http://www.youtube.com/watch?v=it2ehxWqbIM
rozpoznanie błedu
Strona 1 z 1
witam koledzy mam prośbe czy moglibyscie pomóc mi w odczycie błedu w mojej mazdzie gdyz nie moge dojsc co sie mogło stać poniewaz jak odpale samochód to auto cały czas chodzi na 1500obr i chodzi wentylator Proszę i dziękuje za odpowiedzi
http://www.youtube.com/watch?v=it2ehxWqbIM
http://www.youtube.com/watch?v=it2ehxWqbIM
- Od: 22 paź 2010, 19:12
- Posty: 10
- Skąd: Klonowa
- Auto: Mazda 323f , 96 1,5 16v
Cos duzo tych bledów nagrywałes od poczatku testu?
wychodzi:
0115 Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction
0120 Throttle Position Sensor/Switch A Circuit Malfunction
0110 IAT Circuit Malfunction
Pierwszy bład moze sie wiazac z chodzacym caly czas wentylatorem, do sprawdzenia wtyczka i czujnik temp koło aparatu zapłonowego,
IAT to czujnik temp zasysanego powietrza w puszcze z filtrem
w sumie nie możliwe zeby wszystkie czujniki sie zepsuły skasuj błedy odpal i sprawdz jeszcze raz.
wychodzi:
0115 Engine Coolant Temperature Circuit Malfunction
0120 Throttle Position Sensor/Switch A Circuit Malfunction
0110 IAT Circuit Malfunction
Pierwszy bład moze sie wiazac z chodzacym caly czas wentylatorem, do sprawdzenia wtyczka i czujnik temp koło aparatu zapłonowego,
IAT to czujnik temp zasysanego powietrza w puszcze z filtrem
w sumie nie możliwe zeby wszystkie czujniki sie zepsuły skasuj błedy odpal i sprawdz jeszcze raz.
no ok ale jak pisano wczesniej to kasowanie kompa polegało na zdjeciu klemy i wcisnieciu hamulca na 20 sek .Próbowałem to zrobic ale nic to nie dało i dzieje się cały czas to samo .Jesli mozecie to prosiłbym o dokladniejsze instrukcje gdyż są mi one bardzo potrzebne Pozdro
- Od: 22 paź 2010, 19:12
- Posty: 10
- Skąd: Klonowa
- Auto: Mazda 323f , 96 1,5 16v
Jakie chesz dokladniejsze instrukcjie?
Napisalem jakie błedy, jakie czujniki za nie odpowiadaja jesli masz miernik odlacz wtyczke i sprawdz opornosc czujików przy 20 st. C opór powinien wynosic ok 2,2 -2,7 kOhm wraz ze wzrostem temp. opór spada.
Napisalem jakie błedy, jakie czujniki za nie odpowiadaja jesli masz miernik odlacz wtyczke i sprawdz opornosc czujików przy 20 st. C opór powinien wynosic ok 2,2 -2,7 kOhm wraz ze wzrostem temp. opór spada.
A odłączyłeś aku na całą noc??
- Od: 11 lut 2008, 19:48
- Posty: 596
- Skąd: Rawicz
- Auto: RX8 Revolution 231HP 2004r
powiem tak ze stało mi sie tak po niepotrzebnej wymianie czujnika temperatury płynu chłodzącego gdyż nie chodził wskaźnik od temperatury i wymieniłem nie ten co trzeba było ( ten przy termostacie na 2 wejscia) a nie ten z 1 wsówką i po odpaleniu silnik zaczął chodzić na ssaniu i wentylator od chłodnicy włączył sie .Teraz tak samo sie dzieje za każdym odpaleniem .Kasowałem niby błędy tym że trzeba odłączyc minusową kleme i nacisnąc hamulec na 20 sek , ale nic to nie daje . Własnie dla ciekawości podłączyłem diode do zobaczenia błędów i zaczęła mi mrugać duzo razy tak jak jest opisane na filmiku.Po odłączeniu wtyczki od tego czujnika obok termostatu auto nic nie reaguje .
- Od: 22 paź 2010, 19:12
- Posty: 10
- Skąd: Klonowa
- Auto: Mazda 323f , 96 1,5 16v
No to masz chyba winowajce, może ten czujnik nie jest taki jak trzeba lub ma zwarcie, komp. dostaje informacje ze silnik jest maks. nagrzany i wlancza wentylator, zamien ten czujnik na stary i wtedy sprawdz.
no mozliwe ale po podłączeniu starego nic to nie daje i
auto chodzi cały czas na ssaniu około 1500 obr/min . Jak dokładnie skasować te błędy bo ten sposób z hamulcem nie działa?? oryginalny był koloru szarego a nowy zielonego ale po podłączeniu starego wszystko powinno wrócić do normy a tak sie nie dzieje
auto chodzi cały czas na ssaniu około 1500 obr/min . Jak dokładnie skasować te błędy bo ten sposób z hamulcem nie działa?? oryginalny był koloru szarego a nowy zielonego ale po podłączeniu starego wszystko powinno wrócić do normy a tak sie nie dzieje

- Od: 22 paź 2010, 19:12
- Posty: 10
- Skąd: Klonowa
- Auto: Mazda 323f , 96 1,5 16v
skoro kasujesz błędu a one dalej tam są czyli masz oba czujniki walnięte – proste.
Skoro kręci się wiatrak to wychodziłoby, że komp odbiera sygnał iż silnik jest gorący ale wtedy nie chodziłby na ssaniu. Sprawdź rezystancję czujnika temp. Wyczyść przepustnicę i silnik krokowy.
Skoro kręci się wiatrak to wychodziłoby, że komp odbiera sygnał iż silnik jest gorący ale wtedy nie chodziłby na ssaniu. Sprawdź rezystancję czujnika temp. Wyczyść przepustnicę i silnik krokowy.
- Od: 15 lut 2009, 18:00
- Posty: 1196
- Skąd: Katowice
- Auto: była 323F BA BP 95r.
jest Mondeo MK4
możliwe ale przed tą wymianą czujnika auto chodziło normalnie ale nie pokazywało na wskazniku deski temperatury plynu i ja sie pomyliłem i nie ten co trzeba wymieniłem czyli wychodzi ze tamten stary jest dobry .Moze błedy komp zapamiętał i przez to auto wariuje . W tym poście ktoś napisał ze jak go wypiął to zaczęły sie te objawy co u mnie lecz u mnie nie ma odzewu na wypięcie http://www.mazdaspeed.pl/forum/viewtopic.php?f=116&t=104577&p=1790295&hilit=czujnik+temperatury+p%C5%82ynu+ch%C5%82odz%C4%85cego#p1790295
- Od: 22 paź 2010, 19:12
- Posty: 10
- Skąd: Klonowa
- Auto: Mazda 323f , 96 1,5 16v
Najprosciej by było gdybys sprawdził te czujniki omomierzem, wtedy wiadomo by było czy to wina czujników czy problem jest gdzie indziej, co do kasowania blędów po odpieciu klemy bledy na pewno sie kasuja, posprawdzaj wszystkie wtyczki przy tych czujnikach może gdzies nie laczy, obejrzyj wiazke przewodów czy gdzies nie przetarta czy cos.
od tego obok termostatu na 2 piny . Poszukiwania doszły już do tego stopnia ze zacząłem dobierać sie do kompa szukając mozliwego uszkodzenia w nim ale świetnie sie stało ze taki nie kosztowny szczegół udało sie naprawić PS na przyszłosc w naszych mazdach lepiej nic nie zwierać gdyż moze to doprowadzić do uszkodzenia kompa gdyż u mnie wystąpiły takie podejrzenia
- Od: 22 paź 2010, 19:12
- Posty: 10
- Skąd: Klonowa
- Auto: Mazda 323f , 96 1,5 16v
Strona 1 z 1
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość