Świecące się kontrolki: ABS i hamulca ręcznego (BJ)
Co do zapalania się kontrolki hamulca przy startych klockach to nie ma takiego systemu w BJ, myślę że podczas hamowania mogą tak cylinderki się wysuwać przy startych klockach że na chwile brakuje płynu w zbiorniczku a od tego jest pływak aby sygnalizować.
płyn hamulcowy jest
przed odpaleniem dzisiaj pedał twardy jak skała, po odpaleniu opadł
kontrolki nadal się świecą
zworke zrobie dopiero w święta jakos jak bede w domu bo teraz to zupełnie nie mam kiedy i jak
hamulec czuły jak chholera, delikatnie wcisne i blokada
przed odpaleniem dzisiaj pedał twardy jak skała, po odpaleniu opadł
kontrolki nadal się świecą
zworke zrobie dopiero w święta jakos jak bede w domu bo teraz to zupełnie nie mam kiedy i jak
hamulec czuły jak chholera, delikatnie wcisne i blokada
- Od: 26 wrz 2010, 21:56
- Posty: 232
- Skąd: Turka
- Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato
jeśli twardy to ucieka podciśnienie z układu przez noc.
jeśli ucieka podciśnienie to co sie dzieje?
zrobiłem zworke no i wystukało mi kod 13 i 47, po kasowaniu został 13, 47 już się nie pojawia
13 nie moge wykasować po chwili znów się pojawia
czyli jak ta poduszka mi miga to ktoś zakombinował i znaczy że nie mam poduszek? jest to spięte z abs'em? cholera drzwi malowane to pewnie boczna wywalona była i jej nie ma
zrobiłem zworke no i wystukało mi kod 13 i 47, po kasowaniu został 13, 47 już się nie pojawia
13 nie moge wykasować po chwili znów się pojawia
czyli jak ta poduszka mi miga to ktoś zakombinował i znaczy że nie mam poduszek? jest to spięte z abs'em? cholera drzwi malowane to pewnie boczna wywalona była i jej nie ma
- Od: 26 wrz 2010, 21:56
- Posty: 232
- Skąd: Turka
- Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato
kontrolka poduszek wystukuje błąd razem z kontrolką absu, obydwie jednocześnie
no nic auto postało błąd zniknął, ale po przejechaniu 60km znowu wyskoczył, zrobi sie cieplej to na kanale coś będziemy modzić, czujnik 130zł to w sumie nie ma tragedii, przed kupnem jeszcze posprawdzam może trzeba przeczyścić, jak nie to się wymieni w sumie to niewielka awaria
no nic auto postało błąd zniknął, ale po przejechaniu 60km znowu wyskoczył, zrobi sie cieplej to na kanale coś będziemy modzić, czujnik 130zł to w sumie nie ma tragedii, przed kupnem jeszcze posprawdzam może trzeba przeczyścić, jak nie to się wymieni w sumie to niewielka awaria
- Od: 26 wrz 2010, 21:56
- Posty: 232
- Skąd: Turka
- Auto: była Mazda 323F BJ 2.0 DiTD
jest Ducato
Witam serdecznie!
Miałem ten sam problem, a pojawił się po wjechaniu w strumień wody który przepływał przez autostradę. Okazuje się że izolacje przy instalacji ABS nie są szczelne, gdy wilgoć dostanie się do instalacji, zapala się czujnik ręcznego oraz ABS. Czasami świeci się cały czas przez tydzień, czasem gaśnie, a po deszczu znowu zapalają się lampki.
Można poczekać aż wyschnie co potrwa pewnie z 1,5 miesiąca w zależności od pogody, lub pojechać do serwisu – oni podmuchają i lampki zgasną, tylko w portfelu ubędzie.
Pozdrawiam,
Paweł
Miałem ten sam problem, a pojawił się po wjechaniu w strumień wody który przepływał przez autostradę. Okazuje się że izolacje przy instalacji ABS nie są szczelne, gdy wilgoć dostanie się do instalacji, zapala się czujnik ręcznego oraz ABS. Czasami świeci się cały czas przez tydzień, czasem gaśnie, a po deszczu znowu zapalają się lampki.
Można poczekać aż wyschnie co potrwa pewnie z 1,5 miesiąca w zależności od pogody, lub pojechać do serwisu – oni podmuchają i lampki zgasną, tylko w portfelu ubędzie.
Pozdrawiam,
Paweł
- Od: 25 lip 2010, 14:06
- Posty: 4
- Skąd: Rzeszów / Nowa Sarzyna
- Auto: Mazda 323F 2001, hatchback, lift, 2.0 DITD 16V (BJ, 101KM).
Witam wszystkich. Opiszę mój problem z nadzieją że ktoś pomoże .
Od dłuższego czasu miałem problem z matą ważącą pasażera. Kontrolki wskazywały na ten błąd. Zakupiłem więc emulator maty na jednej z aukcji . Po podłączeniu zgodnie z instrukcją okazało się że :
– kontrolka poduszki pomarańczowa i czerwona świeci światłem ciągłym
– świeci się kontrolka ABS
– świeci kontrolka hamulca ręcznego
– nie działa prędkościomierz i licznik kilometrów
Co najgorsze po wypięciu tego wynalazku i połączeniu przewodów tak jak poprzednio , problem pozostał . Co więc mogło się stać
Wygląda na to że doszło do jakiegoś zwarcia> Tylko czemu zwarcie na przewodzie od maty spowodowało świecenie tych pozostałych kontrolek.
Poradźcie co mogę zrobić zanim poszukam jakiegoś sensownego mechanika
Czy jest jakiś bezpiczenik, albo przekaźnik który mógł sie przepalić i dać taki efekt >
Z góry dziękuję za chęć pomocy
Od dłuższego czasu miałem problem z matą ważącą pasażera. Kontrolki wskazywały na ten błąd. Zakupiłem więc emulator maty na jednej z aukcji . Po podłączeniu zgodnie z instrukcją okazało się że :
– kontrolka poduszki pomarańczowa i czerwona świeci światłem ciągłym
– świeci się kontrolka ABS
– świeci kontrolka hamulca ręcznego
– nie działa prędkościomierz i licznik kilometrów
Co najgorsze po wypięciu tego wynalazku i połączeniu przewodów tak jak poprzednio , problem pozostał . Co więc mogło się stać
Poradźcie co mogę zrobić zanim poszukam jakiegoś sensownego mechanika
Czy jest jakiś bezpiczenik, albo przekaźnik który mógł sie przepalić i dać taki efekt >
Z góry dziękuję za chęć pomocy
- Od: 27 sty 2010, 09:42
- Posty: 20
- Skąd: Rzeszów
- Auto: Citroen C5 X7
witam. rano jechałem w deszczu. podjechałem do pracy i wszystko było w porządku. Po pracy zapalam auto i świecą się sławne kontrolki. Gasze silnik włączam ponownie i błąd znika. Jadę parę km gasze silnik potem zapalam i bez problemu. Przez 30km spokój nie zapala się podczas jazdy. Następnie staje na godzinę włączam i to samo lecz pomaga wyłączenie zapłonu i błąd znika. silnik nie byl włączony. potem znowu to samo lecz kontrolka zgasła dopiero po przejechaniu paru cm. czyżby powoli czujnik ? jeśli mam złącze obd to nie muszę migac błędów tylko pod komputer ?
Witam,możę ktoś z Was mi pomoże.... tzn mój problem zaczął sie po wymianie tylnego lewego czujnika abs,kontrolka zgasła ale teraz przy wolnym hamowaniu,abs włącza się za każdym razem,po podłączeniu do kompa wyświetla błąd 51,mechanik stwiedził żę mam nową pompe kupić,wieć co mam zrobić?
dodam ze jest to mazda 323f, bj 2.0 disel
-
matid-dw
to zmień mechanika jak ci każe kupować od razu pompe od wymiany czujnika sie nie uszkodziła , a dlaczego go wymieniłeś ,odległość od koronki ustawiłeś od 0,3 do 1,1mm,błędy skasowane jak kasować jest na forum ale to bez większego znaczenia jak jest wszystko OK z abs-em sam przeprowadza diagnostyke abs-u ,błąd 51 to przekaźnik trybu awaryjnego ,sprawdz stan bezpiecznika 60A.
xedos1972
[b]Witam.
Mam ten sam problem. Zaczęło się to miesiąc temu. Zaczęła palić się bezpodstawnie kontrolka ABS-u, zazwyczaj, gdy padał deszcz lub była duża wilgoć w powietrzu. Stwierdziłam, że to wina czujników. Niestety błąd zaczął pojawiać się ciągle. Resetowałam go za pomocą zgaszenia silnika i uruchomienia go ponownie. Pomaga, ale tylko na chwile. Przy naciskaniu hamulca, czasami włącza się bezpodstawnie abs. A nawierzchnia nie jest ani trochę śliska... Do tego od jakiegoś czasu, przy silniejszym wciśnięciu hamulca, zapala się kontrolka ręcznego. Nie mam już pomysłów co to może być. Czujniki to na pewno nie są, bo były sprawdzane. Macie jakieś pomysły? Czy oznacza to, że ABS się zepsuł, albo psuje?
Z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi.
Pozdrawiam./b]
Mam ten sam problem. Zaczęło się to miesiąc temu. Zaczęła palić się bezpodstawnie kontrolka ABS-u, zazwyczaj, gdy padał deszcz lub była duża wilgoć w powietrzu. Stwierdziłam, że to wina czujników. Niestety błąd zaczął pojawiać się ciągle. Resetowałam go za pomocą zgaszenia silnika i uruchomienia go ponownie. Pomaga, ale tylko na chwile. Przy naciskaniu hamulca, czasami włącza się bezpodstawnie abs. A nawierzchnia nie jest ani trochę śliska... Do tego od jakiegoś czasu, przy silniejszym wciśnięciu hamulca, zapala się kontrolka ręcznego. Nie mam już pomysłów co to może być. Czujniki to na pewno nie są, bo były sprawdzane. Macie jakieś pomysły? Czy oznacza to, że ABS się zepsuł, albo psuje?
Z góry dziękuję za pomocne odpowiedzi.
Pozdrawiam./b]
Paulina :)
- Od: 18 wrz 2010, 12:44
- Posty: 22
- Skąd: Gdynia
- Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.
obstawiam moduł abs , musisz sprawdzić jest o tym na forum jeśli masz przkręcany do pompy abs to kiepskie jest uszczelnienie i dostaje sie woda ,ja wojowałem z czujnikami zamienniki oryginały wywalało cały czas błąd 14 a to był moduł pisałem o tym na forum musisz poszukać chyba że moderatorzy wywalili do kosza bo lubią sprzątać na forum według swojej oceny a myślałem że to forum to pomoc 

xedos1972
No właśnie, ja też dobrałam się do czujników ale wszystko z nimi jest w porządku. Stwierdziłam, że może być gdzieś zwarcie... Ale w momencie jak zaczął się sam ABS włączać przy hamowaniu i zaczęła się palić kontrolka ręcznego, to zgłupiałam
ehh.. uwielbiam szukać czegokolwiek na tym forum
normalnie.. jak igły w stogu siana. Ale dzięki za pomoc 
![krzywy :]](./images/smilies/krzywy.gif)
Paulina :)
- Od: 18 wrz 2010, 12:44
- Posty: 22
- Skąd: Gdynia
- Auto: 323F Exclusive 2.0 DiTD 101KM 1999r.
6 Kombi Sportbreak 2.0 CiTD 2006r.
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości