Montaż haka holowniczego – pytania
witam kolegów!
Poradźcie mi proszę odnośnie montażu haka w Mazdzie 6 2004 kombi. Jak to wygląda z warsztatami, serwisami, ile to kosztuje, czy opłaca się samemu grzebać? Tutaj w DE to koszt około 550ojro...
PS czy znacie jakiś warsztat godny polecenie w okolicach Legnicy?
pozdrawiam
Sebastian
			
			
		Poradźcie mi proszę odnośnie montażu haka w Mazdzie 6 2004 kombi. Jak to wygląda z warsztatami, serwisami, ile to kosztuje, czy opłaca się samemu grzebać? Tutaj w DE to koszt około 550ojro...
PS czy znacie jakiś warsztat godny polecenie w okolicach Legnicy?
pozdrawiam
Sebastian

- Od: 25 lis 2007, 17:22
 - Posty: 31
 - Skąd: Legnica
 - Auto: Mazda 2, DJ, 2015r, 1,5, benzyna, 90KM
dawniej
Mazda 6 kombi GH oraz GY 
kolego z tym autkiem to chyba nie ten dział opcja szukaj sie kłania
			
			–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
		Postanowiłem się podpiąć pod temat.
Mam madzie z hakiem ale gniazdo jest jakieś "japońskie"
Podjechałem pod wypożyczalnie przyczepek a tutaj zonk, nie mogę ciągać bo mam jakieś dziwaczne gniazdo. Czy są jakieś przejściówki czy też trzeba zamontować całe nowe europejskie gniazdo?
			
			Mam madzie z hakiem ale gniazdo jest jakieś "japońskie"
Podjechałem pod wypożyczalnie przyczepek a tutaj zonk, nie mogę ciągać bo mam jakieś dziwaczne gniazdo. Czy są jakieś przejściówki czy też trzeba zamontować całe nowe europejskie gniazdo?
Teraz nie pora myśleć o tym, czego ci brak.
Lepiej pomyśl, co możesz zrobić z tym, co masz.
— Ernest Hemingway
		Lepiej pomyśl, co możesz zrobić z tym, co masz.
— Ernest Hemingway

- Od: 27 lip 2010, 17:56
 - Posty: 10
 - Auto: Mazda 626 V GW 1998 r. 2.0 Pb 85KW 115KM
 
Może po prostu masz zamontowane gniazdo 13-pinowe takie jak na przykład 
tutaj. To jest normalne gniazdo stosowane w europie. Ale fakt faktem najbardziej rozpowszechnione są gniazda 7-pinowe. 
Ja osobiście nie bawiłbym się w żadne przejściówki, tylko kupił nowe gniazdo i zamontował. Schemat podłączenia znajdziesz w 2s u wujka google. Wyjdzie Cię to najtaniej, najszybciej i najpewniej. Bo stosowanie przejściówek to dodatkowe "ryzyko", że coś zaśniedzieje, odpadnie czy się rozłączy. Nowe gniazdko kupisz i na allegro ale i w każdym sklepie motoryzacyjnym.
			
			
		
tutaj. To jest normalne gniazdo stosowane w europie. Ale fakt faktem najbardziej rozpowszechnione są gniazda 7-pinowe. Ja osobiście nie bawiłbym się w żadne przejściówki, tylko kupił nowe gniazdo i zamontował. Schemat podłączenia znajdziesz w 2s u wujka google. Wyjdzie Cię to najtaniej, najszybciej i najpewniej. Bo stosowanie przejściówek to dodatkowe "ryzyko", że coś zaśniedzieje, odpadnie czy się rozłączy. Nowe gniazdko kupisz i na allegro ale i w każdym sklepie motoryzacyjnym.

- Od: 15 kwi 2010, 15:10
 - Posty: 36
 - Skąd: Legionowo k/Warszawy
 - Auto: Mazda 626 GF '99 Comfort
 
powiem tak 
masz gniazdo europejskie 13 pinowe (najlepsze rozwiazanie jakie moze byc) a w polsce obowiazuje standart 7 pinowy najtaniej przejściówkę kupić bo moze sie okazać ze za kilka lat przepisy dotyczące przepisów ujednolicą się w unii i wtedy będziesz przerabiał dwa razy
swoją drogą dziwie się co to była za wypożyczalnia że nie wiedzą o drugim standarcie i za przysłowiowe 5zł nie dokładaja przejścia
			
			masz gniazdo europejskie 13 pinowe (najlepsze rozwiazanie jakie moze byc) a w polsce obowiazuje standart 7 pinowy najtaniej przejściówkę kupić bo moze sie okazać ze za kilka lat przepisy dotyczące przepisów ujednolicą się w unii i wtedy będziesz przerabiał dwa razy
swoją drogą dziwie się co to była za wypożyczalnia że nie wiedzą o drugim standarcie i za przysłowiowe 5zł nie dokładaja przejścia
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
		też w swojej mam 13 pinowe pojechałem po przyczepkę a ona ma 7 
kupiłem przejściówkę i myślę że to lepsze rozwiązanie bo masz jakby co możliwość korzystania z obu standartów
			
			
		kupiłem przejściówkę i myślę że to lepsze rozwiązanie bo masz jakby co możliwość korzystania z obu standartów

- Od: 23 kwi 2009, 18:25
 - Posty: 535
 - Skąd: Kłodzko
 - Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
 
o ile się orientuje w kodeksie drogowym to przyczepa nie musi mieć światła cofania
ale jeśli ci zależy to można tak:
Opis podłączenia:
31-do masy samochodu,
44L-lewy kierunkowskaz,
44P-prawy kierunkowskaz,
54- światła hamowania,
58L-światło pozycyjne lewe,
58P-światło pozycyjne prawe,
52-tylne światło przeciwmgłowe.
schemat gniazda
http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=89988
ewentualnie możesz pozycyjne L i P połączyć razem na jednym z pinów, a wolny pin wykorzystac na wsteczny.
			
			ale jeśli ci zależy to można tak:
Opis podłączenia:
31-do masy samochodu,
44L-lewy kierunkowskaz,
44P-prawy kierunkowskaz,
54- światła hamowania,
58L-światło pozycyjne lewe,
58P-światło pozycyjne prawe,
52-tylne światło przeciwmgłowe.
schemat gniazda
http://www.elektroda.pl/rtvforum/download.php?id=89988
ewentualnie możesz pozycyjne L i P połączyć razem na jednym z pinów, a wolny pin wykorzystac na wsteczny.
NAPRAWA / POGOTOWIE KOMPUTEROWE
PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
		PRANIE TAPICERKI SAMOCHODOWEJ I DYWANÓW, TRZEPANIE MECHANICZNE I USUWANIE SIERŚCI
KOMPLEKSOWE PROJEKTOWANE ARCHITEKTONICZNE I ARANŻACJA WNĘTRZ
http://WWW.AKDECOR.PL
Podobno od stycznia ubiegłego roku każda przyczepa lekka musi być wyposażona w światło cofania a więc z tąd moje pytanie. Próbowałem w ten sposób , znalazłem wyjście wstecznego w aucie po przecięciu jednej ze stron pozycji znikły świata na samochodzie i przyczepie. Po naprawie porzedniej strony pozycji przecinam drugą i znika światło na samochodzie a zostaje na przyczepie. Czy dobrze zrobię jak zasilanie prawej strony i lewej zepnę w jednego pina w gnieżdzie a drugi wykorzystam na wsteczny ?
			
			
		
- Od: 5 maja 2012, 23:07
 - Posty: 4
 - Auto: Mazda 626 GF 2001r 2.0-136km
 
bandik napisał(a):Podobno od stycznia ubiegłego roku każda przyczepa lekka musi być wyposażona w światło cofania
ale nowo rejestrowane

- Od: 23 kwi 2009, 18:25
 - Posty: 535
 - Skąd: Kłodzko
 - Auto: premacy 99r 101KM pb/lpg
 
a zmieni się też kostka 
 w starym typie chyba nie ma miejsca na wsteczny 
 chyba że niemieckie będziemy montować 
http://automatyka.ndl.pl/opel/obwody/przyczepa.htm
tu nie ma pinu do podłączenia wstecznego
			
			http://automatyka.ndl.pl/opel/obwody/przyczepa.htm
tu nie ma pinu do podłączenia wstecznego
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
		ale na to są już jakieś przepisy 
			
			–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
		Troszkę odgrzeje temat 
 
Na jakiej wysokości macie kule haka w GF, na standardowych sprężynach i kołach 15cali ?
Gdyby ktoś był łaskaw zmierzyć, lub zna wysokość.
			
			Na jakiej wysokości macie kule haka w GF, na standardowych sprężynach i kołach 15cali ?
Gdyby ktoś był łaskaw zmierzyć, lub zna wysokość.
W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
		A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Dopiero jak zimowa opona będzie to będę wstanie zmierzyć
Ja mam lekko zapadnięte sprężyny ale jakiś pomiar będzie
			
			Ja mam lekko zapadnięte sprężyny ale jakiś pomiar będzie
–=[SzkodniK]=– –=[506112282]=– –=[790525980]=– –=[szkodnikbyd@gmail.com]=–
		Zawsze to coś, nie koniecznie muszą być kola 15 cali, tak ze twój pomiar na pewno mi dużo wyjaśni.
			
			W uszach świst, w oczach mgła, a na liczniku 22
A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
		A to moja MAZDA 626 GF 1997 2.0 FS HP 136KM + LPG "Szampański"
Podepnę się pod temat żeby nie tworzyć nowego, posiadam już założony hak z tabliczką mazdy – wychodzi że oryginał, samochód był ściągnięty z Niemiec, niestety jestem już którymś tam właścicielem i z zakupem dostałem tylko jeden klucz do auta i praktycznie nic więcej. 
Moje pytanie, w jaki sposób zdemontować hak z 626 GW ? chodzi mi o demontaż samej kuli co by nie jeździła kiedy nic nie ciągnę(myślę o wycieczce za granicę).
			
			
		Moje pytanie, w jaki sposób zdemontować hak z 626 GW ? chodzi mi o demontaż samej kuli co by nie jeździła kiedy nic nie ciągnę(myślę o wycieczce za granicę).

- Od: 27 mar 2016, 09:43
 - Posty: 213 (0/5)
 - Skąd: KN/DW
 - Auto: Mazda 626 2.0 115 1998 GW
 
dansomi napisał(a):Moje pytanie, w jaki sposób zdemontować hak z 626 GW ? chodzi mi o demontaż samej kuli co by nie jeździła kiedy nic nie ciągnę(myślę o wycieczce za granicę).
Hak trzymają 2 śruby – wystarczy się schylić
Ja bym jednak nie zdejmował. 2 x mi "zaparkowano" w tył i dzięki haku madzia nie wylądowała na złomie
Za drugim razem – skoda która mi zaparkowała – na pewno jest żyletkami
szerokości
grzech
		grzech
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6
