rozpoznanie błedu

Postprzez prezes66 » 25 mar 2011, 18:27

witam koledzy mam prośbe czy moglibyscie pomóc mi w odczycie błedu w mojej mazdzie gdyz nie moge dojsc co sie mogło stać poniewaz jak odpale samochód to auto cały czas chodzi na 1500obr i chodzi wentylator Proszę i dziękuje za odpowiedzi <płacze> <płacze>

http://www.youtube.com/watch?v=it2ehxWqbIM
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2010, 19:12
Posty: 10
Skąd: Klonowa
Auto: Mazda 323f , 96 1,5 16v

Postprzez bzzyczek » 25 mar 2011, 18:54

Cos duzo tych bledów nagrywałes od poczatku testu?
wychodzi:
0115 Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction
0120 Throttle Position Sensor/Switch A Circuit Malfunction
0110 IAT Circuit Malfunction
Pierwszy bład moze sie wiazac z chodzacym caly czas wentylatorem, do sprawdzenia wtyczka i czujnik temp koło aparatu zapłonowego,
IAT to czujnik temp zasysanego powietrza w puszcze z filtrem
w sumie nie możliwe zeby wszystkie czujniki sie zepsuły skasuj błedy odpal i sprawdz jeszcze raz.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez prezes66 » 25 mar 2011, 22:28

no ok ale jak pisano wczesniej to kasowanie kompa polegało na zdjeciu klemy i wcisnieciu hamulca na 20 sek .Próbowałem to zrobic ale nic to nie dało i dzieje się cały czas to samo .Jesli mozecie to prosiłbym o dokladniejsze instrukcje gdyż są mi one bardzo potrzebne Pozdro
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2010, 19:12
Posty: 10
Skąd: Klonowa
Auto: Mazda 323f , 96 1,5 16v

Postprzez bzzyczek » 26 mar 2011, 17:57

Jakie chesz dokladniejsze instrukcjie?
Napisalem jakie błedy, jakie czujniki za nie odpowiadaja jesli masz miernik odlacz wtyczke i sprawdz opornosc czujików przy 20 st. C opór powinien wynosic ok 2,2 -2,7 kOhm wraz ze wzrostem temp. opór spada.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez konrad278 » 26 mar 2011, 19:30

A odłączyłeś aku na całą noc??
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 lut 2008, 19:48
Posty: 596
Skąd: Rawicz
Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r

Postprzez prezes66 » 26 mar 2011, 21:33

powiem tak ze stało mi sie tak po niepotrzebnej wymianie czujnika temperatury płynu chłodzącego gdyż nie chodził wskaźnik od temperatury i wymieniłem nie ten co trzeba było ( ten przy termostacie na 2 wejscia) a nie ten z 1 wsówką i po odpaleniu silnik zaczął chodzić na ssaniu i wentylator od chłodnicy włączył sie .Teraz tak samo sie dzieje za każdym odpaleniem .Kasowałem niby błędy tym że trzeba odłączyc minusową kleme i nacisnąc hamulec na 20 sek , ale nic to nie daje . Własnie dla ciekawości podłączyłem diode do zobaczenia błędów i zaczęła mi mrugać duzo razy tak jak jest opisane na filmiku.Po odłączeniu wtyczki od tego czujnika obok termostatu auto nic nie reaguje .
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2010, 19:12
Posty: 10
Skąd: Klonowa
Auto: Mazda 323f , 96 1,5 16v

Postprzez bzzyczek » 27 mar 2011, 10:33

No to masz chyba winowajce, może ten czujnik nie jest taki jak trzeba lub ma zwarcie, komp. dostaje informacje ze silnik jest maks. nagrzany i wlancza wentylator, zamien ten czujnik na stary i wtedy sprawdz.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez prezes66 » 27 mar 2011, 13:05

no mozliwe ale po podłączeniu starego nic to nie daje i
auto chodzi cały czas na ssaniu około 1500 obr/min . Jak dokładnie skasować te błędy bo ten sposób z hamulcem nie działa?? oryginalny był koloru szarego a nowy zielonego ale po podłączeniu starego wszystko powinno wrócić do normy a tak sie nie dzieje <co?>
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2010, 19:12
Posty: 10
Skąd: Klonowa
Auto: Mazda 323f , 96 1,5 16v

Postprzez lesiux » 27 mar 2011, 13:39

skoro kasujesz błędu a one dalej tam są czyli masz oba czujniki walnięte – proste.
Skoro kręci się wiatrak to wychodziłoby, że komp odbiera sygnał iż silnik jest gorący ale wtedy nie chodziłby na ssaniu. Sprawdź rezystancję czujnika temp. Wyczyść przepustnicę i silnik krokowy.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez prezes66 » 27 mar 2011, 18:11

możliwe ale przed tą wymianą czujnika auto chodziło normalnie ale nie pokazywało na wskazniku deski temperatury plynu i ja sie pomyliłem i nie ten co trzeba wymieniłem czyli wychodzi ze tamten stary jest dobry .Moze błedy komp zapamiętał i przez to auto wariuje . W tym poście ktoś napisał ze jak go wypiął to zaczęły sie te objawy co u mnie lecz u mnie nie ma odzewu na wypięcie http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=104577&p=1790295&hilit=czujnik+temperatury+p%C5%82ynu+ch%C5%82odz%C4%85cego#p1790295
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2010, 19:12
Posty: 10
Skąd: Klonowa
Auto: Mazda 323f , 96 1,5 16v

Postprzez bzzyczek » 27 mar 2011, 20:41

Najprosciej by było gdybys sprawdził te czujniki omomierzem, wtedy wiadomo by było czy to wina czujników czy problem jest gdzie indziej, co do kasowania blędów po odpieciu klemy bledy na pewno sie kasuja, posprawdzaj wszystkie wtyczki przy tych czujnikach może gdzies nie laczy, obejrzyj wiazke przewodów czy gdzies nie przetarta czy cos.
Forumowicz
 
Od: 3 cze 2008, 21:26
Posty: 332 (0/1)
Skąd: oklice Radomska
Auto: A4 B5 1.8T kox 200HP/ Dwie Mazdy były :(

Postprzez prezes66 » 29 mar 2011, 21:32

problem rozwiązany do tego czujnika brakowało masy i komp nie widział go po naprawie wszystko chodzi ja należy dzięki za pomoc pozdrawiam
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2010, 19:12
Posty: 10
Skąd: Klonowa
Auto: Mazda 323f , 96 1,5 16v

Postprzez sebas0026 » 29 mar 2011, 21:44

od ktorego czujnika brakowalo masy?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 20 lut 2007, 23:59
Posty: 183
Skąd: WARSZAWA
Auto: Mazda 323F BA 1.5 97r.

Postprzez prezes66 » 29 mar 2011, 22:23

od tego obok termostatu na 2 piny . Poszukiwania doszły już do tego stopnia ze zacząłem dobierać sie do kompa szukając mozliwego uszkodzenia w nim ale świetnie sie stało ze taki nie kosztowny szczegół udało sie naprawić PS na przyszłosc w naszych mazdach lepiej nic nie zwierać gdyż moze to doprowadzić do uszkodzenia kompa gdyż u mnie wystąpiły takie podejrzenia
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2010, 19:12
Posty: 10
Skąd: Klonowa
Auto: Mazda 323f , 96 1,5 16v

Postprzez lesiux » 30 mar 2011, 15:20

jak do tego doszedłeś, że nie ma masy?masa jest tam izolowana czy na obudowie?
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 15 lut 2009, 18:00
Posty: 1196
Skąd: Katowice
Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4

Postprzez prezes66 » 30 mar 2011, 22:13

w tej chwili nie wiem ale sie dowiem i napisze gdyż mój wuja naprawiał autko :]
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 22 paź 2010, 19:12
Posty: 10
Skąd: Klonowa
Auto: Mazda 323f , 96 1,5 16v

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 3 / 323