Filtr paliwa – wymiana.

Postprzez lucas83 » 5 mar 2011, 16:21

To nie tak strasznie. Myślałem, że będzie gorzej.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez cubecore » 7 mar 2011, 21:19

Wymiana filtru paliwa to nie taki problem. Najłatwiej będzie jak zdejmiesz obudowę filtra powietrza ale jak się uprzeć można poradzić sobie bez demontażu. Wystarczy złapać kluczem nasadowym albo oczkiem chyba 10 dwie nakrętki trzymające uchwyt filtra paliwa. Jak to uczynisz zdejmij uchwyt filtra są ( składa się z dwóch części trzymających się na zakładkę . Wkładasz nowy filtr w obudowę. Stary filtr nadal jest przypięty do przewodów paliwowych. Z nowego zdejmujesz kapturek tylko z dołu. Następnie odpinasz przewód paliwowy u dołu starego filtra i podłączasz nowy. Kapturkiem zdjętym z nowego filtra zatykasz dół starego filtra. W ten sposób możesz go sobie odłożyć na bok i nic nie cieknie. Z górą robisz podobnie Na koniec przykręcasz i gotowe <spoko> . Można w trochę mniej skomplikowany sposób ale robiąc w tej kolejności nie wycieknie ci benzyna i nie dostaje się powietrze do układu. Mam nadzieję że jakoś pomogłem :)

Ps Kupuje zestawy Filtrona czyli olejowy kabinowy powietrza i paliwa. Uważam że sprawdzają się dobrze.
Początkujący
 
Od: 29 lis 2010, 14:08
Posty: 11
Skąd: Warszawa
Auto: Mazda 626 GF 1.8 Hachtback

Postprzez lucas83 » 7 mar 2011, 21:45

Dzięki za opis. Na pewno przyda mi się jak zabiorę się do tej operacji. Ciekawe, czy odczuję różnicę po tej wymianie.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Fuwa » 23 mar 2011, 13:43

Witam Panów.
Proszę o potwierdzenie czy zaznaczenie na zdjęciu to właśnie ów filtr ? Na pierwszym zdjęciu jest jakby mocowanie – prowadnica. Czy należy pociągnąć filtr do góry po wyjęciu gumowych przewodów z góry ślizgając się po tej prowadnicy ?
Jeżeli to jest filtr to jakoś nie widzę tam ręcznej pompki, śruby odpowietrzającej etc. Takie informacje są w posiadanej instrukcji obsługi znalezionej na necie. Może ta ,,puszka,, jest nie rozbieralna i nie posiada wymiennego wkładu ? Jak w takim razie to odpowietrzyć? Wszystko co mi powiecie wchłonę jak gąbka :–)

W celu zobaczenia zdjęć proszę wejść poniżej i otworzyć folder Galeria.

http://chomikuj.pl/fuwa7
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2010, 14:12
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Auto: M 626 GF, 2.0 DOHC, 115 KM, Hatchback, Lift, Exlusive, 2000 r. Kolor 22A – Supreme Blu Mica

Postprzez Radex » 23 mar 2011, 13:49

chyba to filtr paliwa, ktoś Ci go na wierzchu umiescil bo normalnie jest za/pod filtrem powietrza.

ja po prostu odkręciłem mocowanie filtra, pozdejmowałem klemy (?) z przewodów i wymieniłem filtr na nowy. nic nie odpowietrzałem :>

jest już gdzieś temat o wymianie filtra paliwa, sercznij to może coś wyczytasz ciekawego
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez Fuwa » 23 mar 2011, 14:01

Przeczesałem cały temat o filtrze paliwa i z dalszymi niewiadomymi napisałem posta. Może ktoś jeszcze coś na smaruje.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2010, 14:12
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Auto: M 626 GF, 2.0 DOHC, 115 KM, Hatchback, Lift, Exlusive, 2000 r. Kolor 22A – Supreme Blu Mica

Postprzez Radex » 23 mar 2011, 14:49

trza było tam kontynuować rozmowę a nie powielać wątek.
zgłosze do moda, żeby porządek był w dziale z GF bo każdy zakłada swój temat . potem robi się wielki burdel i faktycznie nie można niczego znaleźć.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez lucas83 » 23 mar 2011, 14:53

Dodam tylko, że w wątku o filtrze paliwa zawarta jest cała potrzebna wiedza na temat jego wymiany.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 14 kwi 2008, 19:17
Posty: 810
Skąd: Tomaszów Mazowiecki
Auto: Mazda 626 GF 2.0 '97 115 KM – była.

Postprzez Fuwa » 23 mar 2011, 15:18

Przepraszam za bałagan i proszę o przeniesienie wątku.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2010, 14:12
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Auto: M 626 GF, 2.0 DOHC, 115 KM, Hatchback, Lift, Exlusive, 2000 r. Kolor 22A – Supreme Blu Mica

Postprzez VeryCoolMan » 23 mar 2011, 17:04

Fuwa To co pokazałeś to nie jest filtr paliwa.
Filtr wygląda tak: http://allegro.pl/filtr-paliwa-mazda-62 ... 19665.html
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez petek » 23 mar 2011, 17:49

Potwierdzam, niedawno wymieniałem to nie filtr paliwa. Filtr paliwa znajduje się pod filtrem powietrza (no tak miej więcej) a nie w tym miejscu.
I strasznie się go wymienia. Plecy bolą :( i to bardzo :(

pozdrawiam
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2010, 12:10
Posty: 58
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998

Postprzez Fuwa » 23 mar 2011, 18:05

VeryCoolMan i petek – dziękuję za Wasze sugestie. Jutro pójdę szukać dalej. Czyli najlepiej z kanału go wydłubać skoro pod filtrem powietrza. Albo wymontować filtr powietrza i rzeźbić :–) U mnie wołają za wymianę w jednym zakładzie 40 zł a w drugim 70 zł. Do trzeciego nie dzwoniłem bo pewnie była by stówka...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2010, 14:12
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Auto: M 626 GF, 2.0 DOHC, 115 KM, Hatchback, Lift, Exlusive, 2000 r. Kolor 22A – Supreme Blu Mica

Postprzez petek » 23 mar 2011, 19:26

Wiesz co nie koniecznie z kanału, wręcz przeciwnie jak trochę się poprzyglądasz z góry to zobaczysz ten filtr i bez wymontowania filtra powietrza też go wymienisz. Nie jest to super trudne i te 40 czy 70 to lepiej spożytkować na jakieś napoje w doborowym towarzystwie niż oddać za coś co możesz zrobić sam :)
Forumowicz
 
Od: 28 lip 2010, 12:10
Posty: 58
Skąd: Pisz
Auto: Mazda 626 GF 1840cm3 FP 1998

Postprzez Radex » 23 mar 2011, 20:50

Fuwa to jak to nie filtr paliwa to jestem ciekaw co tam masz koło amora, filtr paliwa tak jak Ci pisałem powinien być za/pod filtrem powietrza.
z kanału raczej tego nie zrobisz, lepsze jest dojście od góry tylko trzeba najlepiejpodstawke filtru powietrza zdemontować zeby miec dojscie w miare dobre ale i tak obstawiam ze beda bolały Cie plecy po wymianie <czarodziej>
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez VeryCoolMan » 23 mar 2011, 21:42

Fuwa napisał(a):U mnie wołają za wymianę w jednym zakładzie 40 zł a w drugim 70 zł. Do trzeciego nie dzwoniłem bo pewnie była by stówka...

O matko <lol> tragedia jakaś.. ździerstwo masakryczne
Obrazek
Obrazek
マツダ永遠に
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 10 lip 2006, 14:10
Posty: 640 (1/0)
Skąd: Południowy wschód
Auto: Xedos 9 TA 2,5v6

Postprzez tha_dogg » 24 mar 2011, 10:29

Też ostatnio wymieniałem filtr paliwa, nie jest tak strasznie, trzeba tylko obudowę filtra powietrza zdemontować i dostęp jest w miarę OK :) Jak za 4 dychy to ja bym się takiej roboty podjął :D
Mazda 626 GF 2001r. 2.0 115 km.
Forumowicz
 
Od: 9 lis 2007, 12:57
Posty: 42
Skąd: Ostrowiec Świętokrzyski/Wrocław
Auto: Mazda 626 GF 2001 2.0 115km Benzyna +gaz

Postprzez Fuwa » 24 mar 2011, 13:39

Panowie, to co przedstawiałem w zapytaniu to zdecydowanie nie filtr paliwa. Znalazłem gadzinę zagrzebaną pod kablami i wężykami. Musiałem głębiej zanurkować aż mi strzykło w plerach a praktycznie jeszcze go nie dotknąłem :–) Pod filtrem widać już tylko beton. Kanałek się przyda bo przynajmniej zobaczę jak gad wygląda od spodu i co tam wyjmować. Zdecydowanie robota dla małych chińskich rączek. Do macania filtra od spodu się nie nadaję – mało takie macanie pobudza moje zmysły :–)
Dziękuję wszystkim za otwartość i gotowość do pomocy. Potwierdzam wcześniejsze sugestie: Filtr paliwa znajduje się wyłącznie stojąc z przodu auta na tylnej granicy filtra powietrza, poniżej jego dolnego poziomu. Trzeba zapuścić żurawia. Siedzi sobie w metalowej obejmie i szyderczo czeka sobie aż komuś znowu strzyknie w kręgosłupie.
Szerokości i szybkich zjazdów przed Waszymi Mazdami.
PS.
Bez klucza opaskowego lub łańcuchowego się nie obejdzie ? Ktoś tam o tym wcześniej pisał...
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 29 paź 2010, 14:12
Posty: 19
Skąd: Szczecin
Auto: M 626 GF, 2.0 DOHC, 115 KM, Hatchback, Lift, Exlusive, 2000 r. Kolor 22A – Supreme Blu Mica

Postprzez Radex » 24 mar 2011, 14:49

Fuwa napisał(a):Bez klucza opaskowego lub łańcuchowego się nie obejdzie ? Ktoś tam o tym wcześniej pisał...
obejdzie obejdzie :) tylko zajmuje to trochę dłużej i jest +10 do bólu pleców <lol>
Fuwa napisał(a):Musiałem głębiej zanurkować aż mi strzykło w plerach a praktycznie jeszcze go nie dotknąłem :–)

a nie mówiłem hahaha
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 9 sty 2007, 23:24
Posty: 8982 (46/30)
Skąd: Zawiercie
Auto: Bunia

Postprzez motylek322 » 24 mar 2011, 15:47

Mam wrażenie, ze z wymianą filtra paliwa to trochę przesadzacie. Robiłem to samemu i nie jest tak źle. Chyba było już napisane, że warto zdjęć obudowę filtra powietrza (całą, górną i dolną część) i droga do filtra paliwa otwarta :) Klucz opaskowy czy inny tego typu jest przy tej operacji zbędny.
Avatar użytkownika
Forumowicz
 
Od: 8 sty 2008, 11:41
Posty: 533 (1/15)
Skąd: Bydgoszcz
Auto: 626 GW 1999 1,8 kat

Postprzez Bajceps » 15 paź 2012, 00:44

Poradźcie czy jest sens kupować oryginalny filtr paliwa mazda
http://allegro.pl/filtr-paliwa-oe-mazda ... 99257.html
Zbliża się zima małymi krokami, a czytałem na forum, że są problemy z zamarzającym paliwem ON i zapychającymi się filtrami firmy KNECHT i lepszych firm. Czytałem też że receptą na te problemy jest dziadowski Filtron który przepuści więcej, ale nie chciał bym wsadzać do mojej madzi Filtrona.
Avatar użytkownika
Początkujący
 
Od: 9 wrz 2012, 15:37
Posty: 9
Auto: Mazda 626 GF 2.0 DITD 1999r.

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość

Moderator

Moderatorzy 6 / 626 / MX-6 / Xedos 6