Mazda3 2.0 – Jaką instalację założyć?

Dział poświęcony użytkowaniu aut z instalacjami gazowymi przeznaczonymi do zasilania silników z wtryskiem pośrednim paliwa.

Postprzez radzi89 » 24 mar 2011, 18:54

Tak w kwestii formalnej , to od takich tematow jest specjalny osobny dzial :

viewforum.php?f=107

Szkoda, zasmiecac dzial Mazdy 3 instalacjami gazowymi :P
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez kartofel » 24 mar 2011, 19:02

[/quote]spoko, brak ewentualnych podwyżek instalacji odbijesz sobie przy niższej cenie odsprzedaży;

a jak w twojej okolicy nie było 1.6, tylko same europejskie 2.0, to gratuluję: ja nie mogłem przez pół roku znaleźć w 7 województwach 2.0 godnego uwagi[/quote]

POPIERAM !!
a kolega zonkar ktory kupil za 25 tys zl Mazde3 2.0 2004r to tez gratuluje :)
Forumowicz
 
Od: 26 cze 2008, 23:55
Posty: 98
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5 2.0 Top Sport

Postprzez Radek Radziszewski » 24 mar 2011, 21:37

No piszecie że kupiliście mazdy bo są według różnych rankingów bez awaryjne... ale wątpię aby oni w tych rankingach sprawdzali zagazowane samochody.

Wszystkim zadowolonym z gazu życzę aby działał jak najlepiej i taniał ja na gaz nie przerobię... będę płacił za benzynę.
Forumowicz
 
Od: 24 paź 2010, 14:41
Posty: 107
Skąd: Bielsko Biała
Auto: Mazda 3 BK 2.0 TOP

Postprzez GEUGE » 14 maja 2011, 23:49

A ja mam od roku w swojej instalację Landi Renzo Omegas za 2800. Pół roku myślałem czy warto i czy nić się nie stanie z silnikiem. Przeglądałem fora i opinie i <nauka>. Wreszcie nadszedł ten dzień. Operacja trwała aż 6 godzin ale pacjent przeżył i nadal czuje się bardzo dobrze.
Parametry mojej instalacji: reduktor Landi Renzo LI02, elektrozawór Med, filtr Med, wtryski czarne RGI schowane pod plastikową maskownica silnika, zbiornik 45l w kole, zawór tankowania z tyłu na zderzaku na czarnym plastiku na dole. Wygląda to wszystko fajnie i na razie jest <spoko> .
Najważniejsze to dobry warsztat, dobry gazownik i wiara że będzie ok.
krew w moich żyłach Made in Japan
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 maja 2011, 22:55
Posty: 58
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 5CR LF 2008 2.0 Sport
była: Mazda 3BK LF 2.0 Top Sport
Mazda 323F 1.8
Mazda 323C 1.4

Postprzez Grzegorz K » 15 maja 2011, 13:23

Ja jeździłem punto 1,2 60KM '95 z LPG które sam zakładałem. Auto obecnie ma przejechane jakieś 360 000 km, w tym ok 200 000 na gazie. W międzyczasie auto miało kilka stłuczek, przejechałem kilka zwierzątek, przestawiłem pare znaków, lekko je podtopiłem, a ono nadal działa <serduszka> Gdyby nie to, że od spodu ruda wchodzi już do kabiny to pewnie nadal by służyło. Obecnie auto wróciło do rodziców, którzy będą nim jeździć aż fotel kierowcy wypadnie dołem (czyli pewnie jeszcze z rok).

O ile kochałem tą zieloną strzałę o tyle od gazu będę się już trzymał z daleka. Był okres, że jeździłem tylko na gazie bo padały mi pompy paliwa (okazało się, że był pęknięty wlew paliwa i syf w baku) i jakoś się dało autem jeździć, ale jednak KLEKOT TO JEST TO !!

Odnośnie jeszcze ceny gazu w ostatnim AUTO ŚWIECIE pisali, że komisja europejska majstruje coś przy podatkach od paliw i w związku z tym od 2013 podatek od LPG może wzrosnąć 4-krotnie i wówczas LPG nie będzie się już nikomu opłacał, bo różnica w cenie w stosunku do benzyny będzie minimalna
Moje dziewczyny: Kasia Agatka Alinka exMazda3 BK i Mazda6 GL
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2009, 20:38
Posty: 1002 (0/2)
Skąd: Piława Górna
Auto: Mazda 3 BK 2005 HB Y6

Postprzez rinho » 16 maja 2011, 04:16

Grzegorz K napisał(a):Odnośnie jeszcze ceny gazu w ostatnim AUTO ŚWIECIE pisali, że komisja europejska majstruje coś przy podatkach od paliw i w związku z tym od 2013 podatek od LPG może wzrosnąć 4-krotnie i wówczas LPG nie będzie się już nikomu opłacał, bo różnica w cenie w stosunku do benzyny będzie minimalna


Nie liczyłbym na to zbytnio. Poza tym do tego czasu, to moja madzia z gazem zdąży zarobić na nową madzię (przy moich przebiegach) – a wtedy kupi się, to, co będzie się opłacała najbardziej.
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 23:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez martin_302 » 1 sty 2012, 22:24

Czesc

Wbrew niekótrym zamontowałem gaz w swojej mazdzie. Mam pytanie do właścicieli modeli BK o pojemności 2000cm3 w automacie. Przed pierwszym przegladem miałem spalanie na poziomie 12L wiec tak jak powinno byc.Ale podczas tego przegladu zwróciłem uwage gościa którzy montowali instalację ze do butli o pojemności 41L wchodzi ledwo 30L.Teraz wchodzi 33-34L ale spalanie podskoczyło do 16L.
Czy mieliscie podobny problem, może macie jakies rady i sugestie.W tym tygodniu jade ponownie do warszatu bo przez przerwe swiateczna mieli zamkniete.

Pozdrawiam
martin_302
Początkujący
 
Od: 8 lut 2009, 15:46
Posty: 14
Auto: mazda 3 2007 150km 2,0L

Postprzez radzi89 » 1 sty 2012, 22:31

Zawsze do butli wchodzi okolo 80% jej pojemnosci :) Wiec 34 litry sa jak najbardziej poprawne. Co do spalania – nie ma ono zadnego powiazania z tym ile gazu miesci sie w butli. Ewentulanie moze jest tam jakas nieszczelnosc ? Na kompie tez masz taki wzrost spalania? Jak na benzynie ?
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez artureck » 2 sty 2012, 00:32

Może wzrost spalania jest wynikiem niedokładnych obliczeń? Najlepiej zatankować drugi raz w tym samym dystrybutorze, by wykluczyć wpływ różnicy podawanych ciśnień na ilość zatankowanego gazu. No i z doświadczeń innych wiem, że często na stacjach "no name" dziwnym trafem wchodzi więcej gazu niż na markowych. :D
Wino, kobiety i śpiew – więcej nie dam rady.
Forumowicz
 
Od: 8 mar 2011, 21:14
Posty: 241 (0/1)
Skąd: z Galicji
Auto: Było: M3 BK 2.0 2007 LPG, sedan US-spec

Postprzez martin_302 » 3 sty 2012, 22:23

Czesc
Gaz tankuje tylko na BP lub shellu-nie tankuje na no namemach – 33l gazu starcza na przejechanie 140 mil. Jest to głownie jazda po miescie ale zatankuje jeszcze dwa razy do pelna i sprawdze za 3tyg mam wypad do Poznania wiec sprawdze na trasie.

Pozdrawiam
martin_302
Początkujący
 
Od: 8 lut 2009, 15:46
Posty: 14
Auto: mazda 3 2007 150km 2,0L

Postprzez zor-ro1970 » 12 sty 2012, 21:18

Jestem właścicielem takiej właśnie Madzi. Zamontowałem instalację , sterownik Stag4, wtyskiwacze Matrix, reduktor Zavoli do 200kM. Kilka razy jezdziłem na poprawę ustawienia parametrów bowiem zapalała sie kontrolka silnika ( zbyt uboga mieszanka) .Przejechałem 20000tys km, spalanie od 9 do 13 literków.Wymiana wtryskiwaczy na Hana, spalanie w trasie 8.5 litra w mieśćie max 11.5
Ostatnio edytowano 1 kwi 2012, 18:46 przez zor-ro1970, łącznie edytowano 1 raz
Forumowicz
 
Od: 30 cze 2010, 10:05
Posty: 109 (0/1)
Auto: Rav 4 2.0 2013
Mazda 6 GH 2.5 Top 2008, Lpg

Postprzez aRcek » 12 sty 2012, 22:34

ja od 10 tys jezdze na Landi Renzo Omegas, ani razu sie nie zapaliła kontrolka Gazu, jedyne co musiałem zrobić to wyregulować wskaźnik poziomu gazu. Polecam tą instalacje do 3 z 2.0, sprawuje się bardzo dobrze.
Obrazek [color=#80BFFF]
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 sie 2009, 11:50
Posty: 197
Skąd: Warszawa
Auto: mazda 3 2.0. v8

Postprzez radzi89 » 13 sty 2012, 00:07

Ja ostatnio utwierdzilem sie w przekonaniu, ze gaz to zlo dla autka. Siedzac troche na forum Jeep`a gdzie ponad polowa aut ma instalacje LPG wiedze jak ona niszczy silniki. Niestety to tez dopadlo mojego Jeepa. W efekcie postanowilem zerezygnowac z instalacji LPG...
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez marcin255 » 13 sty 2012, 00:23

No i dobrze , benzyna ma być znowu tania ;)
Ceed GT 1.6T 225KM
Obrazek
T-Roc 2.0 TSI 4motion 190KM
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 28 gru 2008, 23:14
Posty: 5324 (26/45)
Skąd: Wrocław
Auto: Była 323F BA
87 KM -122 Nm
Mazda 3-2.0 LF
166 KM -209
KIA CEE’D GT
204 KM -265 Nm up
225 KM -330 Nm
T-Roc 2.0TSI 4motion 190KM 320Nm up.....?

Postprzez radzi89 » 13 sty 2012, 00:33

Za malo jezdze, zeby remonty silnika mi sie zwrocily :P
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez piotrekkk1985 » 13 sty 2012, 04:22

Odpowiedz jest prosta ... zle dobrana i ustawiona instalacja ... proponuje lekture na forum LPG tam mozna poczytac jakie przebiegi ludzie robia na gazie bez zadnych remontow ...
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez rinho » 13 sty 2012, 08:04

radzi89: a jakie są te objawy tego niszczenia silnika? Przy jakich przebiegach? Która generacja instalacji?
Świat widziany okiem obiektywu ujawnia niedostrzegane wcześniej kształty i kolory.
www.galeria.advitech.eu
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2011, 23:53
Posty: 216 (0/1)
Skąd: okolice Cieszyna
Auto: Mazda 3 BN 2.0 AT 2018r.

Postprzez radzi89 » 13 sty 2012, 10:02

Na generacjach sie nie znam :) ale jest to dosc nowa sekwencyjna instalacja :).
Co do firum LPG – logowalem si tam i gadalem z wieloma osobami. Wiekszosc jednoznacznie stwierdzila, ze gaz nie jest dla silnika zdrowy to jedynie oszczednosc na pewnie okres czasu. Dobrze zalozona instalacja na prawidlowych komponentach pozwala jedynie na dluzszy okres oszczedzania :)

Co do awarii u wiekszosci jest to wypalanie gniazd zaworowych, ktore smarowane sa paliwem, a gaz jest za suchy aby cokolwiek przesmarowac. Inne awarie to awarie pierscieni tlokowych.

Co jak co ale nikt nigdy nie przekona mnie do tego, ze gaz jest zdrowy dla silnika :) Zgodze sie jedynie, ze dobra instalacja i prawidlowo zamontowana pozwala jezdzic dluzszy czas bez problemow :)
Rafal
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 5 cze 2009, 11:45
Posty: 4700 (22/50)
Skąd: Szczecin
Auto: BMW E30
BMW i4M50
Porsche 911 4S – 996.2
Defender Urban V8

Postprzez piotrekkk1985 » 13 sty 2012, 11:40

radzi89 napisał(a):Na generacjach sie nie znam :) ale jest to dosc nowa sekwencyjna instalacja :).
Co do firum LPG – logowalem si tam i gadalem z wieloma osobami. Wiekszosc jednoznacznie stwierdzila, ze gaz nie jest dla silnika zdrowy to jedynie oszczednosc na pewnie okres czasu. Dobrze zalozona instalacja na prawidlowych komponentach pozwala jedynie na dluzszy okres oszczedzania :)

Co do awarii u wiekszosci jest to wypalanie gniazd zaworowych, ktore smarowane sa paliwem, a gaz jest za suchy aby cokolwiek przesmarowac. Inne awarie to awarie pierscieni tlokowych.

Co jak co ale nikt nigdy nie przekona mnie do tego, ze gaz jest zdrowy dla silnika :) Zgodze sie jedynie, ze dobra instalacja i prawidlowo zamontowana pozwala jezdzic dluzszy czas bez problemow :)

Ja tez czytalem tam sporo tematow i podpytywalem ludzi i nie wiem o jakiej wiekszosci ludzi mowisz bo ja wlasnie od wiekszosci uslyszalem zupelnie co innego. Slyszalem o przebiegach na gazie grubo ponad 100tys. i te samochody nadal jezdza. Warunek: dobre komponenty, instalator z glowa, odpowiedni serwis (lecz to tyczy sie kazdego samochodu nawet bez gazu).
Obrazek
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 11 sty 2010, 22:13
Posty: 843 (1/6)
Skąd: Brzozów
Auto: Mazda 6 GJ 2.2 SH SPORT NAV

Postprzez Seraf » 13 sty 2012, 12:33

nie mam zielonego pojęcia ile kosztuje obrabianie gniazd zaworowych i czy nie trzeba czasem całej głowicy wymienić, pierścienie zawsze można wymienić i jeśli tak by to podliczyć to ciekawy jestem czy instalacja gazowa jest opłacalna czy nie :D
Obrazek
Obrazek
aka "bez sensu"
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 13 kwi 2009, 00:28
Posty: 3537 (2/15)
Skąd: Białystok
Auto: rower miejski :D

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

Moderator

Moderatorzy LPG