,17500 centymetra ;)
Obrazek
a drugie co teraz widze:
Obrazek
w spisie części nie ma śrub M10x30 xD tylko te ostanie M10x25, więc może skończyło się miejsce po prostu xD
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez melkhior » 31 sty 2011, 16:50

1,25 to skok gwintu, a nie długość śruby
Forumowicz
 
Od: 2 lut 2008, 17:46
Posty: 64
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 323F 96r 1,8 & Saab 9-3 1,9 TID

Postprzez trzydziech » 1 lut 2011, 16:54

nie siedze w śrubach i pewnie masz rację :) mój błąd.
gość mi to zrobił, ale nie udało się wyjąć resztki śruby, trzyma się na 3.
dostałem też od niego info, że gwint był jakiś nietypowy i nie mógł nic dopasować, więc mówił że powinny być oryginalne śruby. osobiście byłem wcześniej w aso, to średni koszt śruby to 8zł/szt.
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez arkadiuszek1 » 19 lut 2011, 10:59

taką śrubę można wykręcić... rozwiercasz środek i specjalny wykrętak wkręcasz w wywierconą dziurę.


koledzy mógłby ktoś wyjąć zaślepkę od filtra pyłkowego i zrobić dokładne zdjęcie z obu stron??? ja mam u siebie obudowę dostosowaną do filtra (w środku są szyny do filtra) ale ta "dziura" do wykładania nie jest wycięta. chce ją zrobić i dorobić tą zaślepkę.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 lis 2009, 20:38
Posty: 94 (0/1)
Skąd: Gdańsk
Auto: 323F 1.8 16v 114kM 95r

Postprzez markus89 » 28 lut 2011, 16:27

markus89
 

Postprzez trzydziech » 28 lut 2011, 17:59

klima jak za darmo.
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Siw-y » 28 lut 2011, 20:47

trzydziech napisał(a):klima jak za darmo.

Tak, ale zauważ, że taką samą sprzedaje do MX-6, nie podał nawet do jakiej wersji silnikowej jest.
Obrazek
¼ – 16,851s
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 31 paź 2006, 13:36
Posty: 9625 (2/42)
Skąd: Warszawa
Auto: présidentiel

Postprzez flywin » 28 lut 2011, 20:54

Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 7 cze 2009, 20:50
Posty: 1087 (0/2)
Skąd: Lublin
Auto: 323F 1.5 Z5 BA 98r
Mazda 6 GH 2.5l Sport 2008.

Postprzez trzydziech » 28 lut 2011, 21:01

no to teraz ciekawe czym się różni klima do wersji z automatem od klimy do manaula. patrząc na zestaw jest identyczny. swoją drogą to jest naprawdę bardzo tanio. kiedyś na taki zestaw natknąłem się na ebay.de za blisko 2k zł.
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Sajmi » 1 mar 2011, 13:46

Wszyscy piszą, że instalacja elektryczna zawsze była montowana kompletna ale co w takim wypadku jak u mnie? Mada 323C '94r. (Z5 1.5) na panelu od ogrzewania / wentylacji guzika brak, jest tylko czarna wystająca lekko zaślepka po prawej stronie. Czy to tylko brak przycisku czy po prostu w pierwszym roku nie kładli wszystkich kabli? Mam zamiar sprawdzić czy są wszystkie kable ale wolał bym uniknąć rozkręcania tunelu środkowego itd. żeby się dobrać do panelu. Jedyne co widać u mnie na pierwszy rzut oka to te kostki pod maską obok tabliczki z vinem.
Jakieś pomysły?
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 28 sie 2006, 00:00
Posty: 10
Skąd: Gdańsk
Auto: Mazda 3 BK 2.0 LF Top '04

Postprzez TomaS626 » 29 mar 2011, 21:38

Bo byly w 323F o wersji C nic przynajmniej mi nie wiadomo
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lis 2009, 10:23
Posty: 48
Skąd: Niedrzwica!!! k. Lublina
Auto: 323F BA 1.5 16V 95r. Szara!

Postprzez 3miel » 1 kwi 2011, 12:58

Może ktoś podać jakie oznaczenia mają te przekaźniki? Czytałem w tym temacie że można zastosować jakieś uniwersalne 12V/30A, ale wole najpierw poszukać dedykowanych
Początkujący
 
Od: 22 sie 2010, 21:17
Posty: 11
Auto: 323F BA, 1.5

Postprzez mdubik » 1 kwi 2011, 23:22

dobierz przekaźniki o tych samych parametrach to nie ma znaczenia jak będziesz potrzebował sprawdzić jakie s dokładnie to jutro mogę sprawdzić
Nasze madzie są najlepsze
Forumowicz
 
Od: 5 mar 2007, 00:08
Posty: 74
Skąd: hrubieszow
Auto: 323f/95r/1.5-z5/

Postprzez 3miel » 2 kwi 2011, 15:04

Tylko że ja obecnie mam pusto w tych miejscach gdzie powinny być przekaźniki, więc nawet nie wiem jakie dokładnie powinny mieć parametry. Dlatego pytam o symbol, ewentualnie parametry.
Początkujący
 
Od: 22 sie 2010, 21:17
Posty: 11
Auto: 323F BA, 1.5

Postprzez godysek » 19 kwi 2011, 19:08

Hej,


mam pytanie.

Chcę kupić z allegro klime z mazdy 323f ba z5 z 97r i pytanie czy będzie pasowała do mojej 323f ba 1.8 z 95r??? i przy okazji zna ktoś kogoś lub jakiś warsztat w pomorskim co by mi pomógł, lub założył???


Dzięki i pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 4 maja 2010, 12:20
Posty: 29
Skąd: Pruszcz Gdański
Auto: Mazda 323f ba 1.8/sekwencja elpigaz/ 96r

Postprzez Radian » 20 kwi 2011, 17:02

Witam.

Mam nieszczelność na chłodnicy klimy. Moje pytanie jest takie, czy demontaż chłodnicy klimy wymaga ściągnięcia zderzaka przedniego i chłodnicy silnika? Proszę o informacje jak się do tego zabrać i druga sprawa, czy lekkie uszkodzenie chłodnicy klimy da się jakimś domowym sposobem zalutować czy zaspawac?

Pozdrawiam.
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Postprzez trzydziech » 20 kwi 2011, 22:16

nie trzeba ściągać zderzaka. wygodnie by było mieć kanał albo podnośnik ale i bez tego da radę. odkręcasz górne mocowanie, ta czarna listwa. były też dwie śruby z przodu. pisze z pamięci. tak btw wpisz na googlach "instrukcja montażu klimatyzacji mazda 323f", wrzuciłem na chomika kompletną instrukcję i gdzieś jest strona o montażu chłodnicy, coś powinna rozjaśnić.
co do pasowania klimy, to powinna pasować (nigdy nie wiadomo co Ci ktoś sprzeda), jednak instrukcja montażu dla Z5i BP jest taka sama, różni się tylko łapą montażową do sprężarki klimatyzacji. też polecam poszukać instrukcji, jest tam na początku spis potrzebnych części to można sobie porównać Z5 z BP.
Klubowicz
CUP 2011 miejsce 2
 
Od: 9 wrz 2009, 10:02
Posty: 2232 (44/33)
Skąd: Toruń
Auto: Mazda Mx5 NBfl B6 02r.

Postprzez Radian » 21 kwi 2011, 00:30

Dzięki trzydziech
A jak wygląda sprawa z lutowaniem (ew. spawaniem) chłodnicy?
Da się to zrobić i czym? Może ktoś już przerabiał temat?
Forumowicz
 
Od: 25 kwi 2006, 16:44
Posty: 74 (0/2)
Skąd: podkarpacie
Auto: 323 F BA z 1997 poj. 1.5

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323