po wymianie licznika świeci kontrolka ABS

Dział przeznaczony do rozwiązywania wszelkich problemów dotyczących wyposażenia i karoserii. Nie zawiera elementów przenoszenia napędu.

Postprzez blizni129 » 25 mar 2011, 12:29

Witam . W związku z brakiem wszystkich 4 wskazówek w moim starym liczniku BG3F postanowiłem go wymienić na sprawny. Zakupiłem model GE4T z anglika wyskalowany tak jak mój stary do 240km i 8kobr. (bo tani był :) Po podpięciu pojawił się problem – kontrolka ABS świeci cały czas w starym nie świeciła . Wyjąłem żaróweczkę ze starego z tej kontrolki i włókna nie są przerwane więc powinna świecić, niestety nie miałem czasu jej sprawdzić miernikiem czy w innym gnieżdzie . czy ktoś wie czy różnią się piny w gniazdach con 1 con2 i con 3 w tych licznikach?

Ps. licznik wskazuje przebieg w milach czy jest sposób aby pokazywał w kilometrach ?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez Marek 161BD081 » 28 mar 2011, 12:19

A na starym liczniku lampka ABS'u nie zaświecała Ci się na krótki czas w momencie włączeniu zapłonu?
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez blizni129 » 28 mar 2011, 14:51

Włożyłem na chwilkę stary licznik i faktycznie po zapłonie zapaliła się kontrolka ABS na jakieś 2 do 3 sekund po czym zgasła. Czy to oznacza , że mam jakiś element ABS niesprawny?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez Marek 161BD081 » 28 mar 2011, 17:56

Lampka MUSI się zaświecić – to taka kontrola systemu ABS.
Jak zgaśnie to oznacza, że wszystko jest OK
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez blizni129 » 29 mar 2011, 08:34

Hm... to czemu na starym gaśnie a na nowym nie ? <co?>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez Marek 161BD081 » 30 mar 2011, 08:29

blizni129 napisał(a):Hm... to czemu na starym gaśnie a na nowym nie ? <co?>


Hmmm – widocznie te liczniki się różnią schematem.
Aby to rozwiązać niestety musisz wziąść schemat do ręki, oba liczniki i porównać zasilanie lampki ABS'u
Na odległość i nie mając takowego licznika nikt Ci nie poda gotowego rozwiązania problemu.
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez blizni129 » 30 mar 2011, 08:33

Dzięki za podpowiedź będę szukał schematów:)
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez Marek 161BD081 » 30 mar 2011, 08:48

Schemat może się przydać ale .... nie jest konieczny.
Musisz wziąść oba liczniki i porównać bieg ścieżek od żarówki do złącza.
A co do schematów to popatrz tutaj: viewtopic.php?f=304&t=109361
Może coś podpasujesz ;)
Ford C-MAX 1.6TDCi & AR 156 2.0TS & Honda Shadow VT1100 C3 Aero ’99
Były:
323F BA Z5 & Xedos 9 KL ’01
Honda Shadow VT1100C2 Sabre ’03
Honda Shadow VT500C '84
Dział BA/BH
Avatar użytkownika
Moderator
 
Od: 28 lut 2009, 23:05
Posty: 5019 (34/87)
Skąd: Chełm
Auto: RIP: 323F '95 & Xedos 9 '01

Postprzez blizni129 » 8 kwi 2011, 08:29

Problem został rozwiązany :))) Przełożyłem wskażniki z GE4T na płytę starego BG3F <faja> Rozwiązanie takie wydało mi się racjonalne ze względu na różnicę w rozmieszczeniu elementów na płytce drukowanej w obu licznikach. Myślę że zbyt pracochłonne by było przerabianie zegara z 626gf do mojej efki <co?> kontrolki są inaczej rozmieszczone oraz układy scalone się różnią. Rozwiązanie które zastosowałem sprawiło ,że nie tylko mogę się cieszyć licznikiem skalowanym w milach i kilometrach lecz także mam podświetlenie na diodach led które były wlutowane w stary zegar a co najważniejsze mam przebieg jaki miałem oraz wskazanie przebiegu w kilometrach <diabełek>
w wolnej chwilce wkleję minifotorelację z przekładki wskażników póki co nie mam jak zrzucić fotek z telefonu do kompa.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Postprzez blizni129 » 12 kwi 2011, 12:20

Ok. nareszcie udało mi się zająć zdjęciami z przekładki wskażników zegarów . Oto obiecana fotorelacja :)

1. Na początek widok mojego licznika BG3F pozbawionego tarcz i wskazówek. zostały tylko- tu z uwagi na moje jakże bogate słownictwo co do fachowej elektronicznej terminologii "elementy z uzwojeniami" w których winne być osadzone wskazówki, to te zaznaczone zielonymi strzałkami.

http://img684.imageshack.us/i/60124125.jpg/

2. Następnie bierzemy pacjenta do przeszczepu tu akurat mamy model GE4T z mazdy 626 ( bo tańszy niż do 323 :/ ja dałem na allegro 30 PLN . Licznik z wersji angielskiej co znacząco wpłynęło na cenę oczywiście pozytywnie dla mnie  . Licznik wyskalowany w milach i kilometrach pozostałe wskaźniki mają identyczne tarcze jak moje stare . Przekładka będzie miała rację bytu dlatego, że mamy w tych licznikach inny układ rozmieszczenia kontrolek choć gniazda żarówek są tak samo rozmieszczone na płytce drukowanej. Poza tym jest inny stan licznika a mi zależy na moim oryginalnym (podobno) mam 231000km a pacjent ma 109000mil . ostatnim powodem zmiany są wskazania przebiegu w milach i nie ma możliwości zmiany na kilometry.
Poniżej foto pacjenta obudowy są w zasadzie identyczne ale ja zostawiłem starą dla pewności poza tym ma szybkę mniej porysowaną.

http://img709.imageshack.us/i/28260668.jpg/

3. Ze względu na to, że ja już miałem oba liczniki zdemontowane nie pokażę procesu demontażu a ,że nie było czasu założyć reanimowanego licznika nie mam zdjęć z montażu. Dodam tylko że po odkręceniu kilku śrubek licznik trzyma się tylko na wiązce z lewej strony 2 kostki a z prawej jedna kostka . nie ma potrzeby demontażu kierownicy aby wyjąć zegar.
Bierzemy licznik i odwracamy go a naszym oczom ukazuje się biała osłona płyty drukowanej którą koniecznie musimy zdemontować . Dokonujemy tego biorąc śrubokręt krzyżakowy średniej wielkości i odkręcamy 2 śrubki oznaczone strzałkami koloru czerwonego. Następnie musimy zwolnić zatrzaski plastikowe odchylając je nieznacznie a które są zaznaczone strzałkami w kolorze zielonym i znajdują się po bokach licznika. Zdejmujemy osłonę i mamy dostęp do płytki która jest przykręcona do obudowy kilkoma śrubkami. Tu należy zwrócić uwagę na długości w/w śrubek , gdyż różnią się długością . 2 śrubki trzymające osłonę są najdłuższe pozostałe to dwie długości.

http://img269.imageshack.us/i/19116983.jpg/

4. Po zdemontowaniu obudowy odkręcamy śrubki zaznaczone czerwonymi strzałkami. Nie jestem przekonany czy trzeba wykręcić te oznaczone żółtym kółkiem ale ja wykręciłem wszystkie :D .

http://img148.imageshack.us/i/46842336.jpg/

5. Zdemontowana płytka wygląda następująco, a my bierzemy się za demontaż wskaźników temperatury silnika oraz poziomu paliwa które oznaczyłem czerwonymi strzałkami.

http://img685.imageshack.us/i/76122953.jpg/

Te dwa wskaźniki zamocowane są od tyłu . Trzymają się na trzech śrubkach każdy a wystarczy je odkręcić i wskaźniki można zdjąć gdyż na niczym się już nie trzymają.Śrubki zaznaczone są czerwonymi strzałkami.

http://img405.imageshack.us/i/93741450.jpg/

Zostają nam takie oto 2 elementy które będą się pięknie prezentować w jakimś pudełku z elektroniką :D

http://img809.imageshack.us/i/49088114.jpg/

6. Następnie bierzemy się za demontaż pozostałych 2 elementów odpowiedzialnych za wskazania prędkości i obrotów silnika które zaznaczyłem strzałkami w kolorze czerwonym.

http://img638.imageshack.us/i/33107875.jpg/

Tu niestety nie będzie już tak łatwo gdyż nie są one przykręcane. Mianowicie pójdzie nam jeszcze łatwiej :D gdyż pomimo że naszym oczom ukazują się cztery luty dla każdego oraz po 2 blaszki zaznaczone strzałkami tak dla odmiany w kolorze czerwonym które są zagięte na płycie to wystarczy odgiąć te blaszki do pozycji pionowej względem płyty a następnie delikatnie cieniutkim płaskim śrubokrętem podważyć te elementy i same zejdą z płyty. TU UWAGA PRZY DEMONTAŻU WSKAŻNIKÓW Z DAWCY NALEŻY PILNOWAĆ ABY NIE DOTYKAĆ WSKAZÓWEK.

http://img850.imageshack.us/i/83316338.jpg/

7. Naszym oczom ukazuje się płyta z pacjenta ze zdemontowanymi wskaźnikami UFF… połowa pracy za nami możemy otworzyć piwko aby ustabilizować drgania dłoni :D. Po kilku lub kilkunastu łyczkach lub łykach złocistego napoju bądź innego trunku wedle preferencji .
Możemy sobie teraz porównać obie płyty liczników tak jeśli ktoś jest ciekaw różnic .
Poniżej widok płyty z pacjenta z zaznaczonymi żółtymi strzałkami miejscami po wskaźnikach oraz oraz płyta z dawcy z jeszcze nie zdemontowanymi zegarami. W obu licznikach montaż wskaźników jest identyczny.

http://img706.imageshack.us/i/34251236.jpg/

8. Po zdemontowaniu wskaźników z dawcy analogicznie jak w pacjencie naszym oczom ukazuje się taki oto wskaźnik

http://img42.imageshack.us/i/56046738.jpg/

Pamiętajmy aby zdemontować go w całości nie odkręcając śrub mocujących tarczę do elementy z uzwojeniem.

http://img402.imageshack.us/i/83485212.jpg/

Tu uwaga ! należy sobie przytrzymać metalową osłonkę uzwojenia , gdyż w obu wskaźnikach jest ona luźna i będzie się zsuwać . Na zdjęciu powyżej widać blaszki do zagięcia po przełożeniu wskaźnika oznaczone żółtymi strzałkami, oraz cztery otwory oznaczone zielonymi strzałkami w które wsuwa się bolce pozostałe na płycie . To te bolce z których widać luty o których wcześniej wspominałem.

9. Analogicznie do sposobu demontażu wskaźników montujemy wskaźniki z dawcy :
– obrotomierz wsuwamy na bolce warto sobie obrócić płytkę tyłem do góry i wsunąć wskaźnik od dołu na bolce zapobiegnie nam to spadaniu metalowej osłonki uzwojenia – a następnie zaginamy te dwie blaszki i gotowe.

http://img171.imageshack.us/i/11658963.jpg/

Żółtymi strzałkami zaznaczyłem bolce na które nakłada się wskaźniki. Bolce te przewodzą napięcie do zegarów.
– Następnie prędkościomierz montujemy tak samo jak obrotomierz

http://img543.imageshack.us/i/80126699.jpg/

Ostatecznie przykładamy do płytki wskaźnik temperatury i paliwa zamocowane na jednej tarczy i przykręcamy od tyłu 6ma śrubkami (te śrubki służą do przewodzenia prądu dla wskaźników).

http://img689.imageshack.us/i/83254854.jpg/

I oto mamy przełożone wskaźniki :D . następnie płytę z wskaźnikami wkładamy do obudowy i przykręcamy śrubami zaznaczonymi czerwonymi strzałkami

http://img541.imageshack.us/i/67861880.jpg/

Te dwie śruby zaznaczone na zielono wkręcamy później gdyż trzymają one osłonę płyty.

10. Zakładamy osłonę zatrzaskujemy zaczepy wskazane zielonymi strzałkami i wkręcamy te dwie śrubki wskazane czerwonymi strzałkami.

http://img269.imageshack.us/i/19116983.jpg/

11 Cieszymy się sprawnym licznikiem wskazującym przebieg w kilometrach z odpowiednim przebiegiem i prędkość w milach i kilometrach

http://img709.imageshack.us/i/28260668.jpg/

Pamiętajmy także że korzystając z sytuacji sprawdzamy czy wszystkie żaróweczki są dobre aby jakaś ważna kontrolka np.: oleju zaświeciła się w razie potrzeby i pozwoliła nam na uratowanie naszego wspaniałego silnika .

Ja włożyłem niebieskie diody LED w kierunkowskazy oraz podświetlenie licznika zastąpiłem białymi ledami ( wlutowałem je )oraz rozwiercałem otwory dla dużych ledów o mocy 10 candeli. Tu trzeba jeszcze na kabelku dodać żaróweczkę którą umieszczamy pod wyświetlaczem przebiegu bo diody niewystarczająco rozpraszają światło i w nocy nie widać nic na wyświetlaczu. Niestety aby nie zepsuć kolejnych wskaźników nie odważyłem się demontować wskazówek i zeszlifować zieloną warstwę z tyłu tarcz tak aby podświetlenie było w kolorze białym

Mam nadzieję że odrobinkę przybliżyłem technikę reanimacji licznika i ktoś z tego skorzysta kiedyś 
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 mar 2011, 14:35
Posty: 45
Skąd: katowice
Auto: Mazda 323F BA 1.8
LPG BRC SEQUENT24
1997r -ta czerwona :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

Moderator

Moderatorzy 3 / 323