Do czego służy ten otwór w rurze dolotowej. [BA Z5]
Strona 1 z 1
Witam. Kto mi powie do czego służy ten otworek? Czy powinien iść od niego jakiś przewód, bo z tego co widziałem u niektórych jest przewód, u niektórych nie ma ( u mnie nie ma przewodu po prostu sam otwór).
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c45 ... 3ab57.html
http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/c45 ... 3ab57.html
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.
Masutatsu Oyama
Masutatsu Oyama
- Od: 12 mar 2010, 15:53
- Posty: 66
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F 97r Z5
Mam tak samo też jest sam otwór, ostatnio nawet się zastanawiałem do czego to ale nic nie wymyśliłem
Hmmm czyli może to mieć jakieś znaczenie dla niskich obrotów tak mi się wydaję. Tylko teraz nasuwa się pytanie czy powinno to być złączone z krokowcem, czy nie jest to wymagane, a jeśli nei jest połączone to czy powinno być zaślepione?
Sprawiedliwość bez siły to nieudolność, siła bez sprawiedliwości to przemoc.
Masutatsu Oyama
Masutatsu Oyama
- Od: 12 mar 2010, 15:53
- Posty: 66
- Skąd: Kielce
- Auto: Mazda 323F 97r Z5
Z tego co teraz na allegro zauważyłem jak przejrzałem auta z Z5 to auta przed liftingiem mają jakiś wężyk właśnie idący w stronę silniczka krokowego a auta po liftingu już wężyka nie mają i jest sam otwór
Ja mam tak jak wyżej (po lifcie). Pewnie jakieś podciśnienie, bo nawet komory podciśnienia przy przepustnicy są różne w wersji przed- i po lifcie.
-
TonSiL
Ja też mam po liftingu i właśnie też mam to zaślepione bez żadnego przewodu czy coś, pewnie autor tematu też ma wersję po liftingu
- Od: 28 sty 2011, 19:29
- Posty: 23
- Skąd: Tychy
- Auto: 323F BA 1.5 Z5 1998
To teraz pytanie co to jest, do czego służy, i czemu uznali że jest to nie potrzebne i po liftingu to zaślepiali? Może zaślepienie tego daje jakieś korzyści?
Trochę wyżej pisałem coś o podciśnieniu w przedlifcie. W poście
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=32195&hilit=czyszczenie
na drugim zdjęciu macie krócieć od tzw: "ssania" (ten gruby) i kerunki przepływu powietrza z tej rury (o której mowa), do którego jest podłączona. Po lifcie nie ma tej rury i sama budowa tych zaworów (komór) jest inna. Chyba tyle...
http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=32195&hilit=czyszczenie
na drugim zdjęciu macie krócieć od tzw: "ssania" (ten gruby) i kerunki przepływu powietrza z tej rury (o której mowa), do którego jest podłączona. Po lifcie nie ma tej rury i sama budowa tych zaworów (komór) jest inna. Chyba tyle...
-
TonSiL
luki_92_92 napisał(a):To teraz pytanie co to jest, do czego służy, i czemu uznali że jest to nie potrzebne i po liftingu to zaślepiali? Może zaślepienie tego daje jakieś korzyści?
luki_92_92 jak to zaślepisz to nie będziesz miał ssania. Po lifcie za wszystko (ssanie+obciążenia prądowe) odpowiada elektryczny krokowiec a przed liftem krokowiec odpowiada tylko za obciążenia prądowe a za ssanie odpowiada zawór bimetaliczny. Powietrze do ssania jest zasysane właśnie z tego przewodu...
-
TonSiL
Siemka. A ja wam powiem do czego może się przydać owy zaślepiony otwór.tak jak u siebie założyłem grzybek bezpieczeństwa w razie eksplozji gazu grzybek się otwiera i ciśnienie ucieka nie uszkadzając przepływki. Oczywiście mam również zamontowaną klapkę około 10-15 cm przed przepływką.
- Od: 5 lut 2007, 20:21
- Posty: 24
- Skąd: gostyn
- Auto: mazda 323f BA 1,5 16v
M6 GG 2.0 141km 03r
u mnie jak kupiłem mazdę nie było całego węża dolotowego. pierwszy który wpadł mi w ręce nie miał tego małego wężyka ze zdjęcia i silnik gasł na wolnych obrotach. dopiero później znalazłem odpowiedni wąż i jest wszystko ok. Mam mazdę z 1995 roku 1.5
- Od: 24 kwi 2011, 12:32
- Posty: 24
- Skąd: Droszków k. Zielonej Góry
- Auto: 323 BA 1995r
1.5 16V Z5
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 5 gości