Wspomaganie kierownicy – problemy. Wymiana płynu str. 9 oraz 13
Witam Podnies przod auta na 2 podstawkach tkzw.kobylkach wez kogos do pomocy i niech kreci kierownica w lewo i prawo na nie odpalonym silniku a potem na odpalonym,oczywiscie wczesniej zdejmij oslone silnika.Po kilku krotnym kreceniu i nasluchiwaniu postawinienes cos uslyszec.Sprawdz jeszcze kolumne kierownicy.Polecam te metode,(tak kiedys znalazlem wyciek)czyli kreccie i nasluchujcie
POWODZONKA 
Tylko glupiec patrzy na palec,kiedy palec wskazuje mazde.
[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
[img=http://images43.fotosik.pl/1673/3ddeb0b9e03a7befm.jpg]
- Od: 21 lis 2007, 12:16
- Posty: 63
- Skąd: Jelcz-Laskowice/Leamington Spa-UK
- Auto: MAZDA 6,benzyna 2,0 (2002r.)-byla
Mazda 6,benzyna 2,0 (2006r,)-jest
@ Igor
Dzięki za pomoc i zrobienie porządku w naszej dyskusji
@ Enduro
Również dzięki za poradę. Na pewno sprawdzę zwrotnice, ale wiele wskazuje na to, że to jednak (świeżo regenerowana) przekładnia...
Podzielę się spostrzeżeniami jak się uda coś z tym zrobic.
Dzięki za pomoc i zrobienie porządku w naszej dyskusji
@ Enduro
Również dzięki za poradę. Na pewno sprawdzę zwrotnice, ale wiele wskazuje na to, że to jednak (świeżo regenerowana) przekładnia...
Podzielę się spostrzeżeniami jak się uda coś z tym zrobic.
-
belson
... wiele wskazuje na to, że to jednak (świeżo regenerowana) przekładnia...
...
no to juz wszystko jasne jest jak dla mnie ..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam,
Od samego początku (po zakupie) mam pewien mały dyskomfort podczas parkowania, mianowicie kierownica tak jakby "sama się dokręcała" w prawo i nie chce wracać do pozycji "0".
W lewo jest ok.
Sprzedawca mówił, że była lekko stuknięta w prawą stronę (błotnik itd.).
Poważniejszej sprawy raczej nie było, bo mój mechanik oglądał zawieszenie (wahacze, końcówki, gałki, itp.) dość dokładnie i na przeglądach nic się nie działo poza tym dziwnym zjawiskiem.
Proszę o informację, czy ktoś spotkał się już z takim problemem i ewentualnie gdzie szukać przyczyn takiego zachowania?
Z góry bardzo dziękuję.
Od samego początku (po zakupie) mam pewien mały dyskomfort podczas parkowania, mianowicie kierownica tak jakby "sama się dokręcała" w prawo i nie chce wracać do pozycji "0".
W lewo jest ok.
Sprzedawca mówił, że była lekko stuknięta w prawą stronę (błotnik itd.).
Poważniejszej sprawy raczej nie było, bo mój mechanik oglądał zawieszenie (wahacze, końcówki, gałki, itp.) dość dokładnie i na przeglądach nic się nie działo poza tym dziwnym zjawiskiem.
Proszę o informację, czy ktoś spotkał się już z takim problemem i ewentualnie gdzie szukać przyczyn takiego zachowania?
Z góry bardzo dziękuję.
-
romi81
Po ponad miesiącu udręki udało mi się nareszcie pozbyc tej nieszczęsnej usterki.
Jak się okazało, problem stanowiła jednak maglownica. Okazało się, że regeneracja albo już nie pomoże, albo została zrobiona źle. W każdym razie mechanik, który ją regenerował, po mojej trzeciej wizycie sam zwątpił w to, czy zrobił to dobrze i wymienił ją w ramach gwarancji na inną... i problem zniknął. No ale przynajmniej przejrzałem przy okazji całe zawieszenie i układ kierowniczy...
Na początku problem z nieodbijaniem był przez cały czas. Po pierwszej "naprawie gwarancyjnej" przestał się pojawiac na kilka dni, a potem raz było normalnie, a po dłuższej jeździe kierownica nie wracała w ogóle i chodziła ciężko, jakby nie było wspomagania. Gdyby ktoś zatem miał podobny przypadek: czasem jeździ normalnie, a czasem nie odbija, to podpowiadam rozwiązanie
: maglownica.
@ romi81
A czy przy normalnej jeździe jest ok? Nie ściąga samochodu?
Z tego co wiem (a ostatnio można powiedziec, że zrobiłem studia w temacie nieodbijania kierownicy
), to mimo iż zawieszenie masz teoretycznie w porządku, może byc problem. Mianowicie jeśli samochód był stuknięty i wymieniane były jakieś części w zawieszeniu na nieoryginalne (np. wahacze), to efekt może byc taki, że po lewej i prawej masz trochę inne elementy zawieszenia. Co za tym idzie, mogą byc inne kąty pochylenia kół i to może byc przyczyną. No ale byłyby jakieś objawy również podczas szybszej jazdy... Sprawdź geometrię na komputerze, to będziesz wiedział jak wygląda sprawa z kątami. Sporo rzeczy da się ustawic u mechanika, ale kąta pochylenia nie zmienisz. Trzeba by wymieniac elementy po obu stronach na identyczne...

Jak się okazało, problem stanowiła jednak maglownica. Okazało się, że regeneracja albo już nie pomoże, albo została zrobiona źle. W każdym razie mechanik, który ją regenerował, po mojej trzeciej wizycie sam zwątpił w to, czy zrobił to dobrze i wymienił ją w ramach gwarancji na inną... i problem zniknął. No ale przynajmniej przejrzałem przy okazji całe zawieszenie i układ kierowniczy...
Na początku problem z nieodbijaniem był przez cały czas. Po pierwszej "naprawie gwarancyjnej" przestał się pojawiac na kilka dni, a potem raz było normalnie, a po dłuższej jeździe kierownica nie wracała w ogóle i chodziła ciężko, jakby nie było wspomagania. Gdyby ktoś zatem miał podobny przypadek: czasem jeździ normalnie, a czasem nie odbija, to podpowiadam rozwiązanie
@ romi81
romi81 napisał(a):Sprzedawca mówił, że była lekko stuknięta w prawą stronę (błotnik itd.).
Poważniejszej sprawy raczej nie było, bo mój mechanik oglądał zawieszenie (wahacze, końcówki, gałki, itp.) dość dokładnie i na przeglądach nic się nie działo poza tym dziwnym zjawiskiem.
A czy przy normalnej jeździe jest ok? Nie ściąga samochodu?
Z tego co wiem (a ostatnio można powiedziec, że zrobiłem studia w temacie nieodbijania kierownicy
-
belson
bart_82 napisał(a):słychać takie "bzzzz" przez cały czas...
hm... jakby to okreslic... no moze takie ciche bzzzzz...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Witam. Ostatnio moja madzia zaczela sie dziwnie zachowywac podczas jazdy. Otoz gdy skrece kolami w lewa strone na maksa i dam delikatnie gaz to kreci sie w kolko i kierownica nie chce odbic a wrecz sie dobija do lewej strony, dopiero gdy wcisne mocno gaz auto wyprowadza na prosta. Ogolnie to przewaznie przy kazddorazowym zakrecie w lewo musze pomagac reka kierownicy by wrocila do pozycji 0. Bylem z tym u mechanika i na konkretnej plycie i sprzecie sprawdzil ja i wszystko wyszlo ok. Zbierznosc, kat wyprzedzenia kol, geometria, uklad kierowniczy itp. Nie mam juz sam pojecia co to moze byc. Czy mial ktos z was podobna przygode albo wie co moze byc przyczyna takiego stanu rzeczy? A i jeszcze czy ktos wie gdzie moge przerobic seryjne radio z tej Mazdy? chodzi o 6 z 2007 roku wersja usa silnik 2,3. Chcialbym przerobic radio by odbieral dobrze polskie fale, bo teraz to same szumy. Pozdrawiam i prosze o pomoc
-
ufopb
Wydaje mi się ze jest okey i nie wiem czemu wyczułeś to tylko przy skręcie w lewo. Może nie zwróciłeś uwagi że w prawo jest tak samo.
Próbowałeś zacieśniać skręt powoli podczas "toczenia się" np. przy zawracaniu? Tzn. wspomaganie działa tak, że jakoś pod koniec "skrętu" w lewo/prawo układ wspomagania pomaga nam skęcić, czyli tak jak napisałeś "sam dobija".
Próbowałeś zacieśniać skręt powoli podczas "toczenia się" np. przy zawracaniu? Tzn. wspomaganie działa tak, że jakoś pod koniec "skrętu" w lewo/prawo układ wspomagania pomaga nam skęcić, czyli tak jak napisałeś "sam dobija".
ad.1. TTTM (ten typ tak ma) jest to normalny objaw dzialania wspomagania
ad.2 poszukaj w dziale audio...
temat zamykam... problemu brak
lacze z innym watkiem o wspomaganiu...

ad.2 poszukaj w dziale audio...

temat zamykam... problemu brak
lacze z innym watkiem o wspomaganiu...
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
belson napisał(a):.... Mianowicie jeśli samochód był stuknięty i wymieniane były jakieś części w zawieszeniu na nieoryginalne (np. wahacze), to efekt może byc taki, że po lewej i prawej masz trochę inne elementy zawieszenia. Co za tym idzie, mogą byc inne kąty pochylenia kół i to może byc przyczyną. No ale byłyby jakieś objawy również podczas szybszej jazdy... Sprawdź geometrię na komputerze, to będziesz wiedział jak wygląda sprawa z kątami. Sporo rzeczy da się ustawic u mechanika, ale kąta pochylenia nie zmienisz. Trzeba by wymieniac elementy po obu stronach na identyczne...
wszystko wyjdzie na geometrii, choc jesli ktos zadal sobie wiele trudu przy naprawie auta i nie wymienil uszkodzonych podzespolow tylko aby usunac niepoprawne wyniki trakcji poprzez rozpilowanie otworow mocowac zawieszen, to mozesz nic lub niewiel znalezc...
ale polecam soldne ustawienie zbieznosci na idealne "zero"..pozdr.E
oferuje silnik i części do Mazdy 6 + MPV CiTD Diesel z gwarancją sprawności, nie tylko tą obligatoryjną tzw. rozruchową
Witam
Podpinam się do tematu.
Jestem właścicielem Mazdy 6, 2004r. 2.0 136KM Diesel.
Od paru dni słychać takie lekkie buczenie, bzyczenie – nie potrafię teko sklasyfikować. Prawdopodobnie dźwięk dochodzi z okolic pompy od wspomagania.
Moje pytanie jest następujące – Czy wymiana płynu w układzie coś pomoże? Dodam jeszcze, że słychać to jak po przejechaniu kilku kilometrów. Nie występuje to po zapaleniu zimnego silnika.
Pozdrawiam.
Podpinam się do tematu.
Jestem właścicielem Mazdy 6, 2004r. 2.0 136KM Diesel.
Od paru dni słychać takie lekkie buczenie, bzyczenie – nie potrafię teko sklasyfikować. Prawdopodobnie dźwięk dochodzi z okolic pompy od wspomagania.
Moje pytanie jest następujące – Czy wymiana płynu w układzie coś pomoże? Dodam jeszcze, że słychać to jak po przejechaniu kilku kilometrów. Nie występuje to po zapaleniu zimnego silnika.
Pozdrawiam.
- Od: 16 cze 2011, 23:02
- Posty: 5
- Auto: Mazda 6, 2004, 2.0, 136 KM ,Diesel, Kombi
nowicjusz2011 napisał(a):Czy wymiana płynu w układzie coś pomoże?
powinno pomoc...
Ps. czy mozesz uzupelnic profil uzytkownika?
Arkana , Renault , Mii
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
byly: 323, Tribute, M6, M2, M5, Toledo, Mii, Rapid...
Cześć,
jestem szczęśliwą posiadaczką Mazdy 6 z 2007r, 1,8 ale mam mały problem.
Po odpaleniu samochodu i wrzuceniu 1 samochód zaczyna wyć, przy każdym ruchu kierownicą wyje.
Czy to może być pompa wspomagania.
Jeśli tak to jak ustalić numer pompy.
Dzięki
Beata
jestem szczęśliwą posiadaczką Mazdy 6 z 2007r, 1,8 ale mam mały problem.
Po odpaleniu samochodu i wrzuceniu 1 samochód zaczyna wyć, przy każdym ruchu kierownicą wyje.
Czy to może być pompa wspomagania.
Jeśli tak to jak ustalić numer pompy.
Dzięki
Beata
- Od: 28 cze 2011, 20:37
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 z 2007r, 1.8 – benzyna
Już ustaliłam numer pompy
- Od: 28 cze 2011, 20:37
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 z 2007r, 1.8 – benzyna
Ja z kolei mam trochę inny przypadek. Wspomaganie działa elegancko i nie słychać budzenia czy chrobotania ale czasem jak rano wsiadam do auta i zawracam to przy dohamowaniu na skręconych kołach jest huk jakby ciężarówka hamowała. Dodam że jest to na 100% związane jakoś z kierownicą a nie samymi hamulcami bo dzieje się to tylko na skręconych kołach. Czy ktoś spotkał się może z takim objawem?
- Od: 29 mar 2011, 07:27
- Posty: 40
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 2.3 Top 2002r.
Wcześniej miałam Nissana Primerę – przez 12 lat i przez ten okres czasu nie bylam z nim tyle razy u mechanika co z obecną Mazdą 6 a posiadam ją nie całe 2 m-ce. Ten samochód wykończy mnie finansowo, pompa wspomagania – 6000 tyś / nowa, 3000 tyś / używana, zamienników brak.
Polecają mi regenerację ale nie wiem na czym to polega.
Proszę o opinię czy regeneruje się te pompy i czy to się opłaca. Jak długo może taka pompa działać?
Dziękuję
Polecają mi regenerację ale nie wiem na czym to polega.
Proszę o opinię czy regeneruje się te pompy i czy to się opłaca. Jak długo może taka pompa działać?
Dziękuję
- Od: 28 cze 2011, 20:37
- Posty: 11
- Skąd: Warszawa
- Auto: Mazda 6 z 2007r, 1.8 – benzyna
Gnat napisał(a):Witam
Wracam do tematu po ponad półrocznej przerwie. Otóż chrobotanie jest u mnie nadal przy skręcaniu kołami w lewo. Nagrałem filmik mojego problemu. Proszę obejrzeć i powiedzieć co może być przyczyną tego dźwięku.
Dla przypomnienia, płyn wspomagania wymieniany 3x, olej jest funkiel nówka. Brak wycieków.
Pomóżcie chłopaki !
Witam. Jeżeli to komuś pomoże to ja zwalczyłem problem tego chrobotania co występuje na powyższym filmiku z you toba. Otóż nie ma to nic wspólnego z układem wspomagania, ale problemem są zużyte tuleje dolnego wahacza. . U mnie też to występowało nawet bardziej kiedy było na zawnątrz gorąco (upały). Oczywiście nic mi nie pukało i nie stukało, ale sie gumy wyrobiły i tak chrobotały (przeskakiwały) Identycznie jak na filmiku. Wymieniłem tulejki na tych wahaczach i błoga cisza. Ja radze wymienic odrazu z obu stron. Pozdrawiam
- Od: 15 gru 2010, 21:55
- Posty: 17
- Auto: Mazda 6 – 2.3L (166KM) 2003r
stewie_griffin napisał(a):Ja z kolei mam trochę inny przypadek. Wspomaganie działa elegancko i nie słychać budzenia czy chrobotania ale czasem jak rano wsiadam do auta i zawracam to przy dohamowaniu na skręconych kołach jest huk jakby ciężarówka hamowała. Dodam że jest to na 100% związane jakoś z kierownicą a nie samymi hamulcami bo dzieje się to tylko na skręconych kołach. Czy ktoś spotkał się może z takim objawem?
Dziś doszła kolejna wskazówka co to może być za problem – otóż przy porannym zawracaniu i dohamowywaniu poza hukiem doszła świecąca się kontrolka trakcji. Czy ktoś może wie o co może chodzić? W czwartek albo piątek jadę do MAZVAGTECHu w innym temacie więc im o tym wspomnę ale niestety nie zademonstruję bo na ciepło to się nigdy nie dzieje.
- Od: 29 mar 2011, 07:27
- Posty: 40
- Skąd: Ruda Śląska
- Auto: Mazda 6 2.3 Top 2002r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości
Moderator
Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6