Vademecum obsługi/serwisu/napraw ASB

Skrzynia biegów, sprzęgło, osie, zawieszenie, koła, układ kierowniczy i hamulcowy.

Postprzez trojanrob » 26 sie 2005, 00:02

Cześć

A czy sprawdzałeś jak ciągnie jeżeli zredukujesz bieg przyciskiem HOLD.
Rozpędź autko (wybierak na D) do 100km/h zdejmij nogę z gazu wciśnij HOLD i dodaj gazu (nie wciskać hold przy wciniętym pedale gazu !!!)–
Spowoduje to zredukowanie z 4 na 3 i samochód powinien ciągnąć.
Ponowne wciśnięcie HOLD pozwoli na zmianę na bieg 4.


W millerku kickdown realizowany jest elektronicznie przez komputer jeżeli szwankuje to trzeba zbadać elektronikę skanerem.
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez ptrklm » 26 sie 2005, 12:40

w srode jade na diagnoze. zobaczymy .... :|

Edit:
31 sie 2005 11:28
witam,

otoz pytanko. jutro diagnostyka (miala byc dzisiaj) ale problem jakby znikl :| dlaczego? nie wiem czy to mozliwe i tu pytanie do was. Otoz mialem przepalony bezpiecznik (ten ulozony poziomo widoczny pod klapka w kabinie gdy ta jest zamknieta – nie pamietam teraz za co odpowiada) i zrobilem takie male zabezpieczenie obwodu mostkujac go z innym bezpiecznikiem. wczoraj w koncu wsadzilem nowke sztuke i ...... HOLD juz sie nie zapalil (przynajmniej do tej pory).

czy to mozliwe ze zmostkowanie prowadzilo do jakichs blednych sygnalow, skokow napiecia,......itp.itd, ktore w efekcie konczyly sie HOLDem?

do tej pory sie nie wlaczyl (a to juz z 50km :) ), zobaczymy jak bedzie dalej :|
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez ptrklm » 26 sie 2005, 12:42

trojanrob napisał(a):Rozpędź autko (wybierak na D) do 100km/h zdejmij nogę z gazu wciśnij HOLD i dodaj gazu
Spowoduje to zredukowanie z 4 na 3 i samochód powinien ciągnąć.


to tak mozna? sprawdzimy... :]
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez trojanrob » 26 sie 2005, 19:12

Cześć.
Można, ale bez przesady.
Ten test da Ci znać czy sama skrzynia działa poprawnie.
Samo wciśnięcie hold (bez gazu) przy tej prędkość daje taki efekt jak zmiana biegu na niższy w zwykłej skrzyni.

Jeżeli masz manuala to tam jest opisane jak działa HOLD z poszczególnymi przełożeniami wybieraka.
Ja ma oryginał w angielskim – mogę zrobić skan.

bez hold
D=1,2,3,4
S=1,2,3
L=1,2


z hold (jeżeli był maksymalny bieg zredukuje na niższy)
D=1,2,3
S=1,2
L=1



Ogólnie HOLD (trzymaj) daje efekt:
Włączony przy ruszaniu na śliskiej nawierzchni (autko rusza z 2).
Do hamowania silnikiem przy stromych zjazdach.
Przy stromych podjazdach .
Do zmiany biegu na niższy w zależności o położenia wybieraka.

jeżeli wyberak jest na D i jest już 4 bieg – redukcję na 3 i zablokowanie zmiany na 4
jeżeli wyberak jest na S i jest już 3 bieg – redukcję na 2 i zablokowanie zmiany na 3
jeżeli wyberak jest na L i jest już 2 bieg – redukcję na 1 i zablokowanie zmiany na 2

max prędkości na biegach dla Millera :

I – 48km/h
II – 96 km/h

max prędkości na biegach dla 2.5 :
I – 46km/h
II -106km/h


podane są ograniczenia tylko dla tych 2 biegów
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Postprzez no_name » 27 sie 2005, 01:01

trojanrob witam millerka w szczecinie :D
2.5 ma
1 bieg 60
2 – 120
3 – 165
4 max jechalem 190
CRONOS 2.5 V6 95`–>NEXIA1.5 16V 95`–>KADETT CABRIO 2.0 8V 91`–>PRELUDE 2.0 16V 97`–>ORION 1.8D 92`–>NEXIA 2.0 8v 95`–>CRONOS 95' do malych poprawek:] oraz VW GOLF III VARIANT 1.9 TDI 98' –> 323F BA 1.8 BP 94'
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2005, 00:00
Posty: 392
Skąd: Pyrzyce
Auto: 323F BA 1.8 BP LPG '94
Cronos KL ATX '95

Postprzez Italiano » 28 sie 2005, 12:43

no_name napisał(a):3 – 165

Hmm, a ja dzisiaj na 3 miałem 185 i miałem dopiero 6,5 tys i musiałem odpuścić bo mi się droga kończyła(a o ile dobrze pamiętam to na Niemieckiej autostradzie mi wrzucił 4 coś koło 200km/h). :] U ciebie ten obrotomierz jest jakiś kopnięty, bo przecierz mamy prawie te same silniki i nie ma możliwości że tak odmiennie kręcą. Żeby jechać taką prędkością na takich obrotach to musiała by być 2, nie 3. :)
W oczekiwaniu na nowy podpis...
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 27 mar 2005, 00:40
Posty: 2682 (1/0)
Skąd: Calcinato
Auto: Renault scenic 1.6 B
Ford Galaxy 2.0 170 KM
Renault Express 1.5 dci

PostTen post został usunięty przez radar88 9 wrz 2011, 16:58.
Powód: Post pod postem

Postprzez ravo » 31 sie 2005, 12:45

ptrklm napisał(a):zrobilem takie male zabezpieczenie obwodu mostkujac go z innym bezpiecznikiem. wczoraj w koncu wsadzilem nowke sztuke i

ludzie to nie polonezy zeby bawic sie wmostkowanie bezpiecznikow
italian boy
Avatar użytkownika
Zarząd – Vice Prezes
 
Od: 26 gru 2003, 13:24
Posty: 16249 (6/216)
Skąd: Wroc.love by night
Auto: Trophy & F1 R26

Postprzez ptrklm » 31 sie 2005, 12:56

ravo napisał(a):to nie polonezy zeby bawic sie wmostkowanie bezpiecznikow

generalnie masz racje ale co bylo robic jak nie masz pod reka nowego? teraz juz mam zapas w samochodzie i czekam az nastepny sie przepali :D
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez tadziol » 2 wrz 2005, 21:26

jeśli miałeś tan bezpiecznik spalony,to powinieneś nie mieć ośw.kabiny,radia,pamięci zegara,central zamka,ośw.bagaznika;czy tak było? i powiedz jeszcze jak zachowywał się HOLD?zapalał się,czy zaczynał migać?
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez ptrklm » 3 wrz 2005, 11:52

tadziol napisał(a):powinieneś nie mieć ośw.kabiny,radia,pamięci zegara,central zamka,ośw.bagaznika

dokladnie nie bylo tego co wypisales (aczkolwiek oswietlenia bagaznika nie mam wcale i radia tez mi brakuje).

co do HOLD'a to nie zapalal sie na stale tylko migal. teraz juz jakby problem znikl po usunieciu kabelka i wstawieniu nowego bezpiecznika. fakt ze jakby ostrozniej autko bylo jezdzone (tak na wszelki wypadek "emeryt style"). ciekawe czy rzeczywiscie tak jest...? tak czy inaczej musze podjechac na kompa (mialem jechac we czwartek ale nie ma jak to zwykle bywa czasu :( )
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez tadziol » 3 wrz 2005, 19:20

ptrklm napisał(a):dokladnie nie bylo tego co wypisales (aczkolwiek oswietlenia bagaznika nie mam wcale i radia tez mi brakuje).

a to spoko,kompa bym odpuścił i poczekał;brak bezpiecznika ROOM powodował u ciebie brak podtrzymania pamięci sterowników silnika i skrzyni biegów;w czasie jazdy wszystkie dane przyuczał na nowo i byc może stąd HOLD LAMP FLASH...
Obrazek
Avatar użytkownika
Firma
 
Od: 28 cze 2005, 19:13
Posty: 3235 (6/149)
Skąd: Katowice
Auto: Mazda6 GY
RF7J & V-Tech Box,CX-7 L3-VDT,BJ RF4F

Postprzez spark » 2 paź 2005, 09:50

W okolicach Wrocka jest serwis Mazdy pod Długołęką, mają stanowisko do sczytywania informacji z Xedosa 9. O innych serwisach/ stacjach nie słyszałem – a Wy?
Początkujący
 
Od: 2 paź 2005, 09:27
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 9 / 2,5 l, automat '2002

Postprzez ptrklm » 2 paź 2005, 12:49

spark napisał(a):W okolicach Wrocka jest serwis Mazdy pod Długołęką

a dokladniej? nie slyszalem o tym jeszcze
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez spark » 2 paź 2005, 16:04

ptrklm napisał(a):
spark napisał(a):W okolicach Wrocka jest serwis Mazdy pod Długołęką

a dokladniej? nie slyszalem o tym jeszcze


Za Mirkowem, a tuż przed Długołęką, po lewej stronie (jadąc z Wrocławia). Korzystałem już z ich usług przy dorabianiu dodatkowego kluczyka.
Początkujący
 
Od: 2 paź 2005, 09:27
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 9 / 2,5 l, automat '2002

Postprzez ptrklm » 3 paź 2005, 15:38

sprawdzimy towarzyszu........ :]
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez spark » 3 paź 2005, 18:58

Zamiast "towarzyszu" wolę jednak "Kolego". :) To pierwsze mi się "źle kojarzy", a ja nigdy nie "należałem" :P.
Mazdy serwisują dobrze także na Wilanowskiej we Wrocławiu (serwis przeniesiony z Korfantego na Krzykach), ale nie mają komputera do diagnostyki i odsyłją pod Długołękę. A tak naprawdę obydwie stacje mają tego samego właściciela i ściśle ze sobą współpracują.
Pozdrawiam,
Zbyszek
Początkujący
 
Od: 2 paź 2005, 09:27
Posty: 5
Skąd: Wrocław
Auto: Xedos 9 / 2,5 l, automat '2002

Postprzez ptrklm » 3 paź 2005, 22:48

sprawdzimy kolego....... :]

dzieki za info. zamelduje co i jak wyszlo aczkolwiek Puhcio wie ze do mechaniora wybieram sie jak sojka za morze. moze dlatego ze od dwoch tygodni nie siedzialem w swoim autku....
V6 is the BE(A)ST

Pozdrawiam
Piotrek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 30 sie 2004, 12:52
Posty: 153
Skąd: Zależy dokąd jadę
Auto: Xedos 9 '94 2,5 V6

Postprzez Reagan » 22 lis 2005, 16:03

trojanrob napisał(a):Wymienione :
– panewki główne i korbowodowe,


Cześć
Ile zapłaciłeś za wymianę wszystkich panewek?

Pozdrawiam

Piotr
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 6 paź 2005, 16:39
Posty: 127
Skąd: Legionowo
Auto: millenia KL

Postprzez trojanrob » 22 lis 2005, 17:48

Cześć

cała robota :

wymiana wszystkich panewek i regulacja luzu zaworowego (na płytkach) 2000,-PLN
Obrazek
pozdrowienia
Robert
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 26 mar 2005, 00:44
Posty: 309
Skąd: SZCZECIN
Auto: była Millenia S 2.3 V6 24v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 929 / Xedos 9